Tartalomjegyzék
ToggleKapcsolatfelvételi űrlap készítése WordPress oldalakon
Egy weboldal üzemeltetőjeként fontos, hogy a látogatóid minél nagyobb arányban vásároljanak tőled, érdeklődjenek árajánlat iránt, vagy esetleg feliratkozzanak a hírleveledre. Ezt nevezzük konverziónak. Azonban nem történik semmi sem anélkül, hogy tennénk érte: hiába helyezed ki az e-mail címedet a honlapod fejlécébe, ha nem rendelkezel kapcsolatfelvételi űrlappal. Ismerkedj meg a legjobb WordPress bővítményekkel, amelyeken át gyerekjáték a kapcsolatfelvételi űrlap készítése. Így garantáltan nem fogsz lemaradni egy üzleti megkeresésről sem! 🙂
1. Mi az a kapcsolatfelvételi űrlap?
Kapcsolatfelvételi űrlappal már szinte minden magára valamit is adó üzleti weboldalon találkozhatsz (céges weboldal készítés). A Kiszervezett Marketing weboldalán is van kapcsolatfelvételi űrlap, vess rá egy pillantást bátran!
Ha valamelyik ügyfél profi vevőszerző weboldalt szeretne magának, akkor kitölti a kapcsolati űrlapunkat, és szinte azonnal kommunikálunk is vele.
Az egész weboldaladnak a minőséget kell tükröznie, amely ugyanúgy jellemző a szolgáltatásaidra is. Ennek okán ne pont azon spórolj időt és energiát, hogy miként veszed fel a potenciális ügyfelekkel a kapcsolatot.
Nem elég csak elhelyezni a céges e-mail címedet egy jól látható helyen. Szükség van egy külön Kapcsolat oldalra, ahová el tudod készíteni a kapcsolatfelvételi űrlapodat.
Tapasztalatok alapján az űrlap elkészítése nagyban megkönnyíti a látogatóid dolgát. Nincs szükségük nekiállni másolgatni az e-mail címedet, megnyitni a Gmail-fiókjukat, és megfogalmazni egy egész levelet bemutatkozással, kérdésekkel, mindennel együtt.
Mindezt a sok bonyodalmat megspórolhatod a lehetséges ügyfeleidnek, ha gyorsan összeállítod a kapcsolatfelvételi űrlapodat, mivel itt elég csak kitölteniük néhány adatbekérő mezőt, és már kapcsolatba is tudunk velük lépni.
Ez a látszólag apró különbség nagyban befolyásolhatja vállalkozásod sikerét. Ki tudja, hány látogatód nem keresett fel egy árajánlatért, mert nem tudta, hogyan vegye fel veled a kapcsolatot, vagy egyszerűen nem volt kedve bajlódni az e-mail írással?
2. Hogyan épül fel egy kapcsolati űrlap?
Ha azt akarod, hogy minél több potenciális ügyfél kitöltse az űrlapod és felvegye veled a kapcsolatot, akkor mindenképp rövidre és lényegre törőre csináld.
Csak azokat az információkat kérd el a látogatóktól, amik feltétlenül szükségesek. Például online kapcsolatfelvételnél a születési dátum vagy a lakhely feltüntetése egyáltalán nem szükséges.
Ez azért is fontos, mert így lesz jogszerű az adatkezelésed, a GDPR előírásainak megfelelően.
Olyan információkra lesz szükséged, mint:
- Az űrlapkitöltő kereszt- és vezetékneve;
- Az általa irányított cég vagy vállalkozás megnevezése (opcionális);
- Kapcsolattartási adatok, pl. e-mail cím és telefonszám;
- Rövid összefoglaló, hogy miben lehetsz a segítségére;
- Az adatvédelmi tájékoztató elfogadásának lehetősége.
Ha ez mind megvan, már csak egy könnyen észrevehető CTA gomb szükséges Küldés vagy Beszéljünk! felirattal.
3. Űrlapkészítő WordPress bővítmények
Már sokszor láthattuk, hogy minden elképzelhető célra létezik legalább egy tucatnyi ingyenes WordPress bővítmény. Így van ez a kapcsolatfelvételi űrlap készítésével is.
Természetesen rengeteg egyéb célból is létrehozhatunk űrlapokat, például kifejezetten árajánlat kérésére, hírlevélre való feliratkozásra, időpontfoglalásra, eseményekre való jelentkezésre szolgáló űrlapokról is beszélhetünk.
Az űrlapkészítő bővítmények tehát halmozottan hasznosak, több szempontból is segítik sikerre juttatni vállalkozásunkat. Kicsit talán megnehezíti a helyzetet, hogy több száz WordPress plugin létezik űrlap készítés funkcióval.
Hogy megkönnyítsük a választást, kiemelünk Neked három olyan bővítményt, amelyek a legjobb minőséget nyújtják űrlapkészítés terén WordPress oldalak számára.
Látni fogod, hogy nem mindegyik plugin használható ingyenesen, de erre az alábbi vázlatpontokban kitérünk részletesebben.
3.1. WPForms űrlap készítés
A WPForms egy drag-and-drop elv szerint működő WordPress bővítmény, amellyel nagyon egyszerű és kezdőbarát az űrlapkészítés.
Percek alatt készíthetsz vele kapcsolati űrlapokat, visszajelzéseket gyűjtő űrlapokat, fizetési íveket. Előkészített sablonok könnyítik meg a dolgod, ezért talán ez a leginkább felhasználóbarát plugin űrlap készítésre.
A létrehozott űrlapok mint reszponzívak, tehát mobil eszközökön is gond nélkül használhatók. A beérkező kitöltésekről értesítést küldenek, valamint a spam elleni védelmet is biztosítják CAPTCHA feladatokkal.
A pénzösszegek és adományok gyűjtésére PayPal vagy Stripe kiegészítőket is beköthetünk az űrlapunkhoz többek között.
Némileg rossz hír azonban, hogy bár a WPForms rendelkezik ingyenes verzióval, amit letölthetünk a WordPress oldaláról vagy a bővítménytárból, de a teljes funkcionalitás elérése érdekében valamelyik prémium verziót ajánlatos megvásárolni.
A cikk írásának pillanatában éppen 50%-os kedvezmény volt érvényben, ezért a pontos árakról a WPForms hivatalos oldalán érdeklődj! 🙂
3.2. Ninja Forms űrlap készítés
A Ninja Forms plugin sok mindenben hasonlít az előbb bemutatott űrlapkészítőhöz: ez sem rendelkezik magyar fordítással, viszont könnyen kezelhető drag-and-drop szerkesztője és az alap változat ingyenes hozzáférhetősége miatt ideális választás lehet.
Ha teljesen kezdő vagy és soha nem készítettél még űrlapot vagy weboldalt, akkor mindenképpen ezt ajánljuk. Webfejlesztő segítsége nélkül tudsz olyan űrlapokat létrehozni, melyekbe akár fájlokat tölthetnek fel a kitöltők, valamint a beérkező adatokat egyszerűen letöltheted PDF, Excel, Google Táblázatok formátumban.
Rengeteg sablon elrendezés közül válogathatsz: visszajelzések gyűjtése, kapcsolatfelvétel, adattörlési kérelem, eseményre való regisztrálás, állásjelentkezés, kérdőív, PayPal és Stripe fizetés, MailChimp e-mail listához való hozzáadás, regisztrációs űrlap.
A kitöltéseket láthatod a WordPress Vezérlőpultján, valamint e-mailen keresztül is értesülsz róla. Ez már az ingyenes változatban is alap funkció.
Sajnos a Ninja Forms is rendelkezik prémium verzióval, amely számos funkcióval bővíti az elérhető lehetőségek tárházat. Például kreálhatsz elágazó, dinamikus űrlapokat is, amelyekben az adott válaszlehetőségeknek megfelelően folytatódik a kérdések sora.
Az éppen esedékes árakról tájékozódj a Ninja Forms oldalán!
3.3. Gravity Forms űrlap készítés
A harmadik WordPress plugin a Gravity Forms nevet viseli, és van egy nagy különbség az ezt megelőző két űrlapkészítő bővítményhez képest: a Gravity Forms nem érhető el ingyenesen, csak prémium változata van.
Ebből már sejthető, hogy a három opció közül ez a legprofesszionálisabb választás. Egyszerű behúzással működik az űrlap készítés, többoszlopos elrendezések és aloldalakra bontott design is elérhető.
Garantáltan nem lesz túl hosszú egyik űrlap sem. Emellett a kitöltők bármikor elmenthetik a haladásukat, hogy később vissza tudjanak térni.
Lehetőség nyílik többválasztós kérdések, jelölőnégyzetek használatára, lenyíló listákból választhatnak a látogatók, illetve termékeket is kezelhetünk vele.
Kiegészítőkből sincs hiány, több tucat közül válogathatunk. Van, amelyik automatikus kitöltést, tranzakciókezelést, marketing kampányokat tesz lehetővé, míg mások spam ellen nyújtanak védelmet, vagy CRM rendszereket biztosítanak.
A Gravity Forms oldalán tudsz érdeklődni a jelenlegi árakról!
4. Összefoglaló
A kapcsolatfelvételi űrlapok azért szükségesek, mert így megkönnyítjük azoknak a felhasználóknak a dolgát, akik üzenetet akarnak nekünk küldeni, vagy esetleg árajánlatot kérnek valamelyik szolgáltatásunkra.
Egy jó kapcsolati űrlap rövid és csak a feltétlenül szükséges adatokat kéri el a potenciális ügyfelektől.
Bemutattunk három WordPress bővítményt, amelyek űrlap készítés céljából nagyszerűen működnek. Kettő ezek közül ingyenes verzióval is rendelkezett, de mindhárom plugin elérhető prémium változatban.
Hasznosnak találtad cikkünket? Kérlek támogass egy megosztással! 🙂 Olvasd el WordPress weboldal készítés szupercikkünket is!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Rövid, csak a szükséges kérdéseket tartalmazza és gyors kommunikációt tesz lehetővé. Tekintsd meg a Kiszervezett Marketing kapcsolatfelvételi űrlapját példaként!
Hogy minél jobb legyen a konverziós és átkattintási aránya.
Erre a célra bemutattunk három nagyszerű bővítményt: WPForms, Ninja Forms és Gravity Forms. Olvasd el a cikkben az előnyeiket és hátrányaikat. Másik opció: Contact Form 7.