Mi az a Gravatar? Központi avatar beállítása WordPress oldalon

A Gravatar egy globálisan használható avatar, amelyet elég egyszer beállítanunk, és ezt követően minden WordPress oldalon megjelenik.
Gravatar borítókép

Mi az a Gravatar? Központi avatar beállítása WordPress oldalakon

A Gravatar szó hallatán sokan gondolnak az Avatar filmre, pedig semmi köze a két dolognak egymáshoz. Ez legfőképp a WordPress weboldallal rendelkezőknek lesz hasznos, mivel globálisan használható avatar (vagyis profilkép) állítható be az alkalmazásával. Mindjárt kicsit érthetőbbé válik a Gravatar jelentése, valamint a létrehozásának menetét is bemutatjuk. Olvass tovább bátran! 🙂

1. Mi az a Gravatar?

A Gravatar jelentése egy angol mozaikszóból ered: Globally Recognized Avatar, nyersfordításban Globálisan Elismert Avatar. A magyarországi webfejlesztők körében központi avatarként ismert.

Először is tisztázzuk, mit is jelent az avatar szó. Ez egy kis kép, amely a weboldaladra regisztrált felhasználók neve mellett jelenik meg.

Gravatar

Azért hasznos a Gravatar létrehozása, mert így különböző WordPress webhelyeken és fórumokon tudjuk ugyanazt az avatart (profilképet) használni, nem kell mindig külön beállítani.

Amint létrehoztuk saját Gravatarunkat, az elkísér minket minden alkalommal, amikor egy WordPress weboldalra látogatunk, és kommentelünk valamelyik poszt alá.

Sőt, a Gravatar-profilunk létrehozása eredményeként nemcsak az e-mail címünkhöz hozzárendelt avatar lesz átemelve, hanem a személyes adataink is, amelyeket beállítunk a Gravatar oldalán.

Weboldal készítés

2. Hogyan tudok létrehozni saját Gravatart?

Egy új Gravatar megalkotásához be kell jelentkezned a Gravatar hivatalos oldalán, méghozzá egy WordPress.com oldalon létrehozott fiókkal.

A félreértések elkerülése végett, itt nem arról a WordPressről van szó, amit a CMS rendszereket bemutató cikkünkben is említettünk, illetve amit a világon több millió weboldal használ.

Miután végeztünk a regisztrációval, az ott megadott e-mail címünkhöz lesz hozzákapcsolva a globális avatar.

WordPress tárhely

De nem csak egy profilhoz tudjuk aktiválni a Gravatart, mert több e-mail címet is hozzá lehet adni, így hiába eltérő e-mailekkel regisztrálunk a különböző WordPress oldalakon, a globális avatart és profiladatokat magunkkal vihetjük.

Gravatar létrehozása

Itt van lehetőségünk új fényképeket feltölteni, amelyeket Gravatarként használhatunk. A képek hozzáadása működik URL címekről és a számítógépen tárolt fájlok közül is.

A fotókat meg is tudjuk vágni, valamint az előnézetük is látható kisebb és nagyobb méretben egyaránt.

Avatar megvágása

3. Gravatar kategóriák besorolása

Végezetül, az így kiválasztott Gravatart az elérhető négy kategória közül be kell sorolnunk valamelyikbe. Ezek a kategorizálások arra vonatkoznak, hogy a kép mennyire ideális fiatalkorúak részére, illetve nem tartalmaz-e offenzív elemeket.

1) G kategória – Minden weboldal és közönség számára megfelelő Gravatar. Korosztályra való tekintet nélkül bárki láthatja.

2) PG kategória – A Gravatar megjeleníthet provokatívan öltözött személyeket, szitokszavakat, vagy enyhébb erőszakot. 13 év alattiak nem tekinthetik meg.

3) R kategória – Ez a kép intenzív erőszakot, droghasználatot, meztelenséget, vagy súlyos káromkodásokat tartalmazhat. Csak 18 évnél idősebbek láthatják.

4) X kategória – A nyugalom megzavarására alkalmas szexuális képek, vagy erőszakot bemutató fotók. Megjelenítését még szigorúbb feltételekhez köti a rendszer.

Nyilván az egyetlen járható út, ha a G kategóriába tartozó Gravatart hozunk létre, mivel semmilyen offenzív tartalmat nem szabad használni az interneten!

Gravatar beállítása

Ezután már csak állítsuk be a feltöltött képet az e-mail címünkhöz rendelt Gravatarként, ahogy a fenti képen látható, és készen is vagyunk! 🙂

4. További profiladatok hozzáadása

A Gravatar mellett egyéb személyes információkat is megadhatunk, amelyek a profilképhez hasonlóan követnek majd minket minden WordPress oldalon, amikor kommentelünk vagy posztolunk valamit.

A My Profile menüpont alatt a Gravatar oldalán tudjuk ezeket az adatokat rögzíteni. Például: név, felhasználónév, lakhely, bemutatkozás, weboldalak, fotógaléria, kriptovaluták, szolgáltatások, kapcsolattartási csatornák.

További személyes adatok beállítása

Persze nem minden weboldal teszi lehetővé, hogy Gravatar-profillal tudjunk regisztrálni. Ebben az esetben egy olyan új felhasználót kell létrehoznunk az oldalon, amin csak a weboldal üzemeltetője által megengedett adatok jelennek meg, és a profilképet is nekünk kell újból beállítani.

5. Gravatar használata WordPress oldalon

Ha engedélyezni szeretnéd a felhasználók számára a globális központi avataruk használatát, akkor lépj be a WordPress Vezérlőpultjára.

A bal oldali sávban keresd ki a Beállítások menüpontot, azon belül pedig a Beszélgetés opciót. Tekerj le az Avatarok részhez.

Gravatar WordPress oldalon

Többek között ezen az oldalon van lehetőségünk:

  • Engedélyezni az avatarok mutatását a felhasználók neve mellett;
  • A Gravatar-kategóriák engedélyeit beállítani, vagyis milyen tartalmú fotókat szabad a felhasználóknak használni a WordPress oldalunkon profilképként;
  • Alapértelmezett avatart kiválasztani, amit a képpel nem rendelkező felhasználók kapnak meg regisztráció után.

Emellett, ha még inkább interaktívvá tennéd a weboldalad, akkor alkalmazhatod a felugró Gravatar profilablakokat a WordPress felületén.

Ez azt jelenti, hogy ha az egérmutatót a Gravatar profilkép felé viszed egy oldalon, akkor automatikusan előjönnek a korábban hozzácsatolt személyes információk (pl. további képek, weboldalak, bemutatkozás, teljes név, stb.) egy kis interaktív ablakban.

Gravatar ablak

Kép forrása: WordPress hivatalos oldala

A szolgáltatás használatához szükséged lesz a Jetpack bővítményre! 🙂

6. Összefoglaló

A Gravatar egy globálisan elismert avatart, azaz központi profilképet csatol a megadott e-mail címünkhöz. Honlap készítés során ezt ajánlatos figyelembe venni!

Ezzel a képpel fognak minket azonosítani az egész interneten keresztül, ha beregisztrálunk egy olyan oldalra, ahol a Gravatar használata engedélyezve van.

Ehhez nem kell mást tennünk, mint a Gravatar honlapján létrehozni a saját avatarunk, valamint további személyes adatokat is csatolhatunk a profilunkhoz.

Többek között ez egy kényelmes és ingyenes módszer arra, hogy eltérő blogokon, fórumokon és weboldalakon kommentelés vagy posztolás esetén mindig a márkanevünknek és személyes preferenciánknak megfelelő profilképpel jelenjünk meg.

Tetszett a bejegyzésünk, és valami új dolgot tanultál? Ebben az esetben kérlek támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a Gravatar jelentése?

A Gravatar egy univerzálisan, vagy ha úgy tetszik, globálisan használható avatar. Ennek értelmében tehát ha beállítod a profilképed a Gravatar oldalán, akkor minden WordPress oldalon, ahol az adott e-mail címmel regisztrálsz, kommentelsz vagy posztolsz, ez az avatar fog megjelenni a neved mellett.

❓ Hogyan adhatok hozzá Gravatart a weboldalamhoz?

Olvasd el a cikkünk azon részét, ahol bemutatjuk, hogy WordPress oldalakon hol tudod beállítani az avatarok láthatóságát.

❓ Miért előnyös a Gravatar használata?

Azért, mert így nem kell több tucat alkalommal ugyanazt a folyamatot elvégezned, nevezetesen profilképet beállítani, személyes adatokat hozzáadni, és így tovább.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!