Google hirdetés árak 2024-ben. Google Ads árak alakulása

A Google hirdetés árak 2024-ben is 50-150 Ft közötti kattintásonkénti költség (CPC) szerint alakulnak, de ez sok mindentől függ.
Google hirdetés árak

Google hirdetés árak 2024-ben. Google Ads árak alakulása

Mielőtt Google Ads kampány létrehozásába fognál, előbb érdemes tájékozódnod a várható Google hirdetés árak alakulásáról 2024-ben. Ezáltal tudsz majd biztos döntést hozni, hogy tényleg megéri-e hirdetni a Google Keresőben. Talán meglepő lesz, de a Google nem csak az alapján rangsorolja a hirdetéseket a találatok között, hogy melyik hirdető mennyi pénzt hajlandó fizetni egy kattintásért vagy ezer megjelenítésért. Ettől egy kicsit bonyolultabb a helyzet, azonban cikkünkben kitérünk erre is, valamint a Google Ads árak alakulására. Tarts velünk, ha érdekelnek a Google hirdetéskezelés árak 2024-ben! 🙂

1. Megérik a Google hirdetések?

A Google Ads egy olyan hirdetési platform, amely a Google Keresőben és a hozzá kötődő alkalmazásokban, szolgáltatásokban (pl. Google Play Áruház, YouTube, Google Térképek, Gmail, stb.) helyez el hirdetéseket. A Google Ads (korábban Adwords) hivatalos oldalát itt érheted el.

Az egész világon kiemelkedő a Google piaci részesedése az online keresőmotorok körében, viszont Magyarországon még inkább, hiszen 90% fölött van a Google Keresőt használó felhasználók aránya a lakosság körében.

Ez azt jelenti, hogy ha Google hirdetések készítése a célunk, akkor bizony jókora elérhető célközönséggel számolhatunk. Nem csak pár ezer vagy tízezer emberről van szó, hanem emberek millióiról csak Magyarországon belül!

És mindez rém egyszerűen használható a céged népszerűsítésére. Azonban ha nincs tapasztalatod a Google Ads működése terén, akkor ajánlatos egy Google hirdetések specialista segítségének az igénybe vétele! 🙂

Google Ads hirdetések ára

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az elmúlt 30 nap számadatai:

  • 198 ezer kattintás;
  • 17,5 millió megjelenítés;
  • 63,80 Ft átlagos CPC (kattintásonkénti költség);
  • 12,7 millió forintnyi hirdetésköltség.
Google hirdetések

2. A Google Ads működése röviden

A Google hirdetés árak megismerése előtt tekintsük át, hogy miként működik a Google Ads (korábban Google Adwords) szolgáltatás. Ez a platform felel azért, hogy fizetett hirdetések jelenjenek meg különböző formában a Google Keresőben (keresési és shopping hirdetések), valamint a YouTube-on (video hirdetések), Google Play Áruházas alkalmazásokban (app hirdetések), és Google partner weboldalakon (Google Display hirdetések, amelyek megjelenítéséért a Google AdSense felel).

A leggyakrabban az organikus találatok előtt felbukkanó fizetett Google hirdetésekkel találkozhatunk, hiszen a Google első oldalán az első 4 találat szinte mindig Hirdetés címkével van ellátva.

Google keresési hirdetés

Emellett fontos még azt megemlíteni, hogy PPC hirdetések (csak a kattintások után fizetünk) és CPM hirdetések (minden ezredik megjelenítésért fizetünk) formájában közölhetünk hirdetéseket, amelyek a Google Kereső első oldalán, illetve weboldalakon, videókban, alkalmazásokban jelennek meg. Lényegében bárhol, ahol a Google-nek behatása van.

A Google Ads árak attól is függnek majd, hogy mely kulcsszavakra akarjuk optimalizálni a hirdetéseket. Vagyis nekünk, mint hirdetőknek, ki kell választani azokat a kifejezéseket, amelyek kiemelten fontosak a cégünk és a célközönségünk számára.

Ezáltal a Google hirdetések azon a helyen és abban az időpontban jelennek majd meg, amikor a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy egy adott felhasználó vásárolni fog tőlünk, hiszen konkrét érdeklődést mutat a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

Nézzük meg még azt is, hogy mitől függnek a Google hirdetés árak a legtöbb esetben a Google Ads működési elve és árképzése alapján.

3. Mitől függnek a Google hirdetés árak?

PPC hirdetések esetén a kattintások után fizetünk – ezt a költséget nevezzük CPC (Cost Per Click) költségnek. Tehát csak akkor kerül pénzbe a Google Ads hirdetés, ha ténylegesen rákattint valaki.

Tegyük fel például, hogy rendelkezel egy Google hirdetéssel, amire három ember kattint rá. Az egyik kattintás költsége 65 Ft, a másik kattintásé 120 Ft, a harmadiké pedig 90 Ft. Ha ezt a hármat összeadod, akkor a hirdetésed összköltsége 275 Ft, amit el kell osztani a kattintások számával, hogy megkapjuk az átlagos CPC értékét: CPC = 275 ft / 3 kattintás = 91,67 Ft / kattintás.

Felmerülhet azonban a kérdés, hogy miért térnek el egymástól a Google hirdetés árak kattintásonként. Erre a válasz az, hogy a Google Ads hirdetések ára számos tényezőtől függ:

  • Megcélzott kulcsszavak;
  • Az iparági verseny intenzitása;
  • Kampány és hirdetés minősége;
  • Földrajzi elhelyezkedés;
  • Landing oldal tartalma és minősége;
  • A Google hirdetés költségkerete, ütemezése, rangsora;
  • A hirdetés típusa;
  • A felhasználók keresési szokásai, eszközei;
  • Célközönség jellemzői, targetálási beállítások;
  • Ajánlattételi stratégiák;
  • Korábbi Google Ads teljesítmény;
  • A céloldal / landing page relevanciája;
  • Google hirdetések kezelésének minősége, optimalizálása.

Rengeteg változótól függ, hogy miként alakulnak a Google hirdetés árak egy adott vállalkozás számára. Azonban van két olyan terület, ami iránymutatást adhat: a Google aukciós rendszere és az Ad Rank mutató.

3.1. A Google aukciós rendszere

A Google Ads árak a hirdetők közötti licitálás során kerülnek meghatározásra, hiszen egy villámgyors aukció keretében gyakorlatilag versenyezned kell a vetélytársaiddal, hogy az egyes kulcsszavakra melyikőtök hirdetése jelenjen meg előrébb a felhasználók böngészőjében.

Meg tudod adni, hogy mi az a maximális összeg, amit hajlandó vagy kifizetni egy kattintásért. Ez lesz tulajdonképpen a Google hirdetés ára.

Az interneten is úgy működik a kereskedelem, mint a valóságban. Vannak felhasználók, akik kutatnak valamilyen termék vagy szolgáltatás után, hogy kielégítsék fogyasztói igényeiket. És vagyunk mi, a cégtulajdonosok, akik a kínálatot biztosítjuk a kereslet számára.

Teszünk egy ajánlatot a Google-nek, hogy nekünk hány forintot ér meg egy potenciális vásárló, azaz egy látogató. Természetesen ugyanarra a kulcsszóra több versenytársunk is szeretne első helyen szerepelni, így a Google rangsorolja az aukciós ajánlatokat, és eldönti, hogy kinek a hirdetése jelenik meg adott pozícióban.

Láthatunk is pár érdekes adatot keresési hirdetésekhez kapcsolódóan, például milyen arányban jelentek meg a hirdetések a Google találati listájának első négy (fenti) eredménye között.

Google Ads hirdetések adatai

Azonban a rangsort nem csak az határozza meg, hogy ki hajlandó a legtöbbet fizetni egy kattintásért.

3.2. Az Ad Rank mutató

Létezik ugyanis egy Ad Rank minőségmutató, amely a hirdetésedet értékeli. Minél jobb a mutató értéke, a Google annál nagyobb kedvezményt ad számodra a kattintások díjára vonatkozóan.

Nyilván mindenki a lehető legnagyobb kedvezményt akarja elérni, ezzel is csökkentve a Google Ads hirdetések árát. Nézzük tehát, hogy mik határozzák meg leginkább a hirdetés minőségét:

Ha jó tanácsokat szeretnék megfogalmazni, akkor azt mondanám, hogy leginkább a kulcsszó használatára kell odafigyelni mind a hirdetés, mind a landing oldal szövegében. Emellett a landoló oldal legyen gyors (weboldal gyorsítási tippek), felhasználóbarát, könnyen emészthető és releváns a hirdetéshez viszonyítva.

Ezen tanácsok megfogadásával szinte automatikusan javulni fog az átkattintási arányod is, vagyis a hirdetést megtekintő felhasználók egyre nagyobb százaléka fog rákattintani a Google Ads hirdetésre.

4. Google hirdetés árak

Sajnos nem lehet mondani egy fix összeget, amit a Google Ads hirdetések áraként elkönyvelhetünk. A Google hirdetés árak eltérőek országonként, régiónként, célcsoportonként és iparáganként is.

A legfontosabb adat, amit figyelembe szoktak venni, az a CPC (Cost Per Click), azaz a kattintásonkénti költség. A Wordstream kutatása szerint Magyarországon az átlagos CPC érték 78%-kal alacsonyabb, mint az USA-ban. Tehát nálunk jóval olcsóbbak a Google hirdetés árak, mint a tengerentúlon.

A saját tapasztalataink és az általunk kezelt Google Ads kampányok alapján megpróbáljuk összegezni, hogy miként alakultak a Google hirdetés árak az utóbbi időben.

Google hirdetések ára

A Google Ads hirdetés árak átlagos CPC költsége az általunk kezelt összes kampányt beleszámítva 27,88 Ft és 208,70 Ft közé esett. Egy kattintás ára a legtöbb esetben 50 Ft – 100 Ft között helyezkedik el.

Ezt nagyon sok változó befolyásolja, így személyes tanácsadásért és a vállalkozásodra szabott Google hirdetés árak meghatározásáért vedd fel velünk a kapcsolatot!

5. Google Display hirdetések ára

Röviden térjünk még ki a Display hirdetések árára is. Ezek olyan reklámok, amelyek nem a Google Keresőben vagy a hozzá kötődő szolgáltatásokban jelennek meg, hanem független weboldalakon.

A Display hirdetések megjelenhetnek egy blogbejegyzés tartalmának közepén, egy online hírportál főoldalán, vagy éppen az oldalsávokban.

A legnagyobb előnyük, hogy az átlagos CPC költségük 2-3x alacsonyabb, mint a Google hirdetések ára. Tehát pénztárcabarátabb megoldások, főleg ha saját weboldalunkat is hirdetési felületként adjuk bérbe a Google AdSense használatával.

Viszont az a Google Display hirdetések hátránya, hogy alacsonyabb az átkattintási arányuk. Míg a Google Ads hirdetések közvetlenül olyan kulcsszavakra jelennek meg, amikre optimalizálva vannak, addig a Display hirdetések már sokkal gyakrabban előfordulnak, nem mindig az ideális helyen vagy az ideális időben.

A Google Display hirdetések legnagyobb eredménnyel remarketing kampányok során kerülhetnek alkalmazásra.

6. Google hirdetéskezelés árak 2024-ben

Ha szeretnéd céged online marketingjét profi szakértőkre bízni, akkor ismerkedj meg a Kiszervezett Marketing Kft. Google hirdetéskezelés árak ajánlatával 2024-ben.

Hasonlóan a Facebook hirdetéskezelés árak alakulásához, a Google hirdetéskezelés árak is két csomagban érhetők el:

1) Eseti szerződés – ebben az esetben van egy egyszeri Google setup díj, amely 80.000-100.000 Ft + ÁFA között alakul. Ebbe beletartozik a hirdetési fiók létrehozása, a konverziók, a webhelylink bővítmény, a hívás és callout bővítmény beállítása, az ár és promóciós bővítmény beállítása, valamint a kulcsszótervezés és a structured snippet bővítmény beállítása, egyéb Google Ads finomhangolásokkal együtt.

2) Éves szerződés – ha valaki leszerződik velünk egy évre, akkor a Google setup díj 0 Ft + ÁFA, tehát ingyenes az összes beállítás és optimalizálás.

Google hirdetéskezelés árak (eseti szerződés)Google hirdetéskezelés árak (éves szerződés)
Egyszeri setup díj: 80.000-100.000 Ft + ÁFAEgyszeri setup díj: 0 Ft + ÁFA
Havi hirdetéskezelési díj: 100.000-170.000 Ft + ÁFAHavi hirdetéskezelési díj: 80.000-130.000 Ft + ÁFA
Határozatlan időre köthető szerződésNincs egyszeri setup díj és 30%-kal olcsóbb a havi díj
Google hirdetéskezelési funkciók bekötése és hirdetési bővítmények telepítése a weboldalra, folyamatosan optimalizáció, kulcsszótervezésGoogle hirdetéskezelési funkciók bekötése és hirdetési bővítmények telepítése a weboldalra, folyamatosan optimalizáció, kulcsszótervezés
Hirdetési stratégia kidolgozása, A/B tesztelés, havi és heti riportok, havi marketing konzultáció, konverzió optimalizálás, remarketing kampányok, Shopping és Display kampányok, YouTube kampányok, Performance Max kampányok, dinamikus és keresési kampányok futtatása, stb.Hirdetési stratégia kidolgozása, A/B tesztelés, havi és heti riportok, havi marketing konzultáció, konverzió optimalizálás, remarketing kampányok, Shopping és Display kampányok, YouTube kampányok, Performance Max kampányok, dinamikus és keresési kampányok futtatása, stb.
Kiszervezett Marketing Kft. Google hirdetéskezelés árak 2024-ben

A Google hirdetéskezelés árak azonban így még nem teljesek, mivel az online marketing cégek egy havi díj fejében kezelik a Google Ads hirdetéseket. Ez a havi díj attól függ, hogy valaki az Alap vagy a Pro csomagot választja, értelemszerűen az előbbi az olcsóbb, de kevesebb szolgáltatást nyújt. Illetve, ha egy vállalkozó éves szerződést köt velünk, akkor 30%-kal olcsóbb lesz a Google hirdetéskezelés havi díja.

A Google hirdetéskezelés árak ennek alapján havi 80.000-170.000 Ft + ÁFA között mozognak. Ebbe beletartoznak az alábbi hirdetéskezelési szolgáltatások:

Google hirdetések

7. Összefoglaló

Google Ads kampányok létrehozása bármelyik vállalkozás számára jó lehetőséget szolgáltat a gyors forgalomnövelés és bevételszerzés érdekében.

Mint az a bejegyzésből kiderült, a Google hirdetés árak számos tényezőtől függnek, melyek többek között a hirdetés minősége, az Ad Rank mutató, a Google aukción meghatározott maximális ráfordítási költségünk, a kiválasztott kulcsszavak, és a landing oldal felépítése.

Egy Google Ads hirdetés ára átlagosan 50-100 Ft között mozog kattintásonként, egyes esetekben akár 200 Ft fölé is mehet az átlagos kattintásonkénti költség magyarországi viszonylatban.

Induló és kisebb vállalkozások esetén havi pár tízezer forint ráfordítással megkezdhető az ügyfélszerzés és az értékesítés növelése. További információkért írj nekünk üzenetet!🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Melyek a legjobb Google Ads hirdetés típusok?

Olvasd el Google Ads hirdetések témájú bejegyzésünket!

❓ Mitől függnek a Google hirdetés árak?

A hirdetés minőségétől, az Ad Rank mutatótól, a Google aukción megadott maximális ráfordítási összegtől, a kiválasztott kulcsszavaktól, valamint a landing oldal minőségétől. Tekintsd meg Google hirdetéskezelés árak cikkünket is, ha profikra bíznád céged marketingjét!

❓ Mennyibe kerülnek a Google hirdetés árak 2024-ben?

Az átlagos kattintásonkénti költség 50-100 Ft között mozog, de 200 Ft fölé is emelkedhet bizonyos esetekben.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés