5 ok, amiért ne használj ingyenes Gmailt céges e-mail címként

Ciki vagy belefér ingyenes megoldást használni céges e-mail címként? Bemutatok 5 okot arra, hogy miért ne használj @gmail.com-os címet üzleti célokra.
Céges e-mail cím

5 ok, amiért ne használj ingyenes Gmailt céges e-mail címként

Szerintem ki lehet mondani, hogy mindenki használt már e-mailt valamilyen formában az élete során, legyen szó egy hivatalos intézménnyel való kommunikációról, munkahelyi e-mailekről, vagy vállalkozóként az ügyfelekkel való kapcsolattartásról. Erre szolgál a céges e-mail cím, amelyet elkülöníthetsz a személyes kommunikációdtól. Felmerül a kérdés azonban: szabad-e Gmail-fiókot használni vállalati e-mailként?

Miért fontos a céges e-mail cím?

A jól megválasztott céges e-mail cím fontosságát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2021-ben több mint 4 milliárd ember használt e-mailt az egész világon, és tavaly csak egyetlen nap alatt 319,6 milliárd darabot küldtek az emberek egymásnak a Statista becslései szerint.

E-mail használati statisztika
Forrás: Oberlo

A vállalkozások életében is nagy erőkkel jelen van ez a kommunikációs forma. Ezen keresztül tartjuk a kapcsolatot a partnereinkkel, a beszállítóinkkal, a munkatársainkkal és az ügyfeleinkkel. Rengeteg információ folyik át egy vállalkozás céges e-mail rendszerén nap, mint nap, és így elég fontos eszközzé válik a siker felé vezető úton.

Teljesen véletlenül pont ezen cikk írása előtti napokban tették fel az egyik üzleti csoportban a kérdést: mikortól ciki egy cégnek gmail.com-ra végződő üzleti e-mail címet használni

Hatalmas kommentcunami zúdult a bejegyzésre és megfigyelve a válaszokat azt mondhatom, hogy eléggé polarizált a vállalkozók véleménye: van, aki úgy gondolja, hogy a kezdetektől fogva ciki és nem sokba telik létrehozni egy domain névre végződő hivatalos e-mail címet, amit aztán egy dedikált rendszeren, pl. Google Workspace-en keresztül használunk.

Van, aki pedig azt mondta, hogy neki az ilyen fajta céges e-mail címmel csak a macera volt, amúgy is megszokta a Gmail felhasználói felületét, meg ugye ingyen is van, így nem ciki.

Google Workspace szakértőként ebben a cikkben igyekszek pontot tenni ennek a vitának a végére, és mutatni Neked 5 okot arra, hogy miért ne használj a vállalkozásod ügyeinek intézése során ingyenes e-mail címet. Majd pedig azt is megmutatom, hogy lépésről lépésre hogyan tudsz kreálni magadnak egy rendes céges e-mail címet.

1. Bizalomépítés és profizmus sugárzása

A tudatos vállalkozó azt szeretné, hogy a (potenciális) vásárlói minél profibbnak lássák az ő cégét és minél hamarabb megbízzanak benne. Ehhez szükséges a profi kommunikáció is, aminek a céges e-mail cím az egyik lételeme (mint az a bevezetőben lévő statisztikákból is látszik). 

Egy 2016-os GoDaddy felmérés szerint a megkérdezettek 75%-a jobban bízik egy vállalkozásban, ha egyedileg készített domaines címmel kommunikál velük. Az emberek 33%-a pedig nemcsak jobban bízik az üzleti e-maillel rendelkező cégekben, de kételkedik is az olyanok megbízhatóságában, akik nem ilyet használnak. 

Az ok emögött pedig az, hogy egy ingyenes e-mail címet (amihez tényleg semmilyen költség nem tartozik) bárki tud csinálni. Akárki regisztrálhat és kreálhat egy e-mail címet, és utána szabadon küldhet leveleket. Ebből következik az is, hogy a Te céged nevét is bárki beregisztrálhatja a @ jel elé valamilyen formában, mindezt tőled teljesen függetlenül.

Biztos veled is megesett már, hogy kaptál üzenetet egy cégtől, ránéztél és egy hasonló feladó köszönt vissza: gipsz.jakab.bt.1987@gmail.com.

Lehet, hogy ettől függetlenül maga az üzenet még teljesen profi, jó az ajánlat, szép a design stb., de valahogy mégsem kerek az összkép. Csak felüti a fejét a kisördög, hogy biztos attól a Gipsz Jakab Bt.-től kaptam én az e-mailt?

Ezzel szemben, ha profi domaines e-mail címet használsz a cégedben, akkor tisztán kommunikálhatod az ügyfeleid/vásárlóid felé, hogy minden tőled kimenő kommunikáció a hivatalos e-mail címeden keresztül történik, és ne dőljenek be másnak.

Ezáltal le vagy védve az ingyenes copycatek ellen (hiszen a saját domain neveddel csak Te rendelkezel) és sokkal egyszerűbben és profibban tudsz így kommunikálni.

Elmondhatjuk tehát, hogy igenis van egy bizalomkeltő és profizmust sugárzó hatása annak, ha valaki rendes céges e-mail címet használ. És apró részletnek tűnhet, de ilyenkor élhetünk azzal a kicsit közhelyes mondással, hogy az ördög a részletekben lakozik… 

2. Ingyenes és “no-brainer” márkaépítési lehetőség

Ez egy kicsit kapcsolódik az előzőhöz, ugyanis ha tudatosan marketingezed a vállalkozásodat és márkát akarsz építeni, akkor igyekszel mindenhol megmutatni konzisztensen és következetesen a cégedet, ahol csak lehet.

A márkaépítésnek rengeteg formája van, azonban sokszor elfelejtkezünk az e-mail címről. Pedig ha az ügyfeleiddel napi kapcsolatban állsz és kommunikálsz, akkor elég sokszor fognak találkozni vele.

Szintén kutatás állapította meg, hogy az emberek 64%-a az alapján szűri meg, hogy melyik üzenettel foglalkozzon egyáltalán, hogy ki a feladó. A feladó beazonosításának pedig egy nagyon fontos eleme az e-mail cím.

Az e-mailek megnyitásának okai

És ha belegondolunk, ez teljesen reális is, hiszen az emberek rengeteg e-mailt kapnak egy nap és azt valahogy meg kell szűrni. Ha nem látszik szinte azonnal, hogy Tőled jött az e-mail, akkor már hátrányból indulsz a figyelemért.

Ráadásul ezt vehetjük akár ingyenes márkaépítésnek is. Persze a domain és a tárhely pénzbe kerül, ez igaz, azonban a legtöbb cégnek már van weboldala, amihez szintén szükség van ezekre. A legtöbb tárhelyszolgáltató pedig ingyenesen biztosítja az e-mail cím létrehozását ezeken a tárhelyeken, így tényleg egy “no-brainer” lehetőség hullik a vállalkozások ölébe.

3. Csak Te kontrollálod, hogy célba érsz-e

Vállalkozóként az a célod, hogy a lehető legtöbb dolgot Te irányítsd, így valóban csak tőled függ majd a siker és nem más külső tényezőktől. Azonban amikor gmail.com-os e-mail címet használsz, akkor ezt a kontrolt teljes mértékben áthelyezed a Google kezébe, és ezentúl csak rajta múlik, hogy célba ér-e az e-mailed vagy pedig bekerül a spam mappába.

A spambe kerülés pedig egy gyakori probléma a vállalkozásoknál, és ha belegondolunk, akkor kihatással lehet akár a bevételre is. Láttam már olyat, hogy a weboldalon található űrlapból érkező e-mailek kerültek spambe, árajánlat kéréseket, vagy komplett árajánlatokat kellett kiszedni a nem kívánatos mappából.

Egy 2020-as ReturnPath kutatás ki is derítette, hogy az egy nap elküldött e-mailek közül átlagosan 17% nem ér célba (spam probléma vagy pedig egyszerűen elveszik).

Spam mappába kerülési statisztika
Forrás: ReturnPath

Természetesen egy domaines e-mail cím sem 100%-os garancia, ezt ki kell mondanunk. Viszont itt legalább megvan az a lehetőséged, hogy megfelelően beállítsd az alap autentikációs rekordokat, amikkel jelentősen csökkenthető a spambe kerülés aránya, ez pedig a DKIM, az SPF és a DMARC rekord. 

A probléma az, hogy sokan ezeket egyszerűen elfelejtik vagy nem jól állítják be, és így valóban nem védi semmi a céges e-mail címet attól, hogy rossz helyre kerüljön. Ez pedig ahhoz vezet, hogy sokan végül visszatérnek inkább a Gmailhez és nem is foglalkoznak többet vele. 

4. Jobb adatvédelem és GDPR kompatibilitás

A GDPR óta Neked, mint vállalkozónak kötelességed megvédeni és megfelelően, biztonságosan tárolni a hozzád beérkező személyes adatokat. Ide tartoznak az e-mailek is és az abban található nevek, címek, bankkártya adatok, vagyis szinte minden adat, amit az ügyfeleid megosztanak veled.

Azonban az ingyenes e-mail címek esetén érvényesül az, amit Tim Cook, az Apple CEO-ja mondott: 

“Amikor egy online szolgáltatás ingyenes, akkor te ott nem a vásárló vagy. Te vagy maga a termék.” 

És ez valóban így van: az adataiddal fizetsz a szolgáltatásért és ebbe beletartozik mindazon adat, amit a gmail.com-os e-mail címeden tárolsz, tehát az ügyfeleid személyes adatai is. Innentől kezdve pedig a Google bármikor belenézhet és felhasználhatja ezeket az adatokat reklámozásra, így el is vesztetted a GDPR kompatibilis státuszodat.

Tehát amikor ingyenes Gmail-es fiókot használsz a céges e-mailek kezelésére, akkor nem csak a saját adataidat bocsátod áruba, hanem az ügyfeleidét is.

Ezzel szemben, ha saját domain néven alapuló e-mail címed van, akkor minden ilyen típusú adat a saját tárhelyeden, a saját szervereden marad és – hacsak ki nem adod másnak a hozzáférést – csak Te rendelkezel felette, amivel a GDPR kompatibilis státusz is védve marad, neked pedig nem kell tartanod egy esetleges ellenőrzés következményeitől.

5. Hírlevelezni csak céges e-mail címmel érdemes

Ha tudatosan marketingezel, akkor biztosan használsz vagy használni szeretnél hírlevelet. Erre a célra persze rengeteg szoftver és megoldás található már a piacon, de mindegyikhez szükséged lesz egy céges e-mail címre, hiszen valahonnan ki kell mennie azoknak az üzeneteknek.

Ha erre is Gmailt szeretnél használni, akkor már az elején súlyosan lekorlátozod a lehetőségeidet. Mivel a Google nem feltétlenül erre a célra készítette, így erősen korlátozta a maximális napi e-mail forgalmat. Ez azt jelenti, hogy egy ingyenes fiókból maximum 500 főnek küldhetsz egyszerre e-mailt és maximum 500 e-mailt küldhetsz egy nap alatt.

Ha jól csinálja valaki az e-mail marketinget, akkor ezt a határt igen gyorsan átlépi. Így ha egy vaskos e-mail listát akarsz felépíteni és azt rendesen ki akarod aknázni, akkor ígyis-úgyis szükséged lesz egy megfelelően beállított domaines üzleti e-mail címre. Innentől kezdve pedig ha az e-mail marketingre ezt használod, akkor már csak egy lépés implementálni azt a napi kommunikációba is.

Hogyan kreálj magadnak profi céges e-mail címet?

Először is szükséged lesz egy domainre és a hozzákapcsolt tárhelyre. Ha ez megvan, akkor jelentkezz be a tárhelyhez tartozó cPanel fiókba és kövesd az alábbi lépéseket.

1. Keresd meg az e-mail fiókok szekciót (a képen láthatod) és kattints rá.

A cPanel e-mail szekciója

2. A megnyíló felületen kattints a „+Létrehozás” gombra.

3. Válaszd ki a domaint, amit használni akarsz (ha csak egy domained van, akkor ez automatikus).

4. Írd be a felhasználónevet (@ jel előtti rész).

5. Add meg a neked tetsző jelszót.

6. Állítsd be, hogy mennyi tárhelyet foglaljon el maximum az e-mail cím.

7. Kattints a „Létrehozás” gombra.

Céges e-mail cím létrehozása cPanelen

És kész is van a profi, domain névvel ellátott céges e-mail címed. Ne felejtsd el lecsekkolni a fentebb írt DKIM, SPF, és DMARC beállításokat, hogy megvédd a spambe kerüléstől. Ezután pedig négyféle módon használhatod ezt a címet:

  • cPanelen belül;
  • Egy külső e-mail kliensen keresztül (Outlook, Thunderbird stb.);
  • Ha nagyon szeretnéd, akkor összekötheted Gmaillel, bár akkor a fentebb említett adatvédelmi szempont sérülni fog;
  • Összekötöd egy kifejezetten cégeknek készült e-mail rendszerrel, mint pl. a Google Workspace.

Összefoglalás

Ebben a cikkben megmutattam Neked 5 okot arra, hogy vállalkozóként miért nem érdemes Gmailes e-mail címet használnod. Ezután pedig lépésről lépésre végigmentünk azon, hogy helyette hogyan készíts egy domain névnek megfelelő céges e-mail címet. 

Ha kérdésed van, akkor keress bizalommal a Google Workspace használatával kapcsolatban.

Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Milyen e-mail címet érdemes használni hírleveleknél?

Csakis céges e-mail címet, mivel a Gmail korlátokat szab a naponta küldhető levelek maximális számát illetően.

❓ Miért érdemes céges e-mailt használni Gmail helyett?

Bizalmat kelt és profizmust sugall, márkaépítési lehetőség, jobb a hírlevelek küldése esetében, kontrollálni tudjuk céljaink elérését, jobb az adatvédelem.

❓ Kitől kérdezhetek a Google Workspace használatával kapcsolatosan?

Lépj velem kapcsolatba!

A cikk szerzője: Erdélyi Ádám

Weboldal: www.digitalismindenes.hu

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!