Az ingyenes logó készítés 8 alapelve

A logó készítés egy fontos brandépítő folyamat, amelyet akár ingyenesen is meg lehet oldani logótervező szolgáltatásokkal. Ezt mutatjuk be ebben a cikkben.
Logó készítés

Az ingyenes logó készítés 8 alapelve

Mielőtt még hozzáfognál a logó készítés folyamatához, érdemes megismerkednek olyan alapvető dolgokkal, minthogy pontosan mi is a saját névvel készült logók funkciója. Ugyanis a leendő ügyfeleid a logóddal fogják azonosítani a cégedet és a termékeidet. A logótervezés nem jelenti azt, hogy egyből megnőnek az eladásaid, és nem is fogja egy szimbólum leírni a vállalkozásod működését. A logó funkciója ennél sokkal egyszerűbb – identitást, személyiséget, egyéniséget kölcsönöz az üzletednek. Cikkünkben bemutatunk 10 lépést és tippet, amelyeket követve nagyon könnyen készíthetsz Te is saját logókat ingyen.

További hasznos cikkünk a témában: A 8 legjobb ingyenes logótervező szolgáltatás.

Egy logó, amely tényleg eléri a célját, a következő jellemzőkkel rendelkezik:

  • Megkülönböztet a versenytársaktól;
  • Illik a céged profiljához;
  • Praktikus;
  • Esztétikus grafikai megoldásokat használ;
  • Viszonylag egyszerű a kialakítása;
  • Egy üzenetet közvetít a fogyasztók felé.

Ezek tehát a logó készítés alapelvei, amelyek fontosak a logótervezés során. Az egyszerű felépítés által a logó könnyen bekerül a potenciális fogyasztók agyába, elég csak egyszer rápillantaniuk az utcán. Próbálj valami egyedit és kiszámíthatatlant alkotni, miközben egy bizonyos határon belül maradsz.

Továbbá fontos az is, hogy a logó kiállja az idő próbáját, vagyis már a jövőre vonatkozóan készítsd el. Gondolj arra, hogy mi lesz ugyanolyan hatékony és meggyőző 10, 20 vagy akár 50 év múlva. Tekintsd meg például az Apple logójának változásait az elmúlt évtizedekben:

Apple logó története
Forrás: Web Design Ledger

2. A logó készítés folyamatának megismerése

Ebben a lépésben, miután megismerted az eredményes logók jellemzőit, bemutatjuk a logótervezés folyamatának lépéseit. Ez általában nem lineáris folyamat, mivel folyamatosan vissza fogsz térni korábbi fázisokba egészen addig, amíg el nem éred a tökéletes, 100%-ban megfelelő logót.

Érdemes ezeket a lépéseket jól megfontolni, hiszen a brandépítés alapvető kelléke a vállalkozásod logója.

  • Végezz kutatást az iparágon belül – milyen logó készítési trendek vannak, hogyan néz ki a versenytársaid logója;
  • Keress kiemelkedően sikeres logóterveket – vedd szemügyre a legsikeresebb márkák logóit, például miért olyan sikeres a McDonald’s vagy a Coca Cola logója;
  • Vázlatok elkészítése – miután megvannak az alapok, jöhet az első vázlat megtervezése;
  • A logó kiértékelése – kérdezd meg a barátaidat, kollégáidat, vagy esetleg design tapasztalattal rendelkező ismerőseidet, hogy mit gondolnak az elkészült logóról;
  • Eltérő logóvázlatok létrehozása – az így kapott információk alapján készíts többféle verziót a logóból, eltérő színekkel és formákkal operálva;
  • Vélemények gyűjtése – készíts egy bemutató prezentációt vagy egy plakátot, amelyen az ügyfeleid vagy a munkatársaid láthatják az összes lehetséges logó variációt, és ez alapján ki tudják választani a legideálisabbat.
Webshop készítés

3. A logó készítés legnagyobb dilemmái

Válaszold meg ezeket a kérdéseket, mielőtt véglegesítenéd a cég logóját:

  • Mennyit akarsz rászánni a logótervezés folyamatára?
  • Van-e határidő a projekthez?
  • Mit akarsz elérni a logó segítségével?
  • Milyen terméket vagy szolgáltatásokat kínál a vállalkozásod?
  • Ki a célközönséged? Buyer persona meghatározása.
  • Honnan jött a vállalkozás elnevezése?
  • Miben különbözöl a versenytársaidtól? KPI mutatók hozzácsatolása.

4. Ingyenes logótervező szolgáltatások

Számos nagyszerű online alkalmazás van, amellyel néhány perc alatt tudsz igazán kreatív logókat létrehozni, teljesen ingyen. Olyan logókészítő szolgáltatásokra gondolok itt, mint:

1) Canva – 40 ezernél is több lehetséges logó elrendezés közül választhatsz a Canva Pro előfizetéssel, viszont az ingyenes verzió is majdnem 13 ezer logótervezettel bír. További információ: Canva használata.

Cana logó készítés

2) Adobe Express – megadod a céged legfontosabb adatait, nevét, szlogenjét, és ehhez illő stílusban tudod elkészíteni az új logódat. Több opciót is felkínál az Adobe Express, amik közül válogathatsz kedvedre.

3) Squarespace logókészítő – a Squarespace CMS rendszer egyik eleme, amelyet ingyen használhat bárki logó készítés céljából.

4) Wix logótervező – a Wix szintén egy CMS rendszer, amely egyben logótervezésre és ötletgyűjtésre is alkalmas. Akárcsak az összes logótervező esetén, itt is személyre tudjuk szabni a színeket, betűtípusokat, grafikai elemeket, a hátteret, stb.

Wix logótervezés

5) Shopify logó készítés – egy újabb tartalomkezelő rendszer, a Shopify is képes logók létrehozására. Több száz sablon, eltérő logó variációk, személyre szabható kinézet, stb.

6) NameCheap – több szempontból egyéni logó készítést tesz lehetővé (betűtípus, színskála, ikonok, szlogen, elrendezés).

NameCheap logó készítés

További tippekért és leírásért olvasd el ingyenes logótervező szolgáltatásokat bemutató cikkünket.

5. Tanulj a profiktól!

Ha ötletekre van szükséged, nyugodtan vegyél példát más iparágak képviselőiről, híres márkákról és a logóik kinézetéről.

Ott van például a Nike híres logója, ami egy pipa – ki ne ismerné fel a világon? Ilyen egy erős, emlékezetes logó, amely élénk színek használata nélkül is képes felkelteni az emberek figyelmét.

Sokan nem tudják azonban, hogy honnan ered maga a logó. Az ókori görög istennő, Niké szobrának szárnyairól mintázták. Niké volt a győzelem istennője.

Nike logó eredete
Forrás: Greek Reporter

Érdekesség: 1971-ben Carolyn Davidson 35 dollárért készítette el a Nike logóját. Akkoriban grafikus designerként dolgozott a Portlandi Egyetemen.

6. Kerüld el a kliséket logó készítés során

Tanácsadó céged van? Ne használj villanykörtét a logódban, mert az „ötleteket szimbolizál”.

Telekommunikációval foglalkozol? Kerüld a szövegbuborékokat, mint a „beszélgetés” szimbólumai.

Nemzetközi vállalatot irányítasz? Ne is jusson eszedbe a földgömb ikonja, ami „globális” jelentéssel bír.

Ezek tipikusan az első ötletek, amik az eszedbe jutnak egy brainstorming során, ezért ezeket kell elsődlegesen elvetni. Hogyan lesz így egyedi logója a cégednek, ha már több száz vagy több ezer vállalkozás használ hasonlót?

Tartsd távol magad a vizuális kliséktől, és állj elő egy saját ötlettel! Illetve, semmiképpen ne másold le mások logóit – ez nem etikus, és a logó levédése miatt sérted a felhasználási jogokat is.

7. A forma fontossága logótervezésnél

Tekintsünk el az olyan alapvető példáktól, mint a logók névvel. Egy fokkal gondolkodjunk merészebben, és a vállalkozás elnevezését kössük egy grafikus szimbólumhoz vagy mértani formához.

Igyekezz egyedi betűtípust használni, amikor a cégnév vagy a szlogen hozzáadásán dolgozol. Viszont arra is figyelj oda, hogy egy jó logó a vállalkozás neve nélkül is könnyen felismerhető és használható.

Vannak olyan mértani formák, amelyek szimbolizálnak valamit. Például a kör és az ovális a teljességet és az egységet jelképezi. A négyzet és a háromszög formáit azonosítják a hatalommal, a stabilitással és az erővel.

8. Logó készítés többféle céllal

Az elkészült logónak jól kell mutatnia több méretben is, hiszen eltérő felületeken fogod alkalmazni őket: Facebook borítóképen, óriásplakáton, weboldalon, termékeken, akár még áruszállító kisbuszok oldalán is!

Ezek mind-mind egyéni méreteket követelnek meg. Gondoskodj tehát arról, hogy könnyen kivehető legyen a logók tartalma minden esetben.

A másik kérdés a logó színére vonatkozik. Több cég előnyben részesíti a fekete-fehér designt, így teljesen a formára és a logó tartalmára tud összpontosítani. A színeknek is megvan a maguk szimbolikája.

Például a fekete az egyszerűség, a tekintély színe, a kék a megbízhatóság és a béke jelképe, a piros a szenvedély és a harag színe lehet.

9. Összefoglaló

A logó készítés a vállalati brandépítés egyik alapvető eleme, ezért gondos odafigyelést igényel, főleg ha úgy döntesz, hogy nem egy profi logókészítő szakembert bízol meg a feladattal, hanem megpróbálod ingyenesen elvégezni a logótervezést.

Általánosságban elmondható azonban, hogy célszerű profikra bízni a logó készítést, csakúgy, mint a weboldalak készítését.

Léteznek ingyenes logótervező szolgáltatások, amelyek számos variációban alkotják meg a számunkra ideális logót. Ezeket tudjuk változtatni színösszetétel, betűtípus, elrendezés, grafikus elemek szerint.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésünket. Kérlek, támogass minket egy megosztással! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

10. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Melyek a legjobb ingyenes logótervezők?

A legjobb ingyenes logótervező szolgáltatásokról írtunk egy külön cikket.

❓ Milyen egy hatékony logó?

Praktikus, kiállja az idő próbáját, megkülönböztet a versenytársaidtól, egyszerű és egyben közvetíti a vállalkozásod fő üzenetét, filozófiáját.

❓ Miért fontos a logó készítés?

Brandépítés és márkanév-erősítés miatt.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

160+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 470+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 275.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig két év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, vg.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu, metropol.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!