Az E-E-A-T elv szerepe a Google rangsorolásban

Az E-E-A-T elv lényege, hogy olyan szerzők és weboldalak tartalmait részesíti előnyben a Google, amelyek hitelesek és megbízhatóak.
E-E-A-T elv

Az E-E-A-T elv szerepe a Google rangsorolásban

Az E-E-A-T elv egyfajta iránymutatásként működik, amely négy olyan tényezőt foglal össze, amelyek fontos szerepet játszanak annak eldöntésében, hogy a Google mely weboldalakat fogja előkelőbb helyen megjeleníteni. Bár közvetlen hatással nincs a SEO-ra, de ha tapasztalt, megbízható, tekintéllyel és szakértelemmel rendelkező szerzőktől készülnek a tartalmak, akkor azok valószínűleg előrébb fognak rangsorolni a Google-ben.

1. Mi az az E-E-A-T elv?

Az E-E-A-T a Google által használt mozaikszó, ami a következőket jelenti:

  • Tapasztalat (Experience): az adott weboldal készítőjének vagy szerzőjének releváns tapasztalata a témában.
  • Szakértelem (Expertise): a weboldal vagy szerző szakértelme a témában.
  • Tekintély (Authoritativeness): a weboldal vagy a szerző elismertsége a témában.
  • Megbízhatóság (Trustworthiness): a weboldal vagy a szerző megbízhatósága.

Ezek a tényezők fontos szerepet játszanak abban, hogy a Google hogyan rangsorolja a weboldalakat a keresési eredményekben. A Google célja, hogy a lehető legrelevánsabb és leghasznosabb találatokat biztosítsa a felhasználók számára, és az E-E-A-T segít ebben.

Hogyan befolyásolja az E-E-A-T a weboldal SEO-ját?

Számos módja van annak, hogy növeld weboldalad E-E-A-T pontszámát, és ezáltal javítsd a keresési rangsorolását a Google-ben. Íme néhány tipp:

  • Hozz létre magas minőségű, informatív tartalmat: legyen jól megírt, naprakész és releváns a célközönség számára.
  • Idézz hiteles forrásokat: az állítások alátámasztásához használj hiteles forrásokat, például tudományos folyóiratokat, kormányzati webhelyeket vagy iparági szakértőket.
  • Hozz létre szerzői profilt: győződj meg róla, hogy a weboldaladon szerepel a neved és egy rövid életrajzod, valamint a témában szerzett tapasztalataidról és szakértelmedről szóló információk.
  • Szerezz linkeket hiteles webhelyekről: a minőségi webhelyekről származó linkek növelik weboldalad tekintélyét. Ezt nevezzük linképítésnek, amely növeli egy weboldal Domain Authority értékét.

Az E-E-A-T nem rangsorolási tényező, viszont egyfajta iránymutatásnak tekinthető, amely segít megérteni azt, hogy a Google mely weboldalakat részesíti előnyben. Minden SEO szakértőnek érdemes tisztában lennie az E-E-A-T elv lényegével. 🙂

Google hirdetéskezelés

2. Experience = Tapasztalat

Az E-E-A-T elvben az „Experience” (Tapasztalat) a weboldal készítőjének vagy a tartalom szerzőjének releváns tapasztalatára utal a témában. Ez magában foglalhatja a formális oktatást, a munkabeli tapasztalatokat, a hobbi tevékenységeket, vagy bármilyen más, témába vágó tapasztalatot.

A Google úgy véli, hogy a releváns tapasztalattal rendelkező személyek valószínűleg megbízhatóbb és pontosabb információkat tudnak nyújtani az adott témában. Ezért a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszik a weboldal készítőjének vagy a cikk szerzőjének tapasztalatát.

Hogyan demonstrálhatod a weboldaladon a releváns tapasztalatot?

  • Tüntesd fel a neved és az életrajzod: ez segít a felhasználóknak megismerni Téged és a témában szerzett tapasztalataidat.
  • Add meg a képesítéseidet: ha releváns képesítéssel vagy tanúsítvánnyal rendelkezel, jelenítsd meg azokat a weboldaladon is.
  • Említsd meg a témában szerzett tapasztalataidat: oszd meg a témában szerzett eddigi ismereteidet, beleértve a munkahelyi tapasztalatokat, a hobbi tevékenységeket, vagy bármilyen más releváns tapasztalatot.
  • Idézd a saját kutatásaidat: ha saját kutatást végeztél a témában, idézd a saját eredményeidet a weboldaladon, illetve tüntess fel pontos számadatokat, amikkel alá tudod támasztani a mondandódat.
  • Vegyél részt a témával kapcsolatos online közösségekben: ez jó módja annak, hogy megmutasd tudásod és tapasztalatod más érdeklődőknek.

Például: nem írhatunk blogcikket úgy a WordPress weboldal készítésről, hogy még soha nem készítettünk WordPress honlapot. 🙂

Fontos megjegyezni, hogy a tapasztalat csak az E-E-A-T egyik tényezője. A weboldal rangsorolásában a Google figyelembe veszi a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot is. Azonban a releváns tapasztalat bemutatása jó módja annak, hogy javítsd weboldalad hitelességét és megbízhatóságát, ami jobb keresési rangsoroláshoz vezethet.

3. Expertise = Szakértelem

A Szakértelem a weboldalon található tartalom szerzőjének tudásának mélységére utal egy adott témában. Ez magában foglalja a formális oktatást, a munkabeli tapasztalatokat, a kutatási tapasztalatokat és a témával kapcsolatos bármilyen más releváns tudást.

A Google úgy véli, hogy a szakértőkkel rendelkező webhelyek pontosabb és megbízhatóbb információkat nyújtanak. Ezért a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszik a weboldal vagy a szerző szakértelmét.

Hogyan demonstrálhatod a szakértelmed?

  • Hozz létre magas minőségű, informatív tartalmat: a tartalmad legyen jól megírva, és pontos információkat nyújtson a témában.
  • Idézz hiteles forrásokat: a tartalmad alátámasztásához használj hiteles forrásokat, például tudományos folyóiratokat, kormányzati webhelyeket vagy iparági szakértőket.
  • Vegyél részt a témával kapcsolatos online beszélgetésekben: oszd meg a tudásod és tapasztalataid másokkal a témával kapcsolatos online fórumokban és közösségi csoportokban.
  • Publikálj a témában: ha lehetséges, publikálj cikkeket, könyveket, esettanulmányokat, online képzéseket, vagy más tartalmakat a weboldalad fő témájában.
  • Szerezz szakmai elismeréseket: ezek olyan díjak, mint például a mi Marketing Diamond Awards díjaink.

A szakértelem és a tapasztalat gyakran összefügg, de van egy árnyalatnyi különbség a kettő között. Az előbbi formális tudásra utal, míg az utóbbi inkább gyakorlatorientált tudást jelent.

Google EEAT

4. Authoritativeness = Tekintély

A Tekintély a weboldal szerzőjének elismertségére utal egy adott témában. Ez magában foglalja a weboldal vagy a szerző hírnevét, befolyását és a témában betöltött szerepét. A Google a keresési eredmények rangsorolásakor figyelembe veszi a weboldal/szerző tekintélyét.

Hogyan mutathatod be a tekintélyed?

  • Szerezz linkeket hiteles webhelyekről: a minőségi weboldalakról származó linkek növelik weboldalad tekintélyét. Ha szeretnél ezzel foglalkozni, ajánljuk figyelmedbe a linképítés szolgáltatásunkat!
  • Jelenj meg hiteles weboldalakon: ha a saját iparágadon belülről származó webhelyek vagy szakértők idézik a weboldalad és hivatkoznak rád, az növeli az oldalad tekintélyét.
  • Építs kapcsolatokat más szakértőkkel: a témában más szakértőkkel való kapcsolattartás növeli a kapcsolati hálódat és a befolyásodat az adott szakterületen.

Az E-E-A-T elvben a tekintély lényegében a saját iparágadon belüli hírnevedet jelenti. Például: ha a weboldalad egészségügyi problémákkal foglalkozik, akkor fontos lesz, hogy az egészségügy területén elismert legyen a honlap, a tartalmak szerzője egy egészségügyi szakember legyen, és a tartalmakat a közzététel előtt többször is ellenőrizzék, szakemberek véleményére hivatkozva.

5. Trustworthiness = Megbízhatóság

Az E-E-A-T elvben a Megbízhatóság a weboldal/szerző hitelességére utal. Ide tartozik a weboldalon publikált tartalom szerzőjének őszintesége, pártatlansága és objektivitása.

Hogyan bizonyítsd be, hogy megbízható vagy?

  • Tartalmaid elkészítése során használj hiteles forrásokat: hivatkozd le a tartalmad forrásait, hogy a felhasználók ellenőrizhessék az információkat.
  • Kerüld a félrevezető állításokat és az elfogult tartalmakat: a cikkeid legyenek objektívek és kerüld a személyes vélemények (kivéve ha hiteles tapasztalatokat akarsz megosztani) vagy előítéletek kifejezését.
  • Legyél nyitott a visszajelzésekre és az építő jellegű kritikára: bátorítsd a felhasználókat, hogy adjanak visszajelzést a tartalmadról, és légy hajlandó kijavítani a hibákat vagy pontatlanságokat.
  • Add meg a kapcsolattartási adataidat: így a felhasználók felvehetik veled a kapcsolatot, ha bármilyen kérdésük vagy aggályuk van.

Az egész E-E-A-T szemlélet legfontosabb része a megbízhatóság, ezért mindenképp legyen feltüntetve, hogy ki az adott tartalom szerzője név szerint. Webáruházaknál és már egyszerű weboldalaknál is alapvető követelmény az SSL tanúsítvány megléte és a megfelelő szintű weboldal biztonság.

6. Hogyan kapcsolódik az E-E-A-T elvhez az YMYL?

Az YMYL a „Your Money or Your Life” = „a pénzed vagy az életed” kifejezés rövidítése, és olyan webhelyekre utal, amelyek tartalma potenciálisan jelentős hatással lehet a felhasználók életére, pénzügyi helyzetére vagy egészségére. Ilyen webhelyek lehetnek például az orvosi, pénzügyi, jogi vagy befektetési tanácsokat adó webhelyek.

Az YMYL webhelyek esetében az E-E-A-T elvek különösen fontosak, mivel a Google magasabb elvárásokat támaszt a tartalom minőségével és megbízhatóságával szemben. Ennek az az oka, hogy a pontatlan vagy félrevezető információk ezen a területen súlyos következményekkel járhatnak a felhasználókra nézve.

Ha valaki YMYL webhelyet üzemeltet, fontos, hogy az E-E-A-T elveket szem előtt tartva hozza létre a tartalmait. Ez segít abban, hogy a weboldal megbízható és hiteles forrássá váljon a felhasználók számára, és javuljon a Google Keresőben elért helyezése is.

7. Összefoglaló

Minden tartalomgyártó és weboldal tulajdonos arról álmodik, hogy a tartalmai minél előkelőbb helyen jelennek meg a Google Keresőben.

Az E-E-A-T elv pont ebben nyújt egy kis segítséget, bár nem közvetlenül befolyásolja a rangsorolást a keresési találatok között.

Viszont mindenképp törekedjünk arra, hogy megbízható, hiteles és pontos információkat közöljünk a látogatóinkkal. Ha hiteles forrásként fognak ránk tekinteni, az csak pozitív következményeket von maga után. 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az az E-E-A-T elv?

Egy iránymutatás, amelyet követve nagyobb eséllyel rangsorol majd a tartalmunk előrébb a Google Keresőben.

❓ Hol hasznosítható az E-E-A-T elv?

A keresőoptimalizálás területén, különösen az YMYL területeken működő weboldalaknál.

❓ Mi az az YMYL?

Olyan témakörökkel foglalkozó webhelyek, amelyek jelentős hatást gyakorolhatnak a látogatók egészségére, pénzügyi helyzetére, például: egészségügyi tanácsadó oldalak, pénzügyi tanácsadás, banki kölcsönökkel foglalkozó honlapok, stb.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés