Így jelenj meg a Google Hírekben

A Google Hírek egy olyan szolgáltatás, amely egyfajta online újságként működik, ahol a legfrissebb hírek és események jelennek meg.
Google Hírek

Így jelenj meg a Google Hírekben

Ha maximalizálni szeretnéd a tartalmaid elérhetőségét és láthatóságát, akkor nagyon előnyös lesz számodra a Google Hírek használata. Főként olyan weboldalaknak ajánlott, amelyek napi vagy heti rendszerességgel publikálnak friss híreket, aktuális és felkapott tartalmakat. Ismerkedj meg a Google Hírek működésével! 🙂

1. Mi az a Google Hírek?

A Google Hírek (angolul Google News) egy ingyenes hírgyűjtő szolgáltatás, amelyet a Google fejlesztett ki, és ide kattintva érheted el. A szolgáltatás világszerte több ezer kiadótól és magazintól gyűjt híreket, és folyamatosan frissülő hírfolyamot jelenít meg. Elérhető Android és iOS alkalmazásként, valamint webes felületen is.

Google Hírek főoldal

A Google Hírek főbb jellemzői:

  • Személyre szabott hírek: a „Javasolt” részben a felhasználók érdeklődési körüknek megfelelő híreket találnak.
  • Különböző témák és források: a Google Hírek széles körben fed le témákat, és sokféle forrásból gyűjt híreket, beleértve a helyi, országos és nemzetközi híreket is.
  • Hírkeresés: a felhasználók kulcsszavak alapján kereshetnek híreket, illetve feliratkozhatnak adott hírszolgáltatókra vagy témákra.
  • Hírek mentése és megosztása: a felhasználók elmenthetik kedvenc cikkeiket, és megoszthatják azokat másokkal.
  • Helyhez kötött hírek: Magyarországgal, földrajzi lokációval kapcsolatos híres, egész világra kiterjedő hírek, vállalkozással kapcsolatos hírek, stb.

2. Hogyan kerülhet be a tartalmam a Google Hírekbe?

Bizonyos esetekben a Google magától megjeleníti a tartalmunkat a Google Hírek felületén, hála a keresőrobotoknak és a weboldalak gyors feltérképezésének. Ahhoz, hogy a tartalmad megjelenjen a Google Hírekben, a következőket kell tenned:

  1. Kövesd a Google Hírek irányelveit: a tartalmadnak meg kell felelnie a Google Hírek tartalmi irányelveinek, amelyek többek között előírják az eredetiséget, az átláthatóságot, a pontosságot, valamint a felhasználók számára értékes információk nyújtását.
  2. Használj technikai szabványokat: a webhelyednek technikailag megfelelőnek kell lennie, hogy a Google könnyen feltérképezhesse és indexelhesse a tartalmaidat. Ez magában foglalja a megfelelő oldalstruktúrát, a gyors betöltési időt, valamint a mobilbarát kialakítást.
  3. Légy hiteles forrás: a webhelyednek hitelesnek és megbízhatónak kell lennie, hogy a Google Hírek forrásként tekintsen rá. Ezt segítheti a jó minőségű és friss tartalom, a szakértői vélemények, valamint a világos impresszum vagy kapcsolatfelvételi információk. A tartalmaknál azt is fel kell tüntetni, hogy az adott kiadvány mikor jelent meg és ki a szerzője.

Ha nem szeretnéd, hogy megjelenjenek a tartalmaid a Google Hírekben, akkor le kell tiltanod a webhelyeden a tartalmakhoz való hozzáférést. Erről leírást ide kattintva olvashatsz. Fontos, hogy amennyiben letiltod a Google Híreket a weboldaladon, a Google Keresőben elfoglalt helyezésed és a weboldalad SEO-jának állapot NEM fog változni! 🙂

Google hirdetéskezelés

Fontos: a Google Hírek automatizált algoritmusok segítségével választja ki a megjelenítendő tartalmakat. A fenti tippek segíthetnek abban, hogy növeld a webhelyed esélyeit, de nem garantálják a megjelenést a Google Hírekben.

A platform irányelveivel és technikai követelményeivel kapcsolatos további információkért látogass el a Google Hírek súgó weboldalára.

Ha szeretnél még biztosabbra menni, akkor a Kiadói Központban megoszthatod a tartalmaidat a Google Hírekkel úgy, hogy RSS-hírcsatornákat, weboldal URL-eket vagy videókat küldesz be. Bár 2024 áprilisától elvileg a Google automatikusan hoz létre kiadványoldalakat az irányelveknek megfelelő tartalmakból.

Google Hírek beállítása

Korábban lehetőség volt a Google Hírekben megjelenő tartalmaink személyre szabására is (pl. szöveg mérete, színséma, borítókép és logó elhelyezése), de mára ez a lehetőség megszűnt az újonnan létrehozott kiadói fiókoknál. A régi fiókok esetében is meg fog szűnni ez az opció 2024 végén.

3. Google Hírek rangsorolás beállítása

A Google Hírek célja, hogy eredeti újságírói munkákat tegyen elérhetővé, és több nézőpontot kínáljon a felhasználóinak. Nem fogad el pénzt a webhelyek keresési találatok közötti megjelenésének vagy rangsorolásának felgyorsításáért vagy javításáért.

A Google Hírekben való megjelenés rangsorát egy algoritmus határozza meg, amely figyelembe veszi a következő tényezőket: a tartalom relevanciája, szavahihetősége, kiválósága, frissessége, nyelve és helye.

Tehát ezen szempontok alapján dönti el az algoritmus, hogy ha egy felhasználó rákeres valamire a Google-ben vagy a Hírekben (pl. Labdarúgó EB), akkor melyik médiumok hírei kerüljenek az első helyekre.

Google News tartalmak

A „Javasolt” lapon való megjelenés rangsorolását további tényezők is befolyásolják:

  • a felhasználók érdeklődési köre;
  • használhatóság, relevancia;
  • bizonyos témákra vagy tartalomkészítőkre vonatkozó felhasználói preferenciák.

4. A Google Hírek hol jelennek meg?

Google Hírek alkalmazás: letöltheted a Google Hírek alkalmazást a telefonodra vagy táblagépedre, ahol személyre szabott hírfolyamot kapsz. A Google Hírek elérhető Wear OS okosórákon is.

Weboldal: látogass el a Google Hírek weboldalára, hogy böngészd a híreket számítógépen vagy mobileszközön.

Google Keresés: amikor hírekkel kapcsolatos keresést végzel a Google Keresőben, a találatok között gyakran megjelennek a legfrissebb hírek is, ezeket nevezi a Google „Vezető hírek”-nek. Emellett a Google Keresőben a „Hírek” lapra kattintva további híreket találhatsz a keresett témában.

Google vezető hírek

Google Discover: a Google Discover személyre szabott hírfolyamot jelenít meg a telefonod kezdőképernyőjén vagy a Google Chrome alkalmazásban.

5. Összefoglaló

A Google Hírek egy beépített Google szolgáltatás, amely segít a friss híreket publikáló weboldalaknak, hogy nagyobb elérést generáljanak.

A Google gyakran automatikusan behúzza a friss híreket a weboldalakról, amennyiben azok megfelelnek a tartalmi előírásoknak.

A kiadványok megjelennek a Google Keresőben, valamint a mobil applikációkban is.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Google Hírek?

Egy ingyenes Google szolgáltatás, ahol a legfrissebb híreket olvashatják a felhasználók, mint egy online újságban.

❓ Milyen tartalmak jelennek meg a Google Hírekben?

Friss, a felhasználók számára releváns tartalmak, hírek, felkapott témák, videók, amelyek megbízhatóak és megfelelnek a Google irányelveinek.

❓ Hol jelennek meg a Google Hírek?

A Google Kereső „Vezető hírek” részében, a Google Hírek fül alatt, a mobil alkalmazásokban, és a telefonos Google és Google Chrome applikációk kezdőlapján a „Discover” csatornán.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

0%
FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

0%
FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés