Google Űrlap készítése és kérdőív létrehozása ingyenesen

A Google Űrlap készítés egy nagyszerű lehetőség kutatások és kérdőívek összeállítására, rengeteg eltérő kérdéstípussal és automatikus elemzésekkel.
Google Űrlap készítése

Google Űrlap készítése és kérdőív létrehozása ingyenesen

Vannak esetek, amikor valamilyen felmérést kell végeznünk egy kérdőív segítségével, például szakdolgozathoz vagy a vállalaton belül a beosztottak véleményének az összegyűjtéséhez. Egy másik cikkben már szó esett a kapcsolatfelvételi űrlap készítés legfontosabb elemeiről, illetve azokról a WordPress bővítményekről, amelyekkel megvalósítható egy weboldalon belül az űrlapok vagy kérdőívek készítése ingyen. De mi a helyzet akkor, ha a honlaptól függetlenül szeretnénk kutatás végezni? Erre az eshetőségre nyújt megoldást a Google Űrlap készítése, ami könnyen használható, ingyenes és néhány perc alatt profi kérdőíveket tudsz vele összeállítani.

1. A Google Űrlapok előnyei

A Google Űrlapok létrehozása bárki számára elérhető ingyenesen, aki rendelkezik Google-fiókkal. További előnye, hogy magyar nyelven is működik a tesztek, kérdőívek, szavazások és felmérések készítése.

Olyan ingyenes eszközök között érhető el a Google Forms, mint a Google Dokumentumok, Táblázatok, Drive felhő tárhely, Gmail, Google Meet, Google Naptár, stb.

Egyébként az Űrlapok vállalati verziója a Google Workspace részét képezi, amit céges laptop kezelésére is használhatunk.

A Google Űrlap készítése azért is előnyös, mert semmilyen informatikai tapasztalatot nem igényel, ezért diákok és marketingesek számára is ideális. A kérdőíveket egyedi megjelenéssel ruházhatjuk fel, és egy kezelőfelületről tudjuk rendszerezni őket.

Számos eltérő kérdéstípus közül válogathatunk, amelyeket saját igényeink szerint tudunk sorrendbe állítani és szerkeszteni. Azt is beállíthatjuk, hogy az egyes kérdésekre adott válaszoktól függően jelenjenek meg a következő kérdések, illetve kötelezővé is tehetjük a legfontosabb kérdések megválaszolását.

A Google kérdőív készítés egyik legnagyobb előnye azonban még hátravan: a kérdésekre adott válaszokat automatikusan összefoglalja számunkra a Google Űrlapok rendszere, így diagramok és listák segítségével megtekinthetjük az összes választ egy helyen, vagy egyénileg is válaszadónként minden kérdést elemezhetünk.

Emellett a kérdőívek és űrlapok mobilbarát megjelenést kapnak, tehát reszponzív design szerint okostelefonról is kitölthetők.

Weboldal készítés

2. Mire használható a Google Űrlap készítése?

  • Online kérhetjük ki a látogatóink véleményét a szolgáltatásainkkal kapcsolatban piackutatás során;
  • Kiváló eszköz versenytárs elemzésre is, hiszen az űrlapokon keresztül a fogyasztók nyilatkozhatnak a konkurencia termékeinek előnyeiről és hátrányairól;
  • Szavazásokat indíthatunk például arról, hogy milyen témákban érdekli az embereket leginkább szakmai blogcikk;
  • Megvizsgálhatjuk az ügyfeleink legsúlyosabb problémáit, amelyek megoldásában segítséget tudunk nyújtani;
  • Közvélemény-kutatást indíthatunk a célcsoportunk körében;
  • Diákok esetében pedig a szakdolgozat megírásához ad megfelelő kutatásmódszertani hátteret a Google Űrlap készítése.
WordPress tárhely

3. Google Űrlap készítés lépései

A Google Űrlapokat ezen a linken keresztül tudod elérni. Ahogy korábban említettük, kell hozzá egy Google-fiók, másképp nem fogsz tudni kérdőívet készíteni. Ha hozzá szeretnél adni egy új Google Űrlapot, kattints a képernyő jobb alsó sarkában található + ikonra!

Google Űrlap készítése

Miután ez megvan, nevezzük el az űrlapot, ellenkező esetben „Cím nélküli űrlap” fog szerepelni a kérdőív kezdetén. Ezután meg kell adni az űrlap leírását.

Az űrlap leírása lehet egy rövid összefoglaló a kérdőív céljáról, tartalmáról, a válaszadók anonimitásának a biztosításáról.

Ezt követően elkezdhetjük a kérdések hozzáadását egyenként, az oldalsó + ikonra kattintva. Több típusú kérdést alkalmazhatunk Google Űrlap készítés során, amit hamarosan részletesebben is megnézünk.

Google kérdőív hozzáadása

4. A Google Űrlapok kérdéstípusai

Elég sok eltérő kérdéstípus közül válogathatunk a Google Űrlapok készítése alkalmával. Vannak köztük kifejtős, nyílt kérdések, amelyekben a válaszadók kifejthetik a saját gondolataikat.

Ilyenek például a Rövid válasz és a Bekezdés típusú kérdések. A kettő között az a különbség, hogy a Bekezdés típusba tartozó kérdések hosszabb válasz kifejtését teszik lehetővé.

Bekezdés szövegtípus

Illetve vannak olyan Google Űrlap kérdések is, amelyek csak megadott válaszlehetőségek közül engednek választani, tehát zárt típusú kérdésekről beszélünk.

Ide három lehetőség tartozik:

  • Feleletválasztós kérdések – a megadott opciók közül csak egyet lehet választani.
  • Jelölőnégyzetek – a megadott opciók közül akárhányat meg lehet jelölni.
  • Legördülő lista – a legördülő lista elemeiből egy opciót választhatunk ki.
Google Kérdőív jelölőnégyzetek

Itt lehetőségünk van a válaszadók saját véleményét is kikérni, mivel hozzáadhatunk „Más” mezőket, ahol egyfajta egyéb válaszként leírhatják a saját álláspontjukat, ha egyik felkínált lehetőséget sem tekintik igaznak.

Sőt, még fájlokat is feltölthetünk a Google Űrlapokhoz a Google Drive-on keresztül, így akár képeket vagy videókat is csatolhatunk a kérdésekhez.

További kérdéstípusok:

  • Lineáris skála – például 1-től 10-ig terjedő skálán értékelhetik egy szolgáltatás hasznosságát.
  • Feleletválasztós rács – egy táblázatszerű rács, ahol minden sorhoz egy értéket választhatunk ki az oszlopok közül.
  • Jelölőnégyzetrács – hasonló az előzőhöz, de itt egy sorhoz akár több értéket is választhatunk egyszerre.
Feleletválasztós rács

Végezetül, lehetnek még olyan kérdések, amik egy adott dátumra vagy időre kérdeznek rá. Emellett a Google Űrlapot szakaszokra tudjuk osztani, hogy elkülöníthető részeket alakíthassunk ki. A legfontosabb kérdéseket pedig kötelezően megválaszolandóként jelölhetjük meg.

5. Google kérdőív megosztása

Miután elkészült a Google Űrlapunk, el kell azt juttatnunk a célközönségünknek. Ekkor a jobb felső sarokban található Küldés gombra kattintva tudunk válogatni a megosztási módok közül.

A Google Űrlapok megosztási módjai:

  • E-mailen keresztül;
  • Facebookon és Twitteren való megosztás;
  • Megosztási link segítségével (amit automatikusan le is rövidíthetünk);
  • HTML beágyazása iFrame kóddal.
Google Űrlap megosztása

A Google Űrlap beállítható tesztként is, így lesznek helyes és helytelen válaszok, valamint minden kérdés bizonyos mennyiségű pontot ér majd. Ez főként az oktatóknak lesz hasznos, hiszen így az iskolában is alkalmazhatják a Google kérdőíveket.

A kérdőívre érkezett válaszokat megtekinthetjük háromféle lebontásban is:

  • Összegzett eredmények -minden válaszadó minden kérdésre adott válaszát tartalmazza;
  • Kérdésenkénti eredmények – a válaszokat kérdésenként láthatjuk;
  • Egyéni eredmények – válaszadónként olvashatjuk a válaszokat.
Google Űrlap eredmények elemzése

A Google Űrlapok legnagyobb előnye, hogy automatikusan összegezi számunkra az eredményeket diagramokon, így nem kell számolgatnunk és rengeteg időt fecsérelnünk az adatelemzésre.

Amikor úgy érezzük, hogy elég adatot gyűjtöttünk, beállíthatjuk, hogy nem szeretnénk több választ fogadni. Ekkor az emberek már nem fogják tudni kitölteni a kérdőívünket.

6. Összefoglaló

A Google Űrlap készítése egyaránt hasznos lehet közvélemény-kutatás, fogyasztói igények felmérése, vagy egyszerű szakdolgozati kutatás elvégzése céljából.

Magyar nyelven is elérhető, ingyenesen használható és számos kérdéstípus közül válogathatunk a Google kérdőívek készítése során.

A válaszokat automatikusan diagramokon és listákban összegzi számunkra a Google Forms, így időt spórol az adatelemzés során.

Amennyiben hasznos információkkal gazdagodtál, kérlek oszd meg a bejegyzésünket másokkal is! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Hogyan készíthetek Google Űrlapot?

Kattints erre a linkre, hogy elérd a Google kérdőív-készítő szolgáltatását.

❓ A kapcsolatfelvételi űrlap készítés hogyan lehetséges?

Ehhez kapcsolódóan léteznek kapcsolati űrlap készítő WordPress bővítmények.

❓ Milyen kérdéstípusok vannak a Google Űrlapok felületén?

Van rövid szöveges válasz, bekezdés, feleletválasztós rács, jelölőnégyzetek, legördülő lista, lineáris skála, jelölőnégyzetrács, feleletválasztós kérdés, stb.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés