Google hirdetés árak 2023-ban. Google Ads árak alakulása

A Google hirdetés árak 2023-ban is 50-150 Ft közötti kattintásonkénti költség (CPC) szerint alakulnak, de ez sok mindentől függ.
Google hirdetés árak

Google hirdetés árak 2023-ban. Google Ads árak alakulása

Mielőtt Google Ads kampány létrehozásába fognál, előbb érdemes tájékozódnod a várható Google hirdetés árak alakulásáról 2023-ban. Ezáltal tudsz majd biztos döntést hozni, hogy tényleg megéri-e hirdetni a Google Keresőben. Talán meglepő lesz, de a Google nem csak az alapján rangsorolja a hirdetéseket a találatok között, hogy melyik hirdető mennyi pénzt hajlandó fizetni egy kattintásért vagy ezer megjelenítésért. Ettől egy kicsit bonyolultabb a helyzet, azonban cikkünkben kitérünk erre is, valamint a Google Ads árak alakulására. Tarts velünk! 🙂

1. Megérik a Google hirdetések?

A Google Ads egy olyan hirdetési platform, amely a Google Keresőben és a hozzá kötődő alkalmazásokban, szolgáltatásokban (pl. Google Play Áruház, YouTube, Google Térképek, Gmail, stb.) helyez el hirdetéseket. A Google Ads (korábban Adwords) hivatalos oldalát itt érheted el.

Az egész világon kiemelkedő a Google piaci részesedése az online keresőmotorok körében, viszont Magyarországon még inkább, hiszen 90% fölött van a Google Keresőt használó felhasználók aránya a lakosság körében.

Ez azt jelenti, hogy ha Google hirdetések készítése a célunk, akkor bizony jókora elérhető célközönséggel számolhatunk. Nem csak pár ezer vagy tízezer emberről van szó, hanem emberek millióiról csak Magyarországon belül!

És mindez rém egyszerűen használható a céged népszerűsítésére. Azonban ha nincs tapasztalatod a Google Ads működése terén, akkor ajánlatos egy Google hirdetések specialista segítségének az igénybe vétele! 🙂

Google Ads hirdetések ára

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az elmúlt 30 nap számadatai:

  • 198 ezer kattintás;
  • 17,5 millió megjelenítés;
  • 63,80 Ft átlagos CPC (kattintásonkénti költség);
  • 12,7 millió forintnyi hirdetésköltség.

2. A Google Ads működése röviden

A Google hirdetés árak megismerése előtt tekintsük át, hogy miként működik a Google Ads (korábban Google Adwords) szolgáltatás. Ez a platform felel azért, hogy fizetett hirdetések jelenjenek meg különböző formában a Google Keresőben (keresési és shopping hirdetések), valamint a YouTube-on (video hirdetések), Google Play Áruházas alkalmazásokban (app hirdetések), és Google partner weboldalakon (Google Display Hirdetések, amelyek megjelenítéséért a Google AdSense felel).

A leggyakrabban az organikus találatok előtt felbukkanó fizetett Google hirdetésekkel találkozhatunk, hiszen a Google első oldalán az első 4 találat szinte mindig Hirdetés címkével van ellátva.

Google keresési hirdetés

Emellett fontos még azt megemlíteni, hogy PPC hirdetések (csak a kattintások után fizetünk) és CPM hirdetések (minden ezredik megjelenítésért fizetünk) formájában közölhetünk hirdetéseket, amelyek a Google Kereső első oldalán, illetve weboldalakon, videókban, alkalmazásokban jelennek meg. Lényegében bárhol, ahol a Google-nek behatása van.

A Google Ads árak attól is függnek majd, hogy mely kulcsszavakra akarjuk optimalizálni a hirdetéseket. Vagyis nekünk, mint hirdetőknek, ki kell választani azokat a kifejezéseket, amelyek kiemelten fontosak a cégünk és a célközönségünk számára.

Ezáltal a Google hirdetések azon a helyen és abban az időpontban jelennek majd meg, amikor a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy egy adott felhasználó vásárolni fog tőlünk, hiszen konkrét érdeklődést mutat a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

Nézzük meg még azt is, hogy mitől függnek a Google hirdetés árak a legtöbb esetben a Google Ads működési elve és árképzése alapján.

3. Mitől függnek a Google hirdetés árak?

PPC hirdetések esetén a kattintások után fizetünk – ezt a költséget nevezzük CPC (Cost Per Click) költségnek. Tehát csak akkor kerül pénzbe a Google Ads hirdetés, ha ténylegesen rákattint valaki.

Tegyük fel például, hogy rendelkezel egy Google hirdetéssel, amire három ember kattint rá. Az egyik kattintás költsége 65 Ft, a másik kattintásé 120 Ft, a harmadiké pedig 90 Ft. Ha ezt a hármat összeadod, akkor a hirdetésed összköltsége 275 Ft, amit el kell osztani a kattintások számával, hogy megkapjuk az átlagos CPC értékét: CPC = 275 ft / 3 kattintás = 91,67 Ft / kattintás.

Felmerülhet azonban a kérdés, hogy miért térnek el egymástól a Google hirdetés árak kattintásonként. Erre a válasz az, hogy a Google Adwords hirdetések ára számos tényezőtől függ:

  • Megcélzott kulcsszavak;
  • Az iparági verseny intenzitása;
  • Kampány és hirdetés minősége;
  • Földrajzi elhelyezkedés;
  • Landing oldal tartalma és minősége;
  • A Google hirdetés költségkerete, ütemezése, rangsora;
  • A hirdetés típusa;
  • A felhasználók keresési szokásai, eszközei;
  • Célközönség jellemzői, targetálási beállítások;
  • Ajánlattételi stratégiák;
  • Korábbi Google Ads teljesítmény;
  • A céloldal / landing page relevanciája;
  • Google hirdetések kezelésének minősége, optimalizálása.

Rengeteg változótól függ, hogy miként alakulnak a Google hirdetés árak egy adott vállalkozás számára. Azonban van két olyan terület, ami iránymutatást adhat: a Google aukciós rendszere és az Ad Rank mutató.

3.1. A Google aukciós rendszere

A Google Ads árak a hirdetők közötti licitálás során kerülnek meghatározásra, hiszen egy villámgyors aukció keretében gyakorlatilag versenyezned kell a vetélytársaiddal, hogy az egyes kulcsszavakra melyikőtök hirdetése jelenjen meg előrébb a felhasználók böngészőjében.

Meg tudod adni, hogy mi az a maximális összeg, amit hajlandó vagy kifizetni egy kattintásért. Ez lesz tulajdonképpen a Google hirdetés ára.

Az interneten is úgy működik a kereskedelem, mint a valóságban. Vannak felhasználók, akik kutatnak valamilyen termék vagy szolgáltatás után, hogy kielégítsék fogyasztói igényeiket. És vagyunk mi, a cégtulajdonosok, akik a kínálatot biztosítjuk a kereslet számára.

Teszünk egy ajánlatot a Google-nek, hogy nekünk hány forintot ér meg egy potenciális vásárló, azaz egy látogató. Természetesen ugyanarra a kulcsszóra több versenytársunk is szeretne első helyen szerepelni, így a Google rangsorolja az aukciós ajánlatokat, és eldönti, hogy kinek a hirdetése jelenik meg adott pozícióban.

Láthatunk is pár érdekes adatot keresési hirdetésekhez kapcsolódóan, például milyen arányban jelentek meg a hirdetések a Google találati listájának első négy (fenti) eredménye között.

Google Ads hirdetések adatai

Azonban a rangsort nem csak az határozza meg, hogy ki hajlandó a legtöbbet fizetni egy kattintásért.

3.2. Az Ad Rank mutató

Létezik ugyanis egy Ad Rank minőségmutató, amely a hirdetésedet értékeli. Minél jobb a mutató értéke, a Google annál nagyobb kedvezményt ad számodra a kattintások díjára vonatkozóan.

Nyilván mindenki a lehető legnagyobb kedvezményt akarja elérni, ezzel is csökkentve a Google Ads hirdetések árát. Nézzük tehát, hogy mik határozzák meg leginkább a hirdetés minőségét:

Ha jó tanácsokat szeretnék megfogalmazni, akkor azt mondanám, hogy leginkább a kulcsszó használatára kell odafigyelni mind a hirdetés, mind a landing oldal szövegében. Emellett a landoló oldal legyen gyors (weboldal gyorsítási tippek), felhasználóbarát, könnyen emészthető és releváns a hirdetéshez viszonyítva.

Ezen tanácsok megfogadásával szinte automatikusan javulni fog az átkattintási arányod is, vagyis a hirdetést megtekintő felhasználók egyre nagyobb százaléka fog rákattintani a Google Ads hirdetésre.

4. Google hirdetés árak

Sajnos nem lehet mondani egy fix összeget, amit a Google Ads hirdetések áraként elkönyvelhetünk. A Google hirdetés árak eltérőek országonként, régiónként, célcsoportonként és iparáganként is.

A legfontosabb adat, amit figyelembe szoktak venni, az a CPC (Cost Per Click), azaz a kattintásonkénti költség. A Wordstream kutatása szerint Magyarországon az átlagos CPC érték 78%-kal alacsonyabb, mint az USA-ban. Tehát nálunk jóval olcsóbbak a Google hirdetés árak, mint a tengerentúlon.

A saját tapasztalataink és az általunk kezelt Google Ads kampányok alapján megpróbáljuk összegezni, hogy miként alakultak a Google hirdetés árak az utóbbi időben (2022 szeptembere – októbere között).

Google hirdetések ára

A Google Ads hirdetés árak átlagos CPC költsége az általunk kezelt összes kampányt beleszámítva 27,88 Ft és 208,70 Ft közé esett. Egy kattintás ára a legtöbb esetben 50 Ft – 100 Ft között helyezkedik el.

Ezt nagyon sok változó befolyásolja, így személyes tanácsadásért és a vállalkozásodra szabott Google hirdetés árak meghatározásáért vedd fel velünk a kapcsolatot!

5. Google Display hirdetések ára

Röviden térjünk még ki a Display hirdetések árára is. Ezek olyan reklámok, amelyek nem a Google Keresőben vagy a hozzá kötődő szolgáltatásokban jelennek meg, hanem független weboldalakon.

A Display hirdetések megjelenhetnek egy blogbejegyzés tartalmának közepén, egy online hírportál főoldalán, vagy éppen az oldalsávokban.

A legnagyobb előnyük, hogy az átlagos CPC költségük 2-3x alacsonyabb, mint a Google hirdetések ára. Tehát pénztárcabarátabb megoldások, főleg ha saját weboldalunkat is hirdetési felületként adjuk bérbe a Google AdSense használatával.

Viszont az a Google Display hirdetések hátránya, hogy alacsonyabb az átkattintási arányuk. Míg a Google Ads hirdetések közvetlenül olyan kulcsszavakra jelennek meg, amikre optimalizálva vannak, addig a Display hirdetések már sokkal gyakrabban előfordulnak, nem mindig az ideális helyen vagy az ideális időben.

A Google Display hirdetések legnagyobb eredménnyel remarketing kampányok során kerülhetnek alkalmazásra.

6. Összefoglaló

Google Ads kampányok létrehozása bármelyik vállalkozás számára jó lehetőséget szolgáltat a gyors forgalomnövelés és bevételszerzés érdekében.

Mint az a bejegyzésből kiderült, a Google hirdetés árak számos tényezőtől függnek, melyek többek között a hirdetés minősége, az Ad Rank mutató, a Google aukción meghatározott maximális ráfordítási költségünk, a kiválasztott kulcsszavak, és a landing oldal felépítése.

Egy Google Ads hirdetés ára átlagosan 50-100 Ft között mozog, egyes esetekben akár 200 Ft fölé is mehet az átlagos kattintásonkénti költség magyarországi viszonylatban.

Induló és kisebb vállalkozások esetén havi pár tízezer forint ráfordítással megkezdhető az ügyfélszerzés és az értékesítés növelése. További információkért írj nekünk üzenetet!🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások