TikTok hirdetés típusok. Így érj el több millió embert!
2018 óta a TikTok a legdinamikusabban növekvő közösségi média platform a fiatalok körében világszerte. Már több milliárd felhasználóval rendelkezik, és a jelenlegi 18-25 éves korosztály több időt tölt a rövid TikTok videók nézegetésével, mint a Facebookon vagy a YouTube-on együttvéve. Ha meg szeretnénk szólítani ezt a fiatal célközönséget, két lehetőségünk van: influencer marketing segítségével egy nagy követőbázissal rendelkező személyt kérünk fel a termékeink/szolgáltatásaink reklámozására, vagy pedig TikTok hirdetés készítésébe fogunk. Ez utóbbira térünk most ki ebben a bejegyzésben.
1. Kinek éri meg a TikTok hirdetés?
2019 februárjában indult el a TikTok hirdetési szolgáltatása, amit a nagyobb cégek egyből ki is használtak. De vajon megéri-e ezzel a hirdetési formátummal foglalkoznia a kisebb vállalkozásoknak, a kevésbé ismert márkáknak?
Erre a kérdésre leginkább a célközönség összetétele adhat választ. Az STP marketing segítségével érdemes meghatároznod azokat a célpiaci szegmenseket, amelyekben terjeszkedni szeretnél.
Mivel a TikTok leginkább a 18 év alatti és a 18-25 év közötti korosztály platformja, ezért akkor érdemes belefognod, ha kifejezetten a fiatalokat szeretnéd megcélozni. Az viszont nem biztos, hogy néhány év múlva nem változik ez a tendencia, hiszen lehet, hogy már a 30 éves korosztály is aktívan használni fogja a TikTok alkalmazást.
A nemek szerinti megoszlás esetén elmondhatjuk, hogy a férfiak és nők aránya nagyjából megegyezik a platformon. Ha létre szeretnél hozni egy TikTok hirdetői profilt, kattints ide!
2. TikTok hirdetés tippek
A célzott TikTok hirdetések futtatása előtt nézzünk át néhány hasznos tanácsot, amivel a legjobb eredményeket érheted el az online marketing területén.
1) TikTok hirdetések hossza
A TikTok Hirdetéskezelő lehetőséget biztosít mind a banner formátumú, mind a videós hirdetések készítésére is. A TikTok videó hirdetések esetén a videó hossza 5-60 másodperc lehet, de az ajánlott hossz 9-15 másodperc között mozog.
2) Vertikális megjelenés
Mint azt tudjuk, a TikTok leginkább az okostelefonok képernyőjére van optimalizálva. Ez azt jelenti, hogy a videókat függőleges megjelenés / vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni. Oda kell figyelni a megfelelő képarányra, hogy a TikTokon jól jelenjenek meg a hirdetéseink, és az algoritmus is előnyben részesítse azokat.
3) Azonnali hatás elérése
A TikTok népszerűsége annak köszönhető, hogy a videók hosszúsága kezdetben nem haladta meg a 15 másodpercet. Ugyanis a mai fiatalok nem szeretnek ennél hosszabb tartalmakat nézni, elkalandozik a figyelmük akár 1 perc után is. Ezért a TikTok hirdetések készítése is azzal a céllal valósuljon meg, hogy már az első 3-5 másodpercben megfogod a nézők figyelmét, így nem lapoznak át a következő tartalomra.
4) A hirdetés elemeinek elrendezése
Előfordulhat, hogy a TikTok hirdetés szélei a felhasználói felület alá kerülnek, tehát eltakarják őket a gombok és a design elemek. Ezért figyelni kell arra, hogy a videós hirdetések legfontosabb elemei (pl. brandnév, termékkép, CTA felhívás) olyan helyre kerüljenek, ahol biztosan láthatóak lesznek.
5) Kísérőszöveg használata a hirdetések mellett
A videók mellé egy rövid kísérőszöveg sosem árt, hiszen így a böngésző fiatalok nagyobb valószínűséggel elolvassák a mondandódat még mielőtt tovább tekernének.
6) Háttérzene a videók alatt
A TikTok hirdetések lényege, hogy a reklám alatt valamilyen háttérzene is szóljon, hiszen a felhasználók hanggal együtt böngészik a platformot. Feliratok helyett aláfestő zene vagy szóban elhangzó reklám nagyobb figyelmet vonz be.
7) Cselekvésre ösztönzés
Mind a Facebook hirdetések, mind a Google Ads hirdetések tartalmaznak felhívásra ösztönző feliratokat, gombokat. Ez fogja megmondani a célközönségnek, hogy mi legyen a következő lépés: hova kattintsanak, mi iránt érdeklődjenek, mit próbáljanak ki. TikTok hirdetések esetén erre külön CTA gomb hozható létre.
3. A TikTok hirdetések típusai
Eltérő TikTok hirdetésformák érhetők el, amelyek mind különböző technikai feltételeket írnak elő. Szeretnél saját TikTok hirdetéseket? Tekintsd meg TikTok hirdetés készítés útmutatónkat!
3.1. Foglalás típusú TikTok hirdetések
Ügynökségi partneren keresztül futtatható hirdetéstípusok, amelyeknek több fajtája létezik. A foglalás típusú TikTok hirdetések ára 1000 eurónál indul, viszont minden esetben egyéni árajánlatot kell kérnünk a TikToktól az ügynökségi partnerünkön keresztül.
1) Brand Takeover hirdetések
- A TikTok alkalmazás első indításakor felugró hirdetés, nem lehet átugrani;
- Nem lehet célcsoportot meghatározni;
- Országos lefedettséget biztosít;
- Dinamikus és statikus hirdetéseket is létrehozhatunk;
- Minden felhasználó maximum egy Branded Takeover TikTok hirdetést láthat naponta;
- Hatalmas közönséget lehet elérni vele;
- Teljes képernyőn jelenik meg;
- A videó hossza 3-5 másodperc közötti;
- Magyarországon nagyjából 2 milliós elérést ígér;
- 24 órán át exkluzív megjelenést szolgáltat az adott iparág/kategória szerint;
- Átlagos CTR: 8-12% között.
A Too Faced TikTok hirdetése például az egyik terméküket reklámozta, és 7,6 millió embert ért el, akiknek közel 18,5%-a kattintott rá (1,3 millió ember).
2) TopView hirdetések
- Az első videó, amivel a felhasználók találkozhatnak az alkalmazáson belül;
- 24 órás exkluzív megjelenést biztosít az adott iparágban/kategóriában;
- Teljes képernyőn jelenik meg;
- A videó hossza 5-60 másodperc közötti;
- Kiváló lehetőséget ad termékbevezetésre;
- 1,6 millió elérést ígér;
- Átlagos CTR: 16-20% között.
A TikTok TopView hirdetések specifikációi:
- Maximális hossz: 60 másodperc;
- Ajánlott felbontás: ≥540*960px, ≥640*640px, vagy ≥960*540px.
- Képarány: 9:16, 1:1, vagy 16:9;
- Formátum: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, vagy .avi;
- Méret: ≤500 MB;
- Bitráta: ≥516 kbps.
A Balenciaga TikTok TopView hirdetését 25 millió ember látta és 18%-os átkattintási arányt generált.
3) One Day Max hirdetések
- A „For You” (Neked) csatornán első helyen jelenik meg, amikor a felhasználó ide kattint az alkalmazáson belül;
- 24 órán át tartó megjelenítés;
- A videó hossza 5-60 másodperc közötti;
- 1 millió elérést garantál;
- Az In-feed TikTok hirdetések egyik fajtája;
- Teljes képernyőn jelenik meg.
4) Brand Premium hirdetések
- A „For You” (Neked) csatornán véletlenszerű helyen jelenik meg, amikor a felhasználó ide kattint az alkalmazáson belül;
- 24 órán keresztül látható;
- Teljes képernyős hirdetés;
- Az In-feed TikTok hirdetések egyik típusa;
- A videó hossza 5-60 másodperc között van.
3.2. Licit típusú TikTok hirdetések
Az ügynökségi partner már csak a TikTok hirdetési fiók megnyitásához és az egyenlegfeltöltéshez szükséges, ezt követően önállóan is kezelhetők a kampányok, létrehozhatók a hirdetések.
A „For You” hírfolyamban jelenik meg a TikTok hirdetés, a videó hossza 5-60 másodperc közé esik, és használhatunk kreatív eszközöket is (Video Templates, Smart Video Soundtrack). A teljesítmény mérésére pedig a TikTok Pixel használható.
A TikTok kampányok futtatásának napi minimum költsége 20 euró, amit a feltöltött keretösszeg kimerüléséig tudunk elkölteni.
A célközönség targetálását 10 eltérő paraméter beállításával tudjuk elérni (például: nem, ország, nyelv, korcsoport, érdeklődési kör). Az érdeklődési körön belül is tovább pontosíthatjuk a célzási kategóriákat. Lehetőség van a remarketing végzésére is, hogy újból megcélozhassuk a korábbi megtekintőinket.
3.3. Branded TikTok hirdetések
Olyan hirdetéstípusok, amelyek más platformokon nem igazán megfigyelhetők, nagyfokú kreativitást és interaktivitást igényelnek, és nagyszerű lehetőséget nyújtanak zenék, nyereményjátékok, promóciók terjesztésére.
Megjelenési formájuk lehet hashtag kihívás, vagy brandhez kapcsolódó effektek használata videók készítése közben.
A Branded Hashtag Challenge lényege, hogy a felhasználók egy online trendhez kapcsolódva készíthetnek kreatív tartalmakat, miközben a mi márkánkat támogatják. Minél többet kell használniuk az általunk megadott hashtaget a videóik leírásában, hogy annál nagyobb elérést generáljanak.
Egy ázsiai online divatáruház, a Zalora készítette el a #ZStyleNow kihívást, ahol a résztvevőknek egy Z betűt kellett mutatniuk a kezükkel, miközben egyik pillanatról a másikra átöltöztek menő ruhákba.
A Branded Effects hirdetések pedig azt teszik lehetővé, hogy a vállalatok egyedi szűrőket (filtereket) és vizuális effekteket, matricákat kreálhassanak a TikTokon. A felhasználók ezeket szabadon használhatják, ezzel is hozzájárulva a brandépítés menetéhez.
A Colgate készített saját effekteket a #Colgatekiss kihívásához, amire ha rákattintott valaki, akkor csókolózó arckifejezést kapott egy filter keretében.
4. Összefoglaló
A TikTok hirdetések kiváló lehetőséget biztosítanak a fiatalabb korosztály elérésére, és akár több millió felhasználó megszólítására, ezért elég drágának mondhatók a TikTok hirdetés árak.
Áttekintettük, hogy mire kell odafigyelni a reklámok elkészítése során, és melyek a legfontosabb TikTok hirdetés típusok, kezdve a Brand Takeover hirdetésektől és a TopView reklámoktól, egészen a Branded Hashtag kihívásokig.
Ha érdekel, hogy mennyibe kerül elkészíteni egy TikTok hirdetési kampányt a vállalkozásod számára, keress fel minket bátran, és tájékoztatunk a 2025-ös TikTok hirdetés árakról!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A fiatalok körében kirobbanó népszerűségnek örvend a TikTok, és akár napi több ezer konverziót is hozhat egy hirdetés.
Brand Takeover, TopView hirdetések, Branded Hashtag kihívások, licit típusú TikTok hirdetések, One Day Max hirdetések, Brand Premium és Branded Effects reklámok. Hozz létre TikTok hirdetési fiókot ide kattintva!
A jól bevált Google Ads hirdetések, YouTube hirdetések és a Facebook hirdetéskezelés.