A közösségi média marketing működése és fontossága

A közösségi média marketing eszközei segítenek megérteni a marketing és média kapcsolatát, kétirányú kommunikációt létrehozva az ügyfelekkel.
Közösségi média marketing

A közösségi média marketing működése és fontossága

A közösségi média marketing nem más, mint a tartalommarketing egyik eszköze, amely tulajdonképpen a közösségi média tartalomgyártás körül forog. Összekapcsolja a marketing és a média fogalmát, hiszen fokozatosan az ATL eszközök elkezdtek kiszorulni a reklámozási piacról, és helyüket az úgynevezett TTL marketing eszközök veszik át, ahová a social media is beletartozik. Az online marketing eszközök térnyerése teljesen megváltoztatta az iparágat, ezért ha nem akarsz lemaradni a versenytársaidtól, akkor ismerkedj meg a közösségi média marketing működésével!

1. A közösségi média marketing kialakulása

Ha visszatekintünk a marketing történelmének alakulásába, akkor hatalmas változásokat vélhetünk felfedezni az elmúlt 100 év során. Néhány évtizeddel ezelőtt még az eladáshelyi reklámok, a POS eszközök, az ATL kommunikáció (TV reklámok, rádióban közvetített reklámok, nyomtatott sajtó, reklámtáblák) voltak népszerűek.

Aztán megjelentek az úgynevezett Below The Line eszközök (BTL), amelyek a mai napig gyakran használatosak a könnyű elérhetőségük és költséghatékonyságuk miatt. Ide sorolható többek között a hírlevél kampányok, az e-mail marketing, a szponzoráció és az influencer marketing, a különböző vásárlásösztönző megoldások (kuponok, nyereményjátékok, akciók).

Végül az ATL és BTL határvonalán létrejött a TTL reklám fogalma, ami a Through The Line=vonalon átívelő marketing kifejezésből ered. Ilyen például a 360 fokos marketing, a digitális marketing, és a közösségi média marketing is.

A hagyományos reklámmegjelenések helyett az online reklámok kerültek előtérbe, és a második generációs web eszközök (web 2.0) megjelenésével már a hirdetők és a vásárlók szinte bárhol és bármikor könnyen kapcsolatba tudtak lépni egymással. A web 2.0 eszközök közé sorolható a közösségi média is, ami az egyirányú kommunikáció helyett kétirányú interakciót tett lehetővé az online térben.

Facebook hirdetéskezelés

2. Mi az a közösségi média marketing?

A közösségi média marketing jelentése egy újfajta marketing típus, amely a közösségi oldalak megjelenése következtében terjedt el. Alapja a korábbi egyirányú kommunikáció (a hirdető kommunikál a fogyasztók felé, pl. TV reklám) helyett a kétirányú kommunikáció (a hirdető és a célcsoport könnyen kapcsolatba tud lépni egymással, gondoljunk csak a Facebook hirdetésekre).

A vállalatok már nemcsak tartalmat közvetítenek az ügyfelek felé, hanem kommunikálnak is velük, sokkal közvetlenebb kapcsolat jön létre közöttük.

A közösségi média marketing értelemszerűen olyan tartalmak készítésén alapszik, amik a social media oldalakon terjednek el megosztások útján. A marketing és a média összekapcsolása által a reklámozás már sokkal inkább a szórakoztatásról és az informálásról szól, mint a közvetlen termékeladásról.

Óvatosan kell tehát bánnunk a közösségi média nyújtotta lehetőségekkel, mert senki nem azért használja a Facebookot vagy az Instagramot, hogy reklámokat nézegessen. Úgy kell megtervezni a közösségi média marketing stratégiánkat, hogy a cégünk üzenete önmagában szórakoztató legyen, amit szívesen megosztanak a közösségi média platformokon a felhasználók, nem érzik azt zavarónak.

3. Közösségi média marketing platformok

Az online marketing területén elengedhetetlen egy üzleti Facebook oldal létrehozása, viszont számos más közösségi média platform létezik. Például: LinkedIn, Twitter, Instagram, Flickr, YouTube, Tumblr, Pinterest, TikTok.

LinkedIn marketing

Más és más célközönséget tudunk elérni az egyes platformokon a közösségi média marketing eszközeivel. A LinkedIn felületén leginkább vállalkozók, üzleti partnerek és álláskereső pályakezdő fiatalok találhatók, akikkel nagyszerű üzleti kapcsolatokat lehet kiépíteni. Ezzel szemben az Instagramon már a 16-28 éves korosztály van döntő többségben.

Fontos, hogy tisztában legyünk a legújabb trendekkel, hogy meg tudjuk azokat lovagolni. Ezért egy online marketinges mindig naprakész tudással kell, hogy rendelkezzen.

A social media platformok közül a Facebook biztosítja a legszélesebb célközönséget, mivel itt a fiatalabbaktól az idősebb generációig mindenki megtalálható. Még akár más cégekkel is lehet üzleti megállapodásokat kötni B2B marketing formájában.

Az Instagramon leginkább a fiatalokat találhatjuk meg, és a közösségi média marketing is lekorlátozódik a fényképek és rövid videók közlésére. Végezetül, ami még szintén nagyon népszerű napjainkban Magyarországon, az a TikTok felülete, ahol szintén jelentkezhetünk szórakoztató tartalmakkal, felkapott trendeket követve, néhány másodperces videókkal vagy akár TikTok hirdetésekkel is.

Ezeken a platformokon jelentkezhetünk egyszerű tartalmakkal, vagy fizetett PPC hirdetésekkel is.

4. Közösségi média marketing eszközök

A közösségi média marketing legfontosabb eszköze a kétirányú kommunikáció, aminek során a vállalkozás megoszt egy tartalmat a közösségi médiában, majd felhasználói kommentek, reakciók, kedvelések, megosztások formájában visszajelzéseket kap a potenciális ügyfelektől.

Tehát mindkét fél egyaránt adóként és vevőként is működik a kommunikációs folyamatban. A közösségi média marketing lehetőséget ad arra, hogy visszacsatolásokat szerezzünk a célközönségünktől a termékeinket, szolgáltatásainkat és hirdetéseinket illetően. A vásárlók véleményének megvizsgálása révén pedig úgy tudjuk ezeket alakítani, hogy azok még inkább a fogyasztói igényekre legyenek szabva (STP marketing).

A cégek közösségi média marketing stratégiáját befolyásolják a felhasználók, vagyis nem csak egy online marketinges dönti el, hogy mit közöljenek és mit nem. A multimédia tartalmak (fényképek, videók, interaktív játékok) mind hozzájárulnak a brandépítéshez, és növelik a konverzió esélyét.

A tartalommarketing szorosan kapcsolódik a közösségi média platformokhoz, hiszen ahogyan azt mi is tesszük, az újonnan létrehozott tartalmaidat célszerű megosztani a közösségi médiában. Ezért jelentkezünk mi is heti 5 darab Facebook bejegyzéssel az új szakmai blogcikkeinkről.

Ezáltal lojális rajongótábort tudunk kialakítani, akik segítenek a tartalmaink és végső soron a cégünk hírnevének a terjesztésében. Az is ajánlatos, hogy hashtagek formájában címkézzük a tartalmainkat, mivel így is ránk találhatnak a közösségi médiában.

Sőt, tartalmaink teljesítménye a közösségi média marketing során nagyban befolyásolja azt is, hogy a Google mennyire látja hasznosnak a bejegyzésünket a rangsorolásnál. Például, ha sok kedvelés vagy megosztás érkezik egy cikkre, akkor azt magasabbra rangsorolja majd az organikus találatok között. A social media tehát hatást gyakorolt a SEO teljesítményünkre is.

5. Összefoglaló

A közösségi média marketing a TTL eszközök részét képezi, és a web 2.0 időszakában terjedt el, ami kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a hirdetők és a célközönség között.

Számos közösségi média platform létezik, amelyek között bátran válogathatunk, mivel eltérő felhasználókat fogunk tudni elérni. A Facebookon szinte bárki elérhető, míg a LinkedInen inkább a vállalkozók, az Instagramon pedig a fiatalok vannak jelen.

Építsük be a közösségi médiát a vállalkozásunk marketing stratégiájába, ezzel is építve a vállalkozás márkanevét és bővítve az ügyfélkörünket.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a közösségi média marketing?

A közösségi média marketing a TTL eszközök egyik eleme, a web 2.0 időszakában vált népszerűvé, és kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a cégek és a potenciális fogyasztók között.

❓ Miért éri meg eltérő közösségi média platformokat használni?

Mindegyiknek más a célközönsége. A LinkedIn elsődlegesen az üzleti szférában tevékenykedőknek készül, a Facebook hirdetések bárkit elérhetnek, míg a TikTok hirdetések a fiatalokat célozzák leginkább.

❓ Miért hasznos a közösségi média marketing?

Hozzájárul a brandépítéshez és bővíti az ügyfelek számát.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

0%
FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

0%
FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés