A Meta mesterséges intelligenciával javítja a hirdetések hatékonyságát

A Meta mostantól mesterséges intelligencia (Meta Lattice) segítségével javítja a közösségi média hirdetések hatékonyságát.
Meta mesterséges intelligencia

A Meta mesterséges intelligenciával javítja a hirdetések hatékonyságát

Az online biztonság és a személyes adatok védelme kiemelt jelentőséggel bír mindenki életében. Számos botrány borzolta a kedélyeket az elmúlt években a különböző közösségi média oldalak adatgyűjtési stratégiái miatt. Ennek okán a Meta most egy új hirdetéscélzási modellt fejlesztett ki, aminek már nincs szüksége adathalászatra, hála a mesterséges intelligenciának.

A Meta adatgyűjtése

Amikor belépünk a Facebookra vagy az Instagramra, rövid időn belül biztosan találkozunk különböző hirdetésekkel és reklámokkal. Azonban azt nem sokan tudják, hogy azok a reklámok bizony nem véletlenül jelentek meg pont nekünk, pont most. Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a Meta új adatgyűjtési mechanizmusáról.

Az új hirdetéscélzási modell kifejlesztése különösen fontos volt a cégóriás számára az Apple iOS 14-es frissítése miatt. A frissítést követően a felhasználók készüléke ugyanis letiltotta a Meta adatgyűjtését.

Ádám rámutatott, hogy 2023 első negyedévében a Meta szolgáltatásaiban a hirdetésmegjelenítések száma 26%-kal nőtt, míg a hirdetésenkénti átlagos ár 17%-kal csökkent, ami azt tükrözi, hogy a növekedés legnagyobb része a kevésbé jól bevételező formátumoknak és régióknak köszönhető. Mindennek hátterében az Advantage+, vagyis az új hirdetéscélzási folyamat áll.

Tehát hogyan képes a Meta relevánsabb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak, kevesebb személyes adat felhasználásával?

A Meta Lattice újdonságai

A Meta Lattice nevű új hirdetésmegjelenítési stratégia célja, hogy előre jelezze, hogyan fognak a felhasználók reagálni egy-egy hirdetésre. Ehhez a mesterséges intelligenciát hívja segítségül. Amint azt Dávid Ádám kifejtette:

A Meta Lattice képes átfogóan javítani a Facebook és az Instagram hirdetési rendszereinek teljesítményét. Lényegében a Lattice rendszer a legvalószínűbb felhasználói válaszokat jelzi előre, anélkül, hogy túl sok adatot gyűjtene az emberektől. Tehát úgy működik, mint egy nagyon modern időjós, csak éppen nem az időjárást, hanem a kattintásokat és a vásárlói reakciókat jósolja meg.

A Lattice tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein (pl. Facebook-hírfolyam, Instagram-történetek, Reels-videók), hogy kibővítse a potenciális ügyfelek érdeklődésének és online tevékenységének feltérképezését. Ez alapvetően egy kibővített adatbázis az összes olyan tevékenységünkről, amiket a Meta-platformokon elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban végeztünk. Ha ezeket az információkat egyeztetjük a többi felhasználói adattal, akkor a mesterséges intelligencia hatékonyabban fogja megjósolni a nagy valószínűséggel bekövetkező hirdetési válaszreakciókat és érdeklődést. Ezáltal a Meta képessé válik arra, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsen meg az embereknek.

Ezen túlmenően a Lattice-rendszer képes jobban kontextusba helyezni a hirdetések hosszabb távú megjelenését és annak a felhasználói reakciókra gyakorolt hatását is.

A hirdetés és a hirdetést megtekintő személy kapcsolata másodpercektől (pl. kattintás, kedvelés) akár napokig is tarthat (pl. vásárlás megfontolása, kosárba tétel, majd később vásárlás egy webhelyről vagy alkalmazásból). Az időbeli tudatossággal rendelkező modellezés révén a Meta Lattice nemcsak egy ember valós idejű szándékait képes megragadni a felhasználói viselkedés alapján, hanem a hosszú távú érdeklődést is előre tudja vetíteni” – mondta Dávid Ádám, aki már sok éves tapasztalattal rendelkezik az online hirdetési kampányok kezelése terén.

A Meta szerint ez a megközelítés az elmúlt hónapokban már 8%-kal javította a hirdetések megjelenítési minőségét, és ez a mutató napról napra javul.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.