Tartalomjegyzék
ToggleMég mindig a felhasználó az első!
A Google idén sem volt tétlen, és sorra jelentette meg a találati listákat megmozgató újításokat. A keresőóriás valójában a felhasználókat tartja szem előtt, és tűpontosan követi le a keresők valós igényeit. Megmutatom, mire érdemes figyelni, hogy az üzenetünk tényleg elérjen a célközönségünkhöz.
Videó adta lehetőségek
Mára a legtöbb közösségi oldal amolyan videómegosztó platformmá vált. De legalábbis nagy hangsúlyt kapnak a videók. Nem csoda, hiszen a tartalomfogyasztási szokásaink jelentősen megváltoztak. Gyorsan, szemléletesen és élvezhetően akarjuk feldolgozni az információt, aminek remek eszköze a mozgóképes tartalom.
Ebből kiindulva a Google is azokat az oldalakat preferálja, ahol tartalomba illesztett videó található. A keresőóriás júliusban még egy ún. video index report-tal is kiegészítette a tartalomgyártókat segítő Search Console eszköztárat. Az új fül alatt azoknak az oldalaknak a listáját találjuk, melyeken a keresőrobot videós tartalmat észlelt. Ennek köszönhetően képet kaphatunk:
- a videókat tartalmazó oldalak számáról;
- az indexelésre került videókról;
- valamint a nem indexelhető videókról.
Persze a felhasználók nem légből kapott videókra kíváncsiak, hanem az oldal témájához szorosan illeszkedő tartalomra, ami jó kiegészítője a szövegnek. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy az internet továbbra is írott műfaj, ezért a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO fókusza ezen kell, hogy maradjon.
Hasznos tartalommal az olvasókért
Sajnos az elmúlt időszakban ismét elszaporodtak azok az oldalak, amiket kizárólag a keresőmotor manipulálására hoztak létre. Hiszen ki ne találkozott volna már olyan tartalommal a találati lista élén, melynek elolvasása után semmilyen hasznos információval nem gazdagodott.
Reagálva a jelenségre, a Google augusztusban útjára indította a helpful content update névre keresztelt algoritmust, melynek elsődleges célja a gyenge minőségű, a keresőmotort megvezető tartalmak kiszűrése. A frissítés egyelőre csak angol nyelven élesedett, de várhatóan a magyarra is kiterjesztik.
A Google mostani tanácsai szinte változatlanok az előző évek frissítései kapcsán megfogalmazottakhoz képest. Ismét az EAT, azaz a szakértelem, hitelesség és megbízhatóság szempontjaival találkozunk. Tehát továbbra is olyan egyedi, hasznos, minőségi tartalmat kell gyártani, ami kielégíti a felhasználók igényeit, valamint mélyreható szakértelmet és tudást tükröz.
Hiteles termékvélemények
Idén már két product reviews update-t, vagyis termékértékelések-frissítést is kiadott a Google, amiket tavaly másik kettő előzött meg. A frissítések leginkább az angol nyelvű tartalmakat érintik. Az újítások elsődleges célja az átfogó termékértékelések és termék-összehasonlítások jutalmazása, és a gyenge minőségűek visszasorolása.
A Google leglényegesebb útmutatásai a következők:
- a termékelőnyök és -hátrányok bemutatása;
- a termék összehasonlítása a korábbi verzióval;
- a termék összehasonlítása más termékekkel;
- a gyártónál lényegesen több információ átadása;
- a termék használatából eredő tapasztalatok bemutatása;
- vizuális elemek, hanganyagok és hivatkozások alkalmazása az értékelésben;
- adott körülmények közötti felhasználás bemutatása.
A frissítésekre egyébként a webshopok és az affiliate oldalak miatt volt szükség. Így az ilyen jellegű tartalmakat érintheti leginkább.
A cikk szerzője: Balog Botond
Weboldal: www.seoklikk.hu