LinkedIn hirdetés készítés: Minden, amit tudnod kell
Az interneten sokszor olvasni Facebook hirdetésekről, Instagram hirdetésekről, Google Ads hirdetésekről, sőt még Pinterest hirdetések is léteznek. Sokan nem is tudják, hogy LinkedIn hirdetések is létrehozhatók, pedig igazán egyedi lehetőséget nyújtanak a szakmailag releváns célközönség megszólítására. Cikkünkben bemutatunk mindent, amit a LinkedIn hirdetés készítés témakörébe tudni érdemes! 🙂
1. Miért éri meg hirdetni a LinkedIn felületén?
Célzott elérés: a LinkedIn talán a leghatékonyabb platform a szakmai célközönség elérésére B2B marketing céljából. A platform demográfiai adatok, iparág, beosztás, készségek és még sok más tényező alapján részletes célzási beállításokat kínál. Ez azt jelenti, hogy a hirdetéseid csak azokat a LinkedIn felhasználókat érhetik el, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, ezáltal növelve a LinkedIn kampányok hatékonyságát és csökkentve a költségeket.
Magas elköteleződés: a LinkedIn felhasználók a szakterületükhöz kapcsolódó hirdetéseket vagy tartalmakat illetően aktívabbak és elkötelezettebbek, mint más platformokon. Ez azt jelenti, hogy nagyobb valószínűséggel kattintanak a hirdetésekre, kommentálják és megosztják azokat, növelve a márkaismertséget és az üzleti hitelességet.
Széleskörű hirdetési formátumok: a LinkedIn számos hirdetési formátumot kínál, beleértve a szponzorált tartalmakat, videóhirdetéseket, szponzorált üzeneteket és eseményhirdetéseket. Ez lehetővé teszi, hogy a célközönségednek leginkább megfelelő formátumban érd el a célközönséged.
Márkaépítés: a LinkedIn kiváló platform a márka ismertségének növelésére és a szakértői hírnév megalapozására. A platformon megoszthatod a cégeddel, a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos tanácsokat és gondolatokat, ezzel építheted a vállalkozásod hitelességét.
Új munkaerő szerzése: a LinkedIn hirdetés készítés hatékony eszköz a tehetséges munkatársak toborzására is. A platformon közzétehetsz álláshirdetéseket, kapcsolatba léphetsz potenciális jelöltekkel és fejlesztheted a toborzási stratégiádat.
Természetesen a LinkedIn hirdetéseknek is megvannak a maguk hátrányai, mint például a magasabb kattintásonkénti ár (CPC) a többi hirdetési felülethez képest. Azonban a célzott elérés, a magas elköteleződés és a márkaépítési lehetőségek miatt a LinkedIn kiemelkedő megtérülést (ROI) nyújthat a B2B cégek számára.
2. A LinkedIn hirdetések típusai
2.1. Egyszerű képes LinkedIn hirdetés
Közvetlenül a felhasználók LinkedIn feedjében jelenik meg, és megcélozhatunk vele egy specifikus célközönséget akár mobilon, akár asztali számítógépen.
Egyszerű képes LinkedIn hirdetés specifikációk:
- Bevezető szöveg: max. 150 karakter.
- Címsor: max. 70 karakter.
- Képméret: 1200 x 627 px.
- Fájltípusok: JPG, PNG, GIF.
- Fájlméret: max. 5 MB.
- Elrendezések: horizontális, négyzet, vertikális.
2.2. LinkedIn videóhirdetés
A LinkedIn videóhirdetések szintén a feedben jelennek meg, viszont sokkal interaktívabbak. A felhasználók elindíthatják őket, vagy a CTA gombra kattintva többet megtudhatnak a reklámozott termékről, cégről.
LinkedIn videóhirdetés specifikációk:
- Bevezető szöveg: max. 150 karakter.
- Címsor: max. 70 karakter.
- Videó hossza: 3 másodper – 30 perc (ajánlott: max. 15 másodperc).
- Fájlformátum: MP4.
- Fájlméret: 75 KB – 200 MB.
2.3. LinkedIn carousel hirdetés
A LinkedIn carousel hirdetések egy interaktív történetet mondanak el, mivel a képek úgy vannak rendszerezve a hirdetésen belül, hogy oldalra lapozva a kis kártyákat a felhasználók egy érdekes történettel ismerkedhetnek meg. Ezért is nevezik körhinta hirdetésnek.
LinkedIn carousel hirdetés specifikációk:
- Bevezető szöveg: max. 255 karakter.
- Képek: 1080 x 1080 px; 2-10 kártya.
- Címsor: max. 45 karakter (landing page esetében); max. 30 karakter (lead-generáló űrlapnál).
- Fájltípusok: PNG, JPG. Videókat egyelőre nem támogat.
- Fájlméret: max. 10 MB.
2.4. LinkedIn eseményhirdetés
Nemcsak a Facebookon tudsz eseményeket létrehozni és hirdetni, hanem a LinkedIn felületén is. Az eseményhirdetések a részvevők számának maximalizálását célozzák, ami kifejezetten hasznos a szakmai konferenciák, kiállítások vagy egyéb üzleti rendezvények esetében, hiszen a LinkedInen olyan szakembereket érhetünk el, akiket nagyobb valószínűséggel érdekel majd a rendezvény.
LinkedIn eseményhirdetés specifikációk:
- Eseménynév: max. 255 karakter.
- Bevezető szöveg: 600 karakter.
- Kép: a LinkedIn esemény borítóképét húzza be automatikusan.
2.5. LinkedIn dokumentum hirdetés
A dokumentum hirdetésekkel leadeket gyűjthetsz, valamint aktivitásra biztathatod a felhasználókat, mivel dokumentumokat osztasz meg a feedjükben. A dokumentumok lehetnek zároltak vagy nem zároltak, és a felhasználók feloldhatják/letölthetik őket anélkül, hogy el kellene hagyniuk a LinkedIn felületét.
LinkedIn dokumentumhirdetés specifikációk:
- Bevezető szöveg: max. 150 karakter.
- Címsor: max. 30 karakter.
- Fájltípusok: PDF, DOC, DOCX, PPT, PPTX.
- Hosszúság: max. 300 oldal vagy max. 1 millió szó.
- Fájlméret: max. 100 MB.
2.6. LinkedIn üzenetküldésre biztató hirdetések
A LinkedInen számos olyan hirdetéstípus van, amely arra biztatja a felhasználókat, hogy küldjenek üzenetet a hirdetőnek. Az egyik ilyen hirdetéstípus a Kattints az üzenetküldéshez típusú LinkedIn hirdetés, amely egy képet tartalmaz egy üzenetküldésre biztató CTA gombbal, amire ha rákattintanak a felhasználók, akkor kapcsolatba léphetnek valamilyen formában a hirdetővel.
Emellett ide tartoznak még a beszélgetés hirdetések és az üzenetküldő hirdetések is. A beszélgetés hirdetések a LinkedIn üzenetküldő felületén biztosítanak lehetőséget arra, hogy előre meghatározott módon, chatbot-szerűen beszélgessünk az érdeklődőkkel. Tehát van 2-3 lehetőség, amelyek közül választhatnak (pl. weboldal meglátogatása, kapcsolatfelvétel, hírlevélre való feliratkozás), és egy gombnyomásra elvégezhetik a kívánt műveletet.
Az üzenetküldő LinkedIn hirdetések ezzel szemben közvetlen üzenetet küldenek a felhasználók LinkedIn profiljának. Ez egy célzott üzenet, amely egy darab CTA gombot tartalmaz (pl. Regisztrálj!), és szponzorált tartalomként van megjelölve.
2.7. Lead-generáló űrlapok
A LinkedIn felületén emellett lehetőség van olyan adatgyűjtő űrlapok elhelyezésére is, amelyekkel leadeket szerezhetünk. Ezeket LinkedIn hirdetés formájában népszerűsíthetjük, vagy egy meglévő hirdetésünkhöz csatolhatjuk.
Például, ha van egy eseményhirdetésünk, akkor egy lead-generáló űrlapon keresztül tudnak rá regisztrálni a felhasználók. Sőt, ami még inkább megkönnyíti a helyzetünket, az a LinkedIn azon funkciója, hogy előre kitölti az űrlapok tartalmát az üzleti LinkedIn-profilokon közölt adatok szerint.
2.8. Szöveges LinkedIn hirdetések
Ezek igazán költséghatékony LinkedIn hirdetések, amelyek a LinkedIn oldalának tetején vagy a jobb oldalsávban jelennek meg. Néhány perc alatt elkészíthetők, lényegében csak egy címsor, egy rövid leírás és egy opcionális logó hozzáadása szükséges a szöveges hirdetésekhez.
LinkedIn szöveges hirdetés specifikációk:
- Címsor: max. 25 karakter.
- Leírás: max. 75 karakter.
- Képméret (opcionális): 100 x 100 px.
- Fájltípusok: PNG, JPG.
- Fájlméret: max. 2 MB.
2.9. Dinamikus LinkedIn hirdetések
Mutasd be a termékeidet, szolgáltatásaidat, eseményeidet a dinamikus hirdetések segítségével. Azért dinamikusak, mert automatikusan személyre szabottan jelennek meg a felhasználók LinkedIn-profilján található adatok alapján. A dinamikus hirdetések a jobb oldalsávban jelennek meg a LinkedInen asztali gépeken.
Dinamikus LinkedIn hirdetés specifikációk:
- Címsor: max. 50 karakter.
- CTA szöveg: max. 18 karakter.
- Céges logó: 100 x 100 px.
- Fájlformátum: PNG, JPG.
- Fájlméret: 2 MB.
3. A LinkedIn hirdetés készítés folyamata
3.1. Előkészületek
Első lépésként létre kell hoznod egy profilt a LinkedIn Kampánykezelőben. Ha már rendelkezel LinkedIn-profillal és a hozzá társított üzleti LinkedIn-oldallal, akkor ez a lépés kb. 15 másodperc alatt teljesíthető is lesz.
Egy másik dolog, amire fontos figyelni, hogy kétfaktoros hitelesítést kell beállítani a profilodhoz, de erre a LinkedIn figyelmeztet is. Használhatod például a Google Authenticator biztonsági eszközét is erre a célra.
A LinkedIn jobb felső sarkában válaszd az Advertise opciót, ha LinkedIn hirdetéseket szeretnél készíteni.
Lehet egyébként egyszerre több LinkedIn hirdetési fiók is csatolva egy üzleti profilhoz.
3.2. LinkedIn kampánykezelő
A LinkedIn hirdetési kampányok kezelése az alábbi felületen történik:
Elsőként kampánycsoportot kell létrehoznunk, amelybe kampányok tartoznak, a kampányokba pedig hirdetések. Tehát hierarchikus a LinkedIn hirdetési kampányok felépítése, ahogy a Google Ads kampányoké is.
Igazából kampánycsoportot nem szükséges létrehozni, az csak arra szolgál, hogy különböző LinkedIn kampányokat soroljon egy csoportba. Tehát elég, ha csak LinkedIn kampányokat hozol létre.
3.3. LinkedIn hirdetési kampány létrehozása
Kattints a Create gombra, majd először add meg a LinkedIn kampány célját. Három nagy csoport van a kampánycélok között:
- Tudatosság: márkatudatosság növelése.
- Megfontolás: weboldal látogatások, elköteleződés, videómegtekintések, üzenetküldés.
- Konverzió: lead-generálás, tehetség-leadek szerzése, weboldal konverziók, állásjelentkezők szerzése.
LinkedIn kampányok létrehozásánál két alapvető módszer közül választhatunk. Használhatunk mesterséges intelligencia-alapú módszert, amely még béta állapotban jár, de ha megadjuk a cél-URL címet, egyből készít számunkra egy kampánytervet, amit már csak jóvá kell hagynunk.
A másik a hagyományos módszer, amely során mi magunk hozunk létre egy LinkedIn kampányt, minden beállítással együtt.
Ezután következik a célcsoport meghatározása, amely többek között az alábbi szempontok szerint történhet:
- Földrajzi adatok;
- LinkedIn alkalmazás nyelve;
- Munkabeosztás;
- Készségek és képességek;
- Szakterületek;
- Cégnév és cégméret;
- Iskolai végzettség.
A következő lépés a LinkedIn hirdetési formátum kiválasztása, amelyet már korábban részleteztünk, hogy milyen választási lehetőségeink vannak.
A LinkedIn kampányok teljesítményét szintén nyomon tudjuk követni opcionálisan, ha megfelelően UTM paraméterezett követőkódokat használunk.
Meg kell határozni még a kampány büdzséjét, amely lehet napi és/vagy teljes futamidejű költségvetés. Beállítjuk továbbá a licitálási stratégiát, amely lehet manuális, teljesítménymaximalizáló, vagy költségmaximalizáló jellegű. Majd megadjuk a LinkedIn kampány kezdeti és záró időpontját.
Közben a LinkedIn folyamatosan előrejelzéseket mutat számunkra a jobb sávban, amelyek a várható eredményekre, konverziókra és a költés mennyiségére vonatkoznak.
3.4. LinkedIn hirdetés készítése
Ez már a végső lépés, mivel csak az alapvető dolgokat kell megadnod a LinkedIn hirdetés létrehozásához.
Ebbe beletartozik a LinkedIn hirdetés neve, címsora, leírása, az adott hirdetéstípushoz tartozó elemek (pl. képek, videók), a CTA gomb(ok), stb.
Sajnos a CTA gombokhoz nem tudunk beállítani egyedi szöveget, csak az angol opciók közül válogathatunk, de ezekből legalább van jó sok. 🙂
A LinkedIn hirdetések létrehozása nagyon egyszerű, a felület könnyen kezelhető, viszont angol nyelvű.
4. Összefoglaló
A LinkedIn hirdetések egyedülálló lehetőséget nyújtanak arra, hogy meghatározott szakmák és képesítések szerinti célközönséget szólítsunk meg.
Ahogy az a cikkünkben látható, rengeteg hirdetési típus van a LinkedInen, és a legtöbbjük kifejezetten arra szolgál, hogy kapcsolatba lépjenek a hirdetővel.
Emellett ahogy bemutattuk, a LinkedIn hirdetés készítés viszonylag könnyen megvalósítható, de a licitálási stratégiák és a célközönségek beállítása szakértelmet igényelnek.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Mert szakmailag releváns célcsoportot szólíthatsz meg, akik meghatározott képesítésekkel rendelkeznek, vagy egy jól behatárolt iparágon belül dolgoznak.
Egyszerű képes hirdetések, videóhirdetések, carousel és eseményhirdetések, dokumentum hirdetések, dinamikus és szöveges hirdetések, valamint lead-generáló űrlapok.
Olvasd el LinkedIn marketing témájú írásunkat!