Az üzleti portré fotózás rejtelmei (Headshot fotózás)

Az üzleti portré fotózás minden sikeres vállalkozó egyik alapvető kelléke, hiszen egy profi üzleti portré bizalmat ébreszt.
Üzleti portré fotózás

Az üzleti portré fotózás rejtelmei (Headshot fotózás)

Manapság már nem lehet hiteles egy olyan vállalkozó, aki nem rendelkezik üzleti portréval. Számos kérdés felmerül a headshot fotózás menetével kapcsolatban. A legtöbb ember abban nem ért egyet, hogy egy üzleti portré fotózás eredményeként komoly vagy mosolygós képet célszerűbb használni, ha azt akarjuk, hogy az ügyfelek komolyan vegyenek minket. Erre is próbálok választ adni ebben a cikkben.

1. Mi az a headshot fotó?

Gyakran előfordul, hogy egy vállalkozó azzal keres meg, hogy a honlapjára szeretne egy friss (és persze előnyös) üzleti portrét, mert ott most egy régi kép van, azóta már másképp néz ki, ráadásul azt a portrét amúgy sem igazán szereti.

Nos, ilyenkor a headshot fotózást szoktam ajánlani, mert ez a szűk kivágású portré az, ami legközelebb visz a portréalany személyiségéhez, az arckifejezésén, a tekintetén keresztül nyeri el a nézők bizalmát.

Akkor ajánlott számodra a személyes vagy üzleti portré fotózás, ha:

  • Szeretnéd a legjobb arcodat mutatni az ügyfeleid számára;
  • Jó benyomást akarsz kelteni a közösségi médiában;
  • Nagyobb eséllyel indulnál harcba álmaid állásáért.

2. Miért van szükség minőségi üzleti portréra?

Az üzleti életben elengedhetetlen a jó benyomás, ezért egy termék honlapján a termék gyártója vagy forgalmazója által a Rólam menüpontban kirakott fotó sem mindegy, hogy mit sugall. Ugyanez igaz egy szolgáltatást nyújtó vállalkozóra is természetesen.

Mindenki szeretné, ha ezen a fotón egy megnyerő, magabiztos és bizalmat keltő üzletember vagy üzletasszony nézne vissza rá.

Az üzleti portré fotózás (ha jól van kivitelezve) sokat hozzátesz egy vállalkozó profizmusához, és manapság szinte alap követelménynek számít az online megjelenés részeként minden cégvezető és magánvállalkozó, vagy weboldal-tulajdonos számára.

Üzleti portré fotózás előtt vs. után

3. Hogyan zajlik egy üzleti portré fotózás?

A headshot fotózás előtt mindig felhívom az ügyfelek figyelmét arra, hogy lehetőség van az átöltözésre, illetve a különféle kiegészítők (fülbevaló, nyaklánc, hajcsattok) használatára, illetve variálására.

Nem sietünk, a magam részéről azt szeretem, ha az ügyfélnek van ideje akklimatizálódni, kissé feloldódni, ehhez pedig idő kell. Meg kell szokni a környezetet, a fényeket, a sok instrukciót, amit tőlem kap.

Jólesik néha szünetet tartani egy-egy átöltözéssel, a ruhaszettek cseréjével. Ügyfeleim ki szokták kérni a véleményemet, hogy melyik felsőt, inget vagy blúzt melyik blézerhez vagy zakóhoz vegyék fel, és melyik kiegészítőt használják.

Szívesen segítek a válogatásban, együtt beszéljük át a lehetőségeket és a ruhaszettekhez igazítom a háttér színét és megvilágítását is.

Az üzleti portré fotózás során – főleg hölgyek esetében – javasolni szoktam egy profi sminkes igénybevételét, aki szükség esetén a frizura igazításában is segítségünkre van.

4. Az üzleti porté felhasználási köre

Az üzleti portré fotózás kialakult menetének hála, a headshot fotózások során, szinte mindig sok-sok, hangulatában egészen eltérő fénykép szokott készülni.

A komolyabb, de így is derűs képektől, a mosolygósakon át, az egészen fesztelen, vidám képekig biztosan lesz jó néhány a válogatásra szánt galériában.

A fotók felhasználási lehetőségeinek száma végtelen, ugyanis szükség lehet egy minőségi portréra az önéletrajzban, vagy egy pályázati anyaghoz csatolva, egy weboldalra, névjegykártyára, vagy a social mediába profilképként.

5. Attól professzionális egy üzleti portré, hogy nem mosolyognak rajta?

A fotózások során én arra figyelek, hogy a portréalanyom szeme mosolyogjon, de legalább derűs legyen. Ha a személyiségéhez vagy a munkájához passzol, jöhet a teliszáj mosoly is, de ez se nem kötelező, se nem elengedhetetlen egy jó portréhoz.

Üzleti portré: komoly vs. vidám

Nem tudom megtagadni magam, azt szeretem, ha az ügyfeleim oldottak.

Ha ugyanis megengednek maguknak egy-egy igazi mosolyt, akkor az már szétárad a lelkükben és ottmarad a csillogása a szemükben akkor is, ha komoly üzletemberként, szakemberként néznek a kamerába.

Ezért mindig elérem, hogy nevessenek vagy mosolyogjanak kicsit. Onnan már sokkal könnyebb felépíteni, előhozni azt a tekintetet, amit láttatni szeretnének. A komoly arc is igazi kell legyen, előbb le kell venni az álarcot és erre nincs jobb módszer, mint egy nevetés.

Ha azt szeretnéd, hogy igényesnek, megbízhatónak lássanak a weboldaladon, a névjegykártyádon vagy az önéletrajzodon, Neked is szükséged van egy minőségi üzleti portré fotózásra.

A cikk szerzője: Halász Judit

Weboldal: www.gingerphoto.hu

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés