Így jelenj meg a Google Hírekben

A Google Hírek egy olyan szolgáltatás, amely egyfajta online újságként működik, ahol a legfrissebb hírek és események jelennek meg.
Google Hírek

Így jelenj meg a Google Hírekben

Ha maximalizálni szeretnéd a tartalmaid elérhetőségét és láthatóságát, akkor nagyon előnyös lesz számodra a Google Hírek használata. Főként olyan weboldalaknak ajánlott, amelyek napi vagy heti rendszerességgel publikálnak friss híreket, aktuális és felkapott tartalmakat. Ismerkedj meg a Google Hírek működésével! 🙂

1. Mi az a Google Hírek?

A Google Hírek (angolul Google News) egy ingyenes hírgyűjtő szolgáltatás, amelyet a Google fejlesztett ki, és ide kattintva érheted el. A szolgáltatás világszerte több ezer kiadótól és magazintól gyűjt híreket, és folyamatosan frissülő hírfolyamot jelenít meg. Elérhető Android és iOS alkalmazásként, valamint webes felületen is.

Google Hírek főoldal

A Google Hírek főbb jellemzői:

  • Személyre szabott hírek: a „Javasolt” részben a felhasználók érdeklődési körüknek megfelelő híreket találnak.
  • Különböző témák és források: a Google Hírek széles körben fed le témákat, és sokféle forrásból gyűjt híreket, beleértve a helyi, országos és nemzetközi híreket is.
  • Hírkeresés: a felhasználók kulcsszavak alapján kereshetnek híreket, illetve feliratkozhatnak adott hírszolgáltatókra vagy témákra.
  • Hírek mentése és megosztása: a felhasználók elmenthetik kedvenc cikkeiket, és megoszthatják azokat másokkal.
  • Helyhez kötött hírek: Magyarországgal, földrajzi lokációval kapcsolatos híres, egész világra kiterjedő hírek, vállalkozással kapcsolatos hírek, stb.

2. Hogyan kerülhet be a tartalmam a Google Hírekbe?

Bizonyos esetekben a Google magától megjeleníti a tartalmunkat a Google Hírek felületén, hála a keresőrobotoknak és a weboldalak gyors feltérképezésének. Ahhoz, hogy a tartalmad megjelenjen a Google Hírekben, a következőket kell tenned:

  1. Kövesd a Google Hírek irányelveit: a tartalmadnak meg kell felelnie a Google Hírek tartalmi irányelveinek, amelyek többek között előírják az eredetiséget, az átláthatóságot, a pontosságot, valamint a felhasználók számára értékes információk nyújtását.
  2. Használj technikai szabványokat: a webhelyednek technikailag megfelelőnek kell lennie, hogy a Google könnyen feltérképezhesse és indexelhesse a tartalmaidat. Ez magában foglalja a megfelelő oldalstruktúrát, a gyors betöltési időt, valamint a mobilbarát kialakítást.
  3. Légy hiteles forrás: a webhelyednek hitelesnek és megbízhatónak kell lennie, hogy a Google Hírek forrásként tekintsen rá. Ezt segítheti a jó minőségű és friss tartalom, a szakértői vélemények, valamint a világos impresszum vagy kapcsolatfelvételi információk. A tartalmaknál azt is fel kell tüntetni, hogy az adott kiadvány mikor jelent meg és ki a szerzője.

Ha nem szeretnéd, hogy megjelenjenek a tartalmaid a Google Hírekben, akkor le kell tiltanod a webhelyeden a tartalmakhoz való hozzáférést. Erről leírást ide kattintva olvashatsz. Fontos, hogy amennyiben letiltod a Google Híreket a weboldaladon, a Google Keresőben elfoglalt helyezésed és a weboldalad SEO-jának állapot NEM fog változni! 🙂

Google hirdetéskezelés

Fontos: a Google Hírek automatizált algoritmusok segítségével választja ki a megjelenítendő tartalmakat. A fenti tippek segíthetnek abban, hogy növeld a webhelyed esélyeit, de nem garantálják a megjelenést a Google Hírekben.

A platform irányelveivel és technikai követelményeivel kapcsolatos további információkért látogass el a Google Hírek súgó weboldalára.

Ha szeretnél még biztosabbra menni, akkor a Kiadói Központban megoszthatod a tartalmaidat a Google Hírekkel úgy, hogy RSS-hírcsatornákat, weboldal URL-eket vagy videókat küldesz be. Bár 2024 áprilisától elvileg a Google automatikusan hoz létre kiadványoldalakat az irányelveknek megfelelő tartalmakból.

Google Hírek beállítása

Korábban lehetőség volt a Google Hírekben megjelenő tartalmaink személyre szabására is (pl. szöveg mérete, színséma, borítókép és logó elhelyezése), de mára ez a lehetőség megszűnt az újonnan létrehozott kiadói fiókoknál. A régi fiókok esetében is meg fog szűnni ez az opció 2024 végén.

3. Google Hírek rangsorolás beállítása

A Google Hírek célja, hogy eredeti újságírói munkákat tegyen elérhetővé, és több nézőpontot kínáljon a felhasználóinak. Nem fogad el pénzt a webhelyek keresési találatok közötti megjelenésének vagy rangsorolásának felgyorsításáért vagy javításáért.

A Google Hírekben való megjelenés rangsorát egy algoritmus határozza meg, amely figyelembe veszi a következő tényezőket: a tartalom relevanciája, szavahihetősége, kiválósága, frissessége, nyelve és helye.

Tehát ezen szempontok alapján dönti el az algoritmus, hogy ha egy felhasználó rákeres valamire a Google-ben vagy a Hírekben (pl. Labdarúgó EB), akkor melyik médiumok hírei kerüljenek az első helyekre.

Google News tartalmak

A „Javasolt” lapon való megjelenés rangsorolását további tényezők is befolyásolják:

  • a felhasználók érdeklődési köre;
  • használhatóság, relevancia;
  • bizonyos témákra vagy tartalomkészítőkre vonatkozó felhasználói preferenciák.

4. A Google Hírek hol jelennek meg?

Google Hírek alkalmazás: letöltheted a Google Hírek alkalmazást a telefonodra vagy táblagépedre, ahol személyre szabott hírfolyamot kapsz. A Google Hírek elérhető Wear OS okosórákon is.

Weboldal: látogass el a Google Hírek weboldalára, hogy böngészd a híreket számítógépen vagy mobileszközön.

Google Keresés: amikor hírekkel kapcsolatos keresést végzel a Google Keresőben, a találatok között gyakran megjelennek a legfrissebb hírek is, ezeket nevezi a Google „Vezető hírek”-nek. Emellett a Google Keresőben a „Hírek” lapra kattintva további híreket találhatsz a keresett témában.

Google vezető hírek

Google Discover: a Google Discover személyre szabott hírfolyamot jelenít meg a telefonod kezdőképernyőjén vagy a Google Chrome alkalmazásban.

5. Összefoglaló

A Google Hírek egy beépített Google szolgáltatás, amely segít a friss híreket publikáló weboldalaknak, hogy nagyobb elérést generáljanak.

A Google gyakran automatikusan behúzza a friss híreket a weboldalakról, amennyiben azok megfelelnek a tartalmi előírásoknak.

A kiadványok megjelennek a Google Keresőben, valamint a mobil applikációkban is.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Google Hírek?

Egy ingyenes Google szolgáltatás, ahol a legfrissebb híreket olvashatják a felhasználók, mint egy online újságban.

❓ Milyen tartalmak jelennek meg a Google Hírekben?

Friss, a felhasználók számára releváns tartalmak, hírek, felkapott témák, videók, amelyek megbízhatóak és megfelelnek a Google irányelveinek.

❓ Hol jelennek meg a Google Hírek?

A Google Kereső „Vezető hírek” részében, a Google Hírek fül alatt, a mobil alkalmazásokban, és a telefonos Google és Google Chrome applikációk kezdőlapján a „Discover” csatornán.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés