Tartalomjegyzék
ToggleAz Ahrefs SEO eszközök használata
Az Ahrefs egy olyan nagyrészt fizetős szolgáltatás, amely talán a legprofibb keresőoptimalizáló eszközöket vonultatja fel. Például: kulcsszókutató, backlink-ellenőrző, SEO-elemző és rangsorolás-követő eszközök. A legtöbbnek van egy limitált funkcionalitású ingyenes verziója is, de aki komolyan szeretne foglalkozni a SEO-val, esetleg vállalkozási szinten végzi a keresőoptimalizálást, azoknak ajánlott az Ahrefs előfizetése. 🙂
1. Mi az az Ahrefs?
Az Ahrefs (hivatalos oldal) egy keresőoptimalizációs (SEO) eszköz, amely segít a webhelytulajdonosoknak előrébb kerülni a keresőmotorok rangsorában. Számos funkciót kínál, többek között:
- Kulcsszókutatás: az Ahrefs segít megtalálni a releváns kulcsszavakat, amelyekre a webhelyeddel célozni szeretnél. Ezzel a funkcióval megvizsgálhatod a versenytársaid kulcsszavait, és megtudhatod, hogy a célközönséged milyen kifejezésekre keres rá a Google-ben.
- Backlinkek elemzése: az Ahrefs segítségével nyomon követheted a webhelyedre mutató összes backlinket. Megtudhatod, hogy melyik weboldalak linkelnek rád, és értékelheted a linkek minőségét.
- Tartalom-audit: az Ahrefs emellett segít azonosítani a honlapodon található tartalmi problémákat. Például: ellenőrizheted a duplikált tartalmat, a technikai SEO-hibákat, és elvégezheted a szükséges javításokat.
- Rangsorolás nyomon követése: folyamatosan nyomon követheted a weboldalad teljesítményét a Google rangsoraiban az idő múlásával. Láthatod, hogy a SEO-erőfeszítéseid hogyan befolyásolják azt, hogy a weboldalad hányadik helyen rangsorol a legfontosabb kulcsszavakra.
Az Ahrefs egy hatékony eszköz azon webhelytulajdonosok számára, akik javítani szeretnék a weboldaluk láthatóságát a keresőmotorokban. Azonban fontos megjegyezni, hogy az Ahrefs csak egy eszköz a sok közül, és nem garantálja a sikert. A SEO sikeres végrehajtásához átfogó stratégiára van szükség, amely magában foglalja a kulcsszókutatást, a keresőbarát tartalomkészítést, a linképítést és a technikai SEO-t.
2. Ahrefs kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás a SEO alapja. Segít meghatározni, hogy milyen kifejezéseket használnak az emberek a keresőmotorokban, amikor olyan termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek, amelyeket Te is kínálsz. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása és használata segít növelni a webhely láthatóságát és forgalmát.
Az Ahrefs számos eszközt kínál a kulcsszókutatáshoz:
- Kulcsszó-felfedező (Keywords Explorer): ez az egyik legfontosabb SEO eszköz, amely segít megtalálni a releváns kulcsszavakat, meghatározni a keresési volument, a kulcsszóra való rangsorolás nehézséget és a versenytársakat.
- Tartalom-felfedező (Content Explorer): az Ahrefs segít megtalálni a legnépszerűbb tartalmakat egy adott témában, ezáltal azonosíthatod a hiányzó kulcsszavakat.
- Weboldal-felfedező (Site Explorer): segít megvizsgálni a versenytársak kulcsszavainak teljesítményét és azonosítani a rangsorolási lehetőségeket.
A fentebb felsorolt három eszköz közül a legnagyobb hangsúlyt az Ahrefs Keywords Explorer nevű szolgáltatása kapja. Az alábbi információkat tudhatod meg:
- A kulcsszó regionális (pl. Magyarországon) és globális (az egész világon) keresési volumene.
- A kulcsszóra való rangsorolás nehézsége, illetve hány backlinkkel rendelkezik a TOP10 találat a Google-ben átlagosan.
- Mekkora forgalomra számíthat az első helyezett a Google-ben.
- Kapcsolódó témák és kulcsszavak.
- A kulcsszóra rangsoroló weboldalak SERP elemzése (pl. szavak száma, backlinkek, linkelő domainek, forgalom, kulcsszavak, stb.).
A kulcsszóötletek generálására az Ahrefs a mesterséges intelligenciát használja, csak be kell gépelni egy általános kulcsszót, és az AI ellát minket rengeteg ötlettel. Hat különböző típusú kulcsszóötletet kapunk:
- Kulcsszavak (tartalmazzák az általad megadott kulcsszót);
- Kulcskifejezések (tartalmazzák az általad megadott összes kulcsszót, ugyanabban a sorrendben);
- Kérdések (a kulcsszavakat tartalmazó kérdések és lekérdezések);
- Kapcsolódó kifejezések (azon kulcsszavak, amelyekre az általad beírt kulcsszóra elöl rangsoroló weboldalak is szerepelnek a Google-ben);
- Gyakori kifejezések (azon kulcsszavak, amelyeket az általad keresett kulcsszóra rangsoroló weboldalak gyakran használnak);
- Keresési javaslatok (a Google Auto-complete javaslatok kibővített változata).
Az Ahrefs további hasznos funkciója, hogy a kulcsszavakat halmazokba csoportosítja témakörök szerint. Könnyebb lesz így áttekinteni a kulcsszóötleteket.
Azt is könnyen összehasonlíthatjuk az Ahrefs használatával, hogy mennyire tér el azasztali és a mobilos keresések mennyisége. Az AI segítségével azonosíthatod a keresési szándékot, és akár azt is össze tudod hasonlítani, hogy miként változott a kulcsszóra írt tartalmak rangsora a Google TOP10 találati listájában az elmúlt hónapokban.
3. Ahrefs backlink elemzés
Az Ahrefs egy hatékony eszköz a backlinkek elemzéséhez, amely értékes betekintést nyújt bármelyik webhely linkprofiljába. A backlinkek azok a linkek, amelyek más webhelyekről a Te weboldaladra mutatnak. Ezek fontos szerepet játszanak a keresőmotorok rangsorolási algoritmusaiban, és befolyásolják a webhely relevanciáját és forgalmát.
Az Ahrefs számos eszközt kínál a backlinkek elemzéséhez:
- Weboldal-felfedező (Site Explorer): megmutatja egy webhely teljes linkprofilját, beleértve az összes bejövő linket, a domain erősségét és a linképítési történelmet.
- Backlink-ellenőrző (Backlink Checker): az Ahrefs ingyenesen lehetővé teszi teljes weboldalak vagy specifikus URL-ek backlink-profiljának az ellenőrzését.
- Tartalom-felfedező (Content Explorer): miközben kulcsszó- és tartalomötleteket gyűjtesz a versenytársaidtól, szerezhetsz új backlink ötleteket is.
Amikor a versenytársak backlinkjeinek az elemzését végzed, akkor az alábbi információkat mutatja ki az Ahrefs:
- Domain értékelése/erőssége;
- URL értékelése/erőssége;
- Domain forgalma;
- URL forgalma;
- Linkelt domainek;
- Külső linkek.
Emellett megtudhatod, hogy milyen „törött” backlinkek mutatnak az oldalra (404-es hibával), milyen horgonyszöveget használnak, milyen belső linkek hivatkoznak az adott URL-re, és mely oldalak rendelkeznek a legtöbb backlinkkel egy webhelyen belül.
4. Ahrefs SEO audit
Az Ahrefs Site Explorer egy hatékony eszköz, amely mélyreható betekintést nyújt webhelyed műszaki állapotába, és azonosítja azokat a potenciális SEO-problémákat, amelyek akadályozhatják a keresőmotorokban való rangsorolást. Ez egyfajta átfogó „egészségügyi ellenőrzés” a weboldalad számára. Mit vizsgál az Ahrefs SEO Audit?
Technikai SEO: hibák a feltérképezésben, törött linkek, duplikált tartalom, a webhely sebessége, mobilbarát kialakítás, XML webhelytérkép hibák, robots.txt hibák, HTTPS implementáció, weboldal struktúra, az oldalak indexelésének állapota.
Linkprofil: backlinkek elemzése, belső linkek szerkezete, dofollow és nofollow linkek.
On-page SEO: title tagek és meta leírások, címsorok (H1, H2, stb.), kulcsszó sűrűség, képoptimalizálás, organikus forgalom, fizetett forgalom.
Természetesen ezeket az adatokat nemcsak a saját oldaladra levetítve kaphatod meg, hanem a versenytársaidat is fel tudod térképezni ezáltal. Sőt, akár több projektet is hozzáadhatsz, és azonnal jelzi majd számodra az Ahrefs, ha bármilyen SEO-változás történne.
Miután összekötöd az Ahrefs és a Google Search Console szolgáltatásait, minden adatot egy helyen tudsz majd kezelni.
Azokat a kulcsszavakat, amelyekre rangsorolsz, kulcsszólistákba szervezheted. Saját kezűleg tudod beállítani, hogy milyen típusú változásokról szeretnél azonnal értesülni e-mail értesítések formájában.
5. Ahrefs rangsorolás ellenőrzés
Az Ahrefs Rank Tracker egy hatékony eszköz, amely segít nyomon követni a webhelyed rangsorolását a keresőmotorokban különböző kulcsszavakra. Ez értékes betekintést nyújt a SEO-erőfeszítéseid hatékonyságába, és segít azonosítani a javítási lehetőségeket.
Miért fontos a rangsorolás követése?
- Megmutatja, hogy a webhelyed hogyan teljesít a keresőmotorokban: láthatod, hogy melyik kulcsszavakra rangsorolsz jól, és melyeken kell javítanod.
- Azonosítja a SEO-stratégia hatékonyságát: nyomon követheted, hogy a SEO-erőfeszítéseid hogyan befolyásolják a rangsorolást.
- Bemutatja a versenytársak rangsorolását: összehasonlíthatod a saját honlapod teljesítményét a versenytársaidéval, és azonosíthatod a javítási lehetőségeket.
- Megalapozott döntéseket segít elő: a rangsorolási adatok alapján adatvezérelt döntéseket hozhatsz a SEO-stratégiáddal kapcsolatban.
Az Ahrefs hozzáférést biztosít a korábbi rangsorolási adatokhoz, így nyomon követheted a rangsorolásod alakulását az idő múlásával, akár hónapokra visszamenőleg. Folyamatosan vizsgálhatod, hogy hányadik helyen rangsorolsz a Google-ben mobilon és asztali számítógépen egyaránt, több mint 190 országban.
Derítsd ki azt is, hogy hány kulcsszóra rangsorolsz a TOP3, a TOP10, a TOP50 vagy éppen a TOP100 Google-találat között. Az Ahrefs mindenre lehetőséget ad!
Emellett az Ahrefs megmutatja azt is, hogy miként teljesít a webhelyed az elérhető SERP-funkciókban, például a kiemelt részletekben, GYIK-szekciókban és a tudásbázis panelekben.
Azt is láthatod, hogy az egyes kulcsszavakra mely URL-ekkel rangsorolsz a Google-ben. Ha csatlakoztatod a Google Search Console-t, akkor azokat az adatokat is láthatod majd, amelyek 16 hónapnál régebbiek.
Össze tudod hasonlítani a weboldalad teljesítményét a versenytársaid teljesítményével, legyen szó akár rangsorolásról, forgalomról vagy SERP-eredményekről. Tehát az Ahrefs egy kitűnő eszköz a versenytárs-elemzésre.
Ha mindig naprakész szeretnél maradni, akkor az Ahrefs e-mailben küldött heti összesítőit imádni fogod! 🙂
6. Ahrefs árak
Az Ahrefs rendelkezik néhány ingyenes szolgáltatással, mint a kulcsszó generátor, backlink ellenőrző, vagy a weboldal forgalmának ellenőrzése. Emellett számos más Ahrefs szolgáltatás is elérhető ingyenesen, korlátozott funkciókkal. Ezeket ide kattintva tudod megtekinteni, kipróbálni.
Viszont ha komolyan gondolod a keresőoptimalizálást, akkor valamelyik előfizetéses csomagot kell megvásárolnod. Az Ahrefs 5 fő termékcsomagja a következő:
1) Starter: limitált hozzáférés a fentebb bemutatott funkciókhoz, havi 29 dollárért.
2) Lite: 5 projektet adhatsz hozzá, 6 hónapra visszamenőleg láthatsz adatokat a weboldalakról, és 40 dollár/felhasználó áron további 2 munkatársat adhatsz hozzá a csomaghoz. Az Ahrefs Lite ára havi 129 dollár.
3) Standard: 20 projekt társítható, 2 évre visszamenőleg látszanak az adatok, 5 felhasználót adhatunk hozzá 60 dollár/fő áron, illetve több lehetőség érhető el az Ahrefs SEO eszközeiben. Az Ahrefs Standard ára 249 dollár havonta.
4) Advanced: 50 projekt, 5 évnyi adat, max. 10 felhasználó 80 dollár/fő áron, és sokkal több integráció, SEO opció. Az Ahrefs Advanced ára 449 dollár/hónap.
5) Enterprise: ezt a csomagot csak a nagyobb SEO ügynökségeknek ajánljuk, mivel 100 projekt, korlátlan adatmennyiség, 3 teljes körű felhasználói jogosultság, API integráció, és még sok fejlett SEO eszköz áll rendelkezésre benne. Csak éves tarifával vásárolható meg 14.990 dollár/év áron.
Ezenkívül az Ahrefs egy éves előfizetési lehetőséget is kínál, amellyel 2 havi előfizetési díj megspórolható. Fontos azt is megjegyezni, hogy az Ahrefs az egyes SEO elemzéseket úgynevezett kreditekhez köti, és minden fizetős csomaghoz meghatározott mennyiségű kredit társul, amit egy hónapon belül elhasználhatunk.
Ha reálisan nézzük akkor az első 3 csomag előfizetése érheti meg Magyarországon a cégeknek vagy SEO ügynökségeknek. A pontos Ahrefs árakért kattints ide!
7. Összefoglaló
Az Ahrefs az egyik legprofibb SEO szolgáltatást nyújtja globális szinten, ezért olcsónak semmiképpen nem nevezhetők az előfizetések díjai.
Minden lehetséges az Ahrefs használatával, amit a keresőoptimalizálással kapcsolatban el tudsz képzelni: versenytársak vizsgálata, rangsorolás nyomon követése, kulcsszavak keresése, weboldalak SEO elemzése, backlinkek ellenőrzése, és így tovább.
Ha egy olcsóbb és hasonlóan sok funkcióval rendelkező SEO eszközt szeretnél kipróbálni, akkor az Ubersuggest használatát javasoljuk.
De persze dönthetsz úgy is, hogy az előfizetési díj helyett inkább egy SEO ügynökségre bízod weboldalad optimalizálását és karbantartását, így időt és még pénzt is spórolsz, miközben új ügyfelekre tehetsz szert az organikus forgalom által, és növekedik a márkád hírneve is.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Egy SEO eszköz, amellyel úgy tudod optimalizálni a weboldalad tartalmait, hogy a Google-ben minél előrébb rangsorolj a fontosabb kulcsszavakra.
Kulcsszókutatás, backlinkek elemzése, SEO audit készítése, rangsorolás nyomon követése, versenytársak elemzése.
Az Ubersuggest SEO szolgáltatása.