Ingyenes webáruház a PrestaShop használatával

A PrestaShop egy ingyenes webáruház motor, amellyel külsőleg és funkciók tekintetében is egyedi webshopot készíthetsz.

Könnyen kezelhető webáruház az ingyenes PrestaShop használatával

Ha éppen azon gondolkozol, hogy egy webshopot szeretnél nyitni, akkor ajánlom figyelmedbe a PrestaShop nyílt forráskódú rendszerét. Teljesen ingyenesen letöltheted és alkalmazhatod egy webáruház létrehozására. Hogy milyen is lesz a végeredmény, azt hamarosan mutatjuk, a számos elérhető modullal és témával együtt. Olvass tovább! 🙂

1. Mi az a PrestaShop?

A PrestaShop (hivatalos oldal) egy e-kereskedelmi platform, amelynek használatával minden eszközt megkapunk ahhoz, hogy termékeinket online értékesítsük.

PrestaShop főoldal

Lehetőségünk van egy webáruházat nyitni, amit személyre szabhatunk egyedi témákkal, kiegészítőkkel és sok egyéb funkcióval.

A PrestaShop egy nyílt forráskódú szoftver, amelynek egyik nagy előnye, hogy ingyenesen letölthető és használható.

A termékkatalógusunkat, megrendeléseket, beérkező fizetéseket, szállításokat mind az úgynevezett back office-ból kezelhetjük, ami nagyjából egy háttérirodát jelent, ahonnan irányítjuk a vállalkozásunkat anélkül, hogy közvetlenül a vásárlókkal érintkeznénk.

Webshop tárhely

A forgalmunk növelése érdekében indíthatunk marketing kampányokat, illetve akár a nemzetközi piacra is kiterjeszthetjük a webáruházunkat.

A PrestaShop népszerűsége igazán kiemelkedő, hiszen több mint 300 ezer kereskedő használja jelenleg ezt a webshop motort.

Emellett egy nagyon népszerű fórum is a rendelkezésünkre áll, amely magyar részleggel is rendelkezik, és ezt böngészve rengeteg hasznos információval gazdagodhatunk.

Webshop készítés

2. Hogyan kezdjek bele a PrestaShop webáruház készítésébe?

Első lépésként szükséged lesz egy hosting szerverre, vagyis tárhely szolgáltatóra. Ide kattintva megtekintheted a legfontosabb szempontokat tárhely szolgáltatás kiválasztásánál!

Azonban a PrestaShop Platform egy kifejezetten webáruházak létrehozására specializálódott hosting szolgáltatást kínál, így érdemes ezt is megfontolni.

Ha már rendelkezünk tárhellyel, FTP klienssel (pl. FileZilla) és domain névvel, akkor elkezdhetjük feltelepíteni a jövőbeli webshopunk rendszerét.

A PrestaShop klienst ezen a linken keresztül lehet letölteni. A cikk írásának pillanatában a legújabb változat az 1.7.8.6 számú verzió.

PrestaShop letöltése

Egy .zip formátumú fájlt kell lementeni a számítógépünkre, amit aztán kicsomagolunk. Ezeket a fájlokat kell majd feltöltenünk a hosting szerverünkre egy FTP kliensen keresztül.

Egy másik cikkünkben összegeztünk minden hasznos infót, amennyiben segítségre van szükséged az FTP használatához és megismerkednél a FileZilla szoftverével.

Ne felejtsük el, hogy szükségünk lesz egy MySQL adatbázisra is, amelyet létrehozhatunk akár a phpMyAdmin vagy a cPanel felületén is, tárhelytől függően.

Ezután megkezdődhet a telepítés folyamata, mely során a PrestaShop azt is leellenőrzi, hogy minden feltétel adott-e a megfelelő működéshez.

Továbbá itt kell megadnod a webáruházad fontosabb adatait:

  • A webshop neve, fő tevékenységi köre, országa;
  • Az admin felhasználó neve, e-mail címe, jelszava.
PrestaShop webáruház beállítása

Forrás: PrestaShop hivatalos oldala

A folyamat végén sikeresen feltelepítettük a PrestaShop rendszerét a tárhelyünkre, és elkezdhetjük használni a webáruházunkat. További információ: webáruház készítés lépései.

Ha bármilyen segítségre van szükséged, olvasd el a hivatalos telepítési útmutatót!

3. PrestaShop Essentials – beépíthető modulok

A legfontosabb kiegészítőket mutatjuk be, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres webáruház működtetéséhez. Néhány kattintásból hozzáadhatók a webshopodhoz, és a háttérirodából kezelheted a funkciókat.

A PrestaShop felületén több mint 3700 extra modulból válogathatunk. Ezek egy része fizetős, másik része viszont teljesen ingyenes.

3.1. Webáruház összekötése a Facebookkal

A PrestaShop Facebook kiegészítő használatával nagyobb közönséghez juttathatod el a termékeidet, mivel így szinkronizálhatod a termékkatalógusodat a Facebook és az Instagram boltjaival is.

Az esetleges változásokat naponta átvezeti minden felületre a rendszer, így mindig összhangban lesz a termékkínálatod az összes helyen!

PrestaShop Facebook

Emellett célzott hirdetésekkel érhetsz el számos potenciális ügyfelet, és a Messengert is integrálhatod a vásárlóid számára.

Ennek eredményeként élőben cseveghetsz a vevőiddel, automatikus válaszüzeneteket állíthatsz be, és közvetlen módon tudnak tőled rendelni.

Ingyenesen hozzáadhatod ezt a bővítményt a webáruházadhoz, ezzel is növelve a forgalmadat!

3.2. Fizetési oldal beállítása

A PrestaShop Checkout használatával fogadhatunk helyi és nemzetközi fizetéseket is. A biztonságról a PayPal csalásvédelmi technológiája gondoskodik.

PrestaShop Checkout

Felhasználóbarátmódon tudsz fizetési lehetőséget biztosítani vásárlóid számára a PayPal segítségével, így növelheted webáruházad konverzióját.

A kiegészítővel összesen 190 országból fogadhatunk tranzakciókat, 20 különböző pénznemben. Bankkártyás fizetés, PayPal, alternatív fizetési módok, mind elérhetővé válnak.

A vásárlók nem kerülnek átirányításra az oldaladról, így biztosabbá válik a sikeres termékrendelés. Ez a bővítmény szintén ingyenesen letölthető!

3.3. Elemzési adatok gyűjtése

A PrestaShop Metrics segítségével elemezhetjük webáruházunk teljesítményét, hogy meghozzuk a szükséges optimalizációs lépéseket.

Elemzési adatok gyűjtése

Lényegében úgy működik, mint a Google Analytics felülete. Táblázatokban és diagramokon összesíti az online bolt forgalmát, ezt 2 évre visszamenőleg tárolja.

Valós időben is ellenőrizhetjük, hogy milyen tranzakciók zajlanak éppen az oldalunkon. Hátránya, hogy 30 napos próbaidőszak után fizetőssé válik ez a bővítmény.

3.4. Marketing kampányok létrehozása

A PrestaShop Marketing hozzáadható kiegészítőjével a Google rendszerénkeresztül érhetünk el új vásárlókat, mivel szinkronizáljuk a termékkatalógusunkat a keresőmotorral.

PrestaShop Marketing

A Google Merchant Center által a termékeink megjelennek a Google Keresőben, valamint folyamatosan frissülnek is az árak és az elérhetőségek.

Indíthatunk Smart Shopping kampányokat is, vagyis fizetett Google hirdetések segítségével terjeszkedhetünk a világhálón (pl. YouTube, Gmail, Google Kereső).

A kattintások után kell csak fizetnünk. Ez a kiegészítő díjmentesen letölthető!

4. PrestaShop téma kiválasztása

A PrestaShop Templates felületén lehetőségünk van több ezer téma és sablon között válogatni, melyeket eltérő szempontok szerint szűrhetünk:

  • A PrestaShop webáruház verziója;
  • Termékeink jellege, árukategóriája;
  • A téma nyelve;
  • Beépített funkciók;
  • Értékelések a felhasználóktól;
  • Színek és stílus.

Magyar nyelven elérhető témákból összesen 135 darabot dobott ki a rendszer, amelyeket meg kell vásárolnunk, mielőtt személyre tudnánk őket szabni.

Webáruház téma kiválasztása

Az viszont jól látható, hogy bármilyen termékekkel is kereskedjünk, biztosan megtaláljuk a számunkra ideális webshop kinézetet.

5. Hogyan néz ki egy PrestaShop webáruház?

Ha ezzel a webshop motorral készítjük el az oldalunkat, akkor kapunk egy főoldalt, ahová a termékeinket tudjuk hozzáadni. Ez lesz a mi termékkatalógusunk.

PrestaShop webáruház

Itt egyben meghirdethetünk egyedi ajánlatokat, százalékos kedvezményeket, kiemelhetjük a legnépszerűbb termékeinket.

Az alkalmazott témák mindig reszponzívak, ezt le is ellenőrizhetjük a mobilbarát nézet beállításával.

Reszponzív téma

A termékeket számos alkategóriába sorolhatjuk. Például a ruhák lehetnek férfi/női csoporthoz tartozók, valamint méret, szín, jellemzők, elérhetőség és ár szerint is lehet őket szűrni.

Termékek alkategóriái

Természetesen több eltérő termékkategóriát is árusíthatunk egyazon webáruházon belül, így nemcsak ruhákat, de mondjuk bögréket és ajándéktárgyakat is kínálhatunk a vásárlóinknak.

Ezek a termékek már a saját eltérő jellemzőik szerint csoportosíthatók a keresés során. Ezt mind személyre tudjuk szabni webáruházunk létrehozásakor.

Termékek feltöltése a webáruházba

6. A háttériroda kezelőfelület bemutatása

Egy PrestaShop webáruházat az irányítópultról tudunk kezelni, amelyen nagyszerűen összegzésre kerül minden lényeges információ a forgalmunkkal és az oldalunk teljesítményével kapcsolatban.

PrestaShop háttériroda

Megtekinthető, hogy hány látogatónk volt az elmúlt időszakban, hány megrendelésünk van folyamatban, mennyi a bevételünk, van-e visszatérítés vagy áruvisszaküldés, és így tovább.

Láthatjuk a tranzakciókat is, melyik megrendelés került kifizetésre, vagy esetleg sikertelen / megszakított tranzakciók történtek-e, de lesznek még elszámolás alatt álló ügyvitelek is.

Valamint a kosárelhagyási és konverziós arány is jól látható, és a látogatókhoz köthető nettó profitot is kiszámítja a rendszer.

Webáruház statisztikák

A háttérirodából tudjuk kezelni a termékkatalógusunkat is. Itt adható meg a termék neve, ára, elérhetősége, kategóriája, fényképe, mennyisége, leírása, és így tovább.

Termékek a PrestaShop webáruházban

A vásárlóinkról szintén gyűjthetünk adatokat, beleértve az e-mail címüket, nemüket, életkorukat, nevüket. Megtekinthetjük regisztrációjuk dátumát, eddigi rendeléseiket, feliratkoztak-e a hírlevelünkre.

Vásárlók kezelése

További rengeteg fontos adatot összesít még az irányítópult, valamint funkciói közé tartozik a beépülő modulok feltelepítése, a szállítási lehetőségek és fizetési módok beállítása, a marketing kampányok és az ügyfélszolgálat intézése.

Az egész felület egyszerre nagyon részletes és felhasználóbarát, így könnyen kezelhető módon bocsát a rendelkezésünkre minden szükséges adatot.

7. Összefoglaló

A PrestaShop egy ingyenesen letölthető, nyílt forráskódú webshop motor, amelyet globálisan több százezer kereskedő használ. Mi is létrehozhatjuk álmaid PrestaShop oldalát, tekintsd meg weboldal készítés oldalunkat!

Rengeteg modullal bővíthetjük funkcióit, melyek között szerepel a Facebook, Google és a PayPal integráció is. Tehát lehetőségünk nyílik marketing kampányok, fizetési módok és széleskörű termékreklámozás létrehozására.

Több ezer téma közül válogathatunk, hogy webáruházunk kinézete minél inkább passzoljon a termékeinkhez.

Az egész PrestaShop boltunkat pedig a háttérirodából irányíthatjuk, ahol termékeket adhatunk hozzá, elemzési adatokat tekinthetünk meg, valamint intézhetjük a szállítást, reklámozást, ügyfélszolgálatot, és lényegében minden egyebet.

Ne felejtsd el megosztani bejegyzésünket, ha érdekesnek találtad a tartalmát! 🙂 Ismerkedj meg a webshop bérlés lehetőségével is!

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a PrestaShop?

Egy nyílt forráskódú webshop keretrendszer, amivel egyszerű a webshop készítés!

❓ Mik a PrestaShop funkciói?

Nagyon sok beépülő modullal rendelkezik, amelyek Facebook hirdetések, PayPal és Google Ads integrációkat is biztosítanak.

❓ Hogyan történik a webáruház kezelése?

A PrestaShop háttérirodájából tudunk termékeket feltölteni, marketing kampányt indítani, szállítási és reklámozási tevékenységet folytatni.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.