A Google hirdetések működése. Google Ads hirdetés típusok

A Google hirdetések létrehozása egy gyors opció a forgalom és bevétel növelésére. Cikkünkben kitérünk a Google Ads hirdetéstípusokra.
Google hirdetések

A Google hirdetések működése. Google Ads hirdetés típusok

Amikor online marketingről beszélünk egy vállalkozás esetében, a legtöbbször a PPC hirdetések egyik típusa, a Google hirdetések jutnak elsőként eszünkbe. Vevőszerző kampányokat indíthatunk rövid időn belül a marketing stratégiánk részeként, ha Google Ads hirdetések készítésébe fogunk. Mivel a kattintások után kell fizetnünk, ezért csak akkor számít kiadásnak a Google hirdetés feladása, ha konverzió is társul hozzá. Viszont ahhoz, hogy sikeres hirdetéseket készíts, bizony szakértelemre és tapasztalatra lesz szükséged. Cikkünkben igyekszünk bemutatni a Google hirdetések készítésének alapjait, amelyek tanulmányozásával remélhetőleg tisztában leszel az első kampányod elindításának menetével.

1. Mire jó a Google Ads?

A Google Ads (korábban úgy hívták, hogy Google Adwords) egy online hirdetési felület, ahol két alapvető típusú hirdetést hozhatunk létre: kattintás alapú (PPC) hirdetések és megtekintés alapú (CPM) hirdetések. Ha el akarod érni a Google Ads hivatalos oldalát, kattints ide!

A Google hirdetések azzal a céllal készülnek, hogy minél több potenciális ügyfelet tudj elérni a céged legfontosabb marketing üzenetével a Google Keresőn (és egyéb Google által kezelt felületeken, pl. YouTube, Gmail, Google Térképek) keresztül.

Ha a célközönséged épp a Google keresőmotor használatával böngésznek, akkor találkoznak a Google Ads hirdetéseddel, és jobb esetben rákattintanak (vagy legalábbis jól megnézik, és a gondolataikba kerül a vállalkozásod márkaneve).

Miért hasznosak a Google hirdetések? Egyrészt mert forgalmat irányítanak a weboldaladra, több lesz a látogatód, vagyis nagyobb az esély a lead-generálásra. Másrészt a leadeket át tudod alakítani fizető vásárlókká a sales funnel lépéseinek követése által, tehát bevételnövekedés is elérhető.

Mindennek egyik alapvető eszköze a landoló oldal, másnéven landing page, ahová a Google Ads hirdetésre kattintva eljutnak a felhasználók.

A Google hirdetések legnagyobb előnye, hogy teljes mértékben testreszabható a szövegezésük és a design elemeik, illetve a működésüket is szabályozhatjuk: mikor, milyen gyakorisággal, mely kulcsszavakra, és melyik célcsoport számára jelenjenek meg a böngészőben.

Röviden: a Google Ads hirdetések azon felhasználók számára fognak megjelenni, akik az adott időpontban érdeklődnek az általad kínált termék vagy szolgáltatás iránt. Ezáltal nagyobb eséllyel eredményez sikeres üzletkötést a Google hirdetés megjelenése.

Ahhoz azonban, hogy minden megfelelően legyen beállítva és ne fölöslegesen költekezz, konzultálj egy Google Ads specialistával. Mi mindenben segítünk, sok éves tapasztalatunkra és több száz elégedett ügyfelünkre támaszkodva! 🙂 Kezdésnek itt egy útmutató a Google Ads belépés menetéről!

Google hirdetések

2. A PPC hirdetések fogalma

Egy másik cikkben már beszámoltunk róla, hogy a PPC jelentése az angol Pay Per Click kifejezésből ered, ami kattintásonkénti fizetést jelent. Tehát a hirdetés feladója akkor fizet a hirdetés megjelenítőjének egy megadott összeget, ha egy felhasználó rákattint a Google Ads hirdetésre.

Ez azért előnyös, mert csak akkor kell fizetned a Google hirdetések megjelenítéséért, ha tényleg kattintás érkezik rájuk és forgalmat irányítanak az oldaladra.

További kapcsolódó fogalom a CPC, vagyis a Cost Per Click, ami kattintásonkénti költséget takar. Ez az a pénzösszeg, amit egy kattintásért ki kell fizetnünk.

A másik megközelítés a CPM (angolul Cost Per Mille), ahol nem a kattintások után fizetünk a Google hirdetésekért, hanem minden ezredik megtekintés után. Akkor is számítódik, ha nem kattint rá a felhasználó a hirdetésre, de megjelenik a képernyőjén.

Általában a PPC hirdetéseket részesítik előnyben a cégtulajdonosok és az online marketingesek is, így most erről lesz szó inkább.

3. Hogyan működik az aukciós rendszer?

Érdemes megismerkedni azzal a folyamattal, amelyen keresztül a Google kiszámítja, hogy mekkora összeget kér egy kattintásért (vagy éppen ezer megjelenítésért) cserébe. Ugyanis a Google aukciós rendszere határozza meg, hogy mennyit is kell majd fizetned a Google hirdetésekért.

Tényleg úgy működik, mint egy valódi licitálás, viszont milliszekundumok alatt történik a számítás. Az egész alapja az a kulcsszó, amit az internetező felhasználó beír a Google Keresőbe.

A Google az úgynevezett Ad Rank alapján dönt arról, hogy az adott kulcsszóra rangsoroló hirdetések közül melyiket jelenítse meg első, második, stb. helyen. Minél magasabb az Ad Rank mutatónk, annál előkelőbb helyre fog kerülni a Google Ads hirdetésünk.

Az Ad Rank tulajdonképpen az az összeg, amit hajlandóak vagyunk fizetni egy kattintásért. Ez a mi aukciós ajánlatunk. Ha túl alacsony az összeg, nem lesz esélyünk sem.

Emellett más tényezők is szerepet játszanak az Ad Rank kialakításában:

  • A hirdetés szövege – legyen a kulcsszóra optimalizálva.
  • A landing oldal tartalma – a Google azt is figyelembe veszi, hogy mely oldalra érkeznek kattintás után a látogatók (landing page minősége, felépítése, betöltési sebessége.
  • Relatív kattintási arány – a saját hirdetésed összehasonlítása a versenytársakéval a várható kattintások számának tekintetében.

Fontos megjegyezni, hogy ha Te állsz az első helyen egy adott kulcsszóra, akkor nem az általad megadott maximális összeget fogod kifizetni a kattintásokért, hanem az utánad következő személy által megadott összeget (feltéve, ha az összeg kisebb, mint a Te maximális ráfordításod).

4. Miért hasznosak a Google hirdetések?

A Google Ads hirdetések számos előnnyel rendelkeznek más hirdetési platformokkal szemben. Gondolj csak bele: a Google az egész világon a legnépszerűbb keresőmotor. Nincs olyan ember a bolygón, aki ne ismerné a Google rendszerét és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, mint amilyen a YouTube is.

Ez azt jelenti, hogy bármelyik országban is helyezkedik a vállalkozásod, a Google hirdetések segítségével biztosan el tudod érni az ideális célcsoportodat (ennek meghatározásához ajánlott a piaci szegmentáció).

Rengeteg eltérő hirdetéstípust is létrehozhatsz: a csak szöveget tartalmazó Google Ads hirdetések a kezdő szint, de vizuális elemeket (képeket és videókat) is alkalmazhatunk egy Google hirdetés készítése során.

Rövid időn belül növekszik a weboldalunk forgalma, ami szemmel is jól látható és könnyen mérhető lesz (pl. Google Analytics 4 segítségével). Bár hosszú távon a SEO hoz jobb eredményeket, de a Google hirdetések legalább nem hónapok vagy évek múltán térülnek csak meg, hanem szinte azonnal.

Emellett Google Ads kampány indítható kis büdzsével is, viszont ilyenkor kevesebb kulcsszóra fogsz megjelenni, valamint szűkebb célcsoportnál. Mivel nagyon pontos célzással rendelkezik a Google Ads, ezért az STP marketing minden előnyét ki tudja használni.

És ami a legnagyobb előny: csak az általad meghatározott konverzió beteljesülése esetén fizetsz, vagyis le tudod faragni a fölösleges kiadásokat.

5. Hol jelennek meg a Google Ads hirdetések?

A Google hirdetések öt alapvető típusát különböztetjük meg:

1) Keresési kampány;

2) Shopping kampány;

3) Alkalmazás kampány;

4) Display kampány;

5) Video kampány.

5.1. Google Ads keresési hirdetések

Az organikus keresési találatok között jelennek meg a Google Ads keresési kampányában létrehozott hirdetések. Leggyakrabban a Google találati listájának első oldalán, a legelső 4 helyen vagy az oldal alján található utolsó 3 pozícióban. De ez még mindig a Google első oldala, szóval rengeteg kattintást hozhat! 🙂

Tehát akkor jelennek meg a Google hirdetések, ha az adott kulcsszóra keres rá egy felhasználó. Ez azt jelenti, hogy megvan a keresési szándék, vagy akár a vásárlási szándék is, nagyon erős az érdeklődés.

Bár a Google kijelzi, hogy az adott találat egy Hirdetés, mégis sok internetezőnek fel sem tűnik a turpisság.

Google keresési hirdetés

5.2. Google Ads shopping hirdetések

A keresési találatok között megjelennek a shopping hirdetések is, amelyek kifejezetten egy cég termékeit jelenítik meg a Google találatok mellett vagy alatt.

Egy külön widgetként működik a dolog, ahol a különböző releváns árucikkek között válogathatunk, szűrőket alkalmazva. Ahhoz, hogy létrehozz egy shopping kampányt, szükséged lesz Google Merchant Center profilra is.

Google shopping hirdetés

5.3. Google Ads alkalmazás hirdetések

Olyan Google hirdetések, melyek a saját alkalmazásodat népszerűsítik. Nincs olyan széleskörű megjelenítési opciója, mint a korábbi típusoknak, mivel sok beállítást a Google automatikusan készít el. Viszont az az előnye, hogy a Google Play áruház alkalmazásaiban is megjelennek a hirdetéseink.

5.4. Google Display hirdetések

A banner hirdetések bemutatása során említettük, hogy lehetőségünk van leszerződni a Google Display Network szolgáltatásával. A Google AdSense ad lehetőséget arra, hogy a weboldalad szabad részeit a hirdetők rendelkezésére bocsásd.

A Google fizet neked, ha az oldaladon megjelenített hirdetésre kattintás érkezik, vagy minden ezredik megjelenítésért is kaphatsz pénzt. Tehát ha egy honlap Google partner, akkor Display hirdetéseket tud megjeleníteni. Tudj meg többet a Google Display Hálózatról!

Google Display hirdetés

5.5. Google Ads video hirdetések

Szinte mindenki találkozott már azzal a jelenséggel, hogy egy YouTube videó megtekintése előtt vagy közben hirdetéseket kell néznie. Nos, ezek a video hirdetések.

Google hirdetések elhelyezése azonban lehetséges akár a videós találatok között is, nem csak közvetlenül a videókban. Ismerkedj meg a YouTube hirdetés árakkal!

Google video hirdetés

6. Összefoglaló

A Google hirdetések nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy nagyobb forgalomra és bevételre tegyünk szert a weboldalunk és a vállalkozásunk számára.

Legtöbbször PPC hirdetéseket hozunk létre, amelyeknél minden kattintás után kell fizetnünk. Egy másik opció a CPM hirdetések létrehozása, ahol minden ezredik megjelenítésért számolnak fel költséget.

A fizetendő összeget licitálás / aukció alapján határozzák meg. Emellett bemutattuk a Google hirdetések előnyeit, és a Google Ads kampányok típusait (keresési, shopping, alkalmazásban megjelenő, video és Display hirdetések).

Ha segítségre lenne szükséged egy Google Ads kampány vagy Google hirdetések létrehozása terén, bátran lépj velünk kapcsolatba! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mennyibe kerülnek a Google hirdetések?

Tekintsd meg Google hirdetés árak témájú bejegyzésünket!

❓ Milyen Google hirdetés típusok vannak?

Léteznek PPC és CPM alapú hirdetések, valamint eltérő Google Ads kampányok (keresési hirdetések, Shopping hirdetések, alkalmazásban megjelenő reklámok, YouTube videóhirdetések és Google AdSense hirdetések).

❓ Kihez forduljak Google Ads kampányok kezelése ügyében?

Keress fel minket, ha Google Ads specialistára van szükséged!

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.