A hatékony bannerek titka. A banner hirdetések működése

A banner hirdetések olyan online marketing eszközök, amelyeket elhelyezhetünk saját weboldalunkon, vagy több ezer másik oldalon is.
Banner borítókép

A hatékony bannerek titka. Hogyan működnek a banner hirdetések?

Egy vállalkozó számára elengedhetetlen, hogy brandjét népszerűsítse az interneten. Ebben nyújtanak segítséget a banner hirdetések, amelyekkel akár több ezer potenciális ügyfelet is elérhetünk. Eltérő banner méretek és megközelítések léteznek, azonban mindenképp olyan reklámokat kell gyártanunk, amelyek érdekesek, színesek és figyelemfelkeltők. A banner hirdetések működését az alábbi bejegyzésben mutatjuk be. Olvass tovább, ha érdekel az online marketing világa! 🙂

1. A banner jelentése

A banner hirdetések az online marketing egyik leggyakrabban használt eszközei, mivel gyakorlatilag digitális hirdetőtáblaként működnek.

Képeket használnak az internetezők figyelmének megragadása érdekében, akik ezáltal a hirdetésre kattintanak és a bannerhez tartozó weboldalnak generálnak forgalmat, konverziót.

A lehető legtöbb kattintás elérését olyan eszközökkel próbálják segíteni, mint:

  • A honlapok legforgalmasabb részeire való kihelyezés;
  • Brand és márkanév hozzáadása a hirdetéshez;
  • Átkattintási, vásárlási és lead-generálási célok meghatározása;
  • Multimédia tartalmak használata;
  • Élénk vizuális megjelenés alkalmazása az egyszerű szövegek helyett.

Egy banner leggyakrabban a honlapok fejlécében, láblécében, vagy oldalsávjában található meg, ahol legkönnyebben észreveszik a látogatók.

A jó bannerek felkeltik az emberek érdeklődését, akik emiatt minél többet meg akarnak majd tudni a hirdetett szolgáltatásról, termékről vagy üzletről.

Banner hirdetés példa

Jó példaként szolgálhatnak a Nemzeti Sport oldalán található bannerek, amelyek színesek, interaktívak, figyelemfelkeltők, CTA gombokkal biztatják cselekvésre a látogatókat, és jól látható helyen vannak elhelyezve.

2. Hogyan működnek a bannerek?

Nyilván feltűnt, hogy a Nemzeti Sport egy online sportújság, az oldalán megjelent banner hirdetések mégis a Bors egyik nyereményjátékát, valamint a HostGator tárhely szolgáltató havidíjas csomagját reklámozzák.

Valami nyilván nem stimmel, nincsenek összhangban a bannerek és a weboldal tartalma.

Ennek az okát a banner hirdetések működésében kell keresnünk. Tegyük fel, hogy van egy elég nagy forgalmat generáló blogod vagy honlapod, de mégsem tudsz ebből a sok látogatóból jövedelemhez jutni.

Itt jönnek képbe a bannerek: bérbe adhatjuk népszerű weboldalunk egyes szegleteit, hogy ott más cégek vagy weboldalak hirdethessék magukat.

A másik lehetőség, hogy mi szeretnénk megjelentetni a saját banner reklámunkat mások weboldalain. Ezt a két opciót mutatjuk be a következő vázlatpontban.

3. A banner hirdetések két fő típusa

Két módszerrel szerezhetünk pénzt és forgalmat az online hirdetésekből: vagy más oldalak reklámozzák magukat a honlapunk kiadó felületein, vagy mi reklámozzuk saját szolgáltatásainkat külső weboldalak ezrein.

3.1. Idegen bannerek megjelentetése a saját weboldaladon

Ehhez szükségünk lesz a Google Ads szolgáltatásában elérhető egyik reklámkampány-típusra, ami a Google Display Hálózat nevet viseli. Weboldal-tulajdonosként szerződést köthetünk vizuális hirdetések, azaz bannerek kihelyezése céljából a Display Hálózattal.

Miután ez megtörtént, kapunk egy beilleszthető szkriptet, amit ha hozzáadunk a webhelyünkhöz, akkor az automatikusan összeköt minket több millió hirdetővel, és így már meg is jelennek a banner hirdetések a honlapunkon.

Ehhez gyakorlatilag szinte semmit nem kell tennünk, minden megy magától, mint a karikacsapás! 🙂

3.2. Saját bannereink megjelentetése mások weboldalain

Ha az érem másik oldalát nézzük, és a saját hirdetéseinket szeretnénk elhelyezni más weboldalakon, akkor azt szintén könnyen megtehetjük a Google Display Hálózat marketingkampányával.

Google Display Hálózat működése

Nem kell minden egyes honlappal külön megállapodnunk, csak a Google szakembereivel, akik a szerződés megkötését követően magas forgalmú weboldalakon helyezik majd el a banner reklámjainkat.

Kiválaszthatjuk, hogy milyen típusú weblapokon szeretnénk megjeleníteni a bannereket, amihez nyilván szükséges a célközönségünk böngészési szokásainak az ismerete és a piaci szegmentáció.

A Display-kampányok jelenleg 35 millió webhelyen, Google szolgáltatáshoz kapcsolódó oldalon és alkalmazásban kínálnak megjelenési lehetőséget!

Fontos szerepet játszik azonban a reszponzivitás, mivel a bannerek mobilbarát reklámok.

4. Megéri a banner hirdetésekbe fektetni?

Az online hirdetések nagyobb bevételi adatokat érnek el a 2020-as években, mint valaha. Ez annak is köszönhető, hogy az online világra való átállás következtében megnőtt az internetezők száma.

A programozott hirdetéskezelés segítségével célzottan olyan rétegek számára tudjuk megjeleníteni banner hirdetéseinket, akiknek a böngészési szokásaik és előzményeik, tehát az érdeklődési körük megegyezik a hirdetés tartalmával.

Gondoljunk csak bele, ha rákeresünk olyan fogalmakra, mint weboldal készítés árak vagy domain regisztráció, akkor előbb-utóbb olyan bannerekkel kerülünk majd szembe az interneten, amelyek WordPress tárhelyeket vagy az Elementorhoz hasonló weboldalépítőket fognak reklámozni.

A banner hirdetések tehát a célzott digitális marketing hatékony eszközei, de vajon megérik-e a pénzüket?

Három különböző módszerrel szokták megadni a bannerek költségeit:

1) Cost Per Click (CPC) – a hirdetésre való kattintások száma után fizetünk, pl. 1 kattintás = 100 Ft.

2) Cost Per Mille (CPM) – minden ezredik megjelenés alapján számítják az árát, pl. 1000 elért ember = 100 Ft.

3) Cost Per Action (CPA) – csak azon látogatókért fizetünk, akik rákattintottak a bannerre, és valamilyen konverziót hajtottak végre a weboldalunkon, pl. feliratkoztak egy hírlevélre vagy megosztottak egy cikket.

Az árak természetesen változóak. El kell döntenünk, hogy mi a fontosabb: a konverzió, vagy a brandünk építése.

Konverziót leginkább a CPA és CPC modellek tudnak nyújtani, míg márkanév fejlesztésében a CPM a mérvadó, mivel a célunk a minél nagyobb számú felhasználói réteg elérése.

Ha meg szeretnéd növelni a forgalmad, akkor bátran lépj velünk kapcsolatba, és megbeszéljük a banner hirdetések árazását, részleteit.

5. A banner elhelyezkedése és mérete

Annak érdekében, hogy valóban sikereket érjünk el és sok új leadre tegyünk szert, nem elég sok emberhez eljuttatni a banner hirdetéseinket, hanem jól szegmentált piaci csoportokat kell megcéloznunk velük.

Bár azt könnyen meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú oldalakon jelenjenek meg a fizetett hirdetéseink, abba már nem igazán van beleszólásunk, hogy ezeken az oldalakon pontosan hol lesz látható a banner.

A weboldalakon való elhelyezés a Display Hálózat felelőssége, és ebből igyekeznek hasznot is húzni. A magasabb forgalmat generáló helyek drágább árazással rendelkeznek.

Melyek a legjobb teljesítményt nyújtó részek egy banner számára a weboldalon?

  • Bal oldali sáv;
  • A hajtás feletti rész (ami görgetés nélkül is látszik a weboldalból);
  • A tartalomhoz közeli elhelyezkedés.

Az ehhez hasonló előnyökért tehát extrán fizetnünk kell. A bannerünk méretét viszont mi magunk határozzuk meg.

Van néhány gyakran alkalmazott banner méret:

  • Kis négyzet: 200 x 200 px.
  • Négyzet: 250 x 250 px.
  • Vertikális banner: 120 x 240 px.
  • Felhőkarcoló: 160 x 600 px.
  • Féloldalas: 300 x 600 px.
  • Középméretű banner: 300 x 250 px.
  • Félbanner: 234 x 60 px.
  • Teljes banner: 468 x 60 px.
  • Hirdetőtábla: 970 x 250 px.
  • Szélesvásznú banner: 728 x 90 px.
  • Nagy szélesvásznú banner: 970 x 90 px.
  • Nagy téglalap banner: 336 x 280.
A leggyakoribb banner méretek

Forrás: Google Ads Help.

Miután tisztában vagyunk az alapokkal, ideje nekilátnunk a bannerek megtervezésének.

6. Hogyan tervezz hatékony banner reklámokat?

Fontos, hogy a bannereid ne csak a helyet foglalják egy weboldalon, hanem tényleg hatékonyan tudjanak forgalmat generálni számodra. Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, akkor sokkal nagyobb esélyed lesz a sikerre.

6.1. Használd a logódat/márkanevedet a banner felületén

Online marketing szempontjából alapvető fontosságú, hogy rendelkezzünk saját branddel. Ehhez szükséges egy könnyen megjegyezhető márkanév (ami a domain nevünk is egyben), és egy hozzá illő egyedi tervezésű logó.

A banner hirdetésen is legyen rajta a márkanevünk, hiszen így tudjuk megszilárdítani brandünket a fogyasztók körében.

Ne foglalja el azonban a teljes hirdetést csak a logónk, egyszerűen legyen könnyen felismerhető a banner többi összetevője mellett.

6.2. Magas minőségű vizuális tartalom alkalmazása

Amikor megtervezed a reklámkampányodat, mindenképp olyan képekkel, grafikákkal, vektorokkal, illusztrációkkal vagy GIF-ekkel dolgozz, amelyek minősége abszolút kifogástalan.

A GIF-es mozgóképek segíthetnek érdekesebbé tenni a bannered, de a sima képek is elegendőek.

Igyekezzünk olyan vizuális tartalmat használni, ami megmarad az internetezők emlékezetében. Ezt elérhetjük akár humoros módon is.

6.3. CTA gombok a banner hirdetésen

A call to action és a banner ugyanazt a célt szolgálják: kattintásra buzdítják a felhasználókat.

A potenciális fogyasztókat konvertáljuk át érdeklődő vásárlókká. Olyan CTA gombot használjunk, ami felkelti az érdeklődésüket, és még többet akarnak majd megtudni a termékeinkről és szolgáltatásainkról.

A CTA-k megtervezésénél figyeljünk oda a színekre, a gombok szövegére, a könnyű észrevehetőségre. Irányítsuk a helyes útvonalra az internetezőket: a weboldalunk irányába. 🙂

6.4. Ne ess túlzásokba!

Az soha nem vezet jóra, ha túlkomplikálod a dolgokat. Egy olyan banner, amely képekkel és szöveggel van túlzsúfolva, nem fogja elérni a célját.

Törekedj az egyszerűségre a design terén! Többnyire az alábbi összetevők elegendőek:

  • Egy vagy két kép;
  • Minimális szöveg;
  • Egy CTA gomb.

A minimalista megközelítés akkor válik be, ha jól meg tudjuk fogalmazni azt az egy rövid mondatot, és használatával át tudunk adni egy üzenetet a felhasználók felé.

6.5. Használj kulcsszavakat a banner reklámodban!

Úgy működik ez, mint a bejegyzések írása: a kulcsszavak segítségével tudod keresőoptimalizálni a hirdetésed is.

Vannak emellett olyan kifejezések, amelyeket minden internetező szeret olvasni: díjnyertes, felhasználóbarát, könnyen kezelhető, gyors, ingyenes, támogatott, kedvezményes.

A kulcsszavak tehát egyszerre legyenek jól csengőek, és igazak is a vállalkozásodra. Ez arra biztatja a leendő ügyfeleidet, hogy adjanak egy esélyt a banner hirdetésben foglalt ajánlatnak.

7. Érdekes hazai banner példák

A következőkben bemutatunk néhány egészen jól működő, ötletes banner hirdetést, amelyet a magyarországi weboldalak használnak.

7.1. Alza.hu banner reklámok

Az Alza.hu egészen egyedi megoldást választott a hirdetéseik megtervezésénél: felhasználták a cég imidzsét képező zöld manófigurát, kevés de annál inkább érdekfeszítő szöveggel, és jó CTA gombokkal.

Bár a CTA gombok itt túlságosan beleolvadnak a háttérbe, jobb eredményeket lehetne elérni a komplementer színek használatával, amiről itt írtunk részletesen!

Alza.hu banner

7.2. Lidl interaktív akciós újság

A Lidl egy lapozható és interaktív akciós újságot jelentet meg az ORIGO oldalán. Ezzel nagyon ügyesen tudják kommunikálni a legjobb ajánlataikat a célközönség felé, és még csak egyedi hirdetést sem kell alkotni hozzá, hiszen az akciós újságban minden benne van.

Lidl banner

7.3. ASUS banner hirdetés

A 24.hu oldalán egy nagyon színes és fiatalos ASUS banner hirdetéssel találkozhatunk. Kihangsúlyozzák a notebook erősségeit, színes megjelenését, élénk képernyőjét.

ASUS banner

7.4. KFC rendelésre ösztönző banner

A gyorséttermek is szeretik hirdetni magukat, hiszen az online rendelések nagyon elterjedtek manapság. Erre egy jó példa a KFC hirdetése az EuroNews oldalán. Ínycsiklandó desszertekkel, könnyen észrevehető logóval és egy Rendelek! CTA gombbal vonzzák be az éhes internetezőket.

KFC banner

7.5. Algoflex és HBO Max bannerek

A Portfolio.hu oldalán két eltérő méretű és tartalmú banner köszön ránk. Az egyik az Algoflex fájdalomcsillapító, amely a fejfájások típusaival reklámozza magát. A másik pedig az HBO Max, amely a kivételesen alacsony havidíjával igyekszik felkelteni az érdeklődést.

Algoflex és HBO Max hirdetések

7.6. Kiszervezett Marketing e-book ajánló banner

A Kiszervezett Marketing blogcikkeinek olvasása közben is találkozhatsz banner hirdetéssel, amely a vevőszerző weboldalak készítéséről szóló e-book letöltésére biztat. Az útmutató ingyenesen letölthető, ha esetleg szeretnél tanulni valami igazán hasznos dolgot. Kattints ide!

Kiszervezett Marketing banner

Ilyenek tehát a hazai banner hirdetések, amelyek egész jól működnek. Remélem, hogy ez segített egy kicsit a saját bannereid megtervezésében! 🙂

8. Összefoglaló

A banner hirdetések az online marketing alapvető építőkövei, amelyek különböző termékek és szolgáltatások digitális reklámozására szolgálnak.

Miután elkészítjük saját bannerünket, szerződést köthetünk pl. a Google Display Hálózattal, hogy a hirdetéseink megjelenjenek több ezer weboldalon, amit a célközönségünk is látogat.

Ugyanígy bérbe adhatjuk népszerű honlapunk egyes részeit, hogy ott reklámok jelenjenek meg. Tehát két irányból szerezhetünk forgalmat és anyagi juttatásokat.

A banner hirdetések eltérő méretekkel rendelkeznek, de közös jellemzőjük, hogy színesek, élénk vizuális tartalommal rendelkeznek, figyelemfelkeltő ajánlatokat és cselekvésre ösztönző CTA gombokat tartalmaznak.

Érdekesnek találtad cikkünket? Ebben az esetben megkérlek, hogy nyomj rá a Tetszik gombra, vagy oszd meg ismerőseiddel is. Köszönöm! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások