A lead jelentése és a lead generálás eszközei

A lead jelentése érdeklődő személy vagy vállalkozás, aki hajlandó megvásárolni a terméked, ehhez azonban lead generálás kell.
Lead jelentése

A lead jelentése és a lead generálás eszközei

Már biztos hallottad korábban a lead generálás kifejezést, ha legalább kicsit is otthon vagy az online marketing világában. A blogon fellelhető cikkekben is többször előfordult már ez a kifejezés, gondoljunk csak a lead-generáló landing oldalakra. Na de vajon mi is pontosan a lead generálás fogalma, vagy inkább mi a lead jelentése? Erre kérdésre igyekszünk választ adni ebben a bejegyzésben, aminek az elolvasásával Te is könnyebben fogsz a jövőben új leadeket szerezni a vállalkozásod számára.

1. Mi a lead jelentése?

A lead egy olyan személy vagy vállalkozás, aki / amely potenciálisan érdeklődik a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. Maga a kifejezés egyébként angol szó (lead kiejtése = líd). A lead magyarul valahogy úgy hangzik, hogy érdeklődő (a digitális marketing területén).

Minden lead információk halmazából épül fel. A legalapvetőbb lead adatok: név, elérhetőségek (telefonszám, e-mail cím), cégnév, székhely vagy lakóhely, munkabeosztás.

Google hirdetéskezelés

2. Lead típusok

Három eltérő szempont szerint csoportosíthatjuk a leadeket.

2.1. Leadek az érdeklődési körük alapján

  • Meleg vagy beérkező leadek: önként mutattak érdeklődést a vállalkozásod iránt, és maguktól találtak rád, például elolvasták a blogcikked és feliratkoztak a hírleveledre.
  • Hideg vagy kimenő leadek: ezeket az érdeklődőket nem organikus keresés útján szerzed, hanem célzott marketing stratégia és lead generálás révén, lényegében Te találsz rájuk.

2.2. Leadek a rendelkezésre álló adatok alapján

  • Ismeretlen leadek: nagyon kevés adatod van róluk, a legtöbbször csak egy név és egy e-mail cím vagy telefonszám áll a rendelkezésedre.
  • Jellemezhető leadek: elég sok extra információt tudsz róluk, amit fel tudsz használni személyre szabott ajánlatok készítéséhez (pl. másodlagos e-mail cím, otthoni telefonszám, cégnév, lakóhely, beosztás, szükségletek, célok, stb.).

2.3. Leadek a minősítésük alapján

  • Marketing minősítésű leadek: érdeklődnek a céged iránt, de még nem készek a kapcsolatfelvételre. Talán már feliratkoztak a hírleveledre vagy a lead mágnesed segítségével, tehát már megvannak az elérhetőségeik.
  • Sales minősítésű leadek: már kifejezték az érdeklődésüket, és egy lépéssel közelebb vannak az ügyféllé válás útján. Például azért adják meg az elérhetőségeiket, hogy a sales csapatod kapcsolatba lépjen velük, mert több információt akarnak megtudni a termékeidről vagy szolgáltatásaidról.
  • Vásárlói minősítésű leadek: már lépéseket tettek a vásárlóvá válás terén, például kipróbálták a szolgáltatásod egy ingyenes próbaidőszak keretében, és egy lépésre vannak attól, hogy előfizessenek a vállalkozásod termékére.

3. Mi a lead generálás jelentése?

A lead generálás az a folyamat, amely során potenciális ügyfelek után kutatsz, akiket valószínűleg érdekelne az ajánlatod, ezért kapcsolatba akarsz lépni velük a további kommunikáció érdekében. A sales funnel első szakasza ez, amikor a fogyasztók figyelmének felkeltése zajlik.

Fontos azonban leszögezni, hogy a leadből lett vásárlók aránya sosem 100%-os. Ezért is az az értékesítési tölcsér legfontosabb célja, hogy minőségi leadeket szerezzen a céged számára.

A minőségi lead generálás segítséget nyújt az alábbiakban:

  • A megfelelő emberek megcélzása: olyan leendő ügyfelek megszerzésére használod az erőforrásaidat, akik nagy valószínűséggel fogják megvásárolni a terméked vagy szolgáltatásod. Így tudsz pénzt és időt spórolni, miközben növekednek az eladásaid is.
  • Márkanév megszilárdítása: a lead generálás része, hogy több ember szerez tudomást a vállalkozásodról és annak termékeiről. Ez által könnyebben terjed a híred a potenciális fogyasztók körében, még több ügyfelet szerezve a cégednek.
  • Értékes adatok szerzése: az nyilvánvaló, hogy a lead generálás egyben információszerzést is jelent, szóval akár versenyelőnyre is szert tehetsz, ha megismered a célközönséged legégetőbb problémáit és szükségleteit.
  • Bevétel növelése: egy hatékony lead generáló stratégiával akár megduplázhatod a vállalkozásod bevételét rövid időn belül.
Lead generálás

4. Kinek a feladata a lead generálás?

A cégen belül két csoport veszi ki a részét a leadek szerzéséből: a sales és a marketing osztály.

A sales (értékesítési) csoport a hideg leadek szerzésére összpontosít, őket igyekeznek elérni e-mailek, telefonhívások, hírlevelek, marketing kampányok segítségével. Elsődlegesen csak a mennyiség érdekli őket, hogy minél több lehetséges ügyfelet elérjenek.

A marketing csoport a meleg leadek generálására fókuszál, először különböző marketing csatornákon keresztül közelítik meg őket, majd az érdeklődő vásárlókat egyenesen az értékesítési osztályhoz továbbítják.

A cél mindig ugyanaz: lead generálás → üzletkötés → eladás → bevétel.

5. A lead generálás típusai

A lead generálás folyamata attól függően eltérhet, hogy milyen úton találnak rád az ügyfelek: ők találnak rád (beérkező lead generálás), vagy Te találod meg őket (kimenő lead generálás).

5.1. Beérkező lead generálás

A lead generálás ebben az esetben engedélyhez kötött, vagyis az ügyfelek önmaguk döntik el, hogy kapcsolatba lépnek-e veled vagy sem. Olyan, mint az opt-in marketing.

A következő lépésekből áll a lead generálás folyamata:

  1. Egy lehetséges vásárló rátalál a cégedre valamelyik marketing csatornádon keresztül (weboldal, blog, közösségi média oldal megtekintése).
  2. Rákattint a CTA gombodra vagy egy linkre, amely cselekvésre buzdítja a látogatót.
  3. Átirányítódik a landing oldalra, ahol egy kapcsolati űrlap kitöltése által megadja az elérhetőségeit, cserébe a Te értékajánlatodért vagy csalidért.

A beérkező lead generálás eszközei: tartalommarketing, közösségi média, SEO.

5.2. Kimenő lead generálás

Közvetlenül lépsz kapcsolatba olyan potenciális ügyfelekkel, akiket valószínűleg érdekelhet az ajánlatod. Fő célod a brandépítés, a termékeid bemutatása, az értékesítés.

Az alábbi lépésekből tevődik össze:

  1. Leadek meghatározása, beleértve a szükségleteiket, és hogyan tudsz nekik segíteni azok kielégítésében (lényegében buyer persona készítés).
  2. Kutatás végzése, amelynek keretében minél több elérhetőséget igyekszel begyűjteni, pl. e-mail címeket.
  3. Megpróbálod elérni ezeket a hideg címeket hírlevelekben közölt értékajánlatokkal, vagy esetleg telefonhívással, közösségi média reklámokkal.

A kimenő lead generálás eszközei: PPC hirdetések, hideg hívások, bannerek.

6. Lead generálás stratégiák

Nézzük meg részletesebben, hogy a két lead generáló folyamat milyen stratégiák mentén valósul meg.

6.1. Beérkező lead-generáló stratégiák

1) Tartalommarketing

A B2B cégek 80%-a tartalommarketinget használ lead generálás céljából. Blogcikkek, infografikák, szórólapok – rengeteg opció van. Leginkább a buyer personád preferenciái döntik el, hogy melyik fog működni a gyakorlatban.

  • Útmutatók és cikkek: informatív és értékes tartalommal szolgáló blogcikkek mindig jó eszközt szolgáltatnak a leadszerzésre, növelik a szakmai tekintélyedet is. Készíts releváns tartalmakat, amelyek átfogó kutatáson alapszanak. Fontos még a kulcsszavakra való optimalizálás.
  • Lead mágnes / csalitermék: bármilyen letölthető tartalom ideillik, amiért cserébe megadják az e-mail címüket a látogatók. Például: e-book, sablon minták, tanulmányok. Miután megvannak az elérhetőségek, küldheted is fokozatosan a hírleveleket.
  • Videós tartalom: a videók segítik az információk megértését, ezért készíts olyan tartalmakat, amelyek videóban magyarázzák el egy-egy probléma megoldását. Legyen benne egy link, amely a landing oldalra viszi át a nézőket.
  • Podcast készítése: manapság elég nagy trendje van a podcast készítésnek, főleg szakmai célú hanganyagokkal tudsz minőségi leadeket szerezni.

2) Közösségi média

Elég, ha csak 1-2 órát fektetsz a közösségi oldalaid frissítésébe minden héten. Jelentess meg bejegyzéseket Facebookon, Instagramon, LinkedInen, TikTokon. Fektess hangsúlyt a hashtagek használatára is.

Megoszthatod a blogcikkeidet, célzott hirdetéseket rakhatsz ki. Egy üzleti Facebook oldal létrehozása mindig jó ötlet.

3) SEO, azaz keresőoptimalizálás

Sokan hiszik azt, hogy a keresőoptimalizálás a legjobb eszköz lead generálás során. Akkor leszel eredményes, hogyha a legfontosabb kulcsszavakra, amiket a potenciális fogyasztóid a keresőbe írhatnak, a Te tartalmadat dobja ki a Google az első oldalon.

Ezért fontos a kulcsszókutatás és a megfelelő felépítés minden egyes tartalom esetében: egyszerre legyen értékes az olvasó és a Google számára is.

6.2. Kimenő lead-generáló stratégiák

Azok a leadek, amelyek nem önként érkeznek a weboldaladra, hanem Te találsz rájuk, nehezebben bírhatók rá a konverzióra. Ezek az úgynevezett hideg leadek, viszont őket is el lehet érni különböző eszközökkel.

1) PPC hirdetések

A fizetett hirdetések célja, hogy új ügyfelekre tegyél szert a Facebookon vagy a Google Keresőben elhelyezett hirdetéseiddel. Ezek célzottan azt a felhasználói csoportot szólítják meg, akik passzolnak a buyer personádhoz.

Minden marketing kampánynak van egy saját landing oldala általában, amelyet lead generálás céljából használnak. Mivel pénzt fizetsz a forgalomért, ezért a lehető legspecifikusabb leadszerzés a célod. A legjobb landing page készítő szolgáltatásokról is olvashatsz a blogunkon.

Ennél talán még jobb, ha az influencer marketing eszközét használod, és egy népszerű média személyiségen keresztül reklámozod a szolgáltatásod.

2) Hideg kapcsolatfelvétel

Először leadkutatás zajlik, majd az így szerzett elérhetőségekre hideg e-maileket írsz vagy hideg telefonhívásokat végzel. Léteznek lead-generáló eszközök, amelyek kifejezetten e-mail címek szerzését célozzák meg, hogy minél több emberhez el tudd juttatni az ajánlatodat.

Használhatod a LinkedIn felületét is, céges weboldalakat, B2B adatbázisokat, stb. Kiküldhetsz egyszerre több száz hírlevelet is, például a MailChimp használatával.

A telefonos lead generálás pedig még mindig élő módszer, csak jól időzítsd a hívásaidat, legyen előre elkészített szöveged és megfelelő értékajánlatod.

E-mail kereső eszközök lead generálás céljából: Hunter, FindThatLead, Snov.io.

De ugyanígy megemlíthetnénk a CRM rendszerek nyújtotta előnyöket, amelyek automatizálják az ügyfélszolgálattal és értékesítéssel kapcsolatos sales folyamatokat.

7. Összefoglaló

A lead jelentése egy olyan személy vagy vállalkozás, aki vagy amely kifejezetten érdeklődik a termékeid és szolgáltatásaid iránt.

Beszélhetünk beérkező leadekről, akik önmaguktól találnak rád a Google Keresőben vagy a közösségi médiában. Illetve léteznek kimenő leadek, amikor Te keresel fel minél több embert hirdetésekkel, e-mailen vagy telefonon keresztül, és ajánlatot teszel nekik.

Mindnek megvan a maga folyamata és eszközkészlete lead generálás céljából. Például: SEO, blog készítés, útmutatók összeállítása, videók közzététele, PPC hirdetések, telefonhívások, hírlevél kampányok, tartalommarketing.

Ha hasznosnak találtad a cikkünket, kérlek oszd meg másokkal is. Köszönöm! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a lead jelentése?

A lead (=líd) olyan személyek vagy vállalkozások összessége, akik vagy amik érdeklődnek a termékeid / szolgáltatásaid iránt.

❓ Milyen lead típusok vannak?

Megemlíthetjük a beérkező és kimenő leadeket, attól függően, hogy a felhasználók önként találnak ránk a Google-ben, vagy mi keressük fel őket Google hirdetésekkel és hírlevelekkel.

❓ Mi számít lead generálásnak?

A keresőoptimalizálás, blog készítése, útmutatók és videók összeállítása, PPC hirdetések, telefonhívások, hírlevelek, tartalommarketing.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

160+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 470+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 275.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig két év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, vg.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu, metropol.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!