Mi a CPM jelentése? Mikor előnyösek a CPM hirdetések?

A CPM jelentése cost per mille, ami a marketing területén a hirdetések egyik árképzési modellje: ezer megjelenítésenként kell fizetni.
CPM jelentése

Mi a CPM jelentése? Mikor előnyösek a CPM hirdetések?

A CPM jelentése cost per mille, amely egy latin kifejezés és az ezer megjelenítésenkénti költséget takarja hirdetések esetén. Szokták még nevezni CPT hirdetés-elszámolási rendszernek is, ami előnyös lehet mind a hirdetések megjelenítőjének, és a hirdetések készítőinek is. Leginkább brandépítés és a célközönségünk elérése érdekében használjuk.

1. A CPM jelentése

A CPM jelentése az angol cost per mille kifejezésből ered (mille = latin ezer). Az online marketing hirdetések egyik árképzési rendszere, amely a PPC hirdetések mellett elég népszerű.

A digitális hirdetések árát a megjelenések számának ezresekben kifejezett értékéhez köti a CPM.

Hogy jobban átlátható legyen, tekintsük meg egy példán keresztül: ha egy hirdetés CPM-je 300 forint, akkor ez azt jelenti, hogy a hirdetőnek 300 forintot kell fizetnie a hirdetőfelület üzemeltetőjének minden ezredik alkalommal, amikor megjelenik a hirdetése a felhasználók böngészőjében.

A Google meghatározása szerint a CPM úgy működik, hogy a hirdetők meghatározzák egy hirdetés 1000 megjelenítésenkénti árát, amit még hajlandók kiadni érte. Ezután ki kell választani a megjelenítési helyeket (pl. weboldalakat), és minden ezredik megjelenés után fizetnek.

Google hirdetések

2. Mi a CPT jelentése?

Mivel a cost per mille (CPM) egy latin kifejezés, ezért létezik egy angol változata is a jelenségnek, amit cost per thousand (CPT) néven szoktak emlegetni (néha Cost Per Thousand Impressions).

Magyarul mindkét esetben úgy hangzik, hogy ezer megjelenítésenkénti költség. Tehát arra ad választ a CPT és CPM jelentése, hogy mennyibe kerül egy hirdetést eljuttatni ezer fogyasztóhoz a TV-ben, rádión, vagy a mi esetünkben az interneten keresztül.

3. Hogyan mérik a CPM hirdetések sikerét?

A legtöbb esetben az átkattintási arány (click-through rate = CTR) a mérvadó, ami azt mutatja meg, hogy az összes megjelenítéshez viszonyítva hány felhasználó kattint rá a hirdetésre.

Persze nem minden kattintás eredményez konverziót, így talán nem ez a legideálisabb módszer a CPM hirdetések elemzésére.

Sőt az is lehetséges, hogy az adott pillanatban hiába lát valaki egy hirdetést, csak később kattint rá, vagy egyszerűen a termék / márka megragad a fejében, és felkeresi a boltunkat személyesen vagy felveszi velünk a kapcsolatot valamilyen formában.

Továbbá különbséget kell tennünk a megjelenítések száma és az oldalmegtekintések között. Hiszen ugyanazt a hirdetést akár két különböző helyen is elhelyezhetjük egy oldalon, pl. az oldalsávban és a láblécben. Ennél fogva egy oldalmegtekintéssel már két hirdetésmegjelenítést tudunk elérni.

Tehát a CPM hirdetések eredményessége többféle módon is megmutatkozhat.

4. Mikor célszerű a CPM hirdetések használata?

A CPM jelentése csak az egyik hirdetés-árképzési modell a sok közül. Minden marketing kampány rendelkezhet egyedi céllal, ezért mindig más és más árképzési modell a leginkább ajánlott.

Akkor kell CPM hirdetések készítésén gondolkodnod, ha a brandépítés vagy a márkatudatosság megerősítése a célod. Tehát valamilyen üzenetet akarsz közvetíteni a célközönség felé, amit a lehető legtöbb embernek látnia kell, de a kattintások száma az nem annyira fontos jelen esetben.

Minél több embert érünk el az üzenetünkkel, annál többen szereznek tudomást a márkánkról, a vállalkozásunkról és a kínálatunkról. Kifejezetten előnyös ez az újonnan indult cégek szempontjából.

A banner hirdetések például a Google Display Hálózatán keresztül úgy is pénzt termelnek egy magas forgalommal rendelkező weboldal tulajdonosának, ha azokra nem is kattintanak rá a felhasználók, csak megjelenik számukra az oldalon való böngészés közben a CPM hirdetés.

Viszont a CPM hirdetések olcsóbbak, mint a CPC reklámok, ezért tényleg csak akkor éri meg ezzel foglalkozni, ha nagyon sok látogató fordul meg a honlapunkon havi szinten.

Ha mi szeretnénk megjeleníteni a saját CPM hirdetésünket, akkor azt olyan weboldalon célszerű megtenni, ahol biztosan megfordul a célközönségünk is nagy számban.

5. Egyéb CPM példa

A korábban ismertetett eset mellett nézzünk meg egy másik példát is. Tegyük fel, hogy egy hirdetés megjelenítésére valamely vállalat 5 millió forintot szán (Google hirdetés árak).

Ezt a CPM hirdetés-elszámolási modell szerint jelenítik meg, összesen 3,2 millió felhasználó látja. Hogyan számoljuk ki a CPM mutatót?

El kell osztanunk a CPM hirdetés költségét az összes megjelenéssel, aztán pedig megszorozni 1000 forinttal. Például: (5 000 000 / 3 200 000) x 1000 Ft = 1562,5 Ft.

Az adott CPM kampány során tehát 1562,5 Ft-ba került az, hogy a hirdetés eljusson ezer darab fogyasztóhoz.

Külön érdekesség, hogy az amerikai Super Bowl reklámszünetében kínálják a legborsosabb áron a hirdetések megjelenését, hiszen ekkor több millió ember nézi a sporteseményt és a showműsort a tévéképernyők előtt.

6. Összefoglaló

A CPM jelentése ezer megjelenítésenkénti költség, amit azután fizetünk, hogy ezerszer megjelent a hirdetésünk valamelyik felületen az internetezők böngészőjében, vagy éppen a TV-ben.

Rendkívül előnyös újonnan induló cégek esetében, illetve marketing üzenetek eljuttatása során a célközönség számára. Az a CPM célja, hogy elültesse az ajánlatunk és a márkánk legfontosabb üzenetét a fogyasztók fejében.

Ha hasznosnak találtad a cikkünket és szeretnél többet megtudni az online hirdetések típusaival kapcsolatban, írj nekünk bátran! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a CPM jelentése?

A CPM jelentése a Cost Per Mille kifejezés rövidítése, ami ezer megjelenítésenkénti költséget jelent.

❓ Mikor fontos a CPM ismerete?

Google Ads hirdetés árak és Facebook hirdetés árak esetén fontos, hogy a kattintások száma után fizetünk (PPC hirdetés), vagy minden ezredik megjelenítés után (CPM hirdetés).

❓ Mikor előnyös a CPM hirdetések használata?

Leginkább újonnan indult vállalatok esetében, amikor minél több felhasználónak akarjuk eljuttatni a cég üzenetét, termékportfólióját.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!