A brandépítés lépcsőfokai, avagy a Láthatóság Létrája

Ismered a brandépítés lépcsőfokait, vagyis a Láthatóság Létráját? A Langmár Kommunikáció csapata minden szintjét bemutatja, és megtudhatod, hol tartasz!
Brandépítés

A brandépítés lépcsőfokai, avagy a Láthatóság Létrája

A brandépítés ott kezdődik, hogy kilépsz a névtelenségből és minden eszközzel azon vagy, hogy a környezeted, a célcsoportod és a versenytársaid megismerhessenek. Ám ez még a lépcső legalja, lényegében még csak most lépsz rá a Láthatóság Létrájára. Ideje megismerned az egyes fokokat és azt, hogy mely marketingeszközök segítenek Neked a különböző szinteken, illetve azok megugrásában!

A brandépítés állomásai és eszközei

1. szint: A Feltörekvő Szakértő

A brandépítés első állomása, amikor már kitörtél a saját kereteid közül, és szép lassan bontogatod a szárnyaidat. A kezdetek kezdetén még egy maroknyi csapat, főleg barátok, családtagok és ismerősök lesznek a „legnagyobb rajongóid”, de megnyugtatunk, hogy mindenki így kezdi. 

Ezen a szinten még nagyon sok marketingeszköz nincs is a zsebedben, talán csak a saját személyes Facebook- vagy Instagram-oldalad. Ha tudatosan haladsz a brandépítés útján, akkor nagyon hamar eljutsz a következő szintre.

2. szint: A Helyi Hős

Talán a legizgalmasabb szint, amikor Helyi Hőssé válsz, hiszen akkor teljesen hátrahagyod a „szűk cipőt”, és egy sokkal nagyobb célközönség felé veszed az irányt. Ezen a szinten jobbára még a lakóhelyeden és annak környékén ismerik meg a neved, megkötöd az első szerződéseket az üzleti partnerekkel, és a helyi lakosság is aktívan érdeklődik irántad.

Ebben a szakaszban „gyújtod be” leginkább a marketingeszközöket:

  • Elkészül a saját weboldalad, webáruházad.
  • Elindítod az üzleti profilodat a Facebookon és az Instagramon.
  • A szakmádat érintő blogcikkeket teszel közzé.

A Hely Hős szint az egyik legaktívabb lépcső a brandépítésben, hiszen itt kezdődik el igazán a kommunikációs munka.

3. szint: Az Új Csillag

Új Csillagként kinyílnak a regionális határok, és elkezdődik a „hódítás”. Lassanként le tudod cserélni az irodádat egy nagyobbra, vagy új telephely után nézhetsz. Jócskán lesznek hűséges ügyfeleid és partnereid, akikre mindig számíthatsz, és a brandépítés alapvetésként épül be a céges működésedbe. Egyértelművé válik számodra, hogy a kommunikációt minden körülmények között fenn kell tartani, a terjeszkedésnek ez a legfőbb eszköze.

Ekkor már bátran nyúlhatsz a PR-hoz, hiszen az eddig elért eredményeid, a céges múltad mind-mind olyan értékek, amelyeket nem szabad titokban tartani. Megcélozhatod a nagyobb online felületeket, de a tv-t és a rádiót is segítségül hívhatod.

4. szint: A Rocksztár

A brandépítés ezen szintjén, a Láthatóság Létrájának negyedik fokán országos ismertségre teszel szert. Lényegében a nemzeti piacon megkerülhetetlen vagy, a versenytársak árgus szemekkel lesik minden tevékenységedet. Játszi könnyedséggel tudod magad mellé csábítani a prémium ügyfeleket, és további hűséges vásárlókat gyűjthetsz magad köré. Némely esetben akár regionális piaci áralakító szereped is lehet.

Ezen a szinten a célközönségednek érdekes közösségi média felületeken kötelezően ott van a helyed, és még inkább előtérbe kerül a PR. Ilyenkor már szintet lehet lépni, a nagyobb tv-s, rádiós és online médiafelületek kapkodni fognak a jó történetedért.

5. szint: A Globális Uralkodó

A brandépítés csúcsa, a Láthatóság Létrájának utolsó foka, amikor Globális Uralkodóként jelensz meg. A piacodat érintő változásokban fontos szereped van, kikerülhetetlen része vagy a szakmádnak. Ármeghatározó szereped rendkívüli, a köztudatban is folyamatosan jelen vagy.

Ezen a szinten a marketing minden eszköze szolgálja az ügyedet. Az online lehetőségek széles tárházát birtoklod, és a PR számodra külön részleg a marketing osztályon.

Brandépítés apró lépésekben

Ahogy láthatod, a brandépítés szintjei egymásra épülnek, és bármely fokozat kihagyása lényegében lehetetlen küldetés. De nincs is ezzel semmi baj, hiszen a repülőgép-pilóták is először szimulátoron kezdik a gyakorlást, és csak a kötelező szintek elvégzése után bíznak rájuk egy teljes utasszállító gépet. 

A brandépítéshez is ehhez hasonló fokozatosság szükséges. Tehát még nem tudunk Neked jó PR-cikket csinálni, hogyha nincs meg hozzá a kellő szakmai múltad, és nem jártad meg legalább a Feltörekvő Szakértő, illetve a Helyi Hős szintet. Onnantól viszont kinyílhat előtted a világ.

Ha úgy érzed, hogy már szorít a Helyi Hős „kabátja”, vagy már továbblépnél az Új Csillag szerepből, akkor a PR-csomagjainkkal meg tudod ugrani a Láthatóság Létrájának következő szintjét.

A cikk szerzője: Nagy Lehel

Weboldal: www.langmar.hu

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés