Üzleti Facebook oldal létrehozása lépésről lépésre (2024)

Egy vállalkozás Facebook oldalának létrehozása 2024-ben csak néhány percet vesz igénybe. Cikkünkben kitérünk a legfontosabb beállításokra is.
Facebook oldal létrehozása

Üzleti Facebook oldal létrehozása lépésről lépésre (2024)

Ha üzleti Facebook oldal létrehozása a célod, és nem tudod, hogyan kezdj bele, akkor jó helyen jársz! Ebben a kis rövid útmutatóban összegezzük, hogy milyen lépésekből áll egy vállalkozás FB-oldalának kialakítása 2023-ban, és mire a legfontosabb odafigyelned. Olvass tovább, ha érdekel a téma! 🙂

1. Személyes és üzleti Facebook oldal kapcsolata

Ahhoz, hogy vállalkozásod számára regisztrálj egy üzleti profilt a Facebookon, feltétlenül szükséged van egy személyes profilra.

Ezáltal össze tudod kapcsolni a vállalkozásod üzleti oldalát és a Facebook-profilodat, így szabadon lehet váltogatni a két felhasználó között.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a profilod és az FB-oldalad egymástól függetlenek lesznek. A személyes oldaladon posztolt képek és bejegyzések csak akkor jelennek meg az üzleti oldaladon, ha ott megosztod őket.

Viszont, ha a céged oldalán üzeneted érkezik, vagy valaki megosztja egyik bejegyzésed, akkor erről értesítéseket kérhetsz a személyes felhasználói profilodra, hogy ne kelljen percenként belépegetnünk a másik fiókunkba.

Facebook hirdetéskezelés

2. Facebook oldal létrehozása

Üzleti Facebook oldal létrehozásához kattints erre a linkre!

Kezdő lépésként három alapvető információt kell megadnunk vállalkozásunk új oldaláról:

  • Az oldal neve (vagyis a céged elnevezése);
  • Kategória (milyen tevékenységet végzel);
  • Leírás (ez fog megjelenni a Névjegy szakaszban).
Facebook oldal létrehozása

Közben láthatjuk azt, hogyan fog kinézni az oldalunk asztali számítógépen és mobilon is. Ezután kattintsunk az Oldal létrehozása gombra.

3. Profilkép és borítókép beállítása

Miután létrehoztuk a Facebook oldalunkat, feltölthetünk profilképet, borítóképet és hozzáadhatunk bejegyzéseket is.

A képek feltöltése nem kötelező, de mondjuk úgy, hogy erősen ajánlott, hiszen csak így tudsz egyedi arculatot kölcsönözni Facebook oldalad számára. Legjobb, ha van saját logód, amit profilképként használhatsz.

A megfelelő Facebook borítókép méretek egy másik bejegyzésünkben kerültek bemutatásra.

Üzleti Facebook oldal profilkép beállítása

A képen látható emblémákat a Squarespace ingyenes logókészítőjében hoztam létre néhány perc leforgása alatt, de számos más logótervező program is létezik erre a célra! 🙂

4. Facebook felhasználónév létrehozása

Számos lehetőségünk van, hogy tovább bővítsük oldalunk adatait és még egyedibbé varázsoljuk a megjelenését.

Ha azt szeretnénk, hogy látogatóink könnyebben megtalálják az oldalunkat, akkor létrehozhatunk egy Facebook-felhasználónevet is.

Ugyanazok a szabályok érvényesek, mint az URL címeknél: ne használj ékezeteket vagy szóközt.

Facebook felhasználónév létrehozása

Úgy működik ez, mint egy domain név a Facebookon belül, mivel az itt megadott felhasználónevünk szerepelni fog az üzleti oldalunk linkjében is.

A mi példánk esetében: https://www.facebook.com/kiszervezettwebaruhaz/

5. Kapcsolatfelvétel, nyitvatartás és árkategória

Az oldal adatainak módosítása menüpont alatt van lehetőséged beállítani, hogy milyen kapcsolatfelvételi csatornákon keresztül érhetnek el az emberek:

  • Telefonszám;
  • E-mail cím;
  • Webhely linkje.

Emellett azt is kijelölheted, hogy tartozik-e fizikai cím a vállalkozásodhoz, és ezt megadhatod a Facebook-profilodon. Ezáltal rád tudnak találni a térképen a látogatók, mint a Google Cégem funkcióján keresztül.

Facebook oldal helyszínének megadása

Kicsit lejjebb görgetve, meghatározható a nyitvatartási idő is, hogy a hét egyes napjain mettől meddig van nyitva a vállalkozásod.

Választhatjuk azt az opciót is, hogy üzletünk mindig nyitva van, vagy a nyitvatartási idő nem érhető el, de a végleg bezárt lehetőség is alkalmazható, ha már nem működik az oldalad.

Nyitvatartási idő beállítása

Csatolhatunk üzleti Facebook oldalunkhoz adatvédelmi szabályzatot, impresszumot és termékeket is megadhatunk, amelyeket értékesít a cégünk.

Végezetül pedig az árkategória, pénznem és az egyéb profilok (pl. Instagram, TikTok, SnapChat, Twitter) csatolhatók.

Árkategória és egyéb beállítások

6. Műveletgombok felvétele üzleti Facebook oldalon

Ami még igazán fontos lehet egy vállalkozás FB-oldalán, az a műveletgombok hozzáadása. Ezek lényegében Facebookon belüli CTA gombok.

Az alábbi opciókat tehetjük elérhetővé az oldalunkon:

  • Az üzleti Facebook oldal követése;
  • Ajándékkártyák vásárlása;
  • Ételrendelés és időpontfoglalás;
  • Hívás most, kapcsolatfelvétel, üzenet küldése, akár WhatsAppon át;
  • E-mail küldése;
  • További információ kérése;
  • Regisztráció, hírlevélre való feliratkozás;
  • Alkalmazás használata, játék indítása;
  • Videó megtekintése;
  • Vásárlás egy webshopban.

Ezek hozzáadásához csak kattints a Gomb beállítása lehetőségre a Facebook oldalad kezdőlapján.

Üzleti Facebook oldal műveletgombok felvétele

Ezek voltak tehát a legalapvetőbb beállítások egy üzleti Facebook oldal létrehozásához, azonban még rengeteg más lehetőséget is alkalmazhatsz.

Ha a cikkben leírtakkal végeztél, és a lehető legrészletesebben kitöltötted a profilod információit, akkor indíthatod is a bejegyzések közzétételét. 🙂

A megosztott WordPress tartalmakat érdemes a Facebook Debugger használatával hibamentesíteni, hogy biztosan a legfrissebb előnézeti kép és leírás jelenjen meg a bejegyzéseknél.

7. Összefoglaló

Egy üzleti Facebook oldal létrehozásához 2024-ben rendelkezned kell személyes profillal. Lényegében maximum egy órát kell rászánnod, hogy minden szükséges adatot beállíts az alapvető működés megkezdéséhez.

Javasolt logókészítő szoftverekkel létrehozni egyedi profilképet és borítóképet az oldalra, illetve beállítani az egyedi Facebook felhasználónevet.

További fontos részletek: kapcsolatfelvételi adatok, nyitvatartás, árkategória, helyszín, műveletgombok.

Remélem, hogy ezzel az útmutatóval könnyedén létre tudod hozni saját Facebook oldalad a jövőben! Kérlek, támogass minket egy megosztással.🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Hol tudok létrehozni üzleti Facebook oldalt?

Kattints erre a linkre, és már kezdheted is a céged oldalának létrehozását.

❓ Milyen profilképet állítsak be?

A vállalkozásodnak szüksége van egy saját logóra, aminek létrehozásához ajánlunk számos nagyszerű és ingyenes logótervező programot. Az ajánlott Facebook borítókép méretekről is érdemes tájékozódnod.

❓ Mennyi időt vesz igénybe egy üzleti Facebook oldal létrehozása?

Nagyjából 10-15 perc az alap funkciók, de a részletesebb beállítások elvégzésével is csak egy óra.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.