Tartalomjegyzék
ToggleAz aktuális Facebook hirdetés méretek (2024)
Cikkünkben kitérünk arra, hogy melyek az aktuális Facebook hirdetés méretek 2024-ben. Minden eltérő Facebook hirdetéstípus egyedi méretekkel, ajánlott felbontással és képpontmérettel rendelkezik. Ezeket járjuk most végig, hogy még átláthatóbb és gördülékenyebb legyen a Facebook hirdetéskezelés! 🙂
1. Facebook-hírfolyam hirdetés méret 2024
A Facebook-hírfolyam az ismerőseink, a csoportjaink, az általunk követett oldalak és végül, de nem utolsó sorban, a hirdetők bejegyzéseit és frissítéseit jeleníti meg. Képformátumú hirdetések esetén bemutathatod a céged termékeit és szolgáltatásait, de akár animációkat és hangot is használhatsz, hogy felkeltsd az emberek figyelmét.
A következő Facebook hirdetés méretek és jellemzők az ajánlott előírások a hírfolyamban megjelenítendő hirdetésekhez:
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 1,91:1–1:1 (az 1,91:1 és 4:5 közötti oldalarányokat támogatják, de a 4:5 képarány nem működik minden esetben, pl. ha hivatkozás is szerepel a hirdetésben);
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Maximális fájlméret: 30 MB;
- Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont;
- Képarány-tűréshatár: 3%.
Forrás: Meta Business
2. Facebook beágyazott videóhirdetés méret 2024
Videókat vagy képeket jeleníthetsz meg a Facebook beágyazott videós hirdetéseivel, amelyek influencerek, digitális tartalomkészítők videóiban, vagy a Facebook sport- és játékpartnereinek élő közvetítéseiben is megjelenhetnek, 15 másodperccel a fő videós tartalom kezdete után.
Ilyenkor ha egy felhasználó valamilyen videós tartalmat néz a Facebookon, akkor a videó alatt fog megjelenni a képes hirdetésed. A technikai követelmények ugyanazok, mint a Facebook-hírfolyam hirdetések esetében. Annyi a változás, hogy a kis képméret miatt nem ajánlatos szöveget helyezni a képekre, inkább a hirdetés leírásába.
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 1,91:1–1:1 (az 1,91:1 és 4:5 közötti oldalarányokat támogatják, de a 4:5 képarány nem működik minden esetben, pl. ha hivatkozás is szerepel a hirdetésben);
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Maximális fájlméret: 30 MB;
- Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont;
- Képarány-tűréshatár: 3%.
Forrás: Meta Business
3. Facebook Marketplace hirdetés méret 2024
A Facebook Marketplace egy nagyszerű lehetőség online apróhirdetések feladására, ahol könnyen lehet termékeket, járműveket és ingatlanokat vásárolni és eladni. Ugyanis a Facebook Marketplace hirdetésekben megjelenő képek számos felhasználó figyelmét felkelthetik, akik a közeledben élnek.
Ha egy jól sikerült képet töltesz fel a termékedről, amit kiemeltként állítasz be, az arra ösztönzi a potenciális vásárlókat, hogy ismerkedjenek meg közelebbről is a hirdetéseddel. Ajánlott technikai specifikációk Facebook Marketplace hirdetésekhez:
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 1:1 (a 16:9 és 9:16 közötti oldalarányok támogatottak);
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Maximális fájlméret: 30 MB.
Forrás: Meta Business
4. Facebook Stories-hirdetés méret 2024
A Facebook Stories-hirdetések a felhasználók számára akkor jelennek meg, ha az ismerőseik történeteiben vagy napjában megjelenő képeket böngészik. Lehetőség van matricákat, hangulatjeleket és egyéb kreatív összetevőket elhelyezni.
Teljes képernyős, álló formátumú Facebook hirdetések ezek, amelyek maximum 5 másodpercig jelennek meg a felhasználók organikus Facebook-történetei között. A felhasználók tovább is pöccinthetik őket.
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 9:16 (1,91:1 és 9:16 közötti képarányokkal kompatibilis a rendszer, a 9:16-nál kisebb képarányú képeknél színátmenetes sáv jelenik meg a tartalom felett és alatt);
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Maximális fájlméret: 30 MB;
- Minimális szélesség: 500 képpont;
- Képarány-tűréshatár: 1%.
Emellett érdemes arra odafigyelni, hogy a kép felső részének kb. 14%-át (250 képpont), valamint alsó részének 20%-át (340 képpont) hagyjuk szabadon. A szöveg, a logók és a kreatív tartalmak kerüljenek ezen határterületeken kívül, így nem takarják majd el őket a felhasználói kezelőfelület elemei (pl. hívásgomb).
Forrás: Meta Business
5. Facebook Reels-hirdetés méret 2024
A Facebook Reels-videókra is ráhelyezhetünk hirdetéseket, amelynek eredményeként egy statikus kép jelenik meg a Reels-tartalmak alján, szalaghirdetés formájában, általában a videó elején.
A hirdetés neve: „Hirdetések a Facebook Reels funkcióban”. A képek kis méretéből adódóan azonban nem ajánlott a szöveg elhelyezése a képeken.
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 1:1;
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Maximális fájlméret: 30 MB;
- Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont;
- Oldalarány-eltérés tűréshatára: 3%.
Forrás: Meta Business
6. Facebook jobb oldalsávban elhelyezett hirdetés méret 2024
Csak asztali számítógépen jelennek meg a Facebook jobb oldali oszlopában elhelyezett hirdetések. Az itt látható Facebook hirdetés méretek nagyban hasonlítanak a korábbiakhoz.
Viszonylag kis képméretről beszélünk, ezért nem ajánlatos szöveget elhelyezni rajta. Az alábbiak a specifikációk:
- Fájltípus: JPG vagy PNG (más formátumok is támogatottak);
- Oldalarány: 1:1;
- Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs);
- Minimális szélesség és magasság: 254 x 133 képpont.
Forrás: Meta Business
7. Ajánlott Facebook hirdetés képméretek 2024
Facebook hirdetés típusok | Kép képpontmérete |
Facebook-hírfolyam | Hivatkozással ellátott képeknél asztali gépen 479 × 246 képpont, mobilon pedig legalább 320 képpont szélesség. 1080 × 1350 képpontot javaslunk. |
A Facebook jobb oldali oszlopa | Min. 254 × 133 képpont. 1200 × 1200 képpontot javaslunk. |
Azonnali cikkek | Hivatkozással ellátott képeknél 1200 × 1200 képpontot javaslunk. |
Facebook Marketplace | Hivatkozással ellátott képeknél 1200 × 1200 képpontot javaslunk. |
Facebook-történetek | 1080 × 1920 képpontot javaslunk. |
Messenger-történetek | 1080 × 1920 képpontot javaslunk. |
Messenger „Bejövő üzenetek” mappa | 1200 × 1200 képpontot javaslunk. |
Hirdetésüzenet | Hivatkozással ellátott képeknél 1200 × 628 képpontot javaslunk. |
8. Támogatott képformátumok Facebook hirdetésekhez
Az alábbi képformátumok támogatottak Facebook hirdetéseknél:
- BMP
- DIB
- HEIC
- HEIF
- IFF
- JFIF
- JP2
- JPE
- JPEG
- JPG
- PNG
- PSD
- TIF
- TIFF
- WBMP
- WEBP
- XBM
A legjobb azonban mindenképpen a JPG vagy PNG formátumok használata.
9. Összefoglaló
Cikkünk témája a Facebook hirdetés méretek voltak, amelyek 2024-ben érvényesek a Meta hivatalos tájékoztatása szerint.
Kitértünk az alábbi Facebook hirdetés méretekre: hírfolyam-hirdetés, beágyazott videóhirdetések, Marketplace hirdetés méretek, Facebook Stories-hirdetések, Reels-hirdetés méretek, valamint a jobb oldalsávban megjelenő hirdetések.
A legjobb az, ha JPG vagy PNG képformátumokat használunk. Ha érdeklődni szeretnél Facebook hirdetéskezelés és hirdetések létrehozása céljából, vedd fel velünk a kapcsolatot! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és megtervezzük számodra a bevételnövelő és vevőszerző Facebook kampányodat!
Cikkünkben olyan Facebook hirdetés típusok méreteire tértünk ki, mint a hírfolyam-hirdetések, beágyazott videóhirdetések, Marketplace hirdetés méretek, Facebook Stories-hirdetések, Reels-hirdetés méretek, és a jobb oldalsávban megjelenő hirdetések.
Olvasd el Facebook hirdetés árak témájú cikkünket!