Facebook hirdetéskezelés. Facebook hirdetések létrehozása

A Facebook hirdetéskezelés részét képezi a Facebook hirdetés, hirdetéssorozat és kampány létrehozása, valamint optimalizálása.
Facebook hirdetéskezelés

Facebook hirdetéskezelés. Facebook hirdetések létrehozása

A Facebook mára teljesen az életünk részévé vált, hiszen emberek milliárdjai kommunikálnak nap mint nap ezen a közösségi média platformon keresztül. A szociális megközelítés mellett azonban marketing szempontból is lényeges szerepet tölt be a Facebook hirdetéskezelés minden vállalkozás életében. A Google Ads hirdetések mellett a Facebook hirdetések örvendenek a legnagyobb népszerűségnek napjainkban. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miként működik a Facebook Hirdetéskezelő (vagy ahogy újabban hívják, Meta Hirdetéskezelő), hogyan kell beállítani egy Facebook hirdetési kampányt, és miként zajlik egy Facebook hirdetés létrehozása.

1. Facebook hirdetéskezelés – Az alapok

A Facebook algoritmusa folyamatosan változik, ezért egyre nehezebb organikus módszerekkel elérni a célközönségünket. Üzleti Facebook oldal létrehozása esetén azonban igen széleskörűek a lehetőségeink, amelyekkel a több milliárd aktív Facebook-felhasználót elérhetjük.

Mielőtt elkezdenéd a Facebook hirdetések létrehozását, szükséged lesz egy Facebook hirdetési fiókra. Viszont ha a céged minden Facebookhoz köthető eszközét egy központi helyről szeretnéd irányítani, akkor ajánlatos egy vállalkozáskezelő fiók létrehozása.

A Facebook vállalkozáskezelőjéből lehetőséged lesz mindent egy felületről kezelni: Facebook hirdetések, Instagram profil, Facebook oldal, beérkező üzenetek, célközönséggel kapcsolatos elemzések, és így tovább.

1.1. Facebook vállalkozáskezelő fiók létrehozása

Röviden összefoglalva, az alábbi lépéseket kell követned:

  • A https://business.facebook.com/ honlap megnyitása;
  • Fiók létrehozása opció kiválasztása;
  • A Facebookhoz használt e-mail cím és jelszó megadása;
Facebook vállalkozáskezelő fiók
  • A megjelenő űrlapon meg kell határozni a vállalkozáskezelő fiók nevét;
  • A saját neved és munkahelyi e-mail címed megadása;
  • Végül pedig a vállalkozásod adatainak beírása.

1.2. Facebook hirdetési fiók készítése

Az első Facebook hirdetés létrehozása céljából szükség lesz még egy hirdetési fiókra. A vállalkozásod profilján belül ez egy különálló egységet jelent.

A Facebook hirdetési fiók összefoglalja a hirdetésekkel kapcsolatos beállításokat, és egy könnyen kezelhető felületen biztosítja azok elérését a hirdetéskezelő személy számára. Itt lesz lehetőséged létrehozni a Facebook kampányaidat, elemezheted a hirdetéseid teljesítményét, elvégezheted a számlázási beállításokat.

A Facebook Hirdetéskezelő ide kattintva elérhető, de a vállalkozáskezelőn belül kiválaszthatod a Hirdetéskezelő menüpontot is. Itt láthatjuk majd a létrehozott kampányainkat, ahogy azt a Facebook hirdetés árak témájú írásunkban említettük.

Facebook Hirdetéskezelő

1.3. Facebook Pixel (Képpont) telepítése

Szükség lesz még a Facebook Képpont telepítésére, amit leggyakrabban Facebook Pixel néven emlegetünk. Ez egy néhány sornyi kódrészlet, amit be kell illeszteni a weboldalad forráskódjába, mivel követőkódként szolgál.

Növeli a Facebook hirdetések hatékonyságát, összekapcsolja a Facebookot a weboldaladdal, kielemzi a közösségi oldalról érkező felhasználók tevékenységét (pl. mire kattintanak az oldaladon, mit néznek meg, vásárolnak-e vagy a kosarukba tesznek-e valamilyen terméket).

Ezeket az információkat felhasználhatjuk célcsoportok kialakítására, illetve a hirdetéseink teljesítményének nyomon követésére. Célszerű lehet a Google Tag Manager használatával bekötni a Facebook Pixelt.

WordPress weboldalak esetében vannak erre szolgáló bővítmények is, mint például a PixelYourSite. Ha részletesebb útmutatásra vagy kíváncsi a Facebook Pixel beállításáról, azt elolvashatod az oldalunkon.

2. Facebook hirdetések hierarchiája

A Facebook hirdetések között három szintet különböztetünk meg:

  • Facebook kampány;
  • Hirdetéssorozat;
  • Facebook hirdetés.

Egy Facebook kampány létrehozása számít a legfelsőbb szintű opciónak, mivel minden hirdetés és a hirdetéscsoportok is egy-egy kampányhoz tartoznak. Ez egy összefoglaló kategória, ahová a hasonló céllal rendelkező hirdetések és hirdetéscsoportok sorolhatók.

A Facebook hirdetések létrehozása során az első lépés a teljes kampány legfőbb céljának a kiválasztása, amit el szeretnénk majd érni a hirdetésekkel.

A kampány alatt helyezkedik a Facebook hirdetéscsoport, ami egy kicsit szűkebb fogalomkör. Részletesebb beállításokat ad a kezedbe, pl. költségvetés, célcsoport jellemzői, hirdetések elhelyezése, ütemezése.

A harmadik szinten található a legkisebb egység, az egyszerű Facebook hirdetés. Ez lényegében az a vizuális reklám, amit a felhasználók látni fognak a Facebookon: egy kép, videó, banner, szöveges hirdetés, stb.

3. Facebook kampány létrehozása

Nyisd meg a nemrég ismertetett Facebook Hirdetéskezelő felületét, majd kattints a zöld + Létrehozás gombra. A következő ablakban kell majd kiválasztanod a kampány célját.

6 egyszerűsített cél közül válogathatunk:

  • Ismertség: ide tartozik a márkaismertség növelése, hogy olyan embereket érj el a lehető legnagyobb számban, akiket érdekelni fog a hirdetésed és megjegyzik a cégedet. Jobban megismertetheted a vállalkozásod a célközönségeddel.
  • Forgalom: az online forgalom növelését célozza a kampány, legyen szó akár egy weboldalról, webáruházról, Facebook- vagy Instagram-boltról.
  • Aktivitás: olyan potenciális ügyfelek elérése, akik nagy valószínűséggel mutatnak valamilyen aktivitást a vállalkozásoddal kapcsolatban, pl. üzenetet küldenek, rákattintanak a hirdetésre, vásárolnak az oldalon.
  • Érdeklődők: leginkább az üzeneteken, a telefonhívásokon és a feliratkozásokon van a hangsúly, így szeretnél érdeklődőket szerezni a céged számára (konverzió).
  • Alkalmazás hirdetése: az a célod, hogy a mobiltelefont használó emberek letöltsék az alkalmazásodat, vásároljanak azon belül, vagy valamilyen új funkciót próbáljanak ki.
  • Értékesítés: kifejezetten azoknak a felhasználóknak az elérésén van a hangsúly, akik nagy valószínűséggel megvásárolnak tőled egy terméket vagy szolgáltatást.
Facebook kampánycélok

3.1. Facebook kampány beállításai

Hozzunk létre egy Aktivitás típusú Facebook kampányt, amelyhez nevet is rendelhetünk, illetve hirdetéssorozatokat és hirdetéseket rendelhetünk hozzá, ahogy említettük.

Speciális hirdetéskategóriák – ebbe olyan Facebook hirdetések tartoznak, amelyek hitel-, foglalkoztatási, lakhatása, társadalmi, vagy politikai kérdésekhez kapcsolódnak.

Facebook kampány létrehozása

A Facebook kampány adatai között beállíthatjuk:

  • A vásárlási típust (Licit);
  • A kampány konkrét célját (Aktivitás) – az üzleti célhoz igazított kampánycél, vagyis az a tevékenység, amit elvárunk a Facebook hirdetést megnéző emberektől;
  • A kampány költési limitjét – a kampányban szereplő hirdetéssorozatok leállnak a költési limit elérésekor.
Facebook kampány beállítása

További lehetőségek között szerepel az A/B tesztelés, amellyel különböző hirdetésszövegeket, objektumokat, design elemeket és képeket tesztelhetünk, hogy melyik teljesít a legjobban.

Végezetül az Advantage kampányköltségkeret, ami úgy osztja be a hirdetéssorozatod költségkeretét, hogy a kiválasztott licitstratégiád és a teljesítménycélod mellett a lehető legjobb eredményeket érhesd el.

Miután végeztünk a Facebook kampány beállításával, egy szinttel lejjebb haladva elérkezünk a Facebook hirdetéssorozatok beállításához.

4. Facebook hirdetéssorozat létrehozása

A továbbiakban a Facebook hirdetéssorozatok beállítását fogjuk ismertetni. Először is el kell neveznünk a Facebook kampányhoz tartozó hirdetéssorozatot is.

Ezután, mivel ez a hirdetéssorozat egy Aktivitás céllal létrehozott kampány része, ki kell jelölnünk, hogy hol szeretnénk megnövelni a felhasználói aktivitást, vagyis megadjuk a konverzió helyét:

  • Üzenetküldő alkalmazások – célcsoport aktivitása a céges oldalunkkal kapcsolatban a Messenger, WhatsApp vagy az Instagram üzenetküldő funkcióiban;
  • A hirdetésedben – az emberek aktivitást mutatnak a hirdetésed egyik eleménél (pl. videó megnézése, bejegyzés vagy esemény megtekintése, reagálás);
  • Webhely – a weboldaladdal kapcsolatosan mutatott aktivitás;
  • Alkalmazás – egy alkalmazással kapcsolatos aktivitás;
  • Facebook-oldal – kifejezetten az üzleti Facebook oldaladon végzett aktivitások.

Emellett beállítható a Facebook hirdetéssorozat részeként alkalmazott hirdetéstípus is, amely lehet:

  • Üzenetbe irányító – új beszélgetés indító Facebook hirdetések;
  • Hirdetésüzenet – újraaktivizálják a meglévő kapcsolatokat.

Ezt követően kiválasztjuk a hirdetéshez tartozó Facebook oldalt (hiszen lehet, hogy egyszerre több Facebook oldalt is kezelünk), valamint legalább egy chatelésre használható célhelyet, üzenetküldő alkalmazást, ahol el tudnak majd minket érni az emberek.

Facebook hirdetéssorozat létrehozása

Van még lehetőségünk teljesítménycél beállítására is, ami segít a Facebooknak eldönteni, hogy a hirdetés feladója mi alapján értékeli sikeresnek az adott Facebook hirdetést. Esetünkben például a konverziók számának a maximalizálása, vagyis a lehető legnagyobb számú beszélgetés a teljesítménybeli cél.

További opció a licitösszeg-szabályozás, amivel beállíthatjuk, hogy a Meta milyen maximális licitösszeggel próbálja elérni a kitűzött eredményeket licitálás során.

4.1. Facebook hirdetéssorozat beállításai

Szintén fontos beállítási lehetőség a költségkeret és ütemezés beállítása a Facebook hirdetéskezelés részeként. Ahogy azt a Facebook hirdetés árak bejegyzésünkben említettük, beszélhetünk napi költségkeretről vagy a hirdetéssorozat teljes élettartamára vonatkozó költségkeretről.

1) Napi költségkeret – például, ha 2000 Ft a napi költségkereted, akkor lesznek olyan napok, amikor 2500 Ft lesz a költésed, máskor meg 1500 Ft. A lényeg, hogy 7 napra levetítve, soha nem lesz több a költséged 7×2000 = 14000 Ft-nál.

2) Teljes élettartamra szóló költségkeret – például, ha ez 40000 Ft, akkor a hirdetéssorozat teljes élettartama alatt a teljes ráfordítás összege maximálisan 40000 Ft lesz. A több lehetőséggel kecsegtető napokon magasabb a ráfordítás, mint a kevesebb lehetőséget kínáló napokon.

Facebook hirdetéssorozat beállításai

Emellett lehetőség van a hirdetéssorozat ütemezésére, vagyis a kezdeti és a befejezési dátum beállítására a hirdetések futtatásánál.

Lényeges momentum a célközönség megadása, ahol beállíthatunk már elmentett célközönség változatot, vagy teljesen új csoportot is létrehozhatunk.

  • Helyek: pl. Magyarország;
  • Életkor: pl. 18-65 éves korcsoport;
  • Nem: minden nem;
  • Nyelvek: minden nyelv.

Részletes célzás keretében van lehetőségünk olyan dolgokat is beállítani, mint a demográfiai jellemzők, érdeklődési körök (milyen kulcsszavak / témák iránt érdeklődnek), magatartások megadása (milyen munkahelyük van / vállalkozás oldalának adminisztrátorai).  

Célközönség beállítása

Végül a hirdetéssorozat elhelyezését állíthatjuk be, amely lehet automatikusan optimalizált az Advantage+ elhelyezésekkel (a Facebook algoritmusa dönti el, hol jelenik meg a hirdetésed), vagy manuálisan meghatározott (Te állítod be a megjelenő lista alapján, hogy hol jelenjenek meg a hirdetések).

Ezek alapján a Facebook meg is ad néhány becsült értéket, hogy hány embert tudunk napi szinten elérni és hány konverzióra számíthatunk.

5. Facebook hirdetés létrehozása

A harmadik és egyben legspecifikusabb lépcsőfok a Facebook hirdetések beállításai lesznek. Természetesen a hirdetéseket is el kell nevezni.

Megadhatjuk, hogy milyen formátumú hirdetés legyen: egy kép vagy videó (esetleg több képből álló vetítés), vagy pedig galéria formátum (legalább 2 görgethető kép vagy videó).

Ezt követően történik a médiafájlok hozzáadása, vagyis ez lesz maga a Facebook hirdetés alapja, amihez beállíthatunk elsődleges szöveget, főcímet, felhívás szöveget (lényegében CTA gomb).

Facebook hirdetéskezelés

Megtekinthetjük azt is, hogy a Facebook hirdetés hogyan fog kinézni történetként, Reels-videóként, vagy éppen a Facebook hírfolyamban.

Lehetőség van egy üzenetsablon beállítására, amivel a hirdetésre kattintó embereket tudod fogadni, chatet tudsz kezdeményezni velük automatikusan. Például: Kedves János! Kérjük, mondja el, hogy miben tudunk Önnek segíteni?

Valamint felmerül még a Facebook Pixel általi eseménykövetés is, amit az elhelyezett Facebook hirdetés idézett elő.

5.1. Facebook hirdetéskezelés – Tippek

A Facebook hirdetéskezelés nem egyszerű feladat. Fontos részét képezi a kampányok részletes kielemzése és az elért eredmények folyamatos mérése. A Facebook analitikájában fontos szerepet játszik a CPA, a hirdetések elérése, a megjelenések száma, a CPC.

De a Google Analytics 4 is sok hasznos információt ad a konverziókról, az oldalon eltöltött időről és a felhasználók által végzett tevékenységekről.

Próbálj ki eltérő hirdetéstípusokat, melyek leggyakrabban kép alapú Facebook hirdetések, de magasabb szintre lépve már lehet szó videós hirdetésekről, galériaszerű carousel hirdetésekről, vagy lead-generáló hirdetésekről.

Mindennek a kulcsa a folyamatos A/B tesztelés, ami egyazon hirdetés két kissé módosított változatát versenyezteti egymással eredményesség szempontjából. Például, ugyanaz a kép és szöveg, egyedül a CTA gomb elhelyezkedése vagy szövege más.

Valamint nagyon lényeges a remarketing folyamatának a megismerése, amely során azokat célozzuk meg újból, akik valamilyen formában érdeklődést mutattak a vállalkozásunkkal kapcsolatban. Például, kosarukba helyeztek egy terméket, vagy megtekintettek egy adott termékcsoportot.

6. Összefoglaló

Bejegyzésünkben áttekintettük a Facebook hirdetéskezelés menetét, beleértve a Facebook kampányok, hirdetéssorozatok és hirdetések létrehozását és beállításait.

Emellett szó esett a Facebook vállalkozáskezelő és hirdetési fiók készítéséről, valamint a Facebook Pixel telepítéséről.

Végül adtunk néhány tippet, hogy mire érdemes még odafigyelni Facebook hirdetések készítése során. Amennyiben további kérdéseid vannak, vagy profikra bíznád a Facebook hirdetéskezelést, lépj velünk kapcsolatba!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetés árak?

Olvasd el Facebook hirdetés árak című cikkünket!

❓ Kihez forduljak, ha profikra bíznám a Facebook hirdetéskezelést?

Fordulj a Kiszervezett Marketing Kft. hirdetési specialistáihoz!

❓ Mi tartozik a Facebook hirdetéskezeléshez?

A Facebook kampányok, hirdetéssorozatok és hirdetések létrehozása, beállítása és nyomon követése.

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások