Az E-E-A-T elv szerepe a Google rangsorolásban

Az E-E-A-T elv lényege, hogy olyan szerzők és weboldalak tartalmait részesíti előnyben a Google, amelyek hitelesek és megbízhatóak.
E-E-A-T elv

Az E-E-A-T elv szerepe a Google rangsorolásban

Az E-E-A-T elv egyfajta iránymutatásként működik, amely négy olyan tényezőt foglal össze, amelyek fontos szerepet játszanak annak eldöntésében, hogy a Google mely weboldalakat fogja előkelőbb helyen megjeleníteni. Bár közvetlen hatással nincs a SEO-ra, de ha tapasztalt, megbízható, tekintéllyel és szakértelemmel rendelkező szerzőktől készülnek a tartalmak, akkor azok valószínűleg előrébb fognak rangsorolni a Google-ben.

1. Mi az az E-E-A-T elv?

Az E-E-A-T a Google által használt mozaikszó, ami a következőket jelenti:

  • Tapasztalat (Experience): az adott weboldal készítőjének vagy szerzőjének releváns tapasztalata a témában.
  • Szakértelem (Expertise): a weboldal vagy szerző szakértelme a témában.
  • Tekintély (Authoritativeness): a weboldal vagy a szerző elismertsége a témában.
  • Megbízhatóság (Trustworthiness): a weboldal vagy a szerző megbízhatósága.

Ezek a tényezők fontos szerepet játszanak abban, hogy a Google hogyan rangsorolja a weboldalakat a keresési eredményekben. A Google célja, hogy a lehető legrelevánsabb és leghasznosabb találatokat biztosítsa a felhasználók számára, és az E-E-A-T segít ebben.

Hogyan befolyásolja az E-E-A-T a weboldal SEO-ját?

Számos módja van annak, hogy növeld weboldalad E-E-A-T pontszámát, és ezáltal javítsd a keresési rangsorolását a Google-ben. Íme néhány tipp:

  • Hozz létre magas minőségű, informatív tartalmat: legyen jól megírt, naprakész és releváns a célközönség számára.
  • Idézz hiteles forrásokat: az állítások alátámasztásához használj hiteles forrásokat, például tudományos folyóiratokat, kormányzati webhelyeket vagy iparági szakértőket.
  • Hozz létre szerzői profilt: győződj meg róla, hogy a weboldaladon szerepel a neved és egy rövid életrajzod, valamint a témában szerzett tapasztalataidról és szakértelmedről szóló információk.
  • Szerezz linkeket hiteles webhelyekről: a minőségi webhelyekről származó linkek növelik weboldalad tekintélyét. Ezt nevezzük linképítésnek, amely növeli egy weboldal Domain Authority értékét.

Az E-E-A-T nem rangsorolási tényező, viszont egyfajta iránymutatásnak tekinthető, amely segít megérteni azt, hogy a Google mely weboldalakat részesíti előnyben. Minden SEO szakértőnek érdemes tisztában lennie az E-E-A-T elv lényegével. 🙂

Keresőoptimalizálás

2. Experience = Tapasztalat

Az E-E-A-T elvben az „Experience” (Tapasztalat) a weboldal készítőjének vagy a tartalom szerzőjének releváns tapasztalatára utal a témában. Ez magában foglalhatja a formális oktatást, a munkabeli tapasztalatokat, a hobbi tevékenységeket, vagy bármilyen más, témába vágó tapasztalatot.

A Google úgy véli, hogy a releváns tapasztalattal rendelkező személyek valószínűleg megbízhatóbb és pontosabb információkat tudnak nyújtani az adott témában. Ezért a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszik a weboldal készítőjének vagy a cikk szerzőjének tapasztalatát.

Hogyan demonstrálhatod a weboldaladon a releváns tapasztalatot?

  • Tüntesd fel a neved és az életrajzod: ez segít a felhasználóknak megismerni Téged és a témában szerzett tapasztalataidat.
  • Add meg a képesítéseidet: ha releváns képesítéssel vagy tanúsítvánnyal rendelkezel, jelenítsd meg azokat a weboldaladon is.
  • Említsd meg a témában szerzett tapasztalataidat: oszd meg a témában szerzett eddigi ismereteidet, beleértve a munkahelyi tapasztalatokat, a hobbi tevékenységeket, vagy bármilyen más releváns tapasztalatot.
  • Idézd a saját kutatásaidat: ha saját kutatást végeztél a témában, idézd a saját eredményeidet a weboldaladon, illetve tüntess fel pontos számadatokat, amikkel alá tudod támasztani a mondandódat.
  • Vegyél részt a témával kapcsolatos online közösségekben: ez jó módja annak, hogy megmutasd tudásod és tapasztalatod más érdeklődőknek.

Például: nem írhatunk blogcikket úgy a WordPress weboldal készítésről, hogy még soha nem készítettünk WordPress honlapot. 🙂

Fontos megjegyezni, hogy a tapasztalat csak az E-E-A-T egyik tényezője. A weboldal rangsorolásában a Google figyelembe veszi a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot is. Azonban a releváns tapasztalat bemutatása jó módja annak, hogy javítsd weboldalad hitelességét és megbízhatóságát, ami jobb keresési rangsoroláshoz vezethet.

3. Expertise = Szakértelem

A Szakértelem a weboldalon található tartalom szerzőjének tudásának mélységére utal egy adott témában. Ez magában foglalja a formális oktatást, a munkabeli tapasztalatokat, a kutatási tapasztalatokat és a témával kapcsolatos bármilyen más releváns tudást.

A Google úgy véli, hogy a szakértőkkel rendelkező webhelyek pontosabb és megbízhatóbb információkat nyújtanak. Ezért a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszik a weboldal vagy a szerző szakértelmét.

Hogyan demonstrálhatod a szakértelmed?

  • Hozz létre magas minőségű, informatív tartalmat: a tartalmad legyen jól megírva, és pontos információkat nyújtson a témában.
  • Idézz hiteles forrásokat: a tartalmad alátámasztásához használj hiteles forrásokat, például tudományos folyóiratokat, kormányzati webhelyeket vagy iparági szakértőket.
  • Vegyél részt a témával kapcsolatos online beszélgetésekben: oszd meg a tudásod és tapasztalataid másokkal a témával kapcsolatos online fórumokban és közösségi csoportokban.
  • Publikálj a témában: ha lehetséges, publikálj cikkeket, könyveket, esettanulmányokat, online képzéseket, vagy más tartalmakat a weboldalad fő témájában.
  • Szerezz szakmai elismeréseket: ezek olyan díjak, mint például a mi Marketing Diamond Awards díjaink.

A szakértelem és a tapasztalat gyakran összefügg, de van egy árnyalatnyi különbség a kettő között. Az előbbi formális tudásra utal, míg az utóbbi inkább gyakorlatorientált tudást jelent.

Google EEAT

4. Authoritativeness = Tekintély

A Tekintély a weboldal szerzőjének elismertségére utal egy adott témában. Ez magában foglalja a weboldal vagy a szerző hírnevét, befolyását és a témában betöltött szerepét. A Google a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszi a weboldal/szerző tekintélyét.

Hogyan mutathatod be a tekintélyed?

  • Szerezz linkeket hiteles webhelyekről: a minőségi weboldalakról származó linkek növelik weboldalad tekintélyét. Ha szeretnél ezzel foglalkozni, ajánljuk figyelmedbe a linképítés szolgáltatásunkat!
  • Jelenj meg hiteles weboldalakon: ha a saját iparágadon belülről származó webhelyek vagy szakértők idézik a weboldalad és hivatkoznak rád, az növeli az oldalad tekintélyét.
  • Építs kapcsolatokat más szakértőkkel: a témában más szakértőkkel való kapcsolattartás növeli a kapcsolati hálódat és a befolyásodat az adott szakterületen.

Az E-E-A-T elvben a tekintély lényegében a saját iparágadon belüli hírnevedet jelenti. Például: ha a weboldalad egészségügyi problémákkal foglalkozik, akkor fontos lesz, hogy az egészségügy területén elismert legyen a honlap, a tartalmak szerzője egy egészségügyi szakember legyen, és a tartalmakat a közzététel előtt többször is ellenőrizzék, szakemberek véleményére hivatkozva.

5. Trustworthiness = Megbízhatóság

Az E-E-A-T elvben a Megbízhatóság a weboldal/szerző hitelességére utal. Ide tartozik a weboldalon publikált tartalom szerzőjének őszintesége, pártatlansága és objektivitása.

Hogyan bizonyítsd be, hogy megbízható vagy?

  • Tartalmaid elkészítése során használj hiteles forrásokat: hivatkozd le a tartalmad forrásait, hogy a felhasználók ellenőrizhessék az információkat.
  • Kerüld a félrevezető állításokat és az elfogult tartalmakat: a cikkeid legyenek objektívek és kerüld a személyes vélemények (kivéve ha hiteles tapasztalatokat akarsz megosztani) vagy előítéletek kifejezését.
  • Legyél nyitott a visszajelzésekre és az építő jellegű kritikára: bátorítsd a felhasználókat, hogy adjanak visszajelzést a tartalmadról, és légy hajlandó kijavítani a hibákat vagy pontatlanságokat.
  • Add meg a kapcsolattartási adataidat: így a felhasználók felvehetik veled a kapcsolatot, ha bármilyen kérdésük vagy aggályuk van.

Az egész E-E-A-T szemlélet legfontosabb része a megbízhatóság, ezért mindenképp legyen feltüntetve, hogy ki az adott tartalom szerzője név szerint. Webáruházaknál és már egyszerű weboldalaknál is alapvető követelmény az SSL tanúsítvány megléte és a megfelelő szintű weboldal biztonság.

6. Hogyan kapcsolódik az E-E-A-T elvhez az YMYL?

Az YMYL a „Your Money or Your Life” = „a pénzed vagy az életed” kifejezés rövidítése, és olyan webhelyekre utal, amelyek tartalma potenciálisan jelentős hatással lehet a felhasználók életére, pénzügyi helyzetére vagy egészségére. Ilyen webhelyek lehetnek például az orvosi, pénzügyi, jogi vagy befektetési tanácsokat adó webhelyek.

Az YMYL webhelyek esetében az E-E-A-T elvek különösen fontosak, mivel a Google magasabb elvárásokat támaszt a tartalom minőségével és megbízhatóságával szemben. Ennek az az oka, hogy a pontatlan vagy félrevezető információk ezen a területen súlyos következményekkel járhatnak a felhasználókra nézve.

Ha valaki YMYL webhelyet üzemeltet, fontos, hogy az E-E-A-T elveket szem előtt tartva hozza létre a tartalmait. Ez segít abban, hogy a weboldal megbízható és hiteles forrássá váljon a felhasználók számára, és javuljon a Google Keresőben elért helyezése is.

7. Összefoglaló

Minden tartalomgyártó és weboldal tulajdonos arról álmodik, hogy a tartalmai minél előkelőbb helyen jelennek meg a Google Keresőben.

Az E-E-A-T elv pont ebben nyújt egy kis segítséget, bár nem közvetlenül befolyásolja a rangsorolást a keresési találatok között.

Viszont mindenképp törekedjünk arra, hogy megbízható, hiteles és pontos információkat közöljünk a látogatóinkkal. Ha hiteles forrásként fognak ránk tekinteni, az csak pozitív következményeket von maga után. 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az az E-E-A-T elv?

Egy iránymutatás, amelyet követve nagyobb eséllyel rangsorol majd a tartalmunk előrébb a Google Keresőben.

❓ Hol hasznosítható az E-E-A-T elv?

A keresőoptimalizálás területén, különösen az YMYL területeken működő weboldalaknál.

❓ Mi az az YMYL?

Olyan témakörökkel foglalkozó webhelyek, amelyek jelentős hatást gyakorolhatnak a látogatók egészségére, pénzügyi helyzetére, például: egészségügyi tanácsadó oldalak, pénzügyi tanácsadás, banki kölcsönökkel foglalkozó honlapok, stb.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

160+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 470+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 275.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig két év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, vg.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu, metropol.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!