Tartalomjegyzék
ToggleHogyan legyen vevőszerző WordPress weboldalam?
A Kiszervezett Marketing saját példáját hozom neked arra, hogyan érdemes kialakítani a weboldalt annak érdekében, hogy eredményeket hozzon. Te is létrehozhatod ennek megfelelően a weboldalad, vagy tekintsd meg honlap készítéssel foglalkozó oldalunkat! Milyen egy vevőszerző weboldal? A cikkünkből kiderül!
1. A design majdnem mindenek felett!
A design, ez az első pont, aminek meg kell felelned! Amikor megérkezel egy oldalra, akkor rögtön látod, hogy az egy modern weboldal, vagy egy teljesen régimódi, még anno a 90-es évekből való designnal rendelkezik.
A weboldalon töltött első 7 másodperc nagyon sokat számít a látogatók számára. Fontos, hogy egy olyan weboldallal fogadd a látogatóidat, aminek szép, egységes és letisztult designja van.
Gondolj bele, hogy egy Ferrari szalonja milyen? Képzeld el, hogy besétálsz egy Ferrari szalonba, és ki van állítva egy gyönyörűszép, tűzpiros Ferrari, és szinte érzed az új kocsi illatát amint betetted a lábad a szalonba.
Na, pont ezt az érzést kell keltened a látogatóban, amikor bejön a „virtuális üzletedbe”. Elálljon szinte a lélegzete is!
Hisz te sem vásárolnál szívesen egy olyan helyen, ahol mondjuk minden termék poros, és még a padló is ragad a talpad alatt, ahogy egyik lépést teszed a másik után.
Nem azt mondom, hogy elavult, régi designú oldallal nem lehet eredményt elérni, de azt biztosan mondhatom, hogy nem olyat, mint egy szép weboldallal.
Az igényes weboldal pozícionál, így magasabb áron tudsz értékesíteni!
Hogyan szeretnél magasabb áron értékesíteni, ha egy poros, koszos „virtuális üzletben” fogadod a látogatóidat?
Ha nem akarsz a legolcsóbb lenni a piacon, akkor ezzel foglalkoznod kell, de azonnal!
2. Mit ne tartalmazzon a weboldalam?
Mielőtt kitérnénk arra, hogy mit tartalmazzon a weboldalad, sokkal inkább azt kell tisztázni, hogy mit ne tartalmazzon!
Ne legyenek felesleges menüpontok a weboldaladon!
Sokszor mondom, hogy ne legyen a weboldal tele olyan menüpontokkal, amelyekkel nem foglalkozol aktívan. Ilyen például a blog menüpont. Ez a UI/UX design alapvető szabálya.
Szinte minden weboldalon látni a blog menüpontot, azonban egy kicsit sem hasznos, ha nincs előre felépített marketing stratégiád a blogolásra. Valld be őszintén, hogy nincs ilyened!
Az sem épp a legjobb, ha a blog aloldal ott van, azonban 3 éve volt utoljára megosztva tartalom.
Az ügyfeleinknél azt tapasztaltam, hogy 10-ből 9 ügyfelünk kéri a blog menüpontot a kivitelezés során. Ekkor a következő kérdést szoktam feltenni nekik: Rendben, kedves ügyfél, mi lesz a következő 10 bejegyzés a blogon?
Szerinted mi a válasz? Hát az, hogy NEM TUDOM! De ha még a következő 5 bejegyzést kérdezném, akkor se tudnának rá válaszolni!
Ezek után nem szokták megkérdőjelezni, hogy szükség van-e a blog funkcióra vagy sem.
Bármikor, de tényleg bármikor fel lehet venni a blog funkciót. Körülbelül 2 kattintás a webesednek. Ezért nem kell aggódni.
Nekünk több mint 1 évig nem volt kapcsolat aloldalunk.
Amíg nem volt annyira bonyolult az oldal, és a látogatók egyszerűen eligazodtak az oldalon, addig nem kellett felvennünk ez a pontot. Hisz mindenhol ott voltak az adataink – e-mail cím és telefonszám.
Azonban mivel egyre több aloldalt hoztunk létre, és folyamatosan bővítettük a szolgáltatásunkat, ezért kénytelenek voltunk felvenni a kapcsolat oldalt, hogy a látogatók számára leegyszerűsítsük a kapcsolatfelvételt.
Ez igaz, nem csak a blog oldalra, de az összes többi felesleges oldalra is.
3. Mutasd meg az irányt az első látogatóid számára!
A látogatókat vezetni kell. Segíts számukra megtalálni, amit keresnek! Emeld ki, hogy mit üzensz számukra!
Bevágom ide a Kiszervezett Marketing menüjét. Szerinted a lenti kép alapján tudja a látogató, hogy ha első alkalommal a weboldalunkra látogat, akkor mit kell csinálnia?
Hívd fel a figyelmét egy gombbal a menüben, hogy mit csináljon a látogató!
Ezt úgy érdemes kialakítani, hogy az értékesítési piramisod legalsó lépcsőfokával kezdje. Tehát feltételezd a weboldal látogatójáról, hogy most először jár a weboldaladon.
Amennyiben Facebook kampányt építesz fel, akkor ott úgyis megvan az útvonal, hogy a végén ajánlatot kérjen. Ugye megvan?
A weboldalad felépítésénél inkább arra fókuszálj, hogy meglegyen a termékpiramisod, és azt a weboldaladon is fel tudd építeni!
Ha még nincs termékpiramisod kialakítva, akkor azon kezdj el dolgozni! Csak utána jöhet a weboldal kivitelezés.
4. A weboldalad a stratégiád része legyen
Az az idő, amikor azt mondjuk a látogatóknak, hogy itt van a szolgáltatásunk weboldala: „Vedd igénybe a szolgáltatásunk!” és ő megveszi, már lejárt.
Sokkal inkább stratégiában kell gondolkodni. Illetve abban, hogy több lépésben mutasd be a termékedet/szolgáltatásodat a weboldaladon.
Építs fel egy olyan termékpiramist – ezt lehet egy szolgáltatásra is felépíteni, lásd a mi saját példánkat, a weboldal készítést, azonban a továbbiakban az egyszerűség kedvéért hívjuk ezt termékpiramisnak -, amit a weboldaladon megvalósítasz!
Termékpiramis
A termékpiramis lényege, hogy egyre jobban megismerjen a látogató és elnyerd a bizalmát. Ami nem kezdődhetne jobban, minthogy adsz! További információ: értékesítési tölcsér működése.
5. Adj értéket a látogatóidnak – INGYEN
Legyen egy csali anyagod, amiért cserébe megadja az elérhetőségét a látogató. Több lehetőség közül választhatsz: letölthető ingyenes e-book, esettanulmány, öt e-mailből álló kurzus, hét videóból álló videós tanfolyam stb.
Itt azonban nincs vége, hisz a letöltés után el kell látnod őt hasznos tartalommal e-mailben. Ez is egy kemény feladat. Meg kell írni előre egy e-mail sorozatot, hogy utána fent tudd tartani az érdeklődők figyelmét. Ezekkel haladhatsz lépésenként. De ez a bejegyzés most nem az e-mail marketingről szól.
Példa: a Kiszervezett Marketingnél ez a „Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?” e-book. [INGYENES]
6. Legyen egy minimális tranzakció
Ha ezt tömören kellene megfogalmaznom, akkor azt mondanám, hogy:
Adj valamit kevés pénzért, ami a célközönséged számára nagy értékkel bír!
Itt a következő lépés az, hogy el tudd azt érni, hogy fizessen neked. Az, hogy mennyit fizet, szinte lényegtelen. Itt a pszichológia tény a fontos, hogy ő már fizet egy szolgáltatásodért.
Azért, mert ekkor megnyitja a pénztárcáját, és pénzt hagy nálad. Itt próbálj minél nagyobb értéket adni, és próbáld úgy alakítani, hogy nagyon megérje megvenni
7. Építs hosszabb távú elköteleződést
Itt egy olyan termékednek kell lenni, ami nem annyira nagy ugrás a kis vásárlás után. Mert ha itt mondjuk 100x-os ugrás lenne, akkor már rögtön túl nagy elköteleződést kérnél a látogatótól.
Tegyük fel példának, hogy van egy 1.000 forint értékű beugró terméked és utána azt kéred a látogatótól, hogy vásárolja meg a képzésed, vagy a tanácsadásod, mondjuk 150.000 Ft-ért.
Ha téged erre kérnének egyből, akkor biztos vagyok benne, hogy nem lenne meg a vállalkozás iránt az a bizalmad, hogy rögtön elkölts nála ennyi pénzt. Igen, de mennyi legyen az annyi?
Kőbe vésett arány vagy szabály erre nincs, hogy a beugró terméknek hányszorosa legyen az azt követő.
Azonban, ha most egy 10x-esben meghatározzuk az már egy jó példa számodra, amiből kiindulhatsz.
Ha ezt a szolgáltatást havidíjban meg tudod csinálni, akkor király vagy!
Ezzel azt tudod elérni, hogy minden egyes hónapban egyre nagyobb bizalommal lesz a céged iránt. Egyre jobban megismer, és egyre jobban megtudja azt, hogy mennyi értéket is adsz számára a szolgáltatásoddal vagy a termékeddel.
Példa: a Kiszervezett Marketingnél ez a weboldal karbantartás szolgáltatás.
8. Zsebeld be a nagy üzleteket egy vevőszerző weboldalon
Na, most jön az a rész, ahol lehet, hogy Te is tartasz. Hisz van egy fő szolgáltatásod, azonban ehhez a fő szolgáltatáshoz nincsenek felépítve az előző pontok. Ami elengedhetetlen annak érdekében, hogy online tudj értékesíteni.
Ezek nélkül, azt mondom, hogy szinte bele se kezdj, mert csak pénzkidobás lesz. Kivéve, ha egy multi vagy, akinek nagyon nagy marketing büdzséje van és erőből le tudod tolni a látogatóid torkán, hogy vásároljon.
Példa: a Kiszervezett Marketingnél ez a weboldal készítés szolgáltatásunk.
9. Gyorsítsd fel a folyamatot
Az nincs megtiltva számodra, hogy ha valaki letöltötte az INGYENES anyagod, ami lehet egy e-book, esettanulmány vagy bármilyen nagy értékkel bíró hasznos dolog a látogatóid számára, akkor átirányítsd a weboldaladról egy másik aloldalra.
Ez a másik aloldal pedig nem más, mint a fentebb felsorolt lépés következő szakasza, a belépő termék. Az a minimális összegű termék, amit a látogató szinte gondolkodás nélkül megvásárol és bizalmat szavaz számodra.
Így könnyen meg tudja azt tenni, hogy az ingyenes anyag után megvásárolja a fizetős anyagodat. Beljebb vagy egy lépéssel, mivel már vásárolt tőled.
A továbbiakban sokkal könnyebb lesz tovább vinni a folyamaton. Természetesen ez csak akkor működik, ha továbbra is értéket adsz számára.
10. Hogyan kezdjem el?
Az ügyfeleink 99%-a úgy keres meg minket, hogy egy fő termékét vagy szolgáltatását szeretné értékesíteni, ami jóval nagyobb értékű, mint amit a látogatók elsőre kifizetnének.
Ahogy fentebb olvashattad a bejegyzésből kiderül, hogy mennyi munka előzi még meg azt, hogy a tényleges termékedre/szolgáltatásodra a weben keresztül legyenek megrendelések.
Tehát első körben a stratégiád felépítésével kezdd. Melós? Igen! Megéri? Határozottan igen!
Ne feledd, egy weboldal soha nincs kész!
Kíváncsi vagyok, szerinted nekünk mennyi idő volt ezt mind felépíteni a Kiszervezett Marketing weboldalán? Írd meg üzenetben!
Ha hasznos volt számodra a bejegyzés, akkor szeretnélek megkérni, hogy küldd el valamelyik vállalkozó barátodnak/ismerősödnek e-mailben! Köszönöm!
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
11. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A Kiszervezett Marketing foglalkozik vevőszerző weboldal készítéssel.
Rendelkezik valamilyen csalitermékkel, ami felkelti a látogatók érdeklődését és bizalmat épít.
Legyen egy marketing stratégiád és tervezd meg előre a vevőszerző weboldalad tartalmát!