Az ingyenes logó készítés 8 alapelve

A logó készítés egy fontos brandépítő folyamat, amelyet akár ingyenesen is meg lehet oldani logótervező szolgáltatásokkal. Ezt mutatjuk be ebben a cikkben.
Logó készítés

Az ingyenes logó készítés 8 alapelve

Mielőtt még hozzáfognál a logó készítés folyamatához, érdemes megismerkednek olyan alapvető dolgokkal, minthogy pontosan mi is a saját névvel készült logók funkciója. Ugyanis a leendő ügyfeleid a logóddal fogják azonosítani a cégedet és a termékeidet. A logótervezés nem jelenti azt, hogy egyből megnőnek az eladásaid, és nem is fogja egy szimbólum leírni a vállalkozásod működését. A logó funkciója ennél sokkal egyszerűbb – identitást, személyiséget, egyéniséget kölcsönöz az üzletednek. Cikkünkben bemutatunk 10 lépést és tippet, amelyeket követve nagyon könnyen készíthetsz Te is saját logókat ingyen.

További hasznos cikkünk a témában: A 8 legjobb ingyenes logótervező szolgáltatás.

Egy logó, amely tényleg eléri a célját, a következő jellemzőkkel rendelkezik:

  • Megkülönböztet a versenytársaktól;
  • Illik a céged profiljához;
  • Praktikus;
  • Esztétikus grafikai megoldásokat használ;
  • Viszonylag egyszerű a kialakítása;
  • Egy üzenetet közvetít a fogyasztók felé.

Ezek tehát a logó készítés alapelvei, amelyek fontosak a logótervezés során. Az egyszerű felépítés által a logó könnyen bekerül a potenciális fogyasztók agyába, elég csak egyszer rápillantaniuk az utcán. Próbálj valami egyedit és kiszámíthatatlant alkotni, miközben egy bizonyos határon belül maradsz.

Továbbá fontos az is, hogy a logó kiállja az idő próbáját, vagyis már a jövőre vonatkozóan készítsd el. Gondolj arra, hogy mi lesz ugyanolyan hatékony és meggyőző 10, 20 vagy akár 50 év múlva. Tekintsd meg például az Apple logójának változásait az elmúlt évtizedekben:

2. A logó készítés folyamatának megismerése

Ebben a lépésben, miután megismerted az eredményes logók jellemzőit, bemutatjuk a logótervezés folyamatának lépéseit. Ez általában nem lineáris folyamat, mivel folyamatosan vissza fogsz térni korábbi fázisokba egészen addig, amíg el nem éred a tökéletes, 100%-ban megfelelő logót.

Érdemes ezeket a lépéseket jól megfontolni, hiszen a brandépítés alapvető kelléke a vállalkozásod logója.

  • Végezz kutatást az iparágon belül – milyen logó készítési trendek vannak, hogyan néz ki a versenytársaid logója;
  • Keress kiemelkedően sikeres logóterveket – vedd szemügyre a legsikeresebb márkák logóit, például miért olyan sikeres a McDonald’s vagy a Coca Cola logója;
  • Vázlatok elkészítése – miután megvannak az alapok, jöhet az első vázlat megtervezése;
  • A logó kiértékelése – kérdezd meg a barátaidat, kollégáidat, vagy esetleg design tapasztalattal rendelkező ismerőseidet, hogy mit gondolnak az elkészült logóról;
  • Eltérő logóvázlatok létrehozása – az így kapott információk alapján készíts többféle verziót a logóból, eltérő színekkel és formákkal operálva;
  • Vélemények gyűjtése – készíts egy bemutató prezentációt vagy egy plakátot, amelyen az ügyfeleid vagy a munkatársaid láthatják az összes lehetséges logó variációt, és ez alapján ki tudják választani a legideálisabbat.
Weboldal készítés

3. A logó készítés legnagyobb dilemmái

Válaszold meg ezeket a kérdéseket, mielőtt véglegesítenéd a cég logóját:

  • Mennyit akarsz rászánni a logótervezés folyamatára?
  • Van-e határidő a projekthez?
  • Mit akarsz elérni a logó segítségével?
  • Milyen terméket vagy szolgáltatásokat kínál a vállalkozásod?
  • Ki a célközönséged? Buyer persona meghatározása.
  • Honnan jött a vállalkozás elnevezése?
  • Miben különbözöl a versenytársaidtól? KPI mutatók hozzácsatolása.

4. Ingyenes logótervező szolgáltatások

Számos nagyszerű online alkalmazás van, amellyel néhány perc alatt tudsz igazán kreatív logókat létrehozni, teljesen ingyen. Olyan logókészítő szolgáltatásokra gondolok itt, mint:

1) Canva – 40 ezernél is több lehetséges logó elrendezés közül választhatsz a Canva Pro előfizetéssel, viszont az ingyenes verzió is majdnem 13 ezer logótervezettel bír. További információ: Canva használata.

Cana logó készítés

2) Adobe Express – megadod a céged legfontosabb adatait, nevét, szlogenjét, és ehhez illő stílusban tudod elkészíteni az új logódat. Több opciót is felkínál az Adobe Express, amik közül válogathatsz kedvedre.

3) Squarespace logókészítő – a Squarespace CMS rendszer egyik eleme, amelyet ingyen használhat bárki logó készítés céljából.

4) Wix logótervező – a Wix szintén egy CMS rendszer, amely egyben logótervezésre és ötletgyűjtésre is alkalmas. Akárcsak az összes logótervező esetén, itt is személyre tudjuk szabni a színeket, betűtípusokat, grafikai elemeket, a hátteret, stb.

Wix logótervezés

5) Shopify logó készítés – egy újabb tartalomkezelő rendszer, a Shopify is képes logók létrehozására. Több száz sablon, eltérő logó variációk, személyre szabható kinézet, stb.

6) NameCheap – több szempontból egyéni logó készítést tesz lehetővé (betűtípus, színskála, ikonok, szlogen, elrendezés).

NameCheap logó készítés

További tippekért és leírásért olvasd el ingyenes logótervező szolgáltatásokat bemutató cikkünket.

5. Tanulj a profiktól!

Ha ötletekre van szükséged, nyugodtan vegyél példát más iparágak képviselőiről, híres márkákról és a logóik kinézetéről.

Ott van például a Nike híres logója, ami egy pipa – ki ne ismerné fel a világon? Ilyen egy erős, emlékezetes logó, amely élénk színek használata nélkül is képes felkelteni az emberek figyelmét.

Sokan nem tudják azonban, hogy honnan ered maga a logó. Az ókori görög istennő, Niké szobrának szárnyairól mintázták. Niké volt a győzelem istennője.

Nike logó eredete
Forrás: Greek Reporter

Érdekesség: 1971-ben Carolyn Davidson 35 dollárért készítette el a Nike logóját. Akkoriban grafikus designerként dolgozott a Portlandi Egyetemen.

6. Kerüld el a kliséket logó készítés során

Tanácsadó céged van? Ne használj villanykörtét a logódban, mert az „ötleteket szimbolizál”.

Telekommunikációval foglalkozol? Kerüld a szövegbuborékokat, mint a „beszélgetés” szimbólumai.

Nemzetközi vállalatot irányítasz? Ne is jusson eszedbe a földgömb ikonja, ami „globális” jelentéssel bír.

Ezek tipikusan az első ötletek, amik az eszedbe jutnak egy brainstorming során, ezért ezeket kell elsődlegesen elvetni. Hogyan lesz így egyedi logója a cégednek, ha már több száz vagy több ezer vállalkozás használ hasonlót?

Tartsd távol magad a vizuális kliséktől, és állj elő egy saját ötlettel! Illetve, semmiképpen ne másold le mások logóit – ez nem etikus, és a logó levédése miatt sérted a felhasználási jogokat is.

7. A forma fontossága logótervezésnél

Tekintsünk el az olyan alapvető példáktól, mint a logók névvel. Egy fokkal gondolkodjunk merészebben, és a vállalkozás elnevezését kössük egy grafikus szimbólumhoz vagy mértani formához.

Igyekezz egyedi betűtípust használni, amikor a cégnév vagy a szlogen hozzáadásán dolgozol. Viszont arra is figyelj oda, hogy egy jó logó a vállalkozás neve nélkül is könnyen felismerhető és használható.

Vannak olyan mértani formák, amelyek szimbolizálnak valamit. Például a kör és az ovális a teljességet és az egységet jelképezi. A négyzet és a háromszög formáit azonosítják a hatalommal, a stabilitással és az erővel.

WordPress tárhely

8. Logó készítés többféle céllal

Az elkészült logónak jól kell mutatnia több méretben is, hiszen eltérő felületeken fogod alkalmazni őket: Facebook borítóképen, óriásplakáton, weboldalon, termékeken, akár még áruszállító kisbuszok oldalán is!

Ezek mind-mind egyéni méreteket követelnek meg. Gondoskodj tehát arról, hogy könnyen kivehető legyen a logók tartalma minden esetben.

A másik kérdés a logó színére vonatkozik. Több cég előnyben részesíti a fekete-fehér designt, így teljesen a formára és a logó tartalmára tud összpontosítani. A színeknek is megvan a maguk szimbolikája.

Például a fekete az egyszerűség, a tekintély színe, a kék a megbízhatóság és a béke jelképe, a piros a szenvedély és a harag színe lehet.

9. Összefoglaló

A logó készítés a vállalati brandépítés egyik alapvető eleme, ezért gondos odafigyelést igényel, főleg ha úgy döntesz, hogy nem egy profi logókészítő szakembert bízol meg a feladattal, hanem megpróbálod ingyenesen elvégezni a logótervezést.

Általánosságban elmondható azonban, hogy célszerű profikra bízni a logó készítést, csakúgy, mint a weboldalak készítését.

Léteznek ingyenes logótervező szolgáltatások, amelyek számos variációban alkotják meg a számunkra ideális logót. Ezeket tudjuk változtatni színösszetétel, betűtípus, elrendezés, grafikus elemek szerint.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésünket. Kérlek, támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Melyek a legjobb ingyenes logótervezők?

A legjobb ingyenes logótervező szolgáltatásokról írtunk egy külön cikket.

❓ Milyen egy hatékony logó?

Praktikus, kiállja az idő próbáját, megkülönböztet a versenytársaidtól, egyszerű és egyben közvetíti a vállalkozásod fő üzenetét, filozófiáját.

❓ Miért fontos a logó készítés?

Brandépítés és márkanév-erősítés miatt.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés