Landing oldal fogalma, típusai és alkotóelemei (Példákkal)

A landing oldal (avagy landing page) a mi leszállópályánk, ahol az ügyfeleink először landolnak, miután weboldalunkra kattintanak.
Landing oldal borítókép

Landing oldal fogalma, típusai és alkotóelemei (Példákkal)

Ahogy egyre jobban belemerülsz a digitális marketing, a SEO és a weboldal készítés világába, valószínűleg rengeteg új kifejezéssel fogsz találkozni. Az egyik ilyen új fogalom a landing oldal (angolul landing page). Mi a landing page jelentése? Hogyan készítsünk hatékony, magas konverzióval rendelkező, vevőszerző weboldalakat? Olvass tovább, és hamarosan kiderül! 🙂

1. Mi a landing oldal jelentése?

A landing page leginkább úgy fordítható le magyarra, mint érkező oldal. Ezt látja a honlapunkra érkező látogató elsőként, miután rákattint egy megadott linkre, ami a weboldalunkra irányítja.

Vegyünk egy érdekes hasonlatot példaként, hogy megértsük a landing page fontosságát!

Épp a repülőgépen ülsz és várod a leszállás pillanatát. Izgulsz, hogy vajon minden simán fog-e menni. Aztán egy kis rázkódás után érzed, hogy már nem a levegőben vagy, hanem egyenletesen gurul a gép a kifutópályán.

A landing oldal tehát a mi leszállópályánk, ahova megérkeznek az utasaink, akik tulajdonképpen a honlapunk látogatói.

  • Mennyire sima és gördülékeny a landolásuk a leendő ügyfeleidnek az oldaladon?
  • Továbbra is „veled fognak utazni”?
  • Te bizalmat szavaznál egy olyan társaságnak, ahol nagyon rossz élmény fogadott?

Ezekre a kérdésekre érdemes válaszolni, amikor weboldalunkat tervezzük.

Felszállópályák azok a helyek, ahonnan a repülők érkeztek: Google hirdetések, közösségi média kampányok (a YouTubeFacebook, Instagram, vagy akár a Twitter felületén), vagy e-mailben küldött linkek.

A mi célunk nyilván az, hogy a lehető legtöbb hozzánk tévedt látogatót késztessük olyan cselekvésre, ami vállalkozásunk számára hasznos. Például: vegyenek meg egy terméket, iratkozzanak fel egy hírlevélre, vagy töltsenek le egy e-bookot.

Ezt nevezzük konverziónak: amikor a felhasználók oda kattintanak a weboldalunkon, ahova az online marketing eszközeivel irányítottuk őket, ezzel elősegítve üzleti céljaink elérését.

A landing page tehát a digitális marketing egyik eszköze, amelynek fő célja a konverziós arány növelése, vagy egy reklámkampány sikeres megvalósítása.

Weboldal készítés

2. Miben különbözik a landing page egy sima weboldaltól?

A tipikus honlapoknak általában egyszerre több célja van, és mindegyikhez egy különálló CTA gombot rendelnek hozzá.

Külön gomb a regisztrációhoz, a hozzászólások írásához, a termékek értékeléséhez, a visszajelzések küldéséhez, a hasonló termékek megtekintéséhez, és így tovább.

Egy weboldal arra koncentrál, hogy minél több helyre irányítsa el a látogatókat, felfedezésre biztatva őket a menüpontok között.

Így néz ki például a Kiszervezett Marketing weboldalának kezdőlapja.

Kiszervezett Marketing főoldal

A főoldalon számos CTA gomb található, melyek mind különböző célokkal rendelkeznek, és egyszerre több témát is taglalnak. Ez összhangban van az oldal céljával: látogatók széleskörű tájékoztatása és végignavigálása az oldalon.

Ezzel szemben egy landing oldal csak egy darab cél elérésére fókuszál, amit egy vagy több call to action felhívás is támogathat, de a hangsúly mindenképp ennek a meghatározott célnak az elérésén van.

Tehát a landing oldalon a CTA-k ugyanazt a célt fogják szolgálni, de legtöbbször csak egy nagyon jól látható call to action gombbal fogunk találkozni.

Nézzük is meg, hogy a Kiszervezett Marketing landing oldala hogyan épül fel.

Kiszervezett Marketing landing oldal

Mindkét CTA gomb és az oldal egész felépítése egy dologra fókuszál: az e-book letöltése. Még a menüpontok sem zavarják az összképet!

Az érkező oldalon tehát mindennek összhangban kell lennie egymással, és egy megerősített üzenetet kell sugallnia a honlap összes elemének, míg egy sima weboldalon a látogatók figyelme általában megoszlik.

Mi lesz az eredménye ennek az egésznek? A maximálisan elérhető legjobb konverziós ráta marketingkampányunk számára.

3. Milyen típusai vannak a landing oldalaknak?

A landing page az az oldal, amit a felhasználók azután látnak meg, hogy egy megadott linkre vagy hirdetésre kattintottak.

Ennél fogva az érkező oldalnak pontosan azt kell adnia a látogatóknak, amit elvárnak, végülis ezért klikkeltek rá az általunk kihelyezett hivatkozásra.

A kattintások számát és a konverziós arányt tovább tudjuk javítani, ha a megfelelő landing oldal típust használjuk. Tekintsük át, hogy miből válogathatunk!

WordPress tárhely

3.1. Lead generáló landing page

Először is tisztázzuk a lead fogalmát. Ez egy angol fogalom, amely azokra a látogatókra vonatkozik, akik kifejezik érdeklődésüket vállalkozásunk és termékeink iránt.

Ezt megtehetik úgy, hogy letöltik útmutatónkat, megadják adataikat regisztráció során, vagy rákattintanak a kihelyezett CTA gombunkra.

A lead generálás lényege, hogy minél több embert csábítsunk a weboldalunkra és adatokat szerezzünk tőlük, legfőképp az elérhetőségeiket és az e-mail címüket.

A lead generáló landing page olyan ajánlatot tartalmaz, ami felkelti a potenciális ügyfelek érdeklődését, ezért ők minél nagyobb számban klikkelnek majd a call to action gombunkra, illetve kitöltenek egy kapcsolatfelvételi / feliratkozási űrlapot.

Fő alkotóeleme egy adatrögzítő űrlap, ahol a látogatók személyes adatait tudjuk összegyűjteni egy jutalomért cserébe (pl. ingyenesen letölthető e-book), így a későbbiek során e-mail marketinggel érhetjük el őket.

Lead generáló landing oldal

A CondAir Systems ingyenes e-bookját úgy tudjuk letölteni, hogy egy lead generáló landing page-et töltünk ki, részletes adatokat szolgáltatva magunkról.

3.2. E-mail címekre fókuszáló landing page

A lead generáló landing oldalak egyik rövidebb, egyszerűbb változata az opt-in oldal, amelynek célja a látogatók e-mail címeinek megszerzése, hogy ezután hírlevelekkel és reklámanyagokkal tudjuk őket elérni. Tehát ez lényegében az opt-in marketing egyik verziója.

E-mail szerző landing oldal

Mi is rendelkezünk e-mail címekre fókuszáló landing oldallal, ahol egy ingyenes e-book letöltéséért cserébe adják meg adataikat a látogatók.

Fontos tehát, hogy olyan ajánlattal álljunk elő, ami tényleg értéket képvisel a látogatóink számára, másképp nem fogják önként közölni elérhetőségeiket.

3.3. Átkattintást célzó landing page

Az átkattintó landing oldalakat az e-kereskedelemmel foglalkozó webáruházak, illetve a szoftvereket vagy egyéb online szolgáltatásokat árusító cégek alkalmazzák.

Itt nem kap szerepet az adatgyűjtő űrlap, inkább egy bizonyos call to action gombra esik a hangsúly, amelynek az alábbi céljai lehetnek:

  • termék vagy szolgáltatás kipróbálása;
  • termék vagy szolgáltatás megvétele;
  • ingyenes próbaidőszak (általában 30 nap);
  • speciális ajánlat (kedvezmény) elfogadása.

A látogatókat tehát konkrét vásárlói tevékenységre ösztönözzük, de csak a tényleges vásárlás előtt, mivel a landing oldal célja a felhasználót összekötni a vásárlói oldallal egy átkattintás segítségével.

Átkattintó oldal

Az Adobe Creative Cloud egy átkattintó landing page keretein belül próbál minél több felhasználót szerezni a saját programjának, ahol a CTA gombokra kattintva élvezhetjük 7 napos ingyenes próbaidőszakunkat, miután megadtuk bankszámlánk adatait. 🙂

A vásárlások és a kattintások számának növelése érdekében igyekezzünk bemutatni a termék / szolgáltatás minden előnyét, kihangsúlyozva a kihagyhatatlan ajánlatunk nagyszerűségét.

3.4. Bevezető landing page

Másnéven splash page, amely egyfajta klikk utáni bevezető oldalként funkcionál, mielőtt a felhasználó eljutna tényleges weboldalunkra.

Általában nagyon egyszerű felépítéssel rendelkezik, kevés szöveget, maximum 1-2 képet tartalmaz, néha csak egy szimpla igen / nem kérdést tesz fel.

Bevezető landing oldal

A Tito’s Handmade Vodka weboldalán például mielőtt megtekinthetnénk az oldal tartalmát, válaszolnunk kell arra a kérdésre, hogy ihatunk-e már legálisan alkoholt (az oldal tartalmából kifolyólag, ha értitek a poént 🙂).

A New Yorker oldalán viszont az egyből felugró landing page a látogató e-mail címére kíváncsi, hogy feliratkoztassa a hírlevelükre.

Bevezető landing oldal

Nos, minden éremnek két oldala van, ahogy a mondás tartja. 🙂

4. A landing oldal 10 legfontosabb alkotóeleme

A landing page legyen összhangban weboldalunk többi részével, tehát az egységes design nagyon fontos. Tüntessük fel saját márkanevünket és logónkat, ezzel is még egyedibbé és személyesebbé téve értékajánlatunkat. Ez a brandépítés lényege.

2) Főcím

A főcím legyen rövid és tisztán érthető, ami konkrétan elmagyarázza, hogy mit kérünk a látogatóinktól, és mit fognak kapni cserébe. A főcím tehát pontosan összefoglalja a landing oldal lényegét!

Landing oldal főcíme

3) Vizuális elemek

A képek és videók használata növeli a felhasználói élményt, ezzel érdekesebbé téve az ajánlatunkat. Lehetnek interaktív elemek is weboldalunkon, amelyek egy történetet mesélnek el, vagy útbaigazítást adnak a call to action gomb felé.

4) Egyedi értékajánlat

Egy prémium terméket vagy szolgáltatást kell ajánlanunk a látogatóknak a személyes adataikért cserébe. Például: e-book, online ismeretanyag, ingyenes próbaidőszak, demó, ingyenes tanácsadás.

5) Kiemelkedő CTA gomb

Figyelemfelkeltő call to action gombot kell létrehoznunk, ami hatékonyan bevonzza a látogatók tekintetét és cselekvésre buzdítja őket, ezzel magas konverziós arányt biztosítva weboldalunk számára. A CTA gombok tervezéséről itt olvashatsz bővebben!

Landing page CTA gombja

6) Adatgyűjtő űrlap

A lead rögzítésére használt kitölthető űrlap mezőiben a látogatók megadják nevüket, lakhelyüket, vállalkozásuk nevét, születési idejüket, és ami a legfontosabb, e-mail címüket.

7) Megfelelő elrendezés

Úgy tervezzük meg a landing oldalt, hogy végigvezesse a látogatókat egészen a CTA gombig, akár nyilakat is használhatunk az iránymutatás érdekében. Emellett használjunk üres teret is, hogy megfelelően szemléltessük a hierarchikus elrendezést a landing page elemei között.

8) Értékelések és vélemények

Fontos, hogy megszerezzük a látogatók bizalmát, amihez jó alapot szolgáltat, ha a landing oldal részét képezik az ügyfeleink véleményei, értékelései (akár csillagos rendszerben, akár közösségi média idézetekkel), esetleg statisztikai adatok, vagy személyes elérhetőségeink megadása is növelheti a belénk vetett bizalom szintjét.

Kiszervezett Marketing értékelések

9) Előnyök bemutatása

Közöljük a felhasználókkal, hogy miért lesz számukra hasznos, ha rákattintanak a CTA gombunkra és élnek az ajánlatunkkal. Mutassuk be termékünk vagy szolgáltatásunk magas minőségét, legjobb funkcióit és egyedi jellemzőit.

10) Mobilbarát megjelenés

Mivel sok látogató mobiltelefonon keresztül fogja megtekinteni a landing oldalunkat, ezért optimalizáljuk az oldal megjelenését mobil készülékekre is. Ez a reszponzív webdesign.

5. Hogyan teszteljem a landing oldalam konverzióját?

Amint elkészítettük landing oldalunkat, még nem ért véget a meló, mert hátravan a tesztelés időszaka.

Azért teszteljük az érkezési oldalt, hogy megbizonyosodjunk a design és a szöveg helyességéről, amit a konverziós arány segítségével tudunk megvizsgálni.

A konverziós mutató arról számol be, hogy a landing page látogatói közül hányan hajtottak végre számunkra üzletileg megfelelő cselekvést: rákattintottak a CTA gombunkra, megvásárolták a termékünket, vagy kitöltötték a feliratkozási űrlapot.

Na de hogyan tesztelhetjük le egy landing page hatékonyságát?

Időszakonként hozzunk létre kicsit eltérő verziókat az érkezési oldalunkból, így lesz egy A verzió (az eredeti) és egy B verzió (az új változat).

Ezt nevezzük A/B tesztelésnek, amikor a két némileg eltérő landing oldalt ugyanazon közönségnek továbbítjuk párhuzamosan, és arra figyelünk, hogy melyik oldalról érkezik több konverzió.

Az A/B tesztelés egyébként a digitális marketing egyik gyakori eszköze, amely az értékajánlat (termék vagy szolgáltatás) tökéletesítését célozza.

Először tanácsos nagyobb eltérésekkel kezdeni, például legyen más a két landing page szerkezete, főcíme vagy háttérszíne, aztán ahogy a nagyobb változókat leteszteltük és pontosítottuk, haladhatunk az apróbb részletek felé:

  • CTA gomb formája, mérete, színe;
  • Kitölthető űrlap elrendezése, hossza;
  • Főcím színe, igazítása;
  • Képek és videók elhelyezése.

És így tovább, nyugodtan tesztelgessünk, amíg akár csak néhány tized százalékkal is, de javítani tudjuk landing oldalunk hatékonyságát!

A tapasztalatom az, hogy a vállalkozók ezzel kezdik a weboldalukat. Azonban ez már csak a finomhangolása az oldalnak. Úgymond a tökélyre csiszolása.

Abban az esetben ajánlom ezt, ha nagyon sok pénz és bevétel múlik azon, ha tizedeket javítunk a weboldal konverzióján.

Egyéb esetben a kész jobb, mint a tökéletes elve alapján egy KKV vállalkozásnak fókuszálnia kell a további folyamatokra és azoknak az elkészítésére.

6. Összefoglaló

A landing page olyan, mint egy leszállópálya: a weboldalunk látogatói ide érkeznek, amikor rákattintanak egy általunk kihelyezett linkre vagy hirdetésre, vagyis az első benyomás vállalkozásunkról itt alakul ki.

Ennél fogva a landing oldalak felépítésének, szövegezésének és designjának marketing szempontból tökéletesnek kell lennie.

Az egész oldal célja a magas konverziós arány elérése, tehát a látogatók személyes adatainak megszerzése, vagy termékek eladása. Ezt célszerű A/B teszteléssel folyamatosan ellenőrizni és javítani.

Ha tetszett a cikkünk, és hasznos információkkal gazdagodtál, kérlek oszd meg egy vállalkozó ismerősöddel!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a landing oldal jelentése?

A landing page az a hely, ahol a látogatóid „landolnak” az oldaladon belül, miután az interneten egy hirdetésre vagy más linkre kattintottak.

❓ Hol tudok landing oldalt készíteni?

Tekintsd meg a 8 legjobb landing page készítő alkalmazásról szóló cikkünket, vagy landing oldal készítéssel foglalkozó honlapunkat.

❓ Milyen landing page típusok vannak?

Lead generáló, e-mail címekre fókuszáló, átkattintást célzó, és bevezető landing oldalak.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!