A zero click keresések legfontosabb típusai

A zero click keresések a Google SERP-funkcióinak köszönhetően érhetők el. Ilyenkor a felhasználó úgy kap információt, hogy nem kattint egy webhelyre sem.
Zero click keresések

A zero click keresések legfontosabb típusai

A Google évről évre újabb funkciókkal bővül, amelyeket a SEO szakembereknek is észben kell tartaniuk. Az egyik ilyen funkció a zero click kereséseket eredményező Google SERP funkciók, mint a kiemelt kivonatok, válaszdobozok vagy a Google Shopping találatok. Célszerű ezekre is optimalizálni a weboldalunkat, ha maximalizálni akarjuk a webhelyünk forgalmát.

1. Mik azok a zero click keresések?

A zero click keresések (más néven nulla kattintásos keresések) olyan Google-keresések, amelyek során a felhasználó megtalálja az általa keresett információt a keresőmotor eredményoldalán (SERP) anélkül, hogy rá kellene kattintania bármelyik webhelyre a találati listában. Ez általában úgy történik, hogy a keresőmotor kiemeli a releváns információkat a SERP-en, pl. a tudáspanelben, a válaszdobozban, a tudásgráfban vagy a kiemelt kivonatokban.

A zero click keresések aránya az utóbbi években jelentősen növekedett, a becslések szerint a keresések 25%-át is eléri. Ennek oka a keresőmotorok (pl. Google) azon törekvése, hogy a lehető legrelevánsabb és legfrissebb információkat biztosítsák a felhasználóknak a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben.

A zero click keresések előnyei a következők:

  • Gyorsabb: a felhasználók megtalálják a keresett információt anélkül, hogy több webhelyen kellene navigálniuk.
  • Kényelmesebb: a felhasználóknak nem kell elhagyniuk a Google Kereső találati oldalát, hogy megtalálják a szükséges információkat.
  • Pontosabb: a keresőmotorok kiemelt információi általában megbízható forrásokból származnak.

A zero click keresések hátrányai a következők:

  • Csökkent webhelyforgalom: a weboldalak kevesebb forgalmat kapnak, ha a felhasználók a SERP-en megtalálják a szükséges információkat.
  • Korlátozott információk: a SERP-en kiemelt információk nem mindig adják át a teljes képet a témáról.
  • Buborékeffektus: a felhasználók csak azokat az információkat láthatják, amelyeket a Google algoritmusai relevánsnak tartanak.

A zero click keresések hatással vannak a keresőoptimalizálásra (SEO) is, mivel a webhelyeknek úgy kell optimalizálniuk a tartalmukat, hogy bekerüljenek a SERP kiemelt információi közé.

Google hirdetéskezelés

2. Milyen zero click keresés típusok vannak?

2.1. Google tudáspanel

A tudáspanel egy doboz a SERP jobb oldalán, amely kiemeli a releváns információkat egy adott személyről, helyről, filmről, cégről vagy dologról. Ezek az információk gyakran a Google tudásgráfjának adataiból származnak.

Ha szeretnéd, hogy legyen hasonló tudáspanelje a saját vállalkozásodnak is, akkor hozz létre egy Google Cégem-profilt!🙂

Google tudáspanel

Ezáltal kiemelkedik a tudáspanelben található cég, mivel a felhasználók egyből láthatják a nyitvatartási idejét, elérhetőségeit, címét, az ügyfélvéleményeket, stb.

2.2. Google válaszdoboz

A Közvetlen válaszok vagy más néven Google válaszdoboz egy rövid szöveges válasz a kereső felhasználó lekérdezésére, amelyet a SERP tetején jelenít meg a keresőmotor. A válaszdobozok általában egyszerű, közvetlen, tényszerű lekérdezésekre adnak azonnali választ, pl. „Mi az az Ubersuggest?

Zero click keresés válaszdoboz

Ha meg szeretnél jelenni a válaszdoboz típusú zero click keresések között, akkor érdemes használnod a Yoast SEO kérdezz-felelek típusú tartalomblokkjait. Emellett érdemes úgy felépíteni a blogcikkeid tartalmát, hogy a leggyakoribb kérdések szó szerint szerepeljenek a tartalom szövegében, például vázlatpontokként, és ezekre adjunk közvetlen választ.

2.3. Google Tudásgráf

A Tudásgráf (Google Knowledge Graph) egy Google adatbázis, amely vizuálisan ábrázolja azokat a megbízható forrásokból származó adatokat, amelyeket a keresőmotor az lekérdezésben szereplő filmről, személyről, cégről vagy helyről összegyűjtött. Nagyon sok mindenben hasonlít a Google tudáspaneljére.

Google Tudásgráf

A Google Tudásgráf tartalmazhat képeket, kapcsolódó kereséseket, strukturált adatokat a lekérdezéssel kapcsolatban. A legtöbbször a Google Képkereső és a Wikipédia képezik a Google Tudásgráf felületén megjelenítendő információk alapját.

2.4. Kiemelt kivonatok a Google Keresőben

A kiemelt kivonatok (featured snippets) rövid, kiemelt szövegrészletek egy weboldalról, amelyek a Google Kereső találati oldalának elején jelennek meg a lekérdezéshez kapcsolódó kulcsszavakkal. Ezek a zero click keresések segítenek a felhasználóknak gyorsan áttekinteni egy cikk tartalmát, és eldönteni, hogy releváns-e a keresésükhöz kapcsolódóan.

Google kiemelt kivonatok

A kiemelt kivonatok egy hosszabb tartalom azon részét foglalják össze, amelyre a felhasználók konkrétan rákerestek. Így nem kell sokáig olvasniuk, mert egyből választ kapnak a keresésükre.

2.5. Google videótalálatok

A videótalálatok olyan videók, amelyeket a Google a lekérdezéshez kapcsolódóan relevánsnak tart. Ezek a találatok a SERP-en vagy a YouTube-on jelenhetnek meg.

Google videótalálatok zero click keresések

Érdemes tehát nemcsak szöveges tartalmakat gyártani, hanem videókat is, amihez egy céges YouTube-csatorna üzemeltetése is társulhat.

2.6. Google képtalálatok

A képtalálatok olyan képek, amelyeket a keresőmotor a lekérdezéshez viszonyítva relevánsnak tart. Ezek a találatok a SERP-en vagy a Google Képekben jelenhetnek meg.

Google képtalálatok

A videótalálatokhoz hasonlóan a Google képtalálatok sem biztos, hogy az első helyen jelennek meg a zero click keresések között. Lehet, hogy csak a Google találati listájának közepén lesznek láthatók, vagy a jobb oldali sávban.

2.7. Google helyi találatok

A helyi találatok olyan vállalkozásokról és helyszínekről szóló információk, amelyek a felhasználó tartózkodási helyéhez közel találhatók. Ezek az eredmények a SERP-en vagy a Google Térképen jelenhetnek meg.

Például amikor valaki egy közeli éttermet, mozit vagy céget keres, akkor lokálisan releváns találatok jelennek meg számára a Google-ben.

Google lokális találatok zero click keresések

Ha szeretnéd, hogy a Te vállalkozásod is minél előkelőbb helyen jelenjen meg a helyi keresésekben, akkor hozz létre egy Google My Business-profilt, és ismerkedj meg a lokális SEO alapjaival.

2.8. Google Shopping találatok

A Google Shopping eredmények olyan termékekről szóló információk, amelyeket a felhasználó megvásárolhat. Ezek az eredmények a SERP-en vagy a Google Shoppingban jelenhetnek meg.

Google Shopping SERP

Ezek a zero click keresések csak az árakról való tájékozódás miatt jók, de ha meg akarják vásárolni a termékeket, akkor rá kell kattintaniuk a webshopra.

3. Hogyan szerepelhetek a zero click találatokban?

1) Optimalizáld a tartalmad a kiemelt információkra szabva

  • Használj strukturált adatokat: a strukturált adatok olyan kódolási formátumok, amelyek segítenek a keresőmotoroknak megérteni a webhelyed tartalmát. A strukturált adatok használatával megadhatod a Google-nek a weboldalad tartalmáról szóló legfontosabb információkat, pl. az oldal nevét, címét, leírását és a benne szereplő termékeket vagy szolgáltatásokat.
  • Alkalmazz releváns kulcsszavakat: a kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyeket a felhasználók a keresőmotorokba írnak be, amikor egy termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek. Győződj meg róla, hogy a webhelyed tartalma a célközönség számára releváns kulcsszavakat tartalmaz. Ebből a célból ajánljuk az ingyenes kulcsszókereső eszközöket! 🙂
  • Hozz létre jó minőségű tartalmakat: a jó minőségű tartalom informatív, hasznos és jól megírt. A keresőmotorok előnyben részesítik a magas minőségű tartalmakat a SERP kiemelt információiban.

2) Növeld weboldalad hitelességét

  • Szerezz minőségi linkeket: a linképítés eredményeként külső weboldalakról szerezhetsz úgynevezett backlinkeket, amelyet a saját honlapodra mutatnak. A minőségi backlinkek növelik a honlapod tekintélyét a keresőmotorok szemében, így nő a weboldalad Domain Authority mutatója is.
  • Brandépítés: a brandépítés eredményeként olyan márka-hírnév jön létre, amelyben a felhasználók könnyedén megbíznak. A beléd vetett bizalmat növelheted a weboldalad tartalmának következetességével, a felhasználókkal való interakcióval és a pozitív ügyfélvélemények szerzésével.

3) Google eszközök használata

  • Hozz létre Google Cégem-profilt: a Google My Business-profil egy ingyenes eszköz, amellyel a vállalkozások megadhatják a keresőmotoroknak az üzletükről szóló információkat, pl. a cég nevét, címét, telefonszámát és nyitvatartási idejét.
  • Jelöld webhelyed a Tudásgráfban: webhelyed jelölésével a Tudásgráfban megadhatod a keresőmotoroknak a honlapod tartalmáról szóló információkat, pl. a nevét, témáját.
  • Használd a Google Search Console-t: a Google Search Console szintén egy ingyenes eszköz, amellyel nyomon követheted a weboldalad Google-ben elért teljesítményét. A Search Console segítségével láthatod, hogy hány zero click keresésed van, és melyek a leggyakoribb lekérdezések, amelyekre a webhelyed bekerül a Google találati listáiba.

A zero click keresésekbe való bekerülés nem garantált, de a fenti lépések követésével javíthatod az esélyeidet. Ne feledd, hogy a zero click keresések egyre fontosabb trenddé válnak az online marketingben, ezért fontos, hogy optimalizáld webhelyed a zero click keresésekhez.

4. Összefoglaló

A zero click keresések olyan lekérdezések, amelyek során a felhasználó megtalálja a keresett információt a Google találati listáján anélkül, hogy további weboldalakra kellene kattintania.

A tudáspanel, válaszdoboz, kiemelt kivonatok, kép- és videótalálatok, a helyi eredmények, valamint a Google Shopping találatok mind zero click keresések. Ezek a funkciók közvetlenül a találati listán jelenítik meg a keresett információkat, így a felhasználónak nem kell elhagynia a Google felületét.

A zero click keresések aránya az utóbbi években jelentősen növekedett, és jelenleg a keresések 25%-át is elérhetik. Ennek oka a Google azon törekvése, hogy a lehető legrelevánsabb és legpontosabb információkat biztosítsa a felhasználók számára a lehető legrövidebb időn belül.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mik azok a zero click keresések?

Az egyik legújabb SEO trend, amellyel a felhasználók úgy juthatnak az általuk keresett információhoz, hogy nem kell rákattintaniuk egy weboldalra sem, mert a Google Kereső találati oldalán egyből megkapják a választ egy SERP-funkció formájában.

❓ Hogyan jelenhet meg a cégem a zero click keresések között?

Hozz létre egy Google Cégem-profilt, optimalizáld a tartalmaidat releváns kulcsszavakra és ismerkedj meg a lokális SEO lényegével.

❓ Hogyan jeleníthetem meg a termékeimet a Google Keresőben?

A Google Shopping használatával.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!