Tartalomjegyzék
ToggleEmail aláírás készítése ingyen, percek alatt
Egy céges email fiókhoz szinte alapvető követelmény, hogy stílusos email aláírás is társuljon a levelezésekhez. Néhány percbe kerül az email aláírás készítése, tehát áldozzuk rá ezt a rövid időt arra, hogy még profibb és elegánsabb legyen az üzleti megjelenésünk. A legjobb az egészben, hogy ingyenesen hozható létre, és számos email aláírás sablon közül válogathatunk. Nézzük is a folyamat lényegét! 🙂
1. Ingyenes email aláírás készítése
Létezik egy weboldal, ahol nagyszerű ingyenes email aláírást készíthetünk 10 perc alatt: a Mail Signatures oldala. Néhány lépésből elkészíthetjük saját email aláírásunkat, amit azután csak fel kell tölteni az általunk használt levelező rendszer megfelelő mezőjébe.
Egy jól összeállított aláírás hitelesebbé teszi az email marketing kampányunkat is a felhasználók szemében, valamint vállalati szinten egységesíti a munkatársak céges email fiókjainak a megjelenését is.
Első lépésként nyissuk meg a Signature Generator oldalt. Itt ki kell választani, hogy melyik email platformot használjuk. Alapvetően 7 lehetőségünk van:
- Outlook;
- Outlook 365;
- Apple Mail;
- Gmail;
- Thunderbird;
- Exchange Server;
- Microsoft 365.
Viszont a támogatott email kliensek teljes listája ennél sokkal hosszabb (amik támogatják a HTML email aláírásokat):
- Outlook Web Access;
- Outlook.com;
- Outlook for iOS;
- Opera Mail;
- Yahoo;
- AOL;
- Zoho;
- Mail.com.
2. Email aláírás sablon kiválasztása
Az ingyenesen elérhető email aláírás sablonok nem igényelnek semmilyen HTML kódolással kapcsolatos háttértudást, és támogatják a sötét módot is (pl. Gmailen ez nagyon hasznos).
Több ingyenes sablon közül válogathatunk, amik egyaránt megfelelnek üzleti és személyes célokra is. Egyénre tudjuk szabni a sablonok kinézetét fényképekkel és bannerekkel is.
Az egyiket kiválasztjuk, és ezután személyre szabhatjuk a benne szereplő információkat és design elemeket.
3. Email aláírás szerkesztése
Hat kategóriában tudjuk egyénivé varázsolni az email aláírás kinézetét. Az első a személyes adatok:
- Keresztnév és vezetéknév;
- Munkahelyi beosztás;
- Email cím, telefonszám, mobilszám.
Az email aláírásban a céges adatok a következők lehetnek:
- Cégnév;
- Weboldal;
- Cég postai címe.
Grafikai elemek az email aláírás részeként:
- Logó URL címe és a hozzá tartozó átirányítási oldal;
- Banner URL címe és a hozzá tartozó átirányítási oldal.
Felelősségnyilatkozat szövege:
- Az email végére írhatjuk, hogy a benne szereplő adatok bizalmasak, vagy éppen leírhatjuk a cég hírlevél küldési politikájának rövid összefoglalását.
Stílus beállítása:
- Három eltérő betűszínt állíthatunk be;
- Különleges betűtípusokat használhatunk.
Közösségi média marketing linkjei:
- Twitter;
- Facebook;
- LinkedIn;
- YouTube;
- Instagram;
- Pinterest.
Miután mindennel megvagyunk, kattintsunk az Apply your signature gombra, amin keresztül leírást kapunk, hogy miként másoljuk ki és illesszük be az email aláírásunkat az általunk használt levelezési rendszer felületére.
Az elkészült email aláírás kimásolható HTML kód formájában (pl. Thunderbird, Exchange Online levelező rendszer esetén), vagy pedig egyszerű szövegként a vágólapra (pl. Outlook, Gmail, Apple Mail esetén). Mindegyik rendszer más és más formátumot igényel az aláírás beillesztésére.
4. Email aláírás beállítása: Gmail
A Gmail aláírás maximálisan 10 ezer karakterből állhat. Meg kell nyitnunk a Gmailt, majd a jobb felső sarokban található Beállítások ikonra kattintani (kis fogaskerék). Itt válasszuk az Összes beállítás megtekintése lehetőséget.
Tekerjünk az Aláírás szakaszhoz, ahol az Új létrehozása gombra kattintva adhatjuk hozzá az előzetesen létrehozott email aláírást. Ez fog minden kimenő levél végére kerülni.
Mint látható, itt sima szöveges formátumban kell bemásolni, ahogy azt az előbb létrehoztuk. Azt is beállíthatjuk, hogy az email aláírás csak az új emailekben, vagy a válaszlevelekben és a továbbított üzenetekben is megjelenjen-e.
A Gmailen egyszerre több aláírás is kezelhető, például az általunk írt új emailek és a válaszlevelek más-más aláírással készülhetnek.
5. Miért érdemes használni email aláírást?
Mivel az email aláírás készítése egy ingyenes marketing eszköz, amit néhány perc alatt létrehozhatunk és beállíthatunk, ezért mindenkinek érdemes lehet használnia.
Leginkább tanároknak, vállalkozóknak és üzletembereknek lehet előnyére, ha professzionális email aláírás társul a leveleikhez. Röviden még arról néhány szót, hogy hogyan néz ki egy helyesen összeállított email aláírás:
- Logikusan rendezett – ezáltal rendezett képet mutatunk magunkról és vállalkozásunkról is.
- Informatív – az email aláírás elsődleges feladata az adatszolgáltatás, azaz információt ad az embereknek az elérhetőségeinkről és a vállalkozásunkról.
- Egységesen igazodik a céges designhoz – mind színben, mind grafikai elemekben összhangban van a vállalkozás weboldalával és arculatával.
- Arcképet tartalmaz – ne csak a nevünk, telefonszámunk és webcímünk legyen ott, hanem kölcsönözzünk emberi képet az email aláírás mellé. Így levelező partnereink tudják majd, hogy kivel kommunikálnak, sokkal emberközelibb lesz a céges kommunikáció.
6. Összefoglaló
Az email aláírás készítése növeli az ügyfelek belénk vetett bizalmát és profibb arculatot kölcsönöz vállalkozásunknak.
Bemutattunk egy ingyenes email aláírás készítő szolgáltatást, ahol percek alatt személyre szabott aláírások készíthetők sablonok alapján.
Ezt könnyedén beilleszthetjük szinte minden levelezési platformra a megfelelő beállítások megadásával, például a Gmail levelezési rendszerébe is.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Növeli az ügyfeleink belénk vetett bizalmát, és egy céges email cím elengedhetetlen kelléke az email aláírás.
Igen, a Mail Signatures oldalán pár perc alatt összeállíthatunk egy profi aláírást. Ezt bemutattuk cikkünkben is.
Tartalmaz egy fényképet rólunk, néhány alapvető elérhetőséget és adatot, amik az email marketing során küldött hírleveleknél nagyon fontosak lesznek.