Tartalomjegyzék
ToggleA Meta mesterséges intelligenciával javítja a hirdetések hatékonyságát
Az online biztonság és a személyes adatok védelme kiemelt jelentőséggel bír mindenki életében. Számos botrány borzolta a kedélyeket az elmúlt években a különböző közösségi média oldalak adatgyűjtési stratégiái miatt. Ennek okán a Meta most egy új hirdetéscélzási modellt fejlesztett ki, aminek már nincs szüksége adathalászatra, hála a mesterséges intelligenciának.
A Meta adatgyűjtése
Amikor belépünk a Facebookra vagy az Instagramra, rövid időn belül biztosan találkozunk különböző hirdetésekkel és reklámokkal. Azonban azt nem sokan tudják, hogy azok a reklámok bizony nem véletlenül jelentek meg pont nekünk, pont most. Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a Meta új adatgyűjtési mechanizmusáról.
Az új hirdetéscélzási modell kifejlesztése különösen fontos volt a cégóriás számára az Apple iOS 14-es frissítése miatt. A frissítést követően a felhasználók készüléke ugyanis letiltotta a Meta adatgyűjtését.
Ádám rámutatott, hogy 2023 első negyedévében a Meta szolgáltatásaiban a hirdetésmegjelenítések száma 26%-kal nőtt, míg a hirdetésenkénti átlagos ár 17%-kal csökkent, ami azt tükrözi, hogy a növekedés legnagyobb része a kevésbé jól bevételező formátumoknak és régióknak köszönhető. Mindennek hátterében az Advantage+, vagyis az új hirdetéscélzási folyamat áll.
Tehát hogyan képes a Meta relevánsabb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak, kevesebb személyes adat felhasználásával?
A Meta Lattice újdonságai
A Meta Lattice nevű új hirdetésmegjelenítési stratégia célja, hogy előre jelezze, hogyan fognak a felhasználók reagálni egy-egy hirdetésre. Ehhez a mesterséges intelligenciát hívja segítségül. Amint azt Dávid Ádám kifejtette:
„A Meta Lattice képes átfogóan javítani a Facebook és az Instagram hirdetési rendszereinek teljesítményét. Lényegében a Lattice rendszer a legvalószínűbb felhasználói válaszokat jelzi előre, anélkül, hogy túl sok adatot gyűjtene az emberektől. Tehát úgy működik, mint egy nagyon modern időjós, csak éppen nem az időjárást, hanem a kattintásokat és a vásárlói reakciókat jósolja meg.„
A Lattice tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein (pl. Facebook-hírfolyam, Instagram-történetek, Reels-videók), hogy kibővítse a potenciális ügyfelek érdeklődésének és online tevékenységének feltérképezését. Ez alapvetően egy kibővített adatbázis az összes olyan tevékenységünkről, amiket a Meta-platformokon elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban végeztünk. Ha ezeket az információkat egyeztetjük a többi felhasználói adattal, akkor a mesterséges intelligencia hatékonyabban fogja megjósolni a nagy valószínűséggel bekövetkező hirdetési válaszreakciókat és érdeklődést. Ezáltal a Meta képessé válik arra, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsen meg az embereknek.
Ezen túlmenően a Lattice-rendszer képes jobban kontextusba helyezni a hirdetések hosszabb távú megjelenését és annak a felhasználói reakciókra gyakorolt hatását is.
„A hirdetés és a hirdetést megtekintő személy kapcsolata másodpercektől (pl. kattintás, kedvelés) akár napokig is tarthat (pl. vásárlás megfontolása, kosárba tétel, majd később vásárlás egy webhelyről vagy alkalmazásból). Az időbeli tudatossággal rendelkező modellezés révén a Meta Lattice nemcsak egy ember valós idejű szándékait képes megragadni a felhasználói viselkedés alapján, hanem a hosszú távú érdeklődést is előre tudja vetíteni” – mondta Dávid Ádám, aki már sok éves tapasztalattal rendelkezik az online hirdetési kampányok kezelése terén.
A Meta szerint ez a megközelítés az elmúlt hónapokban már 8%-kal javította a hirdetések megjelenítési minőségét, és ez a mutató napról napra javul.