A gerillamarketing reklám jelentése és típusai

A gerillamarketing szokatlan reklámokkal és hirdetési módszerekkel operál, amelyek kiemelik az adott vállalkozást a többi közül.
Gerillamarketing

A gerillamarketing reklám jelentése és típusai

A gerillamarketing jelentése egy olyan nagyszabású marketing tevékenység, amely egy meglepetésszerű, figyelemfelkeltő reklám elkészítését foglalja magában. Ezáltal el tudjuk juttatni a reklám üzenetét egy elég nagy fogyasztói bázis számára, méghozzá rövid időn belül. A szokatlan hirdetésekre ugyanis sokan felkapják a fejüket. Melyek a legjobb gerillamarketing példák és ötletek? Olvass tovább, ha szeretnél ihletet meríteni! 🙂

1. Mi a gerillamarketing jelentése?

Megváltozott a fogyasztók magatartása és a reklámokkal kapcsolatos elvárásaik. Túl sok inger éri nap mint nap az átlagos internetezőket, ezért a marketingeseknek olyan hirdetésekkel kell előállniuk, amelyek meghökkentőek, gyorsan terjednek és egyediek.

Erre szolgál a gerillamarketing reklám, amely egyáltalán nem sorolható a megszokott, unalmas reklámozás kategóriájába. A gerillamarketing célja, hogy a kreativitás és a képzelőerő felhasználásával kiemelje cégünket a tömegből.

Egy olyan marketing stratégia a gerillamarketing, amely szokatlan / meglepő marketing eszközök alkalmazásával igyekszik népszerűsíteni egy vállalat termékeit vagy szolgáltatásait.

A digitális marketing egyik formája, vagyis az online térben terjedt el. 1984-ben jött létre a fogalom Jay Conrad Levinson egyik könyvének köszönhetően, melynek címe Guerrilla Marketing volt.

A kifejezés eredete a gerilla hadviselésre utal, amelynek keretében kisebb, képzetlen csapatok meglepetésszerű támadások végrehajtásával igyekeztek felvenni a kesztyűt a nagyobb, szervezettebb haderőkkel szemben.

Általában kisebb költségvetéssel rendelkező cégek használják ezeket a meghökkentő reklámozási formákat, amelyek kevés pénzből akarnak nagy figyelmet szerezni.

Google hirdetések

2. Gerillamarketing reklám

Fontos leszögezni, hogy a gerillamarketing nem minden termék vagy szolgáltatás esetében alkalmazható eredményesen. Emellett a fogyasztói célcsoportot is gondosan kell megválasztani, hiszen főleg a fiatal generáció vevő a meghökkentő reklámokra.

Érdemes tehát tisztában lenni a piaci szegmentáció és az STP marketing fogalmával. Minél több emberhez igyekszünk elérni megdöbbentő, figyelemfelkeltő marketing technikák és taktikák használatával.

A terjedési módszerek között megemlíthető a szóbeszéd, vírusmarketing, a megosztások útján történő továbbadás. A vállalkozás célja, hogy minél olcsóbban megússza a gerillamarketing reklám terjesztését.

A végső cél természetesen nemcsak a lead-generálás, hanem a konverziós arány növelése a potenciális fogyasztók körében. Arra fókuszálunk, hogy minél nagyobb bevételre tegyünk szert a termékek vagy szolgáltatások értékesítése által.

A gerillamarketing reklámok maradandóbb élményt hagynak a fogyasztókban, mivel sokkal személyesebbek és egyedibbek, mint egy megszokott hirdetés.

3. Milyen típusai vannak a gerillamarketingnek?

1) Utcai marketing (street marketing) – közterületeken elhelyezett utcai hirdetések, akár az úttesten vagy a járdán is.

Utcai marketing
Kép forrása: moosend.com

2) Lopakodó marketing (stealth marketing) – rejtett reklámok, amelyek közvetetten juttatják el egy-egy márka üzenetét a fogyasztók agyába, pl. egy filmben vagy sorozatban elhelyezett szponzortermék.

3) Vírusmarketing (viral marketing) – a közösségi média portálokon gyors ütemben terjedő reklámok.

4) Csapdamarketing (ambush marketing) – népszerű eseményeken kiadott reklámhelyek igénybe vétele (pl. Futball Világbajnokság, Olimpia).

5) Astroturfing – cégek és lobbicsoportok által létrehozott, alulról építkező szervezkedésekre hasonlító álmozgalmak felhasználása reklámozási célokra.

6) Környezeti / körülvevő marketing (ambient marketing) – városok területén a fizikai környezet elemeire elhelyezett figyelemfelkeltő hirdetések.

Környezeti marketing
Kép forrása: moosend.com

Emellett a gerillamarketing típusai elkülöníthetők a megjelenési formáik alapján is: kültéri, beltéri vagy rendezvényhez kötött gerillamarketing reklámok.

  • Szabadtéri gerillamarketing – graffitik, járdákra készített rajzok, szobrok díszítése, stb.
  • Beltéri gerillamarketing – bevásárlóközpontokban, üzletekben, oktatási intézményekben elhelyezett érdekes és szokatlan reklámok.
  • Rendezvényekhez kapcsolódó gerillamarketing – sporteseményeken vagy koncerteken összegyűlt közönség megcélzása.
  • Gyakorlati gerillamarketing – a célközönséget is bevonják a reklámtevékenységbe, például interaktív események vagy flashmob.

4. Gerillamarketing ötletek

  • Rejtett reklámok egy sorozatban, például Vasember folyamatosan Audi sportkocsikat vezet a Marvel-filmekben.
  • Megdöbbentő, szokatlan reklámfelületek, például egy horrorfilm reklámja lehet egy New York-i taxi csomagtartójából kilógó hulla keze. Vagy az alábbi képen látható gerillamarketing reklám, ahol a hirdetési felületen sétáló emberek valóban úgy néznek ki felülről, mintha bolhák lennének a kutya bundájában.
Gerillamarketing ötlet
Kép forrása: moosend.com
  • Értékes nyereményjátékok, amelyek megosztások útján futótűzként terjednek a közösségi média platformokon, akár influencerek segítségével is.
  • Minél nagyobb nyilvánosságot elérő reklámhelyek, például forgalmas parkok, sportrendezvények, koncertek, fesztiválok, óriásplakátok városokban.

5. Összefoglaló

A gerillamarketing a kisebb vállalkozások egyik nagy lehetősége, hogy kevés pénzráfordítással rengeteg potenciális fogyasztót megszólítsanak.

Szokatlan, megdöbbentő és ötletes reklámokról beszélünk, amelyek leggyakrabban nyilvános tereken, forgalmas épületekben vagy rendezvényeken kerülnek elhelyezésre.

Részterületeit képezik a vírusmarketing, lopakodó marketing, környezeti marketing, csapdamarketing, utcai marketing és az astroturfing.

Remélem, hogy érdekesnek találtad bejegyzésünket. Kérlek, támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a gerillamarketing jelentése?

Szokatlan és ötletes reklámok készülnek gerillamarketing során, amiket általában nyilvános helyeken, forgalmas épületekben és különböző rendezvényeken helyeznek el.

❓ Mik a gerillamarketing részterületei?

Vírusmarketing, utcai marketing, csapdamarketing, környezeti marketing, lopakodó marketing, valamint az astroturfing.

❓ Néhány gerillamarketing ötlet?

Nyereményjátékok, szokatlan reklámfelületek, termékelhelyezések sorozatokban vagy filmekben.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!