Tartalomjegyzék
ToggleMik egy online marketinges feladatai?
Az online marketinges egy olyan értékesítési szakember, aki egy vállalat online jelenlétéért felelős. Ebbe beletartozik a piackutatás, a célcsoportok vizsgálata, a hirdetések készítése, a weboldal frissítése, a közösségi média oldalak kezelése, termékek és szolgáltatások népszerűsítése, új ügyfelek szerzése, és még sorolhatnánk. A lényeg, hogy az online marketing eszközök kiaknázása révén rengeteg lehetőségünk van a terjeszkedésre és a bevételszerzésre.
1. Kit nevezünk online marketingesnek?
Az online marketinges lehet egy konkrét személy, aki kifejezetten online marketingre specializálódott szakember (belsős alkalmazott, vagy külsős alvállalkozó). Emellett akár egy komplett online marketing ügynökséget is érthetünk a fogalom alatt, amely együtt dolgozik más cégekkel, mint ahogy tesszük azt mi is a Kiszervezett Marketing Kft.-nél.
Akkor van szükség egy online marketinges szolgálataira, ha terjeszkedni szeretnénk és akár az egész országban vagy nemzetközi szinten is értékesíteni akarunk, nem csak helyileg.
Ezt mind megtehetjük az online marketing eszközök igénybevételével, így egy kényelmes irodából irányíthatjuk az üzletünk működését, új ügyfelekre tehetünk szert és növelhetjük bevételünket.
Egy online marketinges rengeteg dologban jártas:
- Keresőoptimalizálás elvégzése;
- Google Ads és közösségi média kampányok (Facebook, Instagram);
- Weboldalak készítése és optimalizálása;
- Brandépítés;
- Webanalitikai elemzések (Google Analytics 4);
- Konverzióra való optimalizálás;
- E-mail marketing kampányok készítése és mérése;
- Landing oldalak készítése;
- Reklámszövegek írása.
2. Az online marketinges feladatai
Egy online marketing szakember akár egy cég teljes értékesítését el tudja végezni egy személyben, ami egy igen tág feladatkört jelent. Beszélhetünk például az értékesítést megelőző piackutatás elvégzéséről, weboldalak készítéséről (ami értékesítési felületként szolgál), valamint a közösségi média platformokra létrehozott hirdetésekről (Facebook hirdetés árak).
Attól függően, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítesz, illetve mik a célközönséged jellemzői, számtalan értékesítési felület közül válogathatsz az interneten: az alap az mindig egy profi honlap, amihez a social media oldalakon keresztül tudsz folyamatosan kapcsolatot tartani a potenciális ügyfeleiddel (Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn), vagy akár podcast formájában is.
De persze az online marketinges feladata nem kizárólag ennyiből áll, mert ott a tényleges értékesítés feladatköre is. Az értékesítés eszközei az online hirdetések (pl. Google Ads hirdetések), és a keresőoptimalizálás (SEO), amellyel organikus forgalmat lehet irányítani egy weboldalra.
Az értékesítést követően is fontos a vevők gondozása, a remarketing, a további leadek szerzése.
Az online marketinges feladatai tehát nagyjából a következők:
- Egy cég márkaüzenetének eljuttatása a piacra;
- A célcsoport figyelmének felkeltése;
- Érdeklődők és vásárlók szerzése;
- Leadek átkonvertálása vevőkké;
- Reklámok készítése, termékek és szolgáltatások népszerűsítése.
3. Az online marketing részterületei
- Versenytárs elemzés;
- Marketing stratégia készítése;
- Keresőmarketing (SEM), amelynek nagyszerű eszközei a Google Ads hirdetések;
- Buyer persona profil összeállítása;
- E-mail marketing (hírlevél kampányok készítése);
- Sales funnel kiépítése (értékesítési tölcsér);
- Marketing folyamatok automatizálása;
- Piackutatás és célpiacok kiválasztása;
- Keresőoptimalizálás (SEO);
- Értékesítési célú szövegírás;
- Tartalommarketing (pl. blog készítése);
- Videó marketing;
- Marketing kampányok tervezése, optimalizálása, beállítása.
4. Az online marketinges stratégiai és taktikai feladatai
A stratégiai feladatok legfontosabbika, hogy a cégvezetővel közösen a vállalati céloknak megfelelően összeállítja a cég marketing stratégiáját. Mindezt úgy, hogy az online marketing eszközöket is beleépíti a stratégiába.
A taktikai feladatok közé tartozik a marketing stratégia részeként rögzített marketing terv összeállítása, ami általában 3, 6 vagy 12 hónapra szól.
Ezt követően a tervben meghatározott feladatokat és projekteket ki kell dolgozni és meg kell valósítani.
Végül az megvalósult folyamatokat mérni kell és rendszeresen optimalizálni, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el a szükséges változtatások meghozatala után.
A cégmérettől függ, hogy ezen feladatok elvégzésére hány emberre van szükség. Van olyan vállalkozó, aki egy személyben mindent képes megvalósítani, míg mások egy külsős céget bérelnek fel az online marketing megvalósítására, hogy megszabaduljanak ettől a tehertől.
5. Mit várj egy online marketinges szakembertől?
Vannak olyan online marketingesek, akik csak tanácsadással foglalkoznak, vagyis helyetted nem végzik el a feladatokat és az online értékesítést. Általában óradíjért dolgoznak.
Leggyakrabban azonban a kivitelezés is beletartozik az online marketinges feladatkörébe. Tisztában vannak a dolgok elméleti és gyakorlati hátterével egyaránt, ezért rengeteg problémát megoldanak a cégvezetők helyett. Dolgozhatnak óradíjért, projektdíjért, havi díjért (pl. weboldal karbantartás).
Az marketinges kivitelezőket is eltérő csoportokra tudjuk osztani, mindenki másra szakosodott. Egyesek weboldal készítésben jártasak, amibe egyaránt beletartozik a SEO és az értékesítő szövegírás is.
Aztán ott vannak a SEO szakértők, akik a linképítésben és a keresőoptimalizálás technikai hátterében is jeleskednek. További online marketingesek Google hirdetéseket vagy Facebook hirdetéseket készítenek, de minden máshoz is értenek valamilyen szinten.
Megint mások a közösségi média marketingre koncentrálnak, vagy éppen CRM rendszerek menedzselésével automatizálnak vállalati folyamatokat.
Megkülönböztetünk még oktatásra fókuszáló marketingeseket is, akik egyszeri vagy havi díjas formában nyújtanak segítséget és mindent megmutatnak, hogy önállóan is irányítani tudd céged online értékesítését.
6. Összefoglaló
Egy online marketinges rengeteg dologgal foglalkozik: marketing stratégiát készít, megtervezi egy cég online jelenlétét, elősegíti az értékesítést az online marketing eszközökkel, weboldalt és marketing kampányokat készít és optimalizál, folyamatosan elemzi az adatokat.
Mi a Kiszervezett Marketingnél egyaránt foglalkozunk weboldal és webáruház készítéssel, optimalizálással, online marketing kampányok menedzselésével (Google Ads, Facebook kampányok), de még hosszan sorolhatnánk a lehetséges opciókat.
Amennyiben online marketingest keres vagy tanácsadásra van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Marketing stratégia készítése, egy cég online marketing kampányainak megtervezése, értékesítés elősegítése, weboldal üzemeltetése, adatok elemzése.
A Kiszervezett Marketing Kft.-nél egyaránt foglalkozunk weboldal készítéssel, Google hirdetések létrehozásával, TikTok hirdetések készítésével, valamint Facebook hirdetéskezeléssel. Lépj velünk kapcsolatba!
Ide tartozik többek között a versenytárs elemzés, a SEO, a piackutatás, e-mail marketing, marketing stratégia létrehozása, tartalommarketing, sales funnel és buyer persona készítés, stb.