WordPress weboldal átalakítása WooCommerce webáruházzá

A WooCommerce egy ingyenes WordPress bővítmény, amellyel egyszerű weboldalad néhány lépésben átalakul webáruházzá.
WooCommerce borítókép

Hogyan alakítsd át WordPress weboldalad WooCommerce webáruházzá?

Már biztos mindenki hallott a WordPress tartalomkezelő rendszerről, hiszen ez a világon a legnépszerűbb weboldalkészítő program. Létezik rengeteg hasznos WordPress bővítmény, amelyek különböző extra funkciókat adnak hozzá a honlapodhoz. Viszont talán egyesek számára meglepő lehet, hogy az egyik ilyen plugin, a WooCommerce, lényegében percek alatt webáruházzá alakítja át az egyszerű weboldalad anélkül, hogy egyetlen forintot is fizetned kellene érte.

1. Mi az a WooCommerce?

A WooCommerce (hivatalos oldal) egy ingyenes e-kereskedelmi platform, amely a világon a legnépszerűbb webshop készítés terén, és több millió webáruház használja.

WooCommerce webshop

Egy WordPress bővítményként jött létre, amelynek használatával bármely WordPress webhelyhez könnyen hozzáadhatunk vásárlói funkciókat, beleértve a termékek kosárhoz adását.

Mivel nyílt forráskódú CMS rendszerről beszélünk, ezért a WooCommerce használata teljesen ingyenes. Ne felejtsük el azonban, hogy egy weboldal működtetéséhez szükséges egy domain név és tárhely szolgáltató, amiért fizetnünk kell.

A WooCommerce nemcsak kezdőbarát és nagyon jó funkciókkal rendelkezik, de a szabadon módosítható forráskódnak köszönhetően még teljes irányítást is kapunk weboldalunk HTML kódjának szerkesztése felett.

Kihasználhatjuk a WordPress weboldalak minden előnyét, ha ezt a plugint használjuk egy webáruház létrehozására.

A története egészen 2008-ig nyúlik vissza, amikor három srác megalkotta a WooThemes céget, és sablonok készítésébe fogtak.

2011-ben hozták létre első bővítményüket WooCommerce néven, amellyel bármely WordPress weboldalt professzionális webáruházzá lehet alakítani.

A WooCommerce tehát nem önálló CMS rendszer, mert szükségünk van hozzá egy WordPress oldalra, amire fel tudjuk telepíteni ezt a bővítményt. További információ: WordPress weboldal készítés.

Webshop készítés

2. Miért előnyös a WooCommerce használata?

A legtöbb webshop motorral ellentétben a WooCommerce nem kerül semmilyen díjba, vagyis annyi webáruházat készíthetsz a használatával és annyi terméket adhatsz el, amennyit csak akarsz.

Ez mondjuk egy nagy előnynek számít a Shopify webáruházkészítő rendszerével szemben.

Emellett kiélvezhetjük a WordPress minden előnyét, mivel a WooCommerce webshopok alapját is ez a tartalomkezelő rendszer adja.

Rengeteg lehetőségünk lesz az online boltunk személyre szabására. Például nagyszámú design és sablon elrendezés, amelyekre alapozhatod a saját oldalad.

WooCommerce tárhely

Hatalmas előnynek számít a WooCommerce rugalmassága, aminek hála számos WordPress plugin áll rendelkezésünkre, hogy egyedi funkciókkal lássuk el webáruházunkat (pl. hívógombok, tűzfal, kapcsolatfelvételi űrlap, galériák, biztonsági mentések).

Nagyon sok WooCommerce-specifikus bővítmény közül is válogathatunk, mint például a foglalásokat, előfizetéseket, szállításokat megvalósító alkalmazások, vagy éppen az adózást segítő bővítmények.

A Kiegészítők opciót választva érhetjük el a rengeteg plugint, amelyeket funkciójuk szerint soroltak csoportokba.

WooCommerce kiegészítők

Ezek mind ingyenesen letölthetők a WordPress Vezérlőpultján keresztül, de vannak fizetős prémium bővítmények is, melyeket a WooCommerce oldalán találunk.

Egy másik nagy előnye, hogy semmi nem akadályozza üzletünk működését. Több tucat online fizetési rendszer adható hozzá webáruházadhoz, például PayPal vagy Stripe fizetés.

Manapság már szinte minden alkalmazásnak van WordPress bővítménye, amivel gond nélkül integrálhatjuk a weboldalunkra pár kattintással.

3. Hogyan kezdj bele egy WooCommerce webáruház készítésébe?

Mivel itt nem egyéni fejlesztésű webáruház motorról beszélünk, hanem egy WordPress bővítményről, ezért három dologra mindenképp szükségünk lesz:

A WordPress tárhelyek egykattintásos telepítőket is tartalmaznak, így pár percen belül installálhatjuk a CMS rendszert.

Miután minden készen áll, ideje letöltened a WooCommerce plugint. Mint ahogy az látszik ezen a képen is, a cikk írásának pillanatában több mint 5 millió oldalon van éppen aktiválva.

WooCommerce plugin letöltése

De ugyanúgy feltelepíthetjük a WordPress Bővítmények menüpontja alatt is, az Új hozzáadása opcióra kattintva. Ezt követően ne felejtsük el bekapcsolni a plugint a Telepített bővítmények között.

Bővítmény letöltése

Az aktiválás után végig kell mennünk a WooCommerce telepítési varázslójának lépésein. Első körben megadjuk a webáruház alapadatait.

Webshop alapadatainak meghatározása

Majd azt az iparágat kell feltüntetni, ahol tevékenykedünk, és az általunk kínált terméktípusokat is. Néhány üzleti adat megadását követően pedig sablont választunk a webshopunkhoz.

WooCommerce sablon kiválasztása

Vannak ingyenes és fizetős sablonok is. Akármelyiket is választjuk, azt később kicserélhetjük, vagy változtathatunk a kinézetén.

4. Termékek hozzáadása a webáruházadhoz

Több lehetőség közül is választhatsz, amikor termékeket akarsz feltölteni a WooCommerce webshopod felületére.

  • Termékek migrációja egy másik webshop motorból (a Cart2Cart használatával);
  • Termékek hozzáadása manuálisan (kisebb üzletek számára);
Termékek manuális hozzáadása
  • Sablon használata, amelyben egyaránt megadhatunk fizikális és online termékeket is;
  • CSV fájlból való beillesztés (nagyobb üzletek számára).
CSV fájl feltöltése

Továbbá még marketing funkciókat is hozzáadhatunk különböző kiegészítők segítségével. Példaként megemlíthető a Mailchimp, Google Listings & Ads, TikTok és Pinterest for WooCommerce is.

A Rendelések menüpont alatt pedig azt láthatjuk, hogy mely termékrendeléseket sikerült teljesíteni, illetve melyek vannak még feldolgozás alatt, vagy melyek kerültek visszamondásra.

WooCommerce rendelések

Ugyanez vonatkozik az előfizetésekre is, amelyek valamelyik szolgáltatásunkkal kapcsolatosak. Három kategóriába tartoznak feliratkozóink: aktív, visszamondott és fizetés előtt álló előfizetők.

Bevételeinkről pedig 1 évre visszamenőleg nézhetünk meg részletes statisztikákat, amelyben külön leírásra kerül a bruttó és nettó jövedelmünk, az eladott termékek és szolgáltatások havi szinten történő bemutatásával együtt.

5. Fizetési módok és adózás beállítása

A beállítható fizetési módok között rengeteg opció szerepel, melyeket a WooCommerce kiegészítők közül tudunk letölteni. Néhány példa látható a lenti képen.

WooCommerce fizetési módok

Emellett külön engedélyezhetjük az utánvéttel történő készpénzes fizetéseket, és a banki átutalásokat is a WooCommerce felületén.

Adózás tekintetében is jól átgondolt a rendszer, mivel rendelkezésünkre áll a teljesen ingyenes WooCommerce Tax szolgáltatása, valamint a 30 napig díjmentesen használható Avalara rendszere.

Adózás beállítása

De szükség esetén manuálisan is beállíthatjuk az adózást a webáruházunkban. Ilyenkor meg lehet határozni, hogy a bruttó vagy a nettó árakat akarjuk megjeleníteni.

Megadható az adószámítás alapja, a szállítási adókulcs, kerekítési beállítások, adóosztályok, és az árak melletti utótag (pl. 12.000 Ft + ÁFA).

6. Szállítási zónák és opciók a WooCommerce webshopban

Először is meghatározhatjuk, hogy mely régiókra vonatkozóan végzünk szállításokat. Például csak Magyarországon belül szállítunk, vagy külföldre is.

Szállítási zónák meghatározása

Itt a szállítási módokat is beállíthatjuk, mint a személyes átvétel vagy az ingyenes szállítás. Még azt is személyre lehet szabni, hogy a szállítási díjakat mikor jelenítse meg a WooCommerce.

Engedélyezhetünk szállítási kalkulátort a kosár oldalon, vagy elrejthetjük a szállítással járó költségeket egészen addig, amíg a vásárló meg nem adja a címét.

A Vásárlók menüpont alatt láthatjuk, hogy az ügyfeleink közül ki mikor regisztrált, hányszor vásárolt, milyen összegben, mely e-mail címről, melyik városból. Lényegében minden fontos adat rendszerezésre kerül a vásárlóinkról.

7. Összefoglaló

A WooCommerce egy könnyen kezelhető WordPress bővítmény, amely webáruházzá alakítja az egyszerű weboldalakat. Webshop készítésnél mi is tudunk benne segíteni!

Legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy teljesen ingyenesen használható és rengeteg hozzáadható funkcióval rendelkezik. Hátránya viszont pont a nyílt forráskódból ered, mivel biztonsági kockázatokkal kell számolnunk.

A WordPress felületéről adhatunk hozzá termékeket, fizetési módokat, beállíthatjuk az adózást, a szállítással kapcsolatos opciókat.

Ha szeretnél Te is egy profin elkészített WooCommerce webáruházat a vállalkozásod számára, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és megbeszéljük a részleteket! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a WooCommerce?

Egy ingyenes WordPress bővítmény, ami átalakít egy WordPress weboldalt egy működő webáruházzá néhány perc alatt.

❓ Mennyibe kerül egy WooCommerce webáruház készítése?

Olvasd el webshop készítés árak cikkünket!

❓ Mik a WooCommerce hátrányai?

A nyílt forráskód miatt biztonsági kockázatokkal kell számolnunk.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés