Tartalomjegyzék
ToggleMi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?
Az opt-in oldal lényege, hogy feliratkozókat szerezzünk az e-mail marketingünk részére. Egy értékajánlatért cserébe a weboldalunk látogatói megadják személyes adataikat, így nekünk lehetőségünk van célzott marketinghirdetéseket és hírleveleket küldeni számukra, ezzel is bővítve az ügyfélkörünket. A weboldal készítés egyik alapfogalmával ismerkedhetsz most meg!
1. Mit jelent az opt-in a marketing területén?
Az opt-in a beleegyezésen alapuló marketing egyik típusa, melynek segítségével a felhasználók beleegyezésüket adják, hogy az adott weboldal üzemeltetőitől rendszeresen hírleveleket, reklámanyagot és tájékoztatókat kapjanak.
Az opt-in eredményeként olyan potenciális ügyfeleket tudunk kényelmesen elérni, akik érdeklődnek a mi szolgáltatásunk vagy termékünk iránt.
A webhelyre látogatók érdeklődésének megerősítését szolgálja a dupla opt-in is.
Ennek lényege, hogy miután a felhasználó megadja adatait a weboldalon és feliratkozik egy szolgáltatásra, egy további lépésben is meg kell erősítenie feliratkozását. Például: megerősítő e-mail, regisztrációt hitelesítő hivatkozás vagy sms-ben kapott kód segítségével.
Az opt-in ellentéte az opt-out, amikor a felhasználók beleegyezése és tudta nélkül felkerülnek egy marketinglistára, amiről csak akkor értesülnek, amikor már megkapták az első hírlevelet. Az e-mail marketing ezen formája kevésbé előnyös, mivel az emberek többsége gyakran az első „kéretlen” levél után leiratkozik a hírlevél listáról.
2. Miért van szüksége a vállalkozásunknak opt-in oldalra?
Az opt-in oldal segítségével tudjuk az egyszerű felhasználókat és az oldalunkra látogatókat feliratkozókká konvertálni.
Miután megadják személyes adataikat és érdeklődési körüket, személyre szabott e-mail marketinggel tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket.
Azért van erre szükség, mert sajnos az a korszak már elmúlt, ahol meglátta a termékünket / szolgáltatásunkat a felhasználó és rögtön igénybe is vette azt.
Az eladáshoz több érintésre van szükség!
Tehát egy leendő ügyfélnek többször kell látnia azt, hogy mit kínálunk számára.
Az opt-in oldalaknak három fő alkotóeleme van:
1) Értékajánlat: a felhasználók egy jól meghatározott termék vagy szolgáltatás ellenében csatlakoznak feliratkozói bázisunkhoz. Nevezhetjük ezt ‘csalinak’ is. Például egy hónapig tartó ingyenes próbaidőszak, kedvezmények, feliratkozás után letölthető hasznos e-book.
2) Kitölthető űrlap: az értékajánlatunkért cserébe a felhasználók megadják személyes adataikat egy űrlap kitöltésével. Olyan adatokra kérdezhetünk rá, mint a felhasználók neve, e-mail címe, lakhelye, foglalkozása, telefonszáma, érdeklődési köre.
Rákérdezhetünk még egyéb olyan a vállalkozásunknak szükséges adatra, amivel a későbbiekben jobban tudjuk szegmentálni – különböző csoportokra bontani – a feliratkozóinkat.
Természetesen ezen adatok megadása nagyobb elköteleződést igényel, ezért a felajánlott anyagnak (e-book, kedvezmény, próbaidőszak) is nagyobb értékkel kell bírnia.
3) Cselekvésre biztatás: az újonnan regisztrált feliratkozóinkat buzdítsuk értékajánlatunk elfogadására. Például: „Élvezd ki a kedvezményeinket!” vagy „Töltsd le az útmutatónkat!”
3. Példa: Opt-in oldal
Ide bemásoltuk a saját opt-in oldalunkat, ahol meg tudod nézni „élőben” hogyan is néz ki egy hasonló weblap. Kattints a képre, vagy ezen a linken elérheted.
Fontos! A reklámtevékenység törvény által van szabályozva. A 2008. évi XLVIII. törvényt nevezzük reklámtörvénynek.
Ennek értelmében a természetes személyeket direkt marketing eszközökkel (pl. hírlevél) csak személyes beleegyezésük alapján érhetjük el, valamint adataikat is csak ez esetben kezelhetjük.
Erről részletesebben itt olvasható információ.
4. Összefoglaló
Az opt-in oldal lényege, hogy a weboldalunkra látogatók saját beleegyezésükkel és személyes adataik megadásával járulnak hozzá, hogy célzott marketingtevékenységgel érjük el őket, általában e-mailen keresztül.
Egy jó opt-in oldal mindig tartalmaz egy olyan ajánlatot (pl. e-book, engedmények), ami értéket képvisel a felhasználók számára, így a kitölthető űrlapon örömmel tüntetik fel adataikat és igényeiket.
Ha érdekesnek találtad írásunkat, kérlek oszd meg valamelyik közösségi média felületen.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Az opt-in oldal a beleegyezésen alapuló marketing egyik eszköze, ahol a látogatók önként adják meg személyes adataikat, amiken keresztül célzott marketing üzenetekkel tudjuk elérni őket. Ennek az ellentéte az opt-out.
A leggyakrabban e-mail marketing segítségével, hírlevelek küldése által.
Egy vevőszerző ajánlat (ingyenes e-book vagy kedvezmények), és egy kitölthető űrlap, ahol megadhatják adataikat.