Tartalomjegyzék
ToggleÜzleti Facebook oldal létrehozása lépésről lépésre (2024)
Ha üzleti Facebook oldal létrehozása a célod, és nem tudod, hogyan kezdj bele, akkor jó helyen jársz! Ebben a kis rövid útmutatóban összegezzük, hogy milyen lépésekből áll egy vállalkozás FB-oldalának kialakítása 2023-ban, és mire a legfontosabb odafigyelned. Olvass tovább, ha érdekel a téma! 🙂
1. Személyes és üzleti Facebook oldal kapcsolata
Ahhoz, hogy vállalkozásod számára regisztrálj egy üzleti profilt a Facebookon, feltétlenül szükséged van egy személyes profilra.
Ezáltal össze tudod kapcsolni a vállalkozásod üzleti oldalát és a Facebook-profilodat, így szabadon lehet váltogatni a két felhasználó között.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a profilod és az FB-oldalad egymástól függetlenek lesznek. A személyes oldaladon posztolt képek és bejegyzések csak akkor jelennek meg az üzleti oldaladon, ha ott megosztod őket.
Viszont, ha a céged oldalán üzeneted érkezik, vagy valaki megosztja egyik bejegyzésed, akkor erről értesítéseket kérhetsz a személyes felhasználói profilodra, hogy ne kelljen percenként belépegetnünk a másik fiókunkba.
2. Facebook oldal létrehozása
Üzleti Facebook oldal létrehozásához kattints erre a linkre!
Kezdő lépésként három alapvető információt kell megadnunk vállalkozásunk új oldaláról:
- Az oldal neve (vagyis a céged elnevezése);
- Kategória (milyen tevékenységet végzel);
- Leírás (ez fog megjelenni a Névjegy szakaszban).
Közben láthatjuk azt, hogyan fog kinézni az oldalunk asztali számítógépen és mobilon is. Ezután kattintsunk az Oldal létrehozása gombra.
3. Profilkép és borítókép beállítása
Miután létrehoztuk a Facebook oldalunkat, feltölthetünk profilképet, borítóképet és hozzáadhatunk bejegyzéseket is.
A képek feltöltése nem kötelező, de mondjuk úgy, hogy erősen ajánlott, hiszen csak így tudsz egyedi arculatot kölcsönözni Facebook oldalad számára. Legjobb, ha van saját logód, amit profilképként használhatsz.
A megfelelő Facebook borítókép méretek egy másik bejegyzésünkben kerültek bemutatásra.
A képen látható emblémákat a Squarespace ingyenes logókészítőjében hoztam létre néhány perc leforgása alatt, de számos más logótervező program is létezik erre a célra! 🙂
4. Facebook felhasználónév létrehozása
Számos lehetőségünk van, hogy tovább bővítsük oldalunk adatait és még egyedibbé varázsoljuk a megjelenését.
Ha azt szeretnénk, hogy látogatóink könnyebben megtalálják az oldalunkat, akkor létrehozhatunk egy Facebook-felhasználónevet is.
Ugyanazok a szabályok érvényesek, mint az URL címeknél: ne használj ékezeteket vagy szóközt.
Úgy működik ez, mint egy domain név a Facebookon belül, mivel az itt megadott felhasználónevünk szerepelni fog az üzleti oldalunk linkjében is.
A mi példánk esetében: https://www.facebook.com/kiszervezettwebaruhaz/
5. Kapcsolatfelvétel, nyitvatartás és árkategória
Az oldal adatainak módosítása menüpont alatt van lehetőséged beállítani, hogy milyen kapcsolatfelvételi csatornákon keresztül érhetnek el az emberek:
- Telefonszám;
- E-mail cím;
- Webhely linkje.
Emellett azt is kijelölheted, hogy tartozik-e fizikai cím a vállalkozásodhoz, és ezt megadhatod a Facebook-profilodon. Ezáltal rád tudnak találni a térképen a látogatók, mint a Google Cégem funkcióján keresztül.
Kicsit lejjebb görgetve, meghatározható a nyitvatartási idő is, hogy a hét egyes napjain mettől meddig van nyitva a vállalkozásod.
Választhatjuk azt az opciót is, hogy üzletünk mindig nyitva van, vagy a nyitvatartási idő nem érhető el, de a végleg bezárt lehetőség is alkalmazható, ha már nem működik az oldalad.
Csatolhatunk üzleti Facebook oldalunkhoz adatvédelmi szabályzatot, impresszumot és termékeket is megadhatunk, amelyeket értékesít a cégünk.
Végezetül pedig az árkategória, pénznem és az egyéb profilok (pl. Instagram, TikTok, SnapChat, Twitter) csatolhatók.
6. Műveletgombok felvétele üzleti Facebook oldalon
Ami még igazán fontos lehet egy vállalkozás FB-oldalán, az a műveletgombok hozzáadása. Ezek lényegében Facebookon belüli CTA gombok.
Az alábbi opciókat tehetjük elérhetővé az oldalunkon:
- Az üzleti Facebook oldal követése;
- Ajándékkártyák vásárlása;
- Ételrendelés és időpontfoglalás;
- Hívás most, kapcsolatfelvétel, üzenet küldése, akár WhatsAppon át;
- E-mail küldése;
- További információ kérése;
- Regisztráció, hírlevélre való feliratkozás;
- Alkalmazás használata, játék indítása;
- Videó megtekintése;
- Vásárlás egy webshopban.
Ezek hozzáadásához csak kattints a Gomb beállítása lehetőségre a Facebook oldalad kezdőlapján.
Ezek voltak tehát a legalapvetőbb beállítások egy üzleti Facebook oldal létrehozásához, azonban még rengeteg más lehetőséget is alkalmazhatsz.
Ha a cikkben leírtakkal végeztél, és a lehető legrészletesebben kitöltötted a profilod információit, akkor indíthatod is a bejegyzések közzétételét. 🙂
A megosztott WordPress tartalmakat érdemes a Facebook Debugger használatával hibamentesíteni, hogy biztosan a legfrissebb előnézeti kép és leírás jelenjen meg a bejegyzéseknél.
7. Összefoglaló
Egy üzleti Facebook oldal létrehozásához 2024-ben rendelkezned kell személyes profillal. Lényegében maximum egy órát kell rászánnod, hogy minden szükséges adatot beállíts az alapvető működés megkezdéséhez.
Javasolt logókészítő szoftverekkel létrehozni egyedi profilképet és borítóképet az oldalra, illetve beállítani az egyedi Facebook felhasználónevet.
További fontos részletek: kapcsolatfelvételi adatok, nyitvatartás, árkategória, helyszín, műveletgombok.
Remélem, hogy ezzel az útmutatóval könnyedén létre tudod hozni saját Facebook oldalad a jövőben! Kérlek, támogass minket egy megosztással.🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Kattints erre a linkre, és már kezdheted is a céged oldalának létrehozását.
A vállalkozásodnak szüksége van egy saját logóra, aminek létrehozásához ajánlunk számos nagyszerű és ingyenes logótervező programot. Az ajánlott Facebook borítókép méretekről is érdemes tájékozódnod.
Nagyjából 10-15 perc az alap funkciók, de a részletesebb beállítások elvégzésével is csak egy óra.