Még mindig a felhasználó az első!

A Google mindig arra törekszik, hogy az éppen aktuális Google Update frissítések a felhasználók igényeit tartsák szem előtt.
Google Update videó

Még mindig a felhasználó az első!

A Google idén sem volt tétlen, és sorra jelentette meg a találati listákat megmozgató újításokat. A keresőóriás valójában a felhasználókat tartja szem előtt, és tűpontosan követi le a keresők valós igényeit. Megmutatom, mire érdemes figyelni, hogy az üzenetünk tényleg elérjen a célközönségünkhöz.

Videó adta lehetőségek

Mára a legtöbb közösségi oldal amolyan videómegosztó platformmá vált. De legalábbis nagy hangsúlyt kapnak a videók. Nem csoda, hiszen a tartalomfogyasztási szokásaink jelentősen megváltoztak. Gyorsan, szemléletesen és élvezhetően akarjuk feldolgozni az információt, aminek remek eszköze a mozgóképes tartalom.

Ebből kiindulva a Google is azokat az oldalakat preferálja, ahol tartalomba illesztett videó található. A keresőóriás júliusban még egy ún. video index report-tal is kiegészítette a tartalomgyártókat segítő Search Console eszköztárat. Az új fül alatt azoknak az oldalaknak a listáját találjuk, melyeken a keresőrobot videós tartalmat észlelt. Ennek köszönhetően képet kaphatunk:

  • a videókat tartalmazó oldalak számáról;
  • az indexelésre került videókról;
  • valamint a nem indexelhető videókról.
Videókat tartalmazó oldalak indexelése

Persze a felhasználók nem légből kapott videókra kíváncsiak, hanem az oldal témájához szorosan illeszkedő tartalomra, ami jó kiegészítője a szövegnek. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy az internet továbbra is írott műfaj, ezért a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO fókusza ezen kell, hogy maradjon.

Hasznos tartalommal az olvasókért

Sajnos az elmúlt időszakban ismét elszaporodtak azok az oldalak, amiket kizárólag a keresőmotor manipulálására hoztak létre. Hiszen ki ne találkozott volna már olyan tartalommal a találati lista élén, melynek elolvasása után semmilyen hasznos információval nem gazdagodott.

Reagálva a jelenségre, a Google augusztusban útjára indította a helpful content update névre keresztelt algoritmust, melynek elsődleges célja a gyenge minőségű, a keresőmotort megvezető tartalmak kiszűrése. A frissítés egyelőre csak angol nyelven élesedett, de várhatóan a magyarra is kiterjesztik.

Helpful content update

A Google mostani tanácsai szinte változatlanok az előző évek frissítései kapcsán megfogalmazottakhoz képest. Ismét az EAT, azaz a szakértelem, hitelesség és megbízhatóság szempontjaival találkozunk. Tehát továbbra is olyan egyedi, hasznos, minőségi tartalmat kell gyártani, ami kielégíti a felhasználók igényeit, valamint mélyreható szakértelmet és tudást tükröz.

Hiteles termékvélemények

Idén már két product reviews update-t, vagyis termékértékelések-frissítést is kiadott a Google, amiket tavaly másik kettő előzött meg. A frissítések leginkább az angol nyelvű tartalmakat érintik. Az újítások elsődleges célja az átfogó termékértékelések és termék-összehasonlítások jutalmazása, és a gyenge minőségűek visszasorolása.

Product Reviews Update

A Google leglényegesebb útmutatásai a következők:

  • a termékelőnyök és -hátrányok bemutatása;
  • a termék összehasonlítása a korábbi verzióval;
  • a termék összehasonlítása más termékekkel;
  • a gyártónál lényegesen több információ átadása;
  • a termék használatából eredő tapasztalatok bemutatása;
  • vizuális elemek, hanganyagok és hivatkozások alkalmazása az értékelésben;
  • adott körülmények közötti felhasználás bemutatása.

A frissítésekre egyébként a webshopok és az affiliate oldalak miatt volt szükség. Így az ilyen jellegű tartalmakat érintheti leginkább.

A cikk szerzője: Balog Botond

Weboldal: www.seoklikk.hu

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.