Mitől függnek a Facebook hirdetés árak 2024-ben?

A Facebook hirdetések ára 2024-ben is rengeteg eltérő tényezőtől függ, de csak rajtunk áll, hogy 2 ezer vagy 2 millió forintot költünk rájuk.
Facebook hirdetés árak 2024

Mitől függnek a Facebook hirdetés árak 2024-ben?

Sokszor felmerül ez a kérdés: Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések? A válasz nem egyszerű, mert számos tényezőtől függ, hogy miként alakulnak a Facebook hirdetés árak. Általánosságban azonban az mondható el, hogy minden azon múlik, mekkora költségkeretet szeretnél rászánni a Facebook kampányodra. Valamint fontos még a licitálási stratégia kiválasztása is. Ha kíváncsi vagy a további részletekre, olvass tovább! 🙂

1. A Meta hirdetések lényege

A Facebook nemrég átnevezte magát, az új cégnév a Meta lett, ami egy átfogó márkanév a vállalat összes kapcsolódó szolgáltatásához. Amikor a Meta-technológiák platformjainak egyikén hirdetünk, az alábbi online felületeket értjük alatta:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • Messenger;
  • Meta Audience Network.

Minket jelen esetben a Facebook hirdetés árak érdekelnek ebben a bejegyzésben, ezért erre fogunk fókuszálni leginkább. Viszont beszéljünk akármelyik Meta-platformról, egy valami minden esetben igaz: Te szabod meg, hogy mennyit szeretnél költeni a hirdetésekre.

Dönthetsz úgy, hogy csak 2.000 Ft-ot szeretnél elkölteni napi szinten, de akár 2.000.000 Ft is lehetséges. Tényleg csak rajtad áll, hogy mennyit szeretnél rászánni a Facebook hirdetésekre.

A Meta mindig a legjobb eredményt fogja kihozni a rendelkezésre álló összegből. Vannak azonban olyan speciális hirdetéstípusok, amelyeknél egy megszabott minimális összeget kötelező ráfordítani, de a Facebook hirdetés feladása során értesítenek erről.

További hirdetési tippekért olvasd el hasonló cikkeinket:

Facebook hirdetéskezelés

2. Facebook hirdetés költségek

Kétféleképpen határozható meg a Facebook hirdetések költsége:

  • A teljes elköltött összeg mértéke: a költségkeret segítségével szabályozhatod;
  • Az általad elért egyes eredmények költsége: licitálási stratégiával irányítható.

Emellett beállíthatunk költési limiteket is, melyek lehetnek:

  • Kampány költési limit – egy olyan maximális összeg, amit egy adott Facebook kampányra vagy hirdetésre ki szeretnél adni;
  • Fiók költési limit – az összes futó kampányra fordítandó maximális összeg meghatározása egy Facebook hirdetői fiókon belül.

Most azonban nézzük a korábban említett két Facebook hirdetési költségeket szabályozó módszert.

2.1. Facebook hirdetés költségkerete

A költségkeret az a pénzösszeg, amit a Facebook hirdetés megjelenítésére akarunk költeni. Emellett másik fontos funkciója, hogy segít kézben tartani a teljes Facebook kampány vagy hirdetéssorozat összköltségét.

Megkülönböztetünk kampányszintű és hirdetéssorozat-szintű költségkereteket. Nézzük, hogy mit jelentenek ezek a fogalmak.

1) Kampányszintű költségkeretek – beállíthatunk egyfajta általános kampányköltségkeretet, amely valós időben optimalizálja a Facebook hirdetések árának megoszlását a legjobb eredményeket kínáló hirdetéssorozatok között. Kevesebb lesz így a manuálisan kezelt költségkeret, és rugalmasan optimalizálhatjuk a Facebook kampányunkat, a költségek minimalizálása mellett.

2) Hirdetéssorozat-szintű költségkeretek – a részletesebb hirdetés-megjelenés szabályozása érdekében önálló költségkereteket határozhatunk meg az eltérő hirdetéssorozatokhoz külön-külön. Ez akkor hasznos, ha a hirdetések célközönségei nagy eltérést mutatnak, illetve eltérő licitstratégiáink vannak.

Továbbá létezik még napi és élettartamra szóló költségkeret is, amelyekkel megadhatjuk, hogy a költségkeretünk csak egyes napokra vagy a teljes kampány/hirdetéssorozat idejére vonatkozzon.

1) Napi költségkeretek – az átlagos összeg, amit naponta el akarsz költeni egy Facebook hirdetéssorozatra vagy kampányra. Célszerű minden nap azonos összeget elkölteni az egyenletes napi eredmények elérése érdekében.

2) Élettartamra szóló költségkeretek – a teljes összeg, amit egy adott kampányra vagy hirdetéssorozatra hajlandó vagy elkölteni. Ez nem átlagérték, hanem egy szigorúan vett költségplafon, aminél többet nem fogsz elkölteni a Facebook hirdetésekre.

2.2. Facebook hirdetések licitálási stratégiája

Amint kiválasztunk egy licitálási stratégiát, a Meta automatikusan azt fogja követni a hirdetési licitfolyamatok során, hogy helyettünk licitáljon a Facebook hirdetés árak optimalizálása érdekében.

Ilyenkor fontos szerepet játszik az, hogy miben méred a vállalkozásod sikerét. Például: értékesítésben, ügyfelek számában, márkaelérésben. Ezek növekedésével láthatod majd, mennyire volt sikeres a Facebook kampányod.

A Facebook hirdetések ára tehát leginkább attól függ, hogy az egymással versengő hirdetők közül ki milyen ajánlattal áll elő a licitálás során. Aki a legjobb ajánlatot teszi, az kapja meg a Facebookozó emberek figyelmét.

Három licittípus áll rendelkezésünkre a Facebook hirdetés árak meghatározásánál: költésalapú, célkitűzés-alapú és manuális licitálás.

2.2.1. Költésalapú licitálás

Akkor ajánljuk ezt a stratégiát, ha a teljes költségkeret elköltésével szeretnéd a legjobb eredményt és értékeket elérni. Két típusa van: az egyik a legnagyobb mennyiségre, a másik pedig a legnagyobb értékre fókuszál.

1) Legnagyobb mennyiség – a megadott költségkeret felhasználásával a lehető legtöbb megjelenést és konverziót segíti elő. Például: ha egy rendezvényszervező kezd Facebook hirdetés készítésbe, akkor ott mindenképp az a cél, hogy minél több embert érjen el a reklám, az egy látogatóra eső költség nem számít olyan nagy mértékben.

2) Legnagyobb érték – a költségkeret a legnagyobb értékű vásárlásokra összpontosul. Például: ha egy napelemes panelekkel foglalkozó cég kezd Facebook kampányba, akkor minél több ügyfelet szeretne a fő beruházási kategóriájában (ami egyben a legdrágább is), tehát a napelem rendszerek kiépítésében.

2.2.2. Célkitűzés-alapú licitálás

Ez a licitálási stratégia akkor előnyös, ha meg akarod adni az elérni kívánt költséget vagy értéket. Nézzük a két alstratégia leírását a Facebook hirdetés árak meghatározásánál.

1) Eredményenkénti költség – kb. azonos szinten próbáljuk tartani a kampányok költségét a piaci feltételektől függetlenül. Például: egy kiskereskedő meghatározhatja azt a költségplafont, amelyet egy vásárlásra megéri ráfordítania úgy, hogy közben még nyereséget termeljen.

2) ROAS-cél – a hirdetési ráfordítások megtérülését egy átlagos összeg körüli értéken belül próbáljuk tartani a teljes kampányidőszak alatt. Ez tulajdonképpen a befektetésarányos megtérülés (ROI mutató) Facebook hirdetésekre vonatkoztatott értéke.

2.2.3. Manuális licitálás

Abban az esetben, ha a licitálási összeget szeretnéd szabályozni a hirdetési licitfolyamatokban. A licitplafon segítségével Te adhatod meg a maximális licitösszeget ahelyett, hogy a Facebook dinamikusan licitálna az általad választott stratégia alapján.

Facebook hirdetés árak

3. Milyen eredményeket hoznak a Facebook hirdetések?

Két alapvető célból alkalmazhatunk Meta-hirdetéseket:

  • Kiválasztott célközönség elérése minél nagyobb számban;
  • Meghatározott eredmények elérése a célközönségen keresztül.

A Facebook figyelembe veszi a hirdetésed költségkeretét, valamint a célzást és a licitösszeget is annak érdekében, hogy még a Facebook hirdetés feladása előtt megbecsülje az elérhető emberek számát és a várható eredményeket.

Ezen adatok alapján már eldöntheted, hogy a Facebook hirdetés ára megfelel-e az elvárásaidnak, és megrendeled a hirdetést/kampányt, vagy inkább mellőzöd.

A kampány közben azonban folyamatosan nyomon tudod követni a Meta Hirdetéskezelőben az eredményeidet. A Facebook hirdetés leállítása akkor történik meg, ha a cég nem tudja számodra biztosítani a kívánt eredményeket az általad meghatározott költségkeret, célzás és licitálási stratégia mellett.

Fizetni tehát csak akkor kell, ha a Facebook hirdetések valóban előnyös eredményeket érnek el.

4. Hogyan és mikor kell fizetni a Facebook hirdetésekért?

A Facebook hirdetéseket eltérő fizetési módok beállításával lehet finanszírozni Magyarországon:

  • PayPal;
  • Hitel- és betéti kártyák (American Express, Mastercard, Visa);
  • Egyéb helyi fizetési módok.

A mikorra pedig az a válasz, hogy a Facebook hirdetések ára két módszerrel fizethető ki:

1) Automatikus fizetés – nem azonnal kell fizetni a Facebook hirdetésekért, mivel a költségek a hirdetések megjelenítése közben kerülnek kiírásra, és havi számlázási dátumokon kapunk automatikusan csekkeket a Facebooktól, vagy akkor, amikor elérjük az úgynevezett számlázási küszöbértéket.

2) Egyenlegfeltöltés – mielőtt elkezdődik a Facebook hirdetések megjelenítése, fel kell töltened a fiókod egyenlegét, a Meta pedig naponta levonja a megfelelő összeget a hirdetések megjelenítéséért.

5. Hogyan tudok vásárolni Facebook hirdetéseket?

Az alábbi háromféle vásárlási típus közül választhatsz:

1) Licitálás – licitálhatsz a célközönséged elérése érdekében a lehető legalacsonyabb összegért vagy egy egységes célösszegért. A legtöbb hirdető ezt használja.

2) Elérés és gyakoriság – fix összeget fizetsz majd a célközönséged eléréséért. Csak azoknak érhető el, akik legalább 200 ezer fős célközönséget akarnak elérni, amihez magas költségkeret is kell.

3) Elért célközönséghányad (TRP) – a Target Rating Point (TRP) használatával tervezhetünk videós kampányokat a Facebook és Instagram felületén. Nem minden hirdető számára érhető el.

A Facebook hirdetések ára tehát teljesen tőled függ: Te határozod meg, hogy mennyit költesz, beleértve a költségkeretet és a licitösszeget is.

Fontos, hogy az általunk beállított maximumnál a Facebook soha nem fog többet költeni. A hirdetések olyan embereknek jelennek meg, akiket valószínűleg érdekelnek.

A hirdetések megjelenítése mindig az általad megadott maximális áron vagy az alatt kerül megvalósításra, sosem a megadott összeg fölött.

6. Mitől függ a Facebook hirdetések ára?

Először is szerepet játszik az árképzésben a célközönséged. A hirdetésed célközönsége határozza meg a konkurenciát is a licitálás során.

A Facebookon minden hirdető a versenytársad lesz, itt már nincsenek kulcsszavakra történő licitálások, mint például a Google Ads esetében. A Facebook hirdetések esetén a célközönség figyelméért megy a verseny, és nem a kulcsszavakért.

Egy fogyasztói csoport pedig egyszerre több célközönség-szegmensbe is beletartozik, hiszen lehet, hogy valaki szabad idejében horgászik, viszont egyetemen tanul és minden nap gyorsételt is eszik. Így az ezekbe a profilokba tartozó cégek mind egymás versenytársai lesznek.

További lényeges pont a Facebook hirdetések minősége, ugyanis nem csak a költségkerettől függ a rangsorolás. Mérik ugyanis a hirdetések minőségét, teljesítményét, amit a relevancia pontszám képében értékelnek.

Ez megmutatja, hogy mennyire ideális és releváns a Facebook kampányod az általad megcélzott közönség számára. Mivel a Facebooknál fontos a felhasználói élmény, ezért ha a hirdetésed nem felel meg a célközönséged érdeklődési körének, akkor bizony a Facebook hirdetés ára is magasabb lesz.

Viszont ha jó lesz a hirdetésed CTR mutatója (átkattintási arány) és a konverziós arány, akkor a Facebook hirdetés árak is csökkennek, mert a Facebook relevánsnak ítéli meg.

Amire még figyelmet kell fordítani, az a hirdetési időszak, hiszen mindig vannak forgalmasabb szezonális időszakok egy évben, amikor a nagy tőkével rendelkező cégek simán ránk tudnak licitálni és esélyünk sem lesz a Facebookon megjelenni.

Végezetül pedig ott van a CPA mutató (Cost Per Acquisition), amely azt jelzi, hogy egy Facebook kampány hány forintért hozott egy konverziót átlagosan. Például: letöltés, ajánlatkérés, vásárlás, feliratkozás, stb.

Ehhez kapcsolódik a korábban említett ROAS mutató (Return On Ad Spend), ami a kampány megtérülési rátája.

7. További befolyásoló tényezők

Az is fontos a Facebook hirdetés árak meghatározásánál, hogy milyen licitbeállítások szerint készíted el a reklámot.

  • CPC (Cost Per Click) – kattintásonként fizetsz, vagyis csak akkor kerül pénzbe a Facebook hirdetés, ha valaki rákattint.
  • CPM (Cost Per Mille) – minden ezredik megjelenítésért fizetsz, még akkor is, ha nem kattintottak a hirdetésre.
  • CPA (Cost Per Action) – csak akkor kell fizetned, ha valaki rákattint a hirdetésedre és az előre kiszabott konverziót hajtja végre (tehát pl. vásárol vagy feliratkozik a weboldaladon).

A másik szempont a Facebook kampányok optimalizálási beállításait érinti, vagyis mi lesz a hirdetésünk célja.

  • Konverziók – azoknak jelenik meg a hirdetés, akik nagy valószínűséggel rákattintanak és az elvárt konverziót hajtják végre.
  • Megjelenések – a Facebook csak azt célozza meg, hogy minél több ember minél olcsóbban lássa a hirdetésed.
  • Link kattintások – a célközönség azon szegmensét célozza, akik legnagyobb arányban fognak rákattintani a Facebook hirdetésre.
  • Napi egyedi elérés – minél több egyedi ember elérése, vagyis egy nap alatt csak egyszer látják az emberek a hirdetésed.

8. Facebook hirdetéskezelés árak

A részletes Facebook hirdetéskezelés árak a linkre kattintva elérhetők!

Facebook hirdetéskezelés árakFacebook és Instagram hirdetéskezelés árakTeljes körű Facebook és Instagram marketing árak
Marketing Koordinátor csomagMarketing Specialista csomagMarketing Osztály csomag
Havi hirdetéskezelési díj:
98.900 Ft + ÁFA / hónap
Havi hirdetéskezelési díj:
109.490 Ft + ÁFA / hónap
Havi hirdetéskezelési díj:
189.900 Ft + ÁFA / hónap
Senior PPC specialista, projektmenedzserSenior PPC specialista, projektmenedzserSenior PPC specialista, projektmenedzser, tartalommenedzser
Facebook hirdetéskezelési funkciók bekötése a weboldalra, Meta Vállalkozáskezelő és Hirdetéskezelő létrehozása, folyamatos optimalizációFacebook hirdetéskezelési funkciók bekötése a weboldalra, Meta Vállalkozáskezelő és Hirdetéskezelő létrehozása, folyamatos optimalizációFacebook hirdetéskezelési funkciók bekötése a weboldalra, Meta Vállalkozáskezelő és Hirdetéskezelő létrehozása, folyamatos optimalizáció
Hirdetési stratégia kidolgozása, A/B tesztelés, tartalomnaptár, heti riportok, havi marketing konzultáció, konverzió optimalizálás, stb.Hirdetési stratégia kidolgozása, A/B tesztelés, tartalomnaptár, Instagram hirdetések kezelése, heti riportok, havi marketing konzultáció, konverzió optimalizálás, stb.Hirdetési stratégia kidolgozása, A/B tesztelés, tartalomnaptár, Instagram hirdetések kezelése, heti riportok, havi marketing konzultáció, konverzió optimalizálás, havi 12 db Facebook és Instagram bejegyzés elkészítése, stb.

Kiszervezett Marketing Kft. Facebook hirdetéskezelés árak 2024-ben

Részletes tájékoztatás és ajánlatkérés céljából kattints az alábbi bannerre, és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Facebook hirdetéskezelés

9. Összefoglaló

A Facebook hirdetések ára rengeteg tényezőtől függ: költségkeret, licitálási stratégia, optimalizálási beállítások, kitűzött célok, célközönség jellemzői, kampányidőszak hossza, kiválasztott fizetési módok, stb.

Egyes emberek napi szinten többet költenek kávéra vagy benzinre, mint vállalkozásuk reklámozására. Mások viszont akár napi több százezer forint értékben is hirdethetnek a Facebookon.

Ez tényleg emberfüggő, hogy ki mennyit szán a Facebook hirdetések megjelenítésére. A kulcs viszont mindig az, hogy megfelelően optimalizáljuk a hirdetést a célközönség jellemzőihez igazítva.

Amennyiben szeretnéd vállalkozásodat hirdetni a közösségi média platformokon és kíváncsi vagy, hogy 2024-ben hogyan alakulnak a Facebook hirdetés árak, lépj velünk kapcsolatba!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mitől függ a Facebook hirdetések ára?

Olyan tényezőktől változnak a Facebook hirdetéskezelés árak, mint a költségkeret, a licitálási stratégia, a kampányidőszak hossza, optimalizálás és célközönség jellemzői, kitűzött célok, fizetési módok.

❓ Hol tudnék érdeklődni Facebook hirdetéskezelés és hirdetések létrehozása érdekében?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy több évnyi online marketing tapasztalatunk felhasználásával tudjunk neked segíteni!

❓ Milyen Facebook hirdetés célok vannak?

A Facebook hirdetések fő célja lehet a konverzió, megjelenés, link kattintás, vagy napi egyedi elérés számadatainak maximalizálása.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés