A webáruház készítés lépései. Webshop készítés árak
A webáruház készítés minden kereskedő számára egy nagy döntés, hiszen vagy egy teljesen új online vállalkozást indít, vagy a meglévőt költözteti át az internet világába. Gondolom nem kell bizonygatni, hogy az e-kereskedelem dinamikusan növekszik és egyre fontosabbá válik a weboldal készítés, főleg a koronavírus óta. A webshop készítés tehát mára szinte teljesen alapvető megoldássá vált, amivel ha nem rendelkezik egy vállalkozás, akkor nem képes a lokális szintű marketing eszközein túl kihasználni az online marketing minden előnyét a célközönség megszólítása érdekében. Cikkünkben áttekintjük, hogy mik a webáruház készítés lépései, feltételei, hogyan alakulnak a webshop készítés árak, valamint megéri-e bérelhető webáruházat használni. Tartsatok velünk! 🙂
1. A webáruház készítés lépései
Amikor megszületik a webshop készítés gondolata, négy alapvető kérdést kell megválaszolnunk:
- Milyen termékeket áruljunk?
- Ki legyen a célcsoportunk?
- Hogyan értékesítsünk online?
- Mennyibe kerül egy webshop készítése?
Ezekre a kérdésre próbálunk meg választ találni, hogy készen álljunk a webáruház készítés elkezdésére és a webshop megnyitására.
2. A webshop készítés és a termékek
Nem olyan egyszerű eldönteni azt, hogy mit áruljunk a webáruházunkban, mint az elsőre gondolnánk. A legtöbb esetben már a webshop tulajdonos rendelkezik az értékesíteni kívánt termékekkel, viszont beszélhetünk olyan megoldásokról is, mint a dropshipping webáruház nyitása, amely termékek nélkül is üzemeltethető.
Meg kell tehát különböztetnünk azokat a vállalkozókat, akiknek már van termékük, és azokat, akik termékek nélkül vágnak bele a webáruház készítésbe.
2.1. Webáruház nyitás kész termékpalettával
Ha már webshop készítés előtt, piackutatás nélkül is pontosan tisztában vagy vele, hogy milyen termékeket fogsz értékesíteni a webáruházad polcain, több mint valószínű, hogy már egy ideje offline is értékesíted a szóban forgó árucikkeket.
Ennek az az előnye webshop készítés során, hogy a vállalkozó teljesen ismeri a terméket, a hozzá tartozó piacot, a célközönség jellemzőit, sőt még törzsvásárlókkal és egy kisebb méretű célközönséggel már alapból rendelkezik.
Továbbá hasznosnak bizonyulnak azok a tapasztalatok is, amiket az üzlet vezetője addig a pontig szerzett az értékesítés, logisztika, marketing terén. Mindennek a kulcsa a tapasztalat, ami nagyban megkönnyíti egy webáruház nyitását.
Most akkor nézzük a kész termékpaletta hátrányait is. Nos, nem minden termék alkalmas arra, hogy online értékesítsük. Bizonyos terméktípusokat nehéz átültetni az online webáruházak polcaira, de erről hamarosan bővebben is értekezünk.
2.2. Webáruház nyitás termékek nélkül
Gyakran előfordul, hogy valakiben megvan a vállalkozói kedv, szeretne sok pénzt keresni és webshopot üzemeltetni, viszont nincs meg a kezdő tőkéje. Ekkor jönnek képbe az olyan megoldások, mint a dropshipping vagy a fulfillment.
Dropshipping webáruház esetén például nincs szükség árukészletre, raktározásra, logisztikára, mivel a webshop több ellátó üzletlánccal áll kapcsolatban, akiken keresztül megrendeli és kiszállítja a terméket a vásárlókhoz.
A dropshipping webáruház üzemeltetője az ártöbbletből szerez nyereséget, viszont ez viszonylag alacsony pénzösszegben nyilvánul meg, és a brandépítés is nehézkes egyedi márkajelzésű termékek nélkül.
Hasonlóan működik a fulfillment webshop üzleti felfogása is, ami a kiszervezett logisztika előnyeit használja ki. Ennek értelmében a raktározás, a csomagolás és a szállítás egy külső cégre van bízva, ahol az árukészlet el van tárolva.
Egy fulfillment webáruház készítése tehát nem valósítható meg termékek nélkül, csak a logisztikát szervezzük ki. Előnye, hogy így nem kell több dropshipping beszállítóval kapcsolatban állnunk, hanem saját árukészletünkből tudunk gazdálkodni.
3. Milyen termékeket áruljunk a webáruházban?
Olyan termékekre kell fókuszálnunk webshop készítés során, amelyeknek van online piaca, könnyen és jól eladhatóak, van célközönségük és érdeklődnek irántuk az emberek.
Érdemes piackutatást végezni és validációs kutatásokkal megvizsgálni, hogy mely termékekre lenne kereslet. Így elkerülhetünk olyan problémákat, minthogy több millió forintot költünk bukásra ítélt termékek marketingjére.
Olyan termékeket értékesítsünk a webshopban, amelyek megfelelnek az alábbi kritériumoknak:
1) Alacsony kockázattal rendelkeznek – az a legideálisabb eset, ha mind a vásárló, mind az eladó számára alacsony a kockázati faktor.
A vásárló számára ez akkor valósul meg, ha a termék ára nem haladja meg azt a lélektani határt, ami fölött már túl rizikós lenne megvásárolni valamit az interneten. Gondolkodjunk maximum pár százezres árcédulákban, az ennél drágább termékeket személyesen vásárolják meg a legtöbb esetben.
A vállalkozás számára pedig akkor alacsony kockázatú egy termék, ha nem romlandó, nem igényel túl nagy árukészletet, nem törékeny, és könnyű szállítani. Természetesen egy dropshipping webshop megoldja ezt a problémát is.
2) Jól bemutatható és prezentálható termékek – a webshop készítés alapja a meggyőzés, ami a termékek prezentálásával kezdődik. Ennek elemei a minőségi termékfotók, az esztétikus design elemek, való életből vett helyzetekkel való szemléltetés, kreatív reklámok.
3) Alacsony konkurencia – minél kisebb a verseny az adott terméket árusító eladók között, tehát minél nehezebben beszerezhető egy termék offline üzletekből, annál nagyobb az esélye, hogy online fogják megvásárolni azt. De gondolkodhatunk úgy is, hogy Magyarországon nem elérhető termékeket kezdünk el árulni a webáruházunkban.
4) Kedvező árú termékek – míg egy hagyományos bolt esetében csak a közeli üzletek a konkurencia, addig a webáruházak versenytársai közé tartozik az összes webshop, ahol az adott termék kapható. Ezért fontos a kedvező ár, ezzel ösztönözve a vásárlást (bevethetünk kuponokat, gyors szállítást, kedvezményeket, hűségprogramot, stb.).
5) Piaci rést betöltő termékek – a webshop készítés alapja, hogy olyan termékeket áruljunk, amelyek nem általánosak, hanem specifikus igényeket elégítenek ki. Ebben tudunk majd jobbak lenni a konkurenciától, és olyan igényeket kielégíteni, amiket a versenytársaink nem tudnak (USP jelentése).
4. Webáruház készítés és a célközönség
Miután meghatároztuk az értékesíteni kívánt termékek körét, ideje törődni a kapcsolódó célpiacok felderítésével is. Arra a kérdésre keressük a választ a webshop készítés lépéseként, hogy kik lehetnek a potenciális vásárlóink?
Meg kell állapítanunk a célközönségünk legfontosabb demográfiai jellemzőit és vásárlási szokásait. Ezekből az adatokból áll majd össze a buyer persona vásárlói profil. Ez egy tipikus vásárló, akinek a termékeinket szánjuk és akit igyekszünk megszólítani a hirdetéseinkkel.
Érdemes 2-3 buyer personát készíteni, akik a tipikus vásárlóinkat testesítik majd meg. Őket akarjuk ügyfelekként megszerezni. Határozzuk meg azokat az érzékeny pontokat és problémákat, amiket a termékeink vagy szolgáltatásaink által szeretnénk megoldani vagy kezelni. Buyer persona készítésre alkalmas a Hubspot is.
Fontos még az is, hogy meghatározzuk azokat a marketing csatornákat, amelyeken keresztül a potenciális ügyfeleinket el tudjuk és el akarjuk majd érni. Például: a fiatalok körében jól működhetnek a TikTok hirdetések, míg az idősebbeket a Facebook hirdetések vagy a Google Ads hirdetések útján lehet elérni.
5. Webáruház készítés – Hogyan?
Ha online szeretnénk értékesíteni, akkor mindenképpen szükségünk lesz egy webáruházra. Az üzleti döntések meghozatala előtt azonban jól át kell gondolnunk a lehetséges megoldásokat webáruház készítése során.
Két lehetőségünk van, ha webshop készítés a célunk: egyedi fejlesztésű webáruházak készítése és webshop bérlés.
5.1. Egyedi fejlesztésű webáruház készítése
Ha ezt az opciót választjuk, akkor egy webfejlesztő cég egy teljesen új és egyedi webáruházat készít számunkra. A Kiszervezett Marketing Kft. egyik szakterülete is a weboldal és webáruház készítés. 🙂
Árajánlat kérése után személyes konzultáció keretében beszéljük meg a pontos részleteket, beleértve a webáruház oldalait, a tervezett funkciókat, termékkategóriákat, online fizetési rendszereket, valamint a betartandó határidőket.
Egy egyedi fejlesztésű webshop készítése azért előnyös, mert a végletekig személyre lehet szabni, viszont drágább megoldás is, nagyobb befektetést igényel, mint egy bérelhető webáruház.
Viszont a WooCommerce webshop készítése WordPress alapokon nem eget rengetően drága és nagyszerűen testreszabható olyan hasznos bővítményekkel, mint a vásárlói értékeléseket gyűjtő Trustindex és a kosárelhagyási arányt csökkentő OptiMonk. De akár a PrestaShop is ideális választás lehet webáruház készítés céljából.
5.2. Webshop bérlése
A bérelhető webáruházak azért lettek kitalálva, hogy szinte bárki el tudjon indítani egy saját webshopot, akár havi pár ezer forintért. A webáruház motor teljes mértékben le van fejlesztve, sablon megoldásokat kell személyre szabnunk, persze nem olyan végletekbe menően, mint az egyedi fejlesztésű webáruházaknál.
Ilyenkor nem kell a webshop tulajdonosának törődnie a technikai háttérrel, csak a tartalom feltöltése és a termékek menedzselése a feladata. A webshop készítés lépései így jóval egyszerűbbek, és a költségek is a töredékét teszik ki egy normális webáruház árának.
Egyedüli hátránya, hogy a funkciókat és a webshop megjelenését kevésbé tudjuk testre szabni, meg van kötve a kezünk a lehetőségek terén. Viszont kapunk általában ügyfélszolgálatot és támogató személyzetet, ami havi 5.000-20.000 Ft webshop bérlési díj fejében igazán megéri.
Olyan bérelhető webshop motorok léteznek, mint az UNAS, a Shopify, vagy éppen a Shoprenter.
6. Webshop készítés árak
A webáruház készítés árak két nagy kategóriába sorolhatók. Az első csoport a kezdeti költségek, amelyeket jellemzően csak egyszer kell megfizetnünk a webshop indítása alkalmával. Például:
- Webáruház licencdíja;
- Webshopfejlesztés költségei;
- Testreszabási költségek (pl. webáruház sablon ára);
- Termékfeltöltés költségei.
A szoftverek licencdíja 100.000 Ft fölötti összeg is lehet egyedi fejlesztésű webshopok készítése esetén, amit tovább tetéznek a testreszabási költségek. Általában véve, ha egyedi fejlesztést szeretnénk, akkor a webshop készítés árak 600.000-800.000 Ft között mozognak.
A bérelhető webáruház árak ezzel szemben havi 5.000 Ft környékén kezdődnek, és egészen 25.000-30.000 Ft-os havidíjakkal számolhatunk, attól függően, hogy éppen hány darab terméket szeretnénk feltölteni a webáruházba vagy melyik csomagra fizetünk elő.
Emellett nem szabad megfeledkeznünk a webshop üzemeltetésének költségeiről sem, amik az átadást követően is folyamatosan fennállnak majd. Ilyen például a domain regisztráció éves díja, a tárhely szolgáltatás költsége, a weboldal karbantartás kiadásai.
Ezek éves szinten nagyjából 160.000-200.000 Ft-ból megoldhatók, ha egyedi fejlesztésű webshopról van szó. Bérelhető webáruházak esetén nincs ilyen probléma, mivel ott a havidíjban benne van minden, amit fizetnünk kell.
Emellett fontos még megemlíteni a webáruház készítés jogi feltételeit, amit ha ügyvéd vagy jogász által készíttetünk, szintén plusz költséget vehet igénybe. Ilyen a GDPR-nak megfelelő adatvédelmi tájékoztató, az Általános Szerződési Feltételek, az impresszum, és az elállási nyilatkozat megléte.
7. Webáruház marketing és vevőszerzés
Egy webáruház elkészítése csak az első lépés a sikerhez vezető úton – a következő kihívás a látogatók szerzése és vásárlókká alakítása. Hiába van tökéletes webshopunk, ha senki nem talál rá.
Az online marketing stratégiánk több lábon kell, hogy álljon:
- Keresőoptimalizálás (SEO): egy jól optimalizált webshop organikusan is elérheti a célközönséget a Google keresési találatai között. Ehhez fontos a technikai SEO, a kulcsszókutatás és a minőségi tartalom.
- Fizetett hirdetések (PPC): a Google Ads és a Facebook/Instagram hirdetések gyors és célzott megoldást kínálnak a látogatószerzésre. Egy jól beállított kampány segít a releváns vásárlók elérésében.
- Tartalommarketing: blogcikkekkel, termékleírásokkal és hasznos útmutatókkal nemcsak edukálhatjuk a vásárlókat, hanem bizalmat is építhetünk.
- E-mail marketing: hírlevelek, elhagyott kosár értesítések és személyre szabott ajánlatok segítenek a visszatérő vásárlók megszerzésében.
- Social media jelenlét: Facebook, Instagram, TikTok vagy akár Pinterest – a célcsoportunktól függően érdemes ezeken a platformokon aktívan kommunikálnunk.
A webshop marketingje egy folyamatosan fejlesztendő terület, amely a vásárlói igényekhez és a piaci trendekhez igazodik.
A megfelelő stratégiával és hirdetési kampányokkal hatékonyan növelhetjük webáruházunk bevételeit.
8. Összefoglaló
A webáruház készítés azzal kezdődik, hogy meghatározzuk, milyen termékeket és melyik célcsoportnak szeretnénk értékesíteni.
Ezután azt kell eldönteni, hogy egyedi fejlesztésű webshop készítés vagy bérelhető webáruház érdekel minket inkább. Mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya.
A webáruház készítés árak egyedi fejlesztésű webshopok esetén 600.000-800.000 Ft közé esnek, amit egyszer kell megfizetni. Bérelhető webáruházak akár havi 5.000-20.000 Ft között is elérhetőek, azonban ezt minden hónapban ki kell fizetni és kevesebb a testreszabási lehetőség is.
Amennyiben felkeltette érdeklődését a bejegyzés, és szeretne árajánlatot kérni webshop készítés terén, lépjen velünk kapcsolatba bátran! 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
9. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Tekintsd meg weboldal készítés témájú oldalunkat!
A webáruház készítés árak eltérőek lehetnek attól függően, hogy egyedi fejlesztéssel van dolgunk, vagy bérelhető webshop formájában értékesítjük termékeinket.