A Facebook Pixel beállítása (Facebook Képpont)

A Facebook Pixel beállítása weboldalon egy JavaScript kódrészlet beillesztését jelenti. A Facebook Képpont részei az alapkód és az események.
Facebook Pixel

A Facebook Pixel beállítása (Facebook Képpont)

A Facebook Pixel hatalmas segítséget nyújt abban, hogy a lehető legolcsóbban tudd elérni a célközönséged Facebook hirdetésekkel. Magyar nyelven Facebook képpont (újabban Meta képpont) néven emlegetik. Arra szolgál, hogy nyomon tudjuk követni a Facebook kampányaink sikerességét és eredményeit, hiszen a Hirdetéskezelő csak korlátozott információt szolgáltat (pl. kedvelések, megosztások, kommentek, kattintások száma). Ezek az adatok azonban nem mindig elegendők, mert nem derül ki, hogy az átkattintó felhasználók közül hányan vásároltak ténylegesen a webáruházunkban. Itt jön képbe a Facebook Pixel beállítása! 🙂

1. Mi az a Facebook Pixel?

Talán meglepő lesz, de a Facebook Pixel nem más, mint egy néhány soros kódrészlet, amit a webhelyed forráskódjában kell elhelyezned. Nagyban hasonlít a Google Analytics működéséhez.

A Facebook Pixel beállítása lehetőséget ad a Facebook számára, hogy nyomon tudja követni azon felhasználók tevékenységét a honlapodon belül, akik a Facebookról érkeztek és rendelkeznek ott profillal.

A Facebook képpont kódja egyébként két részből tevődik össze. Az első rész az úgynevezett Base Code (alap követőkód), amit a Facebook automatikusan létrehoz számodra, tehát neked csak ki kell másolnod és beillesztened a weboldaladra.

Az alap Facebook Pixel kód lényege, hogy a honlap minden oldalán megtalálható, és azt továbbítja a Facebook felé, hogy az adott oldalakat mely felhasználók mikor tekintették meg.

A Facebook képpont második része az úgynevezett Standard Event (eseménycímke), ami nem kötelező része a Pixel kódjának, csak ajánlott kiegészítő részként szerepel.

Az eseménycímkéket oldalakhoz tudjuk rendelni követés céljából, így még pontosabban használható a Facebook Pixel funkciója. Azon túl, hogy X mennyiségű ember járt az oldaladon, már láthatod az általad követett események teljesítményét is (pl. hányan töltöttek le egy fájlt, tettek a kosarukba egy terméket, vagy éppen vásároltak valamit).

A Facebook Pixel két összetevője tehát az alapkód, ami az adott URL címekre érkező látogatókat összegezi, valamint az események kódjai, amik már sokkal részletesebb tevékenységi körökre terjednek ki (regisztráció, kosárelhagyás, vásárlás, feliratkozás, stb.).

Facebook hirdetéskezelés

2. Facebook képpont előnyei

A Facebook Pixel három legnagyobb előnye a következő:

  • Hirdetések eredményeinek mérése – kiderítheted, mi történik, amikor az emberek látják a Facebook hirdetéseidet.
  • Eladások számának növelése – elérheted célközönséged azon részét, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mindezt az automatikus licitálásnak hála.
  • Hirdetések optimalizálása gondosabb célzással – például olyan felhasználókat célozhatsz meg a hirdetéseddel, akik már felkerestek egy adott oldalt vagy valamilyen konverziót hajtottak végre a webhelyeden (hasonló a remarketing fogalmához).

3. Facebook Pixel kód létrehozása

1) Nyissuk meg az Eseménykezelőt.

2) Válasszuk az Adatok hozzákapcsolása lehetőséget, majd a Web elemre kattintsunk. Ezután az Összekapcsolás gombra nyomjunk rá.

Facebook Pixel kód létrehozása

3) A Facebook képpont létrehozása során töltsük ki a Képpont neve adatmezőt.

4) Megadjuk a weboldalunk URL címét (egyszerű beállítási opciók keresése érdekében, támogatott partnerek integrációján keresztül, pl. Shopify esetében).

Partnerintegráció Facebook Képpont WordPress

5) Az esetünkben például lehetséges a WordPress integráció, amennyiben összekapcsoljuk a WordPress-fiókunkat a Metával.

Ugyanakkor a Facebook Pixel beállítása szintén lehetséges a Google Tag Manager (Címkekezelő) használatával, új címke felvételén keresztül.

Ezzel létrehoztuk a Facebook Pixel kódot, amit el kell helyeznünk a weboldalunkon. Erre több módszer is létezik.

4. A Facebook Pixel beállítása weboldalon

1) Nyissuk meg az Eseménykezelőt.

2) Válasszuk a bal oldalon található Adatforrások opciót, ahol a beállítandó Facebook képpontot kell megjelölnünk.

3) Itt válasszuk a Képpont beállításának folytatása lehetőséget.

Facebook Pixel beállítása weboldalon

4) Ezután választhatunk, hogy csak a Meta képpontot, vagy a Facebook Konverziók API-t is hozzákapcsoljuk-e a webhelyünkhöz. Egyelőre válasszuk csak a Meta képpont hozzáadását, a Konverziók API később is bekapcsolható.

5) Menjünk a Kód manuális elhelyezése opcióra.

6) Itt lesz lehetőségünk az alapkód kimásolására.

Facebook Pixel Eseménykezelő

7) A Facebook Pixel alapkód egy JavaScript-kódrészlet, amit a webhelyed fejlécében kell elhelyezned.

8) Keressük meg a WordPress (vagy más CMS rendszer) irányítópultján a fejléc-sablonok részt, majd a záró /head címke fölé másoljuk be a Facebook Pixel kódját.

9) Van lehetőségünk bekapcsolni az Automatikus speciális megfeleltetés lehetőségét – ekkor a weboldalad látogatóit automatikusan megfeleltetheted a Facebookról érkező emberekkel a korábban megadott adataik (pl. telefonszám, e-mail cím) alapján.

Ha ezzel is megvagyunk, felvehetünk eseményeket, vagyis eseménycímkéket a Facebook képpont még pontosabb működése érdekében.

5. Facebook képpont események felvétele

A Facebook Pixel események felvétele az úgynevezett Eseménybeállítási eszközzel történik. Ezzel alapeseményeket és paramétereket adhatunk meg, kódolás nélkül.

WordPress tárhely

Az Eseménybeállítási eszköz használata:

  1. Weboldal megnyitása az Eseménybeállító eszközzel.
  2. Azon oldalak kiválasztása, ahol meg akarunk adni eseményeket.
  3. Egy kattintással felkerül az esemény a honlapra, nem kell kódolással bajlódni.

Abban az esetben, ha manuálisan szeretnéd felvenni a Facebook Pixel eseményeket, kódokkal ezt is megoldhatod. Erről bővebben itt olvasható leírás.

Facebook Pixel alapesemények kódjai:

  • Vásárlás – fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: 0.00, currency: ‘USD’});
  • Tartalommegtekintés – fbq(‘track’, ‘ViewContent’);
  • Kosárba helyezés – fbq(‘track’, ‘AddToCart’);
  • Termék testreszabása – fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);
  • Keresés – fbq(‘track’, ‘Search’);
  • Kívánságlistához adás – fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);
  • Érdeklődés – fbq(‘track’, ‘Lead’);
  • Időpontfoglalás – fbq(‘track’, ‘Schedule’);
  • Kapcsolatfelvétel – fbq(‘track’, ‘Contact’);
  • Adakozás – fbq(‘track’, ‘Donate’);
  • Hely keresése – fbq(‘track’, ‘FindLocation’);
  • Próbaidőszak indítása – fbq(‘track’, ‘StartTrial’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
  • Előfizetés – fbq(‘track’, ‘Subscribe’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
  • Regisztráció befejezése – fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);
  • Jelentkezés elküldése – fbq(‘track’, ‘SubmitApplication’);
  • Fizetés kezdeményezése – fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);
  • Fizetési adatok megadása – fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);

Ha beállítod ezeket az eseményeket a fontosabb oldalaidon, akkor a későbbiekben könnyen beazonosíthatóvá és elérhetővé válnak azok a felhasználók, akik ezek közül valamelyiket végrehajtották.

Egy Facebook remarketing kampány megtervezése így néhány kattintással megvalósítható majd.

6. Facebook Pixel alapesemény példa

1) A weboldal eredeti HTML kódja – a weboldal HTML kódjának <head> és </head> címkéje közé kell beilleszteni a Facebook képpont kódját.

2) Facebook Pixel alapkód – az alapkód minden látogató esetén lefut, aki a Facebookról érkezik.

3) Facebook Pixel alapeseménykód – a Facebook képpont alapkódon belül a </script> címke fölé kell beilleszteni az eseménycímkéket, minden oldalon azon események kódjai, amelyek követése az adott oldalon fontos számunkra.

7. Összefoglaló

A Facebook Pixel egy néhány sorból álló kódrészlet, amit a weboldalunk minden oldalára be kell illesztenünk, ahol mérni szeretnénk a Facebookról érkező felhasználók tevékenységét.

Két része van, az alapkód és az eseménycímkék. A Facebook képpont alapkód minden oldalon kötelező elem, ahol a Pixelt használjuk.

A Facebook Pixel események viszont sokkal specifikusabb tevékenységeket tudnak mérni. Ezáltal hatékonyabbá válik a Facebook hirdetések üzemeltetése és a célközönség megszólítása.

Ha segítségre lenne szükséged a Facebook Pixel beállítása terén, vagy Facebook marketing kampányt szeretnél létrehozni, lépj velünk kapcsolatba! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy rövid kódrészlet, amit ha beillesztünk a weboldalunkra, akkor mérni tudjuk a Facebookról érkező felhasználók tevékenységét az oldalunkon, tehát a Facebook hirdetéskezelés is sikeresebbé válik.

❓ Kitől kérhetek segítséget a Facebook Pixel beállításában?

Lépj velünk kapcsolatba, ha online marketing specialistára van szükséged!

❓ Mik a Facebook Képpont részei?

Az alapkód és az eseménycímkék.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.