Landing oldal borítókép

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Olvasási idő: 5 perc

Landing oldal fogalma, típusai és alkotóelemei (Példákkal)

Ahogy egyre jobban belemerülsz a digitális marketing, a SEO és a weboldal készítés világába, valószínűleg rengeteg új kifejezéssel fogsz találkozni. Az egyik ilyen új fogalom a landing oldal (angolul landing page). Mi a landing page jelentése? Hogyan készítsünk hatékony, magas konverzióval rendelkező, vevőszerző weboldalakat? Olvass tovább, és hamarosan kiderül! 🙂

1. Mi a landing oldal jelentése?

A landing page leginkább úgy fordítható le magyarra, mint érkező oldal. Ezt látja a honlapunkra érkező látogató elsőként, miután rákattint egy megadott linkre, ami a weboldalunkra irányítja.

Vegyünk egy érdekes hasonlatot példaként, hogy megértsük a landing page fontosságát!

Épp a repülőgépen ülsz és várod a leszállás pillanatát. Izgulsz, hogy vajon minden simán fog-e menni. Aztán egy kis rázkódás után érzed, hogy már nem a levegőben vagy, hanem egyenletesen gurul a gép a kifutópályán.

A landing oldal tehát a mi leszállópályánk, ahova megérkeznek az utasaink, akik tulajdonképpen a honlapunk látogatói.

  • Mennyire sima és gördülékeny a landolásuk a leendő ügyfeleidnek az oldaladon?
  • Továbbra is “veled fognak utazni”?
  • Te bizalmat szavaznál egy olyan társaságnak, ahol nagyon rossz élmény fogodott?

Ezekre a kérdésekre érdemes válaszolni, amikor weboldalunkat tervezzük.

Felszállópályák azok a helyek, ahonnan a repülők érkeztek: Google hirdetések, közösségi média kampányok (a YouTube, Facebook, Instagram, vagy akár a Twitter felületén), vagy e-mailben küldött linkek.

A mi célunk nyilván az, hogy a lehető legtöbb hozzánk tévedt látogatót késztessük olyan cselekvésre, ami vállalkozásunk számára hasznos. Például: vegyenek meg egy terméket, iratkozzanak fel egy hírlevélre, vagy töltsenek le egy e-bookot.

Ezt nevezzük konverziónak: amikor a felhasználók oda kattintanak a weboldalunkon, ahova az online marketing eszközeivel irányítottuk őket, ezzel elősegítve üzleti céljaink elérését.

A landing page tehát a digitális marketing egyik eszköze, amelynek fő célja a konverziós arány növelése, vagy egy reklámkampány sikeres megvalósítása.

2. Miben különbözik a landing page egy sima weboldaltól?

A tipikus honlapoknak általában egyszerre több célja van, és mindegyikhez egy különálló CTA gombot rendelnek hozzá.

Külön gomb a regisztrációhoz, a hozzászólások írásához, a termékek értékeléséhez, a visszajelzések küldéséhez, a hasonló termékek megtekintéséhez, és így tovább.

Egy weboldal arra koncentrál, hogy minél több helyre irányítsa el a látogatókat, felfedezésre biztatva őket a menüpontok között.

Így néz ki például a Kiszervezett Marketing weboldalának kezdőlapja.

Kiszervezett Marketing főoldal

A főoldalon számos CTA gomb található, melyek mind különböző célokkal rendelkeznek, és egyszerre több témát is taglalnak. Ez összhangban van az oldal céljával: látogatók széleskörű tájékoztatása és végignavigálása az oldalon.

Ezzel szemben egy landing oldal csak egy darab cél elérésére fókuszál, amit egy vagy több call to action felhívás is támogathat, de a hangsúly mindenképp ennek a meghatározott célnak az elérésén van.

Tehát a landing oldalon a CTA-k ugyanazt a célt fogják szolgálni, de legtöbbször csak egy nagyon jól látható call to action gombbal fogunk találkozni.

Nézzük is meg, hogy a Kiszervezett Marketing landing oldala hogyan épül fel.

Kiszervezett Marketing landing oldal

Mindkét CTA gomb és az oldal egész felépítése egy dologra fókuszál: az e-book letöltése. Még a menüpontok sem zavarják az összképet!

Az érkező oldalon tehát mindennek összhangban kell lennie egymással, és egy megerősített üzenetet kell sugallnia a honlap összes elemének, míg egy sima weboldalon a látogatók figyelme általában megoszlik.

Mi lesz az eredménye ennek az egésznek? A maximálisan elérhető legjobb konverziós ráta marketingkampányunk számára.

3. Milyen típusai vannak a landing oldalaknak?

A landing page az az oldal, amit a felhasználók azután látnak meg, hogy egy megadott linkre vagy hirdetésre kattintottak.

Ennél fogva az érkező oldalnak pontosan azt kell adnia a látogatóknak, amit elvárnak, végülis ezért klikkeltek rá az általunk kihelyezett hivatkozásra.

A kattintások számát és a konverziós arányt tovább tudjuk javítani, ha a megfelelő landing oldal típust használjuk. Tekintsük át, hogy miből válogathatunk!

3.1. Lead generáló landing page

Először is tisztázzuk a lead fogalmát. Ez egy angol fogalom, amely azokra a látogatókra vonatkozik, akik kifejezik érdeklődésüket vállalkozásunk és termékeink iránt.

Ezt megtehetik úgy, hogy letöltik útmutatónkat, megadják adataikat regisztráció során, vagy rákattintanak a kihelyezett CTA gombunkra.

A lead generálás lényege, hogy minél több embert csábítsunk a weboldalunkra és adatokat szerezzünk tőlük, legfőképp az elérhetőségeiket és az e-mail címüket.

A lead generáló landing page olyan ajánlatot tartalmaz, ami felkelti a potenciális ügyfelek érdeklődését, ezért ők minél nagyobb számban klikkelnek majd a call to action gombunkra, illetve kitöltenek egy kapcsolatfelvételi / feliratkozási űrlapot.

Fő alkotóeleme egy adatrögzítő űrlap, ahol a látogatók személyes adatait tudjuk összegyűjteni egy jutalomért cserébe (pl. ingyenesen letölthető e-book), így a későbbiek során e-mail marketinggel érhetjük el őket.

Lead generáló landing oldal

A CondAir Systems ingyenes e-bookját úgy tudjuk letölteni, hogy egy lead generáló landing page-et töltünk ki, részletes adatokat szolgáltatva magunkról.

3.2. E-mail címekre fókuszáló landing page

A lead generáló landing oldalak egyik rövidebb, egyszerűbb változata az opt-in oldal, amelynek célja a látogatók e-mail címeinek megszerezése, hogy ezután hírlevelekkel és reklámanyagokkal tudjuk őket elérni. Tehát ez lényegében az opt-in marketing egyik verziója.

E-mail szerző landing oldal

Mi is rendelkezünk e-mail címekre fókuszáló landing oldallal, ahol egy ingyenes e-book letöltéséért cserébe adják meg adataikat a látogatók.

Fontos tehát, hogy olyan ajánlattal álljunk elő, ami tényleg értéket képvisel a látogatóink számára, másképp nem fogják önként közölni elérhetőségeiket.

3.3. Átkattintást célzó landing page

Az átkattintó landing oldalakat az e-kereskedelemmel foglalkozó webáruházak, illetve a szoftvereket vagy egyéb online szolgáltatásokat árusító cégek alkalmazzák.

Itt nem kap szerepet az adatgyűjtő űrlap, inkább egy bizonyos call to action gombra esik a hangsúly, amelynek az alábbi céljai lehetnek:

  • termék vagy szolgáltatás kipróbálása;
  • termék vagy szolgáltatás megvétele;
  • ingyenes próbaidőszak (általában 30 nap);
  • speciális ajánlat (kedvezmény) elfogadása.

A látogatókat tehát konkrét vásárlói tevékenységre ösztönözzük, de csak a tényleges vásárlás előtt, mivel a landing oldal célja a felhasználót összekötni a vásárlói oldallal egy átkattintás segítségével.

Átkattintó oldal

Az Adobe Creative Cloud egy átkattintó landing page keretein belül próbál minél több felhasználót szerezni a saját programjának, ahol a CTA gombokra kattintva élvezhetjük 7 napos ingyenes próbaidőszakunkat, miután megadtuk bankszámlánk adatait. 🙂

A vásárlások és a kattintások számának növelése érdekében igyekezzünk bemutatni a termék / szolgáltatás minden előnyét, kihangsúlyozva a kihagyhatatlan ajánlatunk nagyszerűségét.

3.4. Bevezető landing page

Másnéven splash page, amely egyfajta klikk utáni bevezető oldalként funkcionál, mielőtt a felhasználó eljutna tényleges weboldalunkra.

Általában nagyon egyszerű felépítéssel rendelkezik, kevés szöveget, maximum 1-2 képet tartalmaz, néha csak egy szimpla igen / nem kérdést tesz fel.

Bevezető landing oldal

A Tito’s Handmade Vodka weboldalán például mielőtt megtekinthetnénk az oldal tartalmát, válaszolnunk kell arra a kérdésre, hogy ihatunk-e már legálisan alkoholt (az oldal tartalmából kifolyólag, ha értitek a poént 🙂).

A New Yorker oldalán viszont az egyből felugró landing page a látogató e-mail címére kíváncsi, hogy feliratkoztassa a hírlevelükre.

Bevezető landing oldal

Nos, minden éremnek két oldala van, ahogy a mondás tartja. 🙂

4. A landing oldal 10 legfontosabb alkotóeleme

A landing page legyen összhangban weboldalunk többi részével, tehát az egységes design nagyon fontos. Tüntessük fel saját márkanevünket és logónkat, ezzel is még egyedibbé és személyesebbé téve értékajánlatunkat.

2) Főcím

A főcím legyen rövid és tisztán érthető, ami konkrétan elmagyarázza, hogy mit kérünk a látogatóinktól, és mit fognak kapni cserébe. A főcím tehát pontosan összefoglalja a landing oldal lényegét!

Landing oldal főcíme

3) Vizuális elemek

A képek és videók használata növeli a felhasználói élményt, ezzel érdekesebbé téve az ajánlatunkat. Lehetnek interaktív elemek is weboldalunkon, amelyek egy történetet mesélnek el, vagy útbaigazítást adnak a call to action gomb felé.

4) Egyedi értékajánlat

Egy prémium terméket vagy szolgáltatást kell ajánlanunk a látogatóknak a személyes adataikért cserébe. Például: e-book, online ismeretanyag, ingyenes próbaidőszak, demó, ingyenes tanácsadás.

5) Kiemelkedő CTA gomb

Figyelemfelkeltő call to action gombot kell létrehoznunk, ami hatékonyan benvonzza a látogatók tekintetét és cselekvésre buzdítja őket, ezzel magas konverziós arányt biztosítva weboldalunk számára. A CTA gombok tervezéséről itt olvashatsz bővebben!

Landing page CTA gombja

6) Adatgyűjtő űrlap

A lead rögzítésére használt kitölthető űrlap mezőiben a látogatók megadják nevüket, lakhelyüket, vállalkozásuk nevét, születési idejüket, és ami a legfontosabb, e-mail címüket.

7) Megfelelő elrendezés

Úgy tervezzük meg a landing oldalt, hogy végigvezesse a látogatókat egészen a CTA gombig, akár nyilakat is használhatunk az iránymutatás érdekében. Emellett használjunk üres teret is, hogy megfelelően szemléltessük a hierarchikus elrendezést a landing page elemei között.

8) Értékelések és vélemények

Fontos, hogy megszerezzük a látogatók bizalmát, amihez jó alapot szolgáltat, ha a landing oldal részét képezik az ügyfeleink véleményei, értékelései (akár csillagos rendszerben, akár közösségi média idézetekkel), esetleg statisztikai adatok, vagy személyes elérhetőségeink megadása is növelheti a belénk vetett bizalom szintjét.

Kiszervezett Marketing értékelések

9) Előnyök bemutatása

Közöljük a felhasználókkal, hogy miért lesz számukra hasznos, ha rákattintanak a CTA gombunkra és élnek az ajánlatunkkal. Mutassuk be termékünk vagy szolgáltatásunk magas minőségét, legjobb funkcióit és egyedi jellemzőit.

10) Mobilbarát megjelenés

Mivel sok látogató mobiltelefonon keresztül fogja megtekinteni a landing oldalunkat, ezért optimalizáljuk az oldal megjelenését mobil készülékekre is.

5. Hogyan teszteljem a landing oldalam konverzióját?

Amint elkészítettük landing oldalunkat, még nem ért véget a meló, mert hátravan a tesztelés időszaka.

Azért teszteljük az érkezési oldalt, hogy megbizonyosodjunk a design és a szöveg helyességéről, amit a konverziós arány segítségével tudunk megvizsgálni.

A konverziós mutató arról számol be, hogy a landing page látogatói közül hányan hajtottak végre számunkra üzletileg megfelelő cselekvést: rákattintottak a CTA gombunkra, megvásárolták a termékünket, vagy kitöltötték a feliratkozási űrlapot.

Na de hogyan tesztelhetjük le egy landing page hatékonyságát?

Időszakonként hozzunk létre kicsit eltérő verziókat az érkezési oldalunkból, így lesz egy A verzió (az eredeti) és egy B verzió (az új változat).

Ezt nevezzük A/B tesztelésnek, amikor a két némileg eltérő landing oldalt ugyanazon közönségnek továbbítjuk párhuzamosan, és arra figyelünk, hogy melyik oldalról érkezik több konverzió.

Az A/B tesztelés egyébként a digitális marketing egyik gyakori eszköze, amely az értékajánlat (termék vagy szolgáltatás) tökéletesítését célozza.

Először tanácsos nagyobb eltérésekkel kezdeni, például legyen más a két landing page szerkezete, főcíme vagy háttérszíne, aztán ahogy a nagyobb változókat leteszteltük és pontosítottuk, haladhatunk az apróbb részletek felé:

  • CTA gomb formája, mérete, színe;
  • Kitölthető űrlap elrendezése, hossza;
  • Főcím színe, igazítása;
  • Képek és videók elhelyezése.

És így tovább, nyugodtan tesztelgessünk, amíg akár csak néhány tized százalékkal is, de javítani tudjuk landing oldalunk hatékonyságát!

A tapasztalatom az, hogy a vállalkozók ezzel kezdik a weboldalukat. Azonban ez már csak a finomhangolása az oldalnak. Úgymond a tökélyre csiszolása.

Abban az esetben ajánlom ezt, ha nagyon sok pénz és bevétel múlik azon, ha tizedeket javítunk a weboldal konverzióján.

Egyéb esetben a kész jobb, mint a tökéletes elve alapján egy KKV vállalkozásnak fókuszálnia kell a további folyamatokra és azoknak az elkészítésére.

6. Összefoglaló

A landing page olyan, mint egy leszállópálya: a weboldalunk látogatói ide érkeznek, amikor rákattintanak egy általunk kihelyezett linkre vagy hirdetésre, vagyis az első benyomás vállalkozásunkról itt alakul ki.

Ennél fogva a landing oldalak felépítésének, szövegezésének és designjának marketing szempontból tökéletesnek kell lennie.

Az egész oldal célja a magas konverziós arány elérése, tehát a látogatók személyes adatainak megszerzése, vagy termékek eladása. Ezt célszerű A/B teszteléssel folyamatosan ellenőrizni és javítani.

Ha tetszett a cikkünk, és hasznos információkkal gazdagodtál, kérlek oszd meg egy vállalkozó ismerősöddel!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

A weboldal készítő csapat egy tagját ábárzol

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Send this to a friend