Mi az a fulfillment? Miért előnyös a kiszervezett logisztika?

A fulfillment cégek a kiszervezett logisztika előnyeivel segítik a webáruházakat, vagyis magukra vállalják a raktározás és szállítás ügyeit.
Fulfillment borítókép

Mi az a fulfillment? Miért előnyös a kiszervezett logisztika?

Egyre inkább jellemző az online kereskedelemmel foglalkozó webáruházakra, hogy nem tartanak saját raktárkészletet, hanem kiszervezik logisztikájukat egy külső céghez. Ezt nevezzük fulfillment üzleti modellnek. A kiszervezett logisztika előnye, hogy nem kell bajlódnod a rendelések teljesítésével, mert a feldolgozástól a csomagoláson át egészen a kiszállításig mindent a fulfillment szolgáltatás keretében elvégeznek helyettünk.

1. A fulfillment jelentése

A fulfillment magyarul kiszervezett logisztikát jelent, amelynek a nevében is benne van a lényegi mondanivalója: a webáruház tulajdonosa egy külső cégre bízza a raktározást, csomagolást és szállítást.

Ezáltal egy csomó tehertől megszabadul a kereskedő, és nem kell mással törődnie, mint a termékek értékesítésével és a webshop működtetésével. A logisztikát egy partnercég végzi.

A rendelések teljesítése tehát nem a mi problémánk. Ebből az egészből pedig a vásárlók semmit nem érzékelnek, mivel csak a mi cégünkön és márkanevünkön keresztül működik a webáruház.

És hogy miért van erre szükség? A választ az e-kereskedelem működésében kell keresni.

Egy online áruház nyitása 2023-ban már nem jelent nagy problémát, hiszen a webáruház készítés lehetséges önállóan vagy egy profi webfejlesztő csapat segítségével is.

Ami igazából gondot okoz, az a logisztika megoldása:

  • Hol raktározd el a termékeket?
  • Hogyan tarts leltárt az árucikkekről?
  • Kivel végeztesd el a termékek csomagolását?
  • Hogyan kézbesítsd a megrendelt árut a fogyasztónak?

Nos, a fulfillment üzleti modell alkalmazásával ezek a problémák egy csapásra megoldódnak, és neked nincs más dolgod, mint minél több vevőt szerezni.

Webshop készítés

2. Hogyan működik a fulfillment szolgáltatás?

Első lépésben az online vásárló a kosarába rak valamilyen terméket a webáruházunkból, majd megrendeli azt.

Mi fogadjuk a rendelést, azonban mivel nem rendelkezünk saját raktárkészlettel, ezért az automatikusan továbbítódik a logisztikai partnerünk irányába.

A logisztikai központban/raktárban a rendelést tartalmazó terméket előkeresik az árukészletből, becsomagolják, és a szállítást is intézik a vásárló által megadott címre.

Fulfillment üzleti modell

Mindezt a kereskedő, vagyis a webshop tulajdonosának a nevében.

A kereskedő és a fulfillment központ között rendszeresen zajlik a díjak egyeztetése és a számlák kifizetése, általában havi szinten.

A logisztikáért és szállításért csak a megrendelések teljesítése után kell fizetni, így nem kell attól félnünk, hogy vásárlók hiányában is pénzt kell kiadnunk ezen a téren. Egyedül a termékeid raktározási költségei kerülhetnek pénzbe, amit a fulfillment céggel kell egyeztetni.

3. Mi a különbség a fulfillment és a dropshipping között?

A dropshipping kicsit hasonlít a fulfillment kiszervezett logisztikájához. A dropshipping elvét követve úgy nyithatunk webshopot, hogy egyáltalán nincs szükségünk termékekre.

Dropshipping üzleti modell

Itt is van egy áruközpont, ami jelen esetben egy dropshipping beszállító. A lényegi különbség az, hogy míg a fulfillment webshop kézzel fogható árukészletet tart, és azt azonnal kézbesíti a megrendelőnek, addig a dropshipping beszállítótól a termékeket előbb meg kell rendelni, így az akár több napos késedelemmel érkezhet meg.

A kereskedő nem kerül fizikailag kapcsolatba az általa értékesített termékekkel sem a fulfillment, sem a dropshipping modell alkalmazása esetén.

Ha többet szeretnél megtudni a dropshipping üzleti modellről, akkor kattints ide!

A fulfillment azért előnyösebb, mert nem kell több helyről rendelgetnünk a termékeket, ezzel bonyolítva a szállítást is. Egyszerűen minden rendelést teljesíteni tudunk egy fulfillment raktárból, ahol az árukészletünket tároljuk.

4. A kiszervezett logisztika előnyei

A kisebb induló vállalkozások szeretik önmaguk rendezni az értékesítést és a szállítást is, egyedi csomagolást alkalmazni, személyesen gondoskodni minden termékről.

De amint terjeszkedni kezdenek, esetleg belépnek a nemzetközi piacokra is, már szükségük lesz egy dropshipping vagy fulfillment cégre.

Ennek számos előnye van amellett, hogy nem kell a logisztikára időt és pénzt pazarolnunk.

Webshop tárhely

4.1. Hatékonyság növelése

A logisztika rengeteg fejfájást okozhat minden kereskedőnek, ezért ha ezt egy külső cégre bízod, akkor sokkal több időd marad az igazán fontos dolgokkal foglalkozni:

  • Márkaépítés és folyamatos fejlesztések;
  • Termékek reklámozása, marketing tevékenységek;
  • Profit maximalizálása;
  • Ügyfelekkel való kapcsolattartás.

Ráadásul könnyen elszámolható és kalkulálható számlázás jellemzi a fulfillment cégeket, így nem kell váratlan költségektől sem tartanod.

4.2. Költségmegtakarítás

Hosszútávon mindenképpen előnyösebb a kiszervezett logisztika, mint az önerőből végzett raktározás. Ahogy növekedni kezd a céged, egyre több feladat hárul majd rád, ami értelemszerűen megnövekedett költségeket is jelent.

A fulfillment vállalkozások azonban nagyobb forgalom esetén még engedményeket is adnak. Nem kell attól sem félned, hogy kevés eladás esetén is fizetned kell a logisztikáért, mivel szerződésbe tudod foglalni, hogy csak az értékesített termékek után fizess díjat.

Nincsenek tehát fix költségek, amelyeket minden hónapban ki kell fizetnünk, még ha szinte semmit nem is adtunk el, illetve hosszú távú raktárbérleti szerződést sem kell kötnünk.

Megspórolhatjuk így a raktárbérlés, a csomagolás, a termékszállítás és a logisztikai személyzet bérköltségeit is.

Azt azonban ne felejtsük el, hogy a fulfillment céggel kötött megállapodás szerint vagy raklapok, vagy polcok száma szerint fizetjük árukészletünk raktározását. Ez még mindig előnyösebb, mint egy egész raktárt kibérelni. 🙂

4.3. Nincs szükség személyzetre

Minél több alkalmazottad van, annál több személynek kell a munkafolyamatát rendszerezned, számukra bérezést biztosítanod, felelősséget vállalnod értük.

Logisztika területén pedig rengeteg pozíciót kell betölteni, ha házon belül akarjuk megszervezni a szállítást: alkalmazottak betanítása, raktárkészlet fenntartása, csomagolás, szállítás, postára adás, visszaküldött termékekkel való bajlódás, garanciavállalás, stb.

Ha ezt az egészet egy külső fulfillment cégre bízod, nincs miért aggódnod! A céged fejlesztésére így sokkal több időt tudsz szánni, hiszen nincs értékesebb dolog az időnél.

5. Hazai fulfillment cégek

Nézzünk néhány példát a magyarországi fulfillment szolgáltatásokról, amelyek a Te webáruházad működését is megkönnyíthetik.

5.1. WebShopIroda kiszervezett logisztika

Érdemes megemlíteni a WebShopIroda logisztikai szolgáltatásait. A beérkezett termékeinket raktározzák, a rendeléseket folyamatosan regisztrálják, a készlet megcsappanása esetén időben figyelmeztetnek minket.

Még a hibás termékeket is igyekeznek kiszűrni, a megrendelésekhez kísérőlevelet is csatolnak, számlával együtt. Az elszámolások havonta történnek a csomagforgalom alapján.

WebShopiroda fulfillment cég

5.2. Webshippy kiszervezett logisztika

Egy másik lehetőség a Webshippy fulfillment szolgáltatása, ami már a dropshipping során is felmerült. Jóval kedvezőbb árakon dolgoznak, mint az átlagos futárcégek.

Még saját fejlesztésű felhőalapú logisztikai platformmal is rendelkeznek, amit összeköthetünk webáruházunkkal, hogy folyamatosan pontos adataink legyenek a raktárkészletünkről.

Webshippy kiszervezett logisztika

5.3. Complexpress kiszervezett logisztika

A Complexpress a 21. századi webshoplogisztika fontosságát hirdeti már 15 éve. Kezeskednek az utánvétes garanciákért, valamint modern raktári infrastruktúra segítségével végzik a lehető leggazdaságosabban a termékek logisztikai menedzsmentjét.

Termékeinket polcra vagy raklapra helyezik, vonalkóddal látják el, majd a kiszállítás után elvégzik minden dokumentum és számla elkészítését.

Complexpress kiszervezett logisztika

5.4. iLogistic kiszervezett logisztika

Az iLogistic szintén nagyszerű alternatíva lehet a fulfillment cégek között, amely 2004 óta foglalkozik a logisztika kiszervezésével. Online raktárkészlet szoftverükkel nyomon tudjuk követni árucikkeink elérhetőségét, és a rendelések állapotát.

Emellett gondoskodnak az át nem vett termékek visszakerüléséről a raktárba, az általunk megszabott gyakorisággal utalják át az utánvétes kézbesítések bevételét a számlánkra.

iLogistic fulfillment cég

6. Összefoglaló

A fulfillment szolgáltatás hasonlóan működik a dropshipping üzleti modellhez. Annyi a különbség, hogy itt rendelkezünk raktárkészlettel, azonban az árukat egy külső cégnél raktározzuk el.

A fulfillment cégek végzik a rendelések kezelését, az áruk csomagolását, a készlet leltározását és a kiszállítást. Sokkal egyszerűbb így a webáruház készítés!

A webshop tulajdonosának így marad ideje a termékek reklámozására és a bevételek maximalizálására. A kiszervezett logisztika egy kényelmes és költséghatékony megoldás a webáruházak számára.

Persze ez az egész mit sem ér, ha nincs egy profin felépített webáruházad. Szeretnéd, hogy több éves szakmai tapasztalatunkat felhasználva építsünk neked egyet? Lépj velünk kapcsolatba!

Te melyik megoldást tartod előnyösebbnek: a dropshipping vagy a fulfillment üzleti modellt? Kérlek, hogy oszd meg másokkal is a cikket. 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu 

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a fulfillment jelentése?

A fulfillment jelentése magyarul kiszervezett logisztika, ami egy olyan üzleti modell egy webshop üzemeltetése során, amikor rendelkezünk árukészlettel, viszont egy külső céghez szervezzük ki a logisztika (raktározás, csomagolás, szállítás) lépéseit.

❓ Miben más a dropshipping webáruház modell?

A dropshipping alapján úgy készíthetünk webshopot, hogy nem rendelkezünk saját termékekkel, csak más üzletláncok áruit értékesítjük.

❓ Mik a fulfillment előnyei?

Nem kell időt és energiát fordítanunk a termékek leltározására, csomagolására, kiszállítására, csak a marketingre és a bevételek növelésére kell fókuszálnunk.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.