A pop-up jelentése. A felugró ablakok helyes használata

A pop-up nem más, mint az az online hirdetéstípus, amely felugró ablakok formájában jelenik meg, és konverzióra ösztönzi a látogatókat.
Pop-up borítókép

Tényleg olyan rosszak a felugró ablakok? A pop-up helyes használata

A pop-up nem más, mint a mindenki által jól ismert felugró ablak, amely egyik pillanatról a másikra ott terem a képernyőnkön internetezés közben. Az egyik legmegosztóbb jelenség a felhasználók és a marketingesek körében. Hogy miért? A weboldal-tulajdonosok félnek, hogy elijesztik a látogatókat, mert a pop-up ablakok idegesítik őket. Nem is tudják, hogy léteznek olyan stratégiák, amelyekkel eredményesen lehet használni az ehhez hasonló reklámokat. Mutatjuk, hogy mi a titok nyitja! 🙂

1. A pop-up jelentése

A pop-up szép magyar szóval élve felugró ablakot jelent, amely egy online hirdetéstípus. Fő célja a weboldalunkon böngésző felhasználók figyelmének a megragadása, mivel egy külön kis ablakban jelenik meg a képernyőn.

Tartalmaik között szerepelhetnek az egyszerű szöveg mellett képek, videók, vagy akár CTA gombok is. Ez csak attól függ, hogy milyen célra használjuk a pop-up hirdetéseinket.

A Kiszervezett Marketing oldalán is találkozhatsz egy felugró ablakkal, amely az e-book letöltésére biztat. 🙂

Kiszervezett Marketing pop-up ablak

Nyilván mindenki fejében negatív gondolat támad, ha meghallja a felugró ablakok kifejezést, és ez nem véletlen. Rengeteg weboldalon helytelenül használják ezeket, szabályosan a felhasználók nyugalmát sértik meg vele.

Ezért van az, hogy sokan a felugró ablakok tiltása mellett döntenek, vagy valamilyen pop-up blocker szolgáltatást használnak.

Mégis, nem minden esetben ördögi találmány a felugró hirdetés, ahogy azt hamarosan látni is fogod!

Google hirdetések

2. Miért félnek a pop-up használatától a marketingesek?

Teljesen érthető, ha első látásra úgy gondoljuk, hogy a felugró ablakok alkalmazása egy weboldalon elég kockázatos. Ennek oka, hogy a legtöbb pop-up rosszul van beállítva.

Ezek a hirdetések vagy reklámok rossz időben jelennek meg és/vagy nem odaillő üzenetet közölnek. Ez pedig egyenesen gyenge felhasználói élményt eredményez.

Mindenki találkozott már olyannal, hogy alig lépett be egy weboldalra, máris ki kellett ikszelgetnie a pop-up ablakokat. Az ehhez hasonló szituációk miatt olyan kedvezőtlen a felugró ablakok megítélése manapság.

Azonban, ha képesek vagyunk jól időzíteni és helyesen megtervezni a pop-up marketing üzeneteinket, akkor rengeteg előnyre tehetünk szert.

3. Tényleg előnyös a felugró ablakok használata?

A válasz: igen, több szempontból is. Általánosan az alábbi célokra szokták használni a pop-up ablakokat:

  • Lead generálása, avagy a landing oldalak forgalmának növelése;
  • A visszafordulási arány csökkentése a látogatóink körében;
  • Új vásárlások és megrendelések szerzése, bevétel növelése;
  • A honlapunkon töltött idő meghosszabbítása a felhasználóknál;
  • Látogatóink regisztrációra biztatása.

A pop-up ablakok tehát leginkább a potenciális ügyfelek megtartására szolgálnak, és az online áruházak, valamint a lead generálásra használt landing oldalak szempontjából hasznosak.

Használatukkal egy esélyt kapunk arra, hogy visszafordítsuk az internetezőket a saját webhelyünkre, mielőtt még távoznának. Újból fel tudjuk kelteni az érdeklődésüket.

Sem az e-mail marketing, sem a Google Ads hirdetések nem képesek az éppen aktuális látogatóink figyelmét úgy megragadni, mint egy jól elkészített pop-up.

Így dupla esélyünk van, hogy konverziót csikarjunk ki a felhasználókból: kattintsanak rá egy gombra, regisztráljanak egy profilt, tekintsenek meg egy terméket, töltsenek le egy fájlt, stb.

Persze ne felejtsük el a szegmentálás szerepét sem a hatékony felugró ablakok megtervezésekor. Ha sikerül csoportokba sorolnunk a látogatóinkat, akkor a számukra legelőnyösebb felugró hirdetést tudjuk megjeleníteni.

WordPress tárhely

A következőkben áttekintjük, hogy miként működik egy felhasználóbarát pop-up.

4. A legjobb pop-up típusok

A lentebb bemutatott felugró ablakok mind a megfelelő időben kerülnek megjelenítésre, és a látogatóink viselkedéséhez igazodik a tartalmuk/üzenetük.

4.1. Kattintáshoz kötött felugró ablakok

Ha a felhasználó rákattint egy linkre, CTA gombra, vagy valamilyen hirdetésre, megjelenik számára a pop-up ablak.

Kattintáshoz kötött felugró ablakok

Tegyük fel, hogy az egyik látogatónk ráklikkel egy termékre, a kosarába teszi, és ekkor felugrik az online rendelési űrlap. Ugye milyen jól időzített és hasznos ez a pop-up? 🙂

4.2. Görgetésre aktiválódó felugró ablakok

A Google Tag Manager segíthet olyan címkéket elhelyezni a weboldaladon, amellyel mérhetővé válik, hogy meddig görgetnek le a látogatóid a honlapon, vagy mennyi időbe telik, míg elérnek a weblap aljára.

Ha ez megtörténik, tehát végig görgetnek az oldalunkon, akkor beállíthatunk egy automatikusan megjelenő pop-up ablakot.

Görgetésre aktiválódó felugró ablakok

Mikor hasznos ez? Abban az esetben, ha nem szeretnénk megzavarni a leendő ügyfeleinket vagy vásárlóinkat görgetés közben, és csak akkor mutatunk nekik valami érdekeset/újat, amikor már az oldal végére értek.

4.3. Kilépési szándék esetén megjelenő felugró ablakok

A kilépési szándékot több cselekvés is előre jelezheti, például az egérmutató mozgatása az oldalt bezáró X jelzés felé, vagy a böngésző keresősávjának irányába. Például: OptiMonk, ami a kosárelhagyási arányt csökkenti.

Az ehhez hasonló felhasználói magatartást érzékeli a rendszer, és egy pop-up ablakkal reagál, hogy az oldalon próbálja tartani a távozófélben lévő internetezőt.

Kilépési szándékra megjelenő pop-up

4.4. Időzítéshez kötött felugró ablakok

Egy másik hasznos típus a pop-up ablakok között, amelyik akkor aktiválódik, ha a látogatónk egy bizonyos időmennyiséget eltölt a weboldalunkon.

Időzítéshez kötött felugró ablakok

Például, ha a felhasználó már 15 másodperce (de inkább 45-50 másodperc az ideális) böngészi a weblapunkat, akkor felugrik egy tájékoztató jellegű pop-up.

Ezt alkalmazhatjuk a teljes honlapunkra, vagy csak egy kiemelt oldalra is. Így lehet fenntartani az emberek érdeklődését új információkkal.

5. Milyen céllal használd a pop-up ablakokat?

Különböző módszerekkel tudjuk javítani weboldalunk forgalmát, ha jól időzített felugró ablakokat használunk. Nézzük a leghasznosabb megoldásokat.

5.1. A vásárlói élmény növelése pop-up ablakokkal

Természetesen itt nem az idegesítő spam-szerű pop-up ablakokra kell gondolni, hanem az előbb is említett típusokra, amelyeket szívesen fogadnak a látogatóink. Például vásárlás esetén felugrik egy ablak, ami visszacsatolást kér a fogyasztói tapasztalatokról, vagy részletre fizetést kínál fel (ahogy az eMAG.hu esetében is).

Részletfizetés pop-up

5.2. Ajánlott termékek mutatása felugró ablakokkal

Amikor egy vásárló érdeklődik egy adott típusú termék iránt, akkor ahhoz hasonló árucikkeket ajánló ablakok fognak megjelenni a képernyőn, hogy több választási opciót kínáljon ügyfeleinknek.

Ajánlott termékeket mutató pop-up

A MediaMarkt webshopjában, ha kosárba teszünk egy terméket, egyből kapunk róla értesítést, és kapcsolódó árucikkeket is ajánlanak számunkra, amik esetleg érdekelhetnek minket.

5.3. Hírlevélre való feliratkoztatás pop-up ablakokkal

Ha az adott pillanatban a látogatónk még nem áll készen a vásárlásra, akkor megszerezhetjük az e-mail címét, hogy utána hírlevelekkel meg tudjuk győzni később. Ajánlhatunk pl. egyedi ajánlatokat és kedvezményeket, amikről csak e-mailen keresztül értesülhetnek.

Hírlevélre feliratkoztató pop-up

Az OptinMonster oldalán kilépési szándék esetén ajánlják fel számunkra az e-mailekre való feliratkozás lehetőségét.

5.4. A kosárba tett áruk megvételére biztatás felugró ablakokkal

Nagyon sok potenciális ügyfél nem fejezi be a vásárlást, miután a kosarába helyezte a terméket. Pop-up ablakokkal tudjuk őket emlékeztetni, hogy véglegesítsék a vételi folyamatot, akár a fizetési ablak is felugorhat egy visszaszámlálóval, hogy még inkább a sürgősség érzetét keltsük, vagy kedvezményeket kínálhatnak a vásárlásunk mellé (ahogyan a BOOM! by Cindy Joseph oldalán is).

Kosárban hagyott áruk megvételére célzó pop-up

5.5. Eladások és bevételek növelése pop-up ablakokkal

A lehető legtöbb látogatót tudjuk vásárlóvá alakítani, mert a jól időzített felugró ablakok vásárlásra biztatják, meggyőzik az embereket. Ajánlhatunk kedvezményt, kuponkódot, vagy ingyenes szállítási opciót is, amik csak limitált ideig elérhetők.

Limitált kedvezmény pop-up

Az AliExpress egy nagyszerű dropshipping üzletlánc, amely egy kiváló kedvezményről értesít minket, amint az oldalra lépünk.

6. Összefoglaló

A pop-up egy online hirdetéstípus, amely felugró ablakok formájában jelenik meg böngészés közben, és legtöbbször webáruházak használják.

Sokan negatívan viszonyulnak az ehhez hasonló figyelemfelkeltő módszerekhez, de ha megtanuljuk helyesen alkalmazni a felugró ablakokat a marketing stratégiánkban, akkor növelhetjük bevételünket, vásárlói körünket, és egyedi ajánlatokkal szolgálhatunk a látogatóinknak.

A legcélszerűbb olyan pop-up ablakok használata, amelyek kattintáshoz, görgetéshez, kilépési szándékhoz, vagy időzítéshez vannak kötve. Ezek a megfelelő időpontban, a megfelelő tartalommal jelennek meg.

Neked mi a véleményed a felugró ablakokról? Ha tetszett ez a kis összefoglaló, kérlek kattints a Megosztás gombra! Köszönöm szépen!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu 

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a pop-up jelentése?

A pop-up jelentése magyarul felugró ablak, ami egy online hirdetéstípus. Leggyakrabban webáruházak oldalain találkozhatunk velük, fő funkciójuk a vásárlásra biztatás.

❓ Hogyan csökkenthetem a kosárelhagyási arányt felugró ablakokkal?

Az OptiMonk bővítményt mindenre választ ad.

❓ Miért hasznosak a felugró ablakok?

Ha helyesen alkalmazzuk őket, akkor képesek növelni a bevételünket, új ügyfeleket szerezni, és csökkenteni a befejezetlen vásárlások számát.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, és az online marketing megszállottja.

A több mint 145 szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményükkel előrevetítik, milyen egy igazán profin megtervezett ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 2x-es Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számukra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagaslóak az online marketing területén.

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a több mint 330 db online cikkük is, aminek köszönhetően több mint 120.000 látogatójuk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt érték el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vannak nagy hírportálok hasábjain a területük szakértőjeként bemutatva. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu.

Azért lehetnek Google Partnerek, mert rendelkeznek a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleik hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Ádám előadást tartott már több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadója.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.