A Google Ads Kulcsszótervező használata

A Google Ads Kulcsszótervező egy fontos eszköz a kulcsszókutatás, Google Ads hirdetések megtervezése és kampányok elindítása érdekében.
Google Ads Kulcsszótervező

A Google Ads Kulcsszótervező használata

A Google Ads Kulcsszótervező használata egyáltalán nem bonyolult, ha az ember rendelkezik egy kis hirdetés készítési tapasztalattal. Korábban Google Adwords kulcsszótervező vagy csak simán Google Kulcsszótervező néven volt ismert. Cikkünkben kitérünk arra, hogy milyen szerepet játszik a Kulcsszótervező a Google Ads hirdetések létrehozásában és sikeres üzemeltetésében.

1. A Google Kulcsszótervező előnyei

Mi is a Google Kulcsszótervező fő funkciója? A válasz nagyon egyszerű: kulcsszavakat kereshetünk a Google Ads kampányainkhoz. Ahogy azt említettük, a Google Ads hirdetések mindig az általunk megcélzott kulcsszavak köré épülnek fel.

Abban nyújt nagy segítséget az ingyenesen használható Google Kulcsszótervező, hogy a vállalkozásunkhoz nemcsak új kulcskifejezéseket kereshetünk, hanem azt is láthatjuk, hogy:

  • Előzetes becslések szerint hány keresés érkezik az adott kulcsszóra;
  • Mennyibe kerül a megcélzásuk.

A Google Ads Kulcsszótervező használata és a kulcsszókutatás az alapja a sikeres hirdetési kampányoknak. Az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • Kulcsszavak felfedezése – kulcsszó javaslatokat kaphatunk a weboldalunkhoz, termékeinkhez vagy szolgáltatásainkhoz kapcsolódóan;
  • Havi keresési mennyiség kielemzése – a kulcsszavakra havonta érkező keresések becsült számának megtekintése;
  • Költségek meghatározása – mennyi az átlagos költsége annak, hogy az adott kulcsszónál megjelenjen a mi hirdetésünk;
  • Kulcsszavak rendezése – hogyan illenek a kifejezések a márkához kapcsolódó kategóriákhoz;
  • Új kampányok indítása – kampányokat tudunk létrehozni a kulcsszóterv és a kulcsszókutatás alapján.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google Ads kampányok sikerét több tényező is befolyásolja a kulcsszavak mellett: megadott ajánlat, költségkeret, termék jellege, iparági jellemzők.

2. A Google Ads Kulcsszótervező használata

Az elején le kell szögezni, hogy a Kulcsszótervező használatához Szakértői módban létrehozott fiók szükséges, mivel Intelligens mód esetén nem fog működni. További információ: Google Ads hirdetési fiók létrehozása.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Google Ads fiók létrehozásának befejeztével meg kell adnunk a számlázási adatainkat, valamint el kell készítenünk az első kampányunkat. Ha nem szeretnénk pénzt költeni, akkor a kampányokat akár szüneteltetni is lehet.

2.1. Kulcsszavak keresése

A Google Kulcsszótervező ezen a linken keresztül érhető el. Két módszerrel hozhatunk létre kulcsszótervet:

1) Választhatjuk az Új kulcsszavak keresése opciót;

2) Feltölthetünk már meglévő kulcsszavakat is a Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése opcióra kattintva.

Google Ads Kulcsszótervező

Az első opció esetén két módon kaphatunk új kulcsszóötleteket:

  • Kezdés kulcsszavakkal – beírjuk a vállalkozásunkhoz szorosan kapcsolódó termékek vagy szolgáltatások megnevezését (pl. sportcipők, vagy hivatalos dokumentumok fordítása, stb.); valamint megadhatjuk a webhelyünk domain nevét, hogy a Google kiszűrje a nem kapcsolódó kulcsszavakat.
Új kulcssszavak keresése
  • Kezdés webhellyel – megadjuk a weboldalunk URL címét, és a Google Kulcsszótervező az ott található tartalomhoz kapcsolódó kifejezéseket fog keresni.
Kulcsszókutatás webhely alapján

Ha rákattintunk az Eredmények gombra, már láthatjuk is, hogy a webhely alapján 109 kulcsszóötletet adott a Google. Azokat a kulcsszavakat, amelyek megfelelnek az elvárásainknak és szeretnénk rájuk hirdetni, hozzá tudjuk adni a kulcsszótervünkhöz.

Google Kulcsszótervező

2.2. A kulcsszólista szerkesztése

Az így kapott kulcsszóötleteket szűrők és kategóriák segítségével tudjuk szerkeszteni. Ismerkedjünk meg röviden e két módszerrel.

A szűrők lényege, hogy különböző feltételek alapján (pl. megjelenítési arány, kulcsszószöveg, verseny intenzitása) szűkítik le a kulcsszavak listáját. Beállíthatunk akár olyan szűrőt is, amely csak azokat a kulcsszóötleteket mutatja majd, amelyek esetében 200 Ft alatti ajánlattal is a Google találatok első helyén tudunk rangsorolni.

Először kattintsunk a Szűrő hozzáadása opcióra, majd válasszunk ki egy ideális lehetőséget és adjuk meg a kívánt értéket hozzá, ezzel szerkesztve a kulcsszólistát.

Szűrők

Ahogy az látható, a szűrőnek megfelelően módosul is a rendelkezésre álló kulcsszavak listája, és már csak 200 Ft alatti ajánlatokat mutat az oldal tetejére vonatkozó megjelenítésre.

Módosított Google Kulcsszótervező lista

Emellett lehetőség van még a kategória szerinti kulcsszólistázásra, amikor megnyitjuk az oldalsó Kulcsszavak finomítása panelt, ahol különböző kategóriákat fogunk látni a kulcsszóötletekhez kapcsolódóan. Az egyes kategóriákat akár törölhetjük is, hogy azok ne jelenjenek meg a listában (pl. kitörölhetjük az eltérő színeket a futócipő kulcsszónál, hogy csak egy adott színű cipőre irányuljon a keresés).

2.3. Kulcsszavak hozzáadása a tervhez

A Google Ads Kulcsszótervező használata a kulcsszóterv elkészítésével folytatódik, ami azt jelenti, hogy a kulcsszólista alapján beépítjük a kulcskifejezéseket a hirdetési kampányunkba.

Amint hozzáadjuk a kulcsszótervhez őket, megtekinthetjük a rájuk vonatkozó teljesítmény-előrejelzéseket. Ehhez be kell jelölgetni a hozzáadni kívánt kulcsszavakat a mellettük található jelölőnégyzetekkel.

Akár egyes hirdetéscsoportokhoz is hozzáadhatjuk a kulcsszavakat, nem muszáj az egész kampányhoz. Az Általános egyezés legördülő listából kiválaszthatjuk az egyezés típusát, majd a Kulcsszavak hozzáadása terv létrehozásához opcióra kattintva hozhatunk létre kulcsszótervet.

Kulcsszóterv készítése

Meglévő tervhez is hozzáadhatjuk a kifejezéseket, ekkor a Kulcsszavak hozzáadása opciót válasszuk.

A kulcsszó-előrejelzések a terv Előrejelzés oldalán lesznek megtalálhatók, és az alábbi adatokat találhatjuk meg közöttük:

  • Optimális teljesítmény előrejelzése (a költés alapján megtekinthetjük a várható konverziók vagy kattintások számát);
  • A kulcsszavakhoz tartozó becslések;
  • Hirdetéscsoportok, melyekhez a kulcsszavak hozzá lesznek adva;
  • Az előrejelzések dátumtartománya;
  • Emellett még hozzáadhatunk új kulcsszavakat, letölthetjük az előrejelzéseket, valamint megoszthatjuk a tervet másokkal is.
Előrejelzések

3. Google Ads kampány létrehozása terv alapján

A kulcsszóterv egy kampány formájában valósítható meg, amelynek létrehozásához az alábbi lépéseket kell követni:

  • Az Előrejelzés, Mentett kulcsszavak vagy Kizáró kulcsszavak oldalakon hozhatunk létre kampányt;
  • A felső sarokban található Kampány létrehozása gombra kell kattintani;
Kampány létrehozása
  • El kell nevezni a kampányt;
  • Az optimális teljesítmény-előrejelzés alapján meg kell adni egy költségkeretet, ami lehet egyéni vagy választhatjuk a javasolt napi költségkeretet is;
  • Végül a Mentés gombra kattintunk;
  • Ezután a Google Ads fiók Kampányok oldalán találjuk majd az új kampányt, amit akár módosíthatunk is bármikor.

4. Google Kulcsszótervező kulcsszókutatáshoz

Amennyiben a Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése funkciót választjuk, lehetőségünk lesz kulcsszókutatást végezni az általunk választott kifejezésekkel.

Csak begépelünk annyi kulcsszót a Google Kulcsszótervező megfelelő keresőjébe, ahány eszünkbe jut, és már láthatjuk a hozzájuk kapcsolódó adatokat.

Google Ads Kulcsszótervező használata

Az alábbi adatokat tudhatjuk meg a keresett kifejezésekről a Google Ads Kulcsszótervező segítségével:

Kulcsszavak keresése
  • Keresések mennyiségi trendje, külön a mobil eszközökön végzett keresési mennyiséget;
  • A keresések havi átlagos száma az általunk megadott dátumtartomány, tartózkodási hely és Keresési Hálózat vonatkozásában;
  • Háromhavi változás a keresési trendekben;
  • YoY változás – összehasonlítja az utolsó hónap havi keresési mennyiségét az előző év azonos hónapjáéval;
  • Verseny szintje (lehet alacsony, közepes vagy magas), amely a hirdetői ajánlatok számától függ az egyes kulcsszavak esetében;
  • Hirdetés megjelenítési részesedése, ami az utolsó hónap megjelenítési számának és a megcélzott helyre / hálózatra irányuló megegyező keresések számának a hányadosa;
  • Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat (alacsony tartomány) – azon összeg alacsonyabb tartománya, amit a hirdetők korábban a kulcsszó oldal tetejére vonatkozó ajánlatáért fizettek;
  • Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat (magasabb tartomány) – azon összeg magasabb tartománya, amit a hirdetők korábban a kulcsszó oldal tetejére vonatkozó ajánlatáért fizettek;
  • Fiók állapota, ami megmutatja, hogy az adott kulcsszó szerepel a tervben vagy a fiókban, valamint a kizáró kulcsszavak között.

5. Tippek a Google Ads Kulcsszótervező használatához

1) Képzeljük magunkat az ügyfelek helyébe – próbáljuk meg a vásárlók szemével látni, hogy mely kategóriákba sorolnának egy terméket vagy szolgáltatást (pl. idegenvezetés Budapesten). Ne használjunk túl konkrét kulcsszavakat, mert az korlátozza a teljesítményt (pl. melyik a legjobb idegenvezető Budapesten).

2) Legyünk konkrétak, de ne túlságosan – el kell találni a megfelelő arányú részletességet (pl. fotózási helyszín), mert ha túl általánosak vagyunk, akkor a Google nem fogja tudni eldönteni, hogy a szolgáltatásunk iránt érdeklődőknek mikor jelenítse meg a hirdetést (pl. fotózás – túl általános, fotózási helyszín parkkal és fákkal – túl konkrét).

3) Adjunk hozzá egy weboldalt – az eredmények javítása érdekében célszerű az adott webhely alapján kielemezni a legideálisabb kulcsszavakat, ahogy azt korábban bemutattuk a Kiszervezett Marketing esetében is.

4) Jól ismert márkák kiemelése – a célcsoport által ismert népszerű márkák felvétele, míg a kevésbé ismertek mellőzése.

5) Logikus tervezés – figyeljünk oda a melléknevekre, ne használjunk túl sokat, és ne a legjobb marketing cég kifejezéssel kezdjük a kutatást, hanem csak simán a marketing cég kulcsszóval.

6) Több kulcsszó használata – egy témához több kulcskifejezést is használjunk (pl. weboldal, céges weboldal, weboldal készítés).

6. Összefoglaló

A Google Ads Kulcsszótervező használata hozzásegít minket a Google hirdetések optimalizálásához és a reklámok alapját képező kulcsszavak elemzéséhez.

Bemutattuk, hogyan zajlik a kulcsszavak keresése, a kulcsszólista szerkesztése, valamint a kifejezések hozzáadása a kulcsszótervhez, amit végül hirdetési kampánnyá alakíthatunk.

Végezhetünk önálló kulcsszókutatást, vagy webhely alapján is vizsgálhatjuk a legrelevánsabb kulcskifejezések listáját.

Ha segítségre van szükséged a Google Ads kampányod megtervezésében vagy a Google Kulcsszótervező használatában, keress fel minket bátran!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Miért hasznos a Google Ads Kulcsszótervező?

Elősegíti a Google hirdetések optimalizálását és a kulcsszókutatást.

❓ Hogyan zajlik a kulcsszókutatás a Google Kulcsszótervező segítségével?

Lehetőségünk van kulcsszavakat keresni, kulcsszólistát készíteni, kifejezéseket felvenni a kulcsszótervünkhöz, valamint Google Ads hirdetési kampányt kialakítani ez alapján.

❓ Kihez forduljak, ha segítségre van szükségem a Google hirdetések kapcsán?

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások