A CRM jelentése. Milyen magyar CRM rendszerek vannak?

A CRM olyan ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer, amivel nyomon tudjuk követni látogatóink tevékenységét, és automatizálhatjuk oldalunk működését.
CRM borítókép

A CRM jelentése. Milyen magyar CRM rendszerek vannak?

Egy vállalkozás sikeres működése mindig az ügyfeleken múlik, ezért kiemelkedő szerep jut az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereknek. Ezek az úgynevezett CRM rendszerek automatizálják az ügyfélszolgálat és a marketing kampányok működését, valamint megkönnyítik az új vásárlók szerzésének és a meglévő ügyfelek megtartásának folyamatát. Görgess lejjebb, ha szeretnéd megtudni, hogy milyen magyar CRM rendszerek közül válogathatsz.

1. A CRM rendszer jelentése

A CRM egy betűszó, amely az angol Customer Relationship Management kifejezésből ered, és magyar nyelvre leginkább ügyfélkapcsolat-kezelés címszóval fordítható le. Honlap készítés során mi is rendelkezésre bocsátunk CRM rendszereket a partnereinknek!

Ezek a rendszerek segítenek kezelni az ügyfelek adatait, és magukban foglalják mindazt a stratégiai szemléletet, amit egy cég alkalmaz a potenciális és meglévő partnereivel folytatott interakciók során.

Egy CRM rendszer segítségével tudjuk nyomon követni vállalkozásunk összes olyan tevékenységét és adatállományát, amely az ügyfelekkel kapcsolatos.

Mindent egy központilag elérhető szoftverben tárolnak, amihez egyszerre több munkatársunk is hozzáfér. Így az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek egyszerre segítik a cégvezetők, a menedzserek, valamint az értékesítéssel foglalkozó osztályok munkáját.

Többféle módon bekerülhet valaki egy CRM rendszerbe, például egy kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével. Néhány e-mail küldését vagy kérdés megválaszolását követően lehetőségünk nyílik az ügyfelek adatainak és preferenciáinak pontos meghatározására.

Ennek eredményeként a marketingosztály könnyen szegmentálni tudja a potenciális vásárlókat.

Ezen lépések közül a legtöbb automatizáltan működik, ezzel megspórolva rengeteg időt és papírmunkát, felgyorsítva a kommunikációt az ügyfelekkel, ami jobb felhasználói élményhez vezet.

Weboldal készítés

2. Hogyan segíti a CRM egy vállalkozás működését?

Egy cég legfontosabb célja a CRM rendszer alkalmazása révén, hogy javítsa az ügyfelek megelégedettségét és növelje az eladásokat.

Ha nem tudod eldönteni, hogy szüksége van-e cégednek CRM-re, akkor talán a legkönnyebb módszer, ha megtekintjük az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek által megoldott problémákat:

  • Könnyen követhetővé válik az értékesítési menedzserek teljesítménye;
  • Ha a vásárlók rendszeresen kapcsolatba lépnek valamelyik alkalmazottaddal, akkor így jól átláthatod a korábbi interakciókat;
  • Minden ügyféladatot egy összekapcsolt rendszerben tárolhatsz, így nem fognak elveszni és könnyen ki tudsz keresni bármit;
  • Az ügyfelek korábbi megrendeléseinek és kommunikációjának tárolása által megkönnyítheted az ügyfélszolgálat működését is;
  • Céged üzemeltetése többé nem függ adott emberek munkájától, mert az online rendszer elvégzi az ügyfélkezelés főbb feladatait akkor is, ha a munkatársak betegek vagy szabadságon vannak;
  • Több folyamatot is automatikussá tehetsz, így növelve a vásárlók elégedettségét.
CRM rendszerek működése

3. Miért van szükség ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerekre?

A CRM rendszerek alapvető funkciója az, hogy minden ügyféladatot egy helyen dokumentálnak, így a vállalkozás vezetői könnyen hozzájuk tudnak jutni, és fel tudják ezeket használni a hosszútávú ügyfélkapcsolatok kialakítására.

Már az 1980-as évektől jelen vannak a vállalatok működésének mindennapjaiban, de csak az 1990-es évek végén kezdtek el automatizált felhőalapú rendszerekké fejlődni.

Az idő előrehaladtával pedig egyre inkább kibővült a lehetőségek tárháza:

  • A vásárlókkal való kapcsolattartás rögzítése e-mailen, közösségi médiában, telefonon és egyéb kommunikációs csatornákon keresztül;
  • A CRM rendszer fejlettségének függvényében, az ügymenet egyes részeit automatizálták, pl. feladatok kiadása, naptárak frissítése, emlékeztetők beállítása;
  • A munkatársak produktivitásának számon tartása a rendszerben tárolt információknak köszönhetően;
  • Az ügyfelek tevékenységeinek részletes elemzése, beleértve kapcsolattartási adataiknak a rendszerezését, weboldalunkra látogatásuk időpontjait, és vállalkozásunkkal kapcsolatos tevékenységeit (pl. mikor nyit meg egy e-mailt, milyen véleményeket ír rólunk);
  • Megkülönböztetheted vevőidet abból a szempontból, hogy mi iránt érdeklődnek, és mit adhatnál el nekik a legnagyobb valószínűséggel.
WordPress tárhely

4. A CRM rendszerek fő funkciói

1) Kapcsolatfelvételi központ automatizálása – egyik formája az előre rögzített hangfelvételek és gépi operátorok, amik segítenek az ügyfelek problémáinak megoldásában. Emellett megemlíthetők még a chatbotok, amelyek mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek választ adni a felmerülő kérdésekre.

2) Automatikus marketing – az ismétlődő tevékenységek automatikussá tételével hatékonyabb lesz a marketing stratégiánk is. Például egy potenciális ügyfél a lead generáló landing page kitöltésével egyúttal feliratkozik egy hírlevél listára is, így nagyobb eséllyel tudjuk vásárlóvá alakítani.

3) Geolokációs technológia – a lokális marketing eszközeit felhasználhatjuk a látogatók lakhelyének felderítése révén, amire gyakran GPS alkalmazásokat is bevetnek.

4) A munkafolyamatok automatizálása – a CRM rendszerek segítenek a vásárlói hűség kialakításában, csökkentik a munkatársakra nehezedő teher mennyiségét, ezáltal több idő jut a kreatív jellegű és a felsőbbszintű feladatok végzésére.

5) Projektmenedzsment – olyan információk is könnyen rendszerezhetővé válnak, mint a kliensoldali projektek céljainak, folyamatainak, teljesítésének és kockázatkezelésének adatai.

6) Lead menedzsment – az értékesítési osztály munkatársai egy helyen tárolhatják, követhetik és elemezhetik a leadekkel kapcsolatos adatokat.

7) Emberi erőforrás menedzsment – ellenőrizhetők a munkatársakkal kapcsolatos információk, pl. kapcsolati adatok, teljesítmény összegzések, juttatások.

8) Mesterséges intelligencia – az ismétlődő feladatok automatikussá tétele érdekében az MI rendszerek felismerik az ügyfél-vásárló viselkedési mintákat, hogy előre jelezzék a lehetséges interakciókat.

9) Elemzések – a felhasználói adatok elemzése révén könnyebb a célzott marketing kampányok kialakítása. Ezeket általában az irányítópultról érhetjük el.

10) Más szoftverekkel való integráció – például call center alkalmazások és ERP rendszerek (Enterprise Resource Planning = vállalati erőforrás tervezés).

5. CRM rendszerek típusai

Tekintsünk át röviden néhány ügyfélkapcsolat-kezelő rendszertípust, amiből kiderül, hogy melyik a legelőnyösebb választás.

5.1. Nyílt forráskódú CRM rendszer

A nyílt forráskód lényege, hogy az szabadon hozzáférhető bárki számára, így a cégek költségek nélkül tudnak módosításokat végrehajtani a rendszerben.

A vállalatoknak lehetősége van például a nyílt forráskódú CRM rendszerekhez hozzáadni olyan linkeket és kiegészítőket, amelyeken keresztül a közösségi média csatornáikat tudják nyomon követni.

Ide tartozik többek között az OroCRM, SugarCRM, és a Bitrix24 is.

5.2. Felhőalapú CRM rendszer

Az ügyfelek adatait egy külső hálózaton tárolják, amihez a munkatársaink bármikor és bárhol hozzáférhetnek, ha van internetkapcsolatuk.

Az adatvédelem jelenthet problémát, mivel ebben az esetben nem közvetlenül a vállalkozás birtokolja az ügyfelek adatait, hanem a felhőt működtető cégtől függ az információk elérhetősége.

Mindazonáltal ez a legnépszerűbb és talán legjobb választás, ha ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert akarsz használni.

Általában havidíjas szolgáltatásokról beszélünk, amelybe beletartozik a szerverek karbantartása és biztonságának védelme is.

A legnépszerűbb felhőalapú CRM rendszerek közé tartozik a Salesforce, Zendesk és a HubSpot.

5.3. Megvásárolható CRM rendszer

Némileg elavult típusú ügyfélkezelő rendszer, mivel a megvásárlását követően minden céges számítógépen külön fel kell telepíteni, ami egy nagy hátrányt jelent az online működő felhőalapú CRM-mel szemben.

Ezen belül is lehetnek eltérő típusai:

  • Analitikus CRM – fő funkciói közé tartozik a partneradatok és pénzügyi információk elemzése, értelmezése, valamint kimutatások készítése.
  • Operatív CRM – a marketinggel, értékesítéssel és ügyfélkezeléssel kapcsolatos feladatok elvégzését támogatják, hogy a lehető legtöbb folyamat automatikusan történjen.
  • Kollaboratív CRM – a vállalkozás minden dolgozója ugyanúgy hozzáfér az ügyféladatokhoz, és könnyen kapcsolatba tudnak lépni egymással a rendszeren keresztül.

6. Magyar ügyfélkapcsolat-kezelő szolgáltatások

Magyar cégeknek talán a legelőnyösebb megoldás, ha magyarországi CRM rendszert vesznek igénybe. Ezek közül mutatunk néhány példát.

6.1. Pipedrive CRM rendszer

A Pipedrive bár nem magyar nyelvű CRM rendszer, de nemzetközi szinten elismert, és mi is ezt használjuk a Kiszervezett Marketingnél, így bátran tudjuk ajánlani mindenkinek.

Pipedrive CRM rendszer

A Pipedrive egyik előnye, hogy fel tudunk venni embereket, és hozzájuk tudunk társítani céget vagy szervezetet. Egyedi mezőket tudunk megadni mindkét esetben. Például: a személyekhez fel tudjuk venni, hogy honnan érkezett a kapcsolatfelvétel – ezáltal visszakövetve a forrást és megtérülést –, illetve becenevet vagy bármilyen egyéb adatmezőt beállíthatunk (akárcsak a cégekhez is). Ezáltal saját magunk tudjuk beállítani, hogy milyen adatokat szeretnénk látni az ügyfeleinkről.

Emellett láthatjuk a személyeknél és cégeknél, hogy milyen előzményekkel rendelkeznek: hírlevelet küldtünk számára, vagy ha bármelyik munkatársunk e-mailt küldött az ügyfélnek a profiljában beállított e-mail címére, az is megjelenik itt, mivel a CRM és a céges e-mail kliensünk összeköttetésben állnak egymással.

A következő rendkívül hasznos funkciója a Pipedrive-nak a leadek felvétele. Ha valaki szerepel a CRM rendszerünkben, akkor az adott személyhez leadeket tudunk kapcsolni, végtelen számban. Tehát ha az egyik ügyfelünk ajánlatot kér valamilyen online marketing projekttel kapcsolatban, akkor minden egyes lehetséges üzletet külön tudunk rögzíteni.

További hasznos funkció, hogy az egyes ügyfelekhez vagy ajánlatokhoz kioszthatunk feladatokat is a munkatársaink számára. Például: felhívni valamiért, e-mailt küldeni, stb. Ezután megjelenik a teljesítendő feladatok között is, így senki nem fog megfeledkezni róla.

Részletesebb információkért olvasd el a Pipedrive bemutató cikkünket!

6.2. HyperTeam CRM rendszer

A HyperTeam szolgáltatásai lehetőséget nyújtanak az üzleti élethez kapcsolódó folyamatok automatikussá tételére, valamint a lokális és felhőalapú CRM rendszerek használatára.

HyperTeam CRM

Számon tudjuk így tartani a személyes és üzleti ügyeinket, feladatokat adhatunk a különböző munkacsoportoknak, valamint összekapcsolhatjuk a marketing, sales és ügyfélszolgálat tevékenységét.

Marketing kampányokat lehet indítani, hírleveleket automatizálni, de még a vállalati rendezvények szervezése sem jelent akadály.

6.3. MiniCRM ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer

A MiniCRM segít megoldani a káoszt, amivel egy vállalkozás menedzselése során meg kell küzdened. Egy nagyon jól működő online CRM rendszert biztosítanak az ügyfeleik számára.

MiniCRM

Nem kell többé időt pazarolnod a munkatársak kezelésére, a számlázásra, ügyfélszolgálatra, vagy a marketingre. Mindent automatizál!

A teendőkhöz határidőt és felelősöket rendelhetsz, így garantáltan nem lesz semmi elfelejtve. Emellett gyorsabb lesz az adminisztráció, minden teendődet egy helyen tudod kezelni és naptár integrációt is kapsz!

6.4. MomoCRM ügyfélkapcsolat-kezelés

A MomoCRM egy olyan szoftver, amellyel automatizálhatod az ügyfélnyilvántartást, feladatok és projektek kezelését, hírlevelek küldését, valamint a számlázást.

MomoCRM

Az itt létrehozott űrlapokat könnyen be tudod illeszteni a weboldalad felületére is, így ajánlatkérés vagy kapcsolatfelvétel esetén egyből átkerülnek a potenciális ügyfelek adatai a MomoCRM rendszerébe.

Növelheted árbevételed, feladatokat delegálhatsz és automatizálhatsz, e-mail sablonok által küldhetsz hírleveleket és köszönő üzeneteket vásárlás esetén.

6.5. Opteamus CRM rendszer

Az Opteamus CRM rendszert kifejezetten B2B vállalkozásoknak ajánlják. Mobilról is néhány másodperc alatt elérhető a gyorskereső funkciója, amivel minden ügyféladathoz könnyedén hozzáférhetünk.

Opteamus CRM rendszer

A cég már 1996 óta foglalkozik vállalati adatbázisok készítésével, ezért pontosan tudják, hogyan kell megkönnyíteni a cégek vezetését egy ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverrel.

Egyaránt van lehetőségünk felhőalapú és telepített CRM rendszert is igénybe venni az Opteamus szolgáltatásainak hála.

7. Összefoglaló

A CRM olyan ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer, amely egy vállalat leendő és jelenlegi partnereinek adatait kezeli, valamint az ügyfelekkel kapcsolatos folyamatokat igyekszik automatizálni.

Eltérő típusú CRM rendszerek vannak, melyek közül a legjobb választás a felhőalapú verziók használata. Ezek úgy tárolják a vevőink adatait, hogy azok bárhol és bármikor hozzáférhetők minden alkalmazott számára.

Gyorsan kikereshetjük, hogy melyik ügyfelünk mikor mit vásárolt, mi iránt érdeklődött, ezáltal könnyebbé válik a marketingesek, az értékesítési szakemberek és a projekt menedzserek dolga is.

Röviden ismertettünk néhány magyar CRM rendszert, amelyeket érdemes lehet kipróbálni, ha szeretnéd jobban átláthatóvá és automatizálttá tenni vállalatod ügyvitelét.

Kérlek nyomj rá a Megosztás gombra, ha szeretnél támogatni minket, hogy minél több embert tudjunk elérni! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a CRM jelentése?

A CRM rendszer magyarul annyit tesz, hogy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer, ami igyekszik automatizálni az ügyfélszolgálat és az adatkezelés folyamatait.

❓ Miért hasznosak a CRM rendszerek?

Rendszerezetten tárolják ügyfeleink adatait, korábbi vásárlásaikat, érdeklődési körüket, így az online marketingesek és az értékesítési szakemberek könnyen végezhetik munkájukat.

❓ Melyek a legnépszerűbb magyar CRM rendszerek?

Pipedrive, MiniCRM, HyperTeam CRM, MomoCRM, Opteamus CRM.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!