A CTR jelentése. Hogyan növeld az átkattintási arányod?

A CTR jelentése átkattintási arány (click-through rate). Bemutatjuk, hogy javíthatod az átkattintási arányod, valamint mi számít jó CTR-nek.
CTR jelentése

A CTR jelentése. Hogyan növeld az átkattintási arányod?

Az online marketing és a SEO területeinek egyik legfontosabb mutatószáma az átkattintási arány (angolul click-through rate = CTR). A tartalmainkhoz fűződő online felhasználói aktivitás mérésére szolgál, vagyis lényegében a webhelyünk sikerét mutatja be egyetlen adatként. Cikkünkben részletesen bemutatjuk, hogy mi a CTR jelentése, hol tudod ellenőrizni és hogyan javíthatod az átkattintási arányodat, valamint az is kiderül, hogy mi számít jó CTR-nek. Tarts velünk a továbbiakban! 🙂

1. Mi a CTR jelentése?

A CTR jelentése egy olyan mutató, amit minden weboldal-tulajdonos és SEO szakember figyelembe vesz, amikor a tartalomstratégiáját építi fel. Maga a rövidítés egyébként az angol click-through rate kifejezésből ered, és a CTR jelentése magyarul átkattintási arány.

A CTR mutató azt összesíti, hogy azon emberek közül, akik egy időszak alatt látták a Te linked, bejegyzésed vagy hirdetésed, hányan kattintottak rá.

Értelemszerűen ezért nevezik átkattintási aránynak. A CTR mérése három terület esetén a leggyakoribb:

Ezekben az esetekben kiemelten fontos, hogy az adott hirdetés, bejegyzés vagy hírlevél minél több felhasználót a weboldalra tereljen, kattintásra buzdítva őket. Ezért van szükség a CTR mérésére és elemzésére.

Természetesen nem elég csak az átkattintási arányt figyelembe venni egy marketing kampány vagy egy PPC-hirdetés kiértékelése során. Vannak egyéb lényeges mutatók, mint például a visszafordulási arány vagy a konverziós arány.

Google hirdetések

2. Az átkattintási arány kiszámítása

A CTR kiszámítása nagyon egyszerűen elvégezhető: csak el kell osztanod a linkre vagy hirdetésre érkező kattintások számát a megjelenések számával, és megszoroznod százzal, így egy százalékos értéket fogsz kapni.

CTR kiszámítása

Nézzük is meg ennek az alkalmazását egy gyakorlati példán keresztül. Tegyük fel, hogy van egy bejegyzésed, ami a Google első oldalán rangsorol.

A mi esetünkben ez a bejegyzés az elállási nyilatkozat minta lesz. Látható az alábbi képen, hogy az elmúlt 28 napban összesen 69 kattintás érkezett rá, 275 megjelenésből.

Bejegyzések átkattintási aránya

Ahhoz, hogy kiszámítsuk a bejegyzés átkattintási arányát, a 69 darab kattintást el kell osztanunk a 275 darab megjelenéssel, és megszoroznunk százzal.

CTR példa

A CTR mindig egy százalékos mutató lesz, mivel arányszámról beszélünk, amely két mennyiség egymáshoz viszonyított nagyságát mutatja.

3. Hol tudom ellenőrizni a honlapom CTR mutatóját?

Erre a legjobb módszer a Google Search Console használata. A Teljesítmény menüpontban tudsz részletes információt kapni arról, hogy egy adott időszak alatt milyen volt az egész weboldalad, vagy csak egyes bejegyzéseid átkattintási aránya.

Átkattintási arány

Az elmúlt 28 napban például a Kiszervezett Marketing weboldalának teljesítménye az alábbiak szerint alakult:

  • Összes kattintás = 1 ezer (kék);
  • Összes megjelenítés = 57 ezer (lila);
  • Átlagos CTR = 1,8% (zöld).

Ezt akár hónapokra visszamenőleg is ellenőrizhetjük. Részletes Search Console használati útmutatónkban erre már kitértünk.

A CTR külön leellenőrizhető oldalakra, lekérdezésekre, országokra, eszközökre és dátumokra vonatkozóan is.

CTR Search Console

De persze ez akár csalóka is lehet, hiszen ha egy oldaladat összesen 10 ember látja, de abból 3 rákattint, akkor az már 30%-os átkattintási arányt jelent. Ha viszont egy másik oldalad 10 ezer ember látja, és abból 400 kattint, hiába hatalmas számokról beszélünk, mégis a CTR csak 4% lesz.

4. Mitől függ az átkattintási arány nagysága?

A CTR alakulására nagyon sok minden hatással van. A Google organikus találatai között például leginkább az ott elfoglalt helyezésünk alapján számíthatunk minél több kattintásra.

További lényeges szempont a bejegyzés címe, és a meta leírás megjelenése, mivel leginkább ezek vannak hatással arra, hogy az internetezők hány százaléka fog a weboldalunkra kattintani.

És persze a keresőbarát URL cím is lényeges tényező, a webhelyed domain nevével egyetemben, mivel ezeknek bizalmat kell ébresztenie a felhasználók körében.

Amikor egy e-mail megnyitási arányáról beszélünk, akkor is hasonló a helyzet, csak éppen a bejegyzés címe helyett a levél tárgymezőjét olvassák el, a domain helyett pedig a céges e-mail cím fontossága kerül előtérbe.

Minél hitelesebb a hírleveled és a Te személyed, annál többen fogják megnyitni az üzeneted.

A CTR Google Ads hirdetések esetén az általad hirdetett tartalom minőségétől, a banner hirdetések felépítésétől, kreativitásától, a figyelemfelkeltő és informatív jellegétől függ.

Fontos, hogy megfelelően célzott legyen az üzenet és az általad elérni kívánt célközönséget szólítsa meg. Na és persze az sem utolsó szempont, hogy mennyi pénzt szánsz egy-egy hirdetésre, ettől függ az Ad Rank, vagyis a hirdetések rangsor szerinti helye.

A magas minőségű (vagyis jó CTR-rel rendelkező) hirdetéseket a Google és a Facebook is szereti több felhasználónak megjeleníteni. 🙂

Érdemes még megemlíteni a relevancia jelentőségét, vagyis a hirdetési csatorna és a landing oldal összhangjának a meglétét. Hiába magas az átkattintási arány a hirdetéseden, ha a felhasználók döntő százaléka azonnal el is hagyja az oldalad, konverzió nélkül, vagyis magas a visszafordulási arányod is.

Ez arról tanúskodik, hogy nem azt kapták az emberek, amit vártak. Több mint valószínű, hogy félrevezető volt a hirdetésed vagy a bejegyzésed címe. Mindenképpen kerüld el ezt a problémát!

Illetve az átkattintási arány függ még az eszköztípustól is, mivel általában a mobiltelefonos keresések nagyobb CTR-t eredményeznek.

5. Mi számít jó CTR-nek?

Bejegyzések esetén a legnagyobb befolyásoló tényező a Google találati listáján elfoglalt helyezéstől függ.

Mi számít jó CTR-nek?

Az Advanced Web Ranking tanulmánya szerint a Google Kereső organikus találatainak első helyén 31,7% a CTR, a második helyen 14,8%, a harmadik helyen 8,6% az átlagos átkattintási arány.

Ahogy egyre hátrébb kerülünk, úgy csökken 1-2% környékére már a Google első oldalán is, a hetedik-nyolcadik hely környékén.

Mikor jó a CTR? Nos, erre a kérdésre nehéz válaszolni. Ha csak nincs a bejegyzésed a Google TOP5 találatai között, akkor a 2%-os átkattintási arány már kimondottan jónak nevezhető.

Google Ads hirdetések esetén pedig nagyban függ a CTR alakulása attól, hogy milyen iparágban működik a vállalkozásunk, ahogy azt az Instapage mérései bebizonyították.

Google Ads CTR

Az átlagos CTR 3,2%-7,8% között mozog, ha a Keresőben elhelyezett hirdetéseket vesszük. Amikor a Google Display Hálózat banner hirdetéseire gondolunk, akkor az átkattintási arány nagyjából 0,4%-0,6% környékén van.

6. Hogyan növeld az átkattintási arányod (CTR)?

Hírlevelek megnyitási arányát leginkább a tárgymező megfogalmazásával tudod javítani. Legyél kreatív, egyedi és figyelemfelkeltő.

Fontos, hogy ne spamnek ítéljék a leveled, hanem a tárgya konkrét ajánlatot tartalmazzon, vagy tegyen fel egy kérdést, rövid határidőn belüli sikereket ígérjen, vagy valamilyen sokkhatást keltsen, ami minél inkább kattintásra buzdítja az olvasókat.

A hirdetéseken érdemes elhelyezni jól látható és szemcsalogató CTA gombokat, amelyek konkrétan megmondják a felhasználónak, hogy hová kattintson, hol tud jelentkezni egy kurzusra, hol vásárolhat bizonyos termékeket.

Online marketing szempontjából fontos még a piackutatás, a célközönség minél részletesebb megismerése, hogy olyan tartalmú és megjelenésű hirdetéseket tudjunk készíteni, ami a leginkább érdekli őket.

A weboldaladon belül is javíthatod a CTR mutatóidat, ha megfelelő értékesítési tölcsért (sales funnel) alakítasz ki és végigvezeted a látogatókat egészen a vásárlás pillanatáig.

7. Összefoglaló

A CTR jelentése átkattintási arány, angolul click-through rate. Az egyik legfontosabb online marketing mutató, amellyel a Google hirdetések sikerességét tudjuk mérni.

Azt mutatja meg az arányszám, hogy egy adott hirdetést, weboldalt vagy hírlevelet látó összes felhasználó közül hány százalékuk kattint rá a tartalomra, vagyis hány embert érdekel a mi reklámunk, ajánlatunk.

A Google organikus találatai között az első helyen akár 30% feletti CTR-t is tapasztalhatsz, míg a 8-10. helyen már ez az arány csak 1-2% lesz.

Google hirdetések esetén 3-7% az átlagos CTR, míg a Display Hálózat hirdetéseinek átkattintási aránya 0,5% körüli. Ezek már egész jó számoknak mondhatók, azonban mindig lehet rajta javítani a megfelelő módszerekkel.

Remélem, hogy sikerült új információval szolgálnom számodra. Amennyiben szeretnél egy konverzióra optimalizált weboldalt, mi segítünk megvalósítani az álmaidat! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a CTR, vagyis átkattintási arány?

A CTR jelentése click-through rate, vagyis átkattintási arány. Azt mutatja meg, hogy az emberek hány százaléka kattint a hirdetésedre, hírleveledre vagy bejegyzésedre azok közül, akik látják ezeket az online tartalmakat.

❓ Hogyan tudok sok kattintást szerezni?

Hiteles márkanévvel, releváns tartalommal, figyelemfelkeltő címekkel, megfelelő SEO beállításokkal. De persze mindennek az alapja egy jól felépített weboldal, vagy marketing kampány. Ebben tudunk segíteni, lépj velünk kapcsolatba!

❓ Mikor jó a CTR?

Az organikus Google találatok között az első helyen 30% fölötti a CTR, a másodikon már csak kb. 15%. A többi helyen 1-2% átkattintás már elfogadható. Google hirdetések esetén 3-7%, a Display Hálózat bannereinél 0,5% már jó CTR-nek számít.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés