A gerillamarketing reklám jelentése és típusai

A gerillamarketing szokatlan reklámokkal és hirdetési módszerekkel operál, amelyek kiemelik az adott vállalkozást a többi közül.
Gerillamarketing

A gerillamarketing reklám jelentése és típusai

A gerillamarketing jelentése egy olyan nagyszabású marketing tevékenység, amely egy meglepetésszerű, figyelemfelkeltő reklám elkészítését foglalja magában. Ezáltal el tudjuk juttatni a reklám üzenetét egy elég nagy fogyasztói bázis számára, méghozzá rövid időn belül. A szokatlan hirdetésekre ugyanis sokan felkapják a fejüket. Melyek a legjobb gerillamarketing példák és ötletek? Olvass tovább, ha szeretnél ihletet meríteni! 🙂

1. Mi a gerillamarketing jelentése?

Megváltozott a fogyasztók magatartása és a reklámokkal kapcsolatos elvárásaik. Túl sok inger éri nap mint nap az átlagos internetezőket, ezért a marketingeseknek olyan hirdetésekkel kell előállniuk, amelyek meghökkentőek, gyorsan terjednek és egyediek.

Erre szolgál a gerillamarketing reklám, amely egyáltalán nem sorolható a megszokott, unalmas reklámozás kategóriájába. A gerillamarketing célja, hogy a kreativitás és a képzelőerő felhasználásával kiemelje cégünket a tömegből.

Egy olyan marketing stratégia a gerillamarketing, amely szokatlan / meglepő marketing eszközök alkalmazásával igyekszik népszerűsíteni egy vállalat termékeit vagy szolgáltatásait.

A digitális marketing egyik formája, vagyis az online térben terjedt el. 1984-ben jött létre a fogalom Jay Conrad Levinson egyik könyvének köszönhetően, melynek címe Guerrilla Marketing volt.

A kifejezés eredete a gerilla hadviselésre utal, amelynek keretében kisebb, képzetlen csapatok meglepetésszerű támadások végrehajtásával igyekeztek felvenni a kesztyűt a nagyobb, szervezettebb haderőkkel szemben.

Általában kisebb költségvetéssel rendelkező cégek használják ezeket a meghökkentő reklámozási formákat, amelyek kevés pénzből akarnak nagy figyelmet szerezni.

Google hirdetések

2. Gerillamarketing reklám

Fontos leszögezni, hogy a gerillamarketing nem minden termék vagy szolgáltatás esetében alkalmazható eredményesen. Emellett a fogyasztói célcsoportot is gondosan kell megválasztani, hiszen főleg a fiatal generáció vevő a meghökkentő reklámokra.

Érdemes tehát tisztában lenni a piaci szegmentáció és az STP marketing fogalmával. Minél több emberhez igyekszünk elérni megdöbbentő, figyelemfelkeltő marketing technikák és taktikák használatával.

A terjedési módszerek között megemlíthető a szóbeszéd, vírusmarketing, a megosztások útján történő továbbadás. A vállalkozás célja, hogy minél olcsóbban megússza a gerillamarketing reklám terjesztését.

A végső cél természetesen nemcsak a lead-generálás, hanem a konverziós arány növelése a potenciális fogyasztók körében. Arra fókuszálunk, hogy minél nagyobb bevételre tegyünk szert a termékek vagy szolgáltatások értékesítése által.

A gerillamarketing reklámok maradandóbb élményt hagynak a fogyasztókban, mivel sokkal személyesebbek és egyedibbek, mint egy megszokott hirdetés.

3. Milyen típusai vannak a gerillamarketingnek?

1) Utcai marketing (street marketing) – közterületeken elhelyezett utcai hirdetések, akár az úttesten vagy a járdán is.

Utcai marketing
Kép forrása: moosend.com

2) Lopakodó marketing (stealth marketing) – rejtett reklámok, amelyek közvetetten juttatják el egy-egy márka üzenetét a fogyasztók agyába, pl. egy filmben vagy sorozatban elhelyezett szponzortermék.

3) Vírusmarketing (viral marketing) – a közösségi média portálokon gyors ütemben terjedő reklámok.

4) Csapdamarketing (ambush marketing) – népszerű eseményeken kiadott reklámhelyek igénybe vétele (pl. Futball Világbajnokság, Olimpia).

5) Astroturfing – cégek és lobbicsoportok által létrehozott, alulról építkező szervezkedésekre hasonlító álmozgalmak felhasználása reklámozási célokra.

6) Környezeti / körülvevő marketing (ambient marketing) – városok területén a fizikai környezet elemeire elhelyezett figyelemfelkeltő hirdetések.

Környezeti marketing
Kép forrása: moosend.com

Emellett a gerillamarketing típusai elkülöníthetők a megjelenési formáik alapján is: kültéri, beltéri vagy rendezvényhez kötött gerillamarketing reklámok.

  • Szabadtéri gerillamarketing – graffitik, járdákra készített rajzok, szobrok díszítése, stb.
  • Beltéri gerillamarketing – bevásárlóközpontokban, üzletekben, oktatási intézményekben elhelyezett érdekes és szokatlan reklámok.
  • Rendezvényekhez kapcsolódó gerillamarketing – sporteseményeken vagy koncerteken összegyűlt közönség megcélzása.
  • Gyakorlati gerillamarketing – a célközönséget is bevonják a reklámtevékenységbe, például interaktív események vagy flashmob.

4. Gerillamarketing ötletek

  • Rejtett reklámok egy sorozatban, például Vasember folyamatosan Audi sportkocsikat vezet a Marvel-filmekben.
  • Megdöbbentő, szokatlan reklámfelületek, például egy horrorfilm reklámja lehet egy New York-i taxi csomagtartójából kilógó hulla keze. Vagy az alábbi képen látható gerillamarketing reklám, ahol a hirdetési felületen sétáló emberek valóban úgy néznek ki felülről, mintha bolhák lennének a kutya bundájában.
Gerillamarketing ötlet
Kép forrása: moosend.com
  • Értékes nyereményjátékok, amelyek megosztások útján futótűzként terjednek a közösségi média platformokon, akár influencerek segítségével is.
  • Minél nagyobb nyilvánosságot elérő reklámhelyek, például forgalmas parkok, sportrendezvények, koncertek, fesztiválok, óriásplakátok városokban.

5. Összefoglaló

A gerillamarketing a kisebb vállalkozások egyik nagy lehetősége, hogy kevés pénzráfordítással rengeteg potenciális fogyasztót megszólítsanak.

Szokatlan, megdöbbentő és ötletes reklámokról beszélünk, amelyek leggyakrabban nyilvános tereken, forgalmas épületekben vagy rendezvényeken kerülnek elhelyezésre.

Részterületeit képezik a vírusmarketing, lopakodó marketing, környezeti marketing, csapdamarketing, utcai marketing és az astroturfing.

Remélem, hogy érdekesnek találtad bejegyzésünket. Kérlek, támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a gerillamarketing jelentése?

Szokatlan és ötletes reklámok készülnek gerillamarketing során, amiket általában nyilvános helyeken, forgalmas épületekben és különböző rendezvényeken helyeznek el.

❓ Mik a gerillamarketing részterületei?

Vírusmarketing, utcai marketing, csapdamarketing, környezeti marketing, lopakodó marketing, valamint az astroturfing.

❓ Néhány gerillamarketing ötlet?

Nyereményjátékok, szokatlan reklámfelületek, termékelhelyezések sorozatokban vagy filmekben.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés