Opt-in borítókép

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Olvasási idő: 2 perc

Mi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?

Az opt-in oldal lényege, hogy feliratkozókat szerezzünk az e-mail marketingünk részére. Egy értékajánlatért cserébe a weboldalunk látogatói megadják személyes adataikat, így nekünk lehetőségünk van célzott marketinghirdetéseket és hírleveleket küldeni számukra, ezzel is bővítve az ügyfélkörünket.

1. Mit jelent az opt-in a marketing területén?

Az opt-in a beleegyezésen alapuló marketing egyik típusa, melynek segítségével a felhasználók beleegyezésüket adják, hogy az adott weboldal üzemeltetőitől rendszeresen hírleveleket, reklámanyagot és tájékoztatókat kapjanak.

Az opt-in eredményeként olyan potenciális ügyfeleket tudunk kényelmesen elérni, akik érdeklődnek a mi szolgáltatásunk vagy termékünk iránt.

A webhelyre látogatók érdeklődésének megerősítését szolgálja a dupla opt-in is.

Ennek lényege, hogy miután a felhasználó megadja adatait a weboldalon és feliratkozik egy szolgáltatásra, egy további lépésben is meg kell erősítenie feliratkozását. Például: megerősítő e-mail, regisztrációt hitelesítő hivatkozás vagy sms-ben kapott kód segítségével.

Az opt-in ellentéte az opt-out, amikor a felhasználók beleegyezése és tudta nélkül felkerülnek egy marketinglistára, amiről csak akkor értesülnek, amikor már megkapták az első hírlevelet. Az e-mail marketing ezen formája kevésbé előnyös, mivel az emberek többsége gyakran az első “kéretlen” levél után leiratkozik a hírlevél listáról.

2. Miért van szüksége a vállalkozásunknak opt-in oldalra?

Az opt-in oldal segítségével tudjuk az egyszerű felhasználókat és az oldalunkra látogatókat feliratkozókká konvertálni.

Miután megadják személyes adataikat és érdeklődési körüket, személyre szabott e-mail marketinggel tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket.

Azért van erre szükség, mert sajnos az a korszak már elmúlt, ahol meglátta a termékünket / szolgáltatásunkat a felhasználó és rögtön igénybe is vette azt.

Az eladáshoz több érintésre van szükség!

Tehát egy leendő ügyfélnek többször kell látnia azt, hogy mit kínálunk számára.

Az opt-in oldalaknak három fő alkotóeleme van:

1) Értékajánlat: a felhasználók egy jól meghatározott termék vagy szolgáltatás ellenében csatlakoznak feliratkozói bázisunkhoz. Nevezhetjük ezt ‘csalinak’ is. Például egy hónapig tartó ingyenes próbaidőszak, kedvezmények, feliratkozás után letölthető hasznos e-book.

2) Kitölthető űrlap: az értékajánlatunkért cserébe a felhasználók megadják személyes adataikat egy űrlap kitöltésével. Olyan adatokra kérdezhetünk rá, mint a felhasználók neve, e-mail címe, lakhelye, foglalkozása, telefonszáma, érdeklődési köre.

Rákérdezhetünk még egyéb olyan a vállalkozásunknak szükséges adatra, amivel a későbbiekben jobban tudjuk szegmentálni – különböző csoportokra bontani – a feliratkozóinkat.

Természetesen ezen adatok megadása nagyobb elköteleződést igényel, ezért a felajánlott anyagnak (e-book, kedvezmény, próbaidőszak) is nagyobb értékkel kell bírnia.

3) Cselekvésre biztatás: az újonnan regisztrált feliratkozóinkat buzdítsuk értékajánlatunk elfogadására. Például: “Élvezd ki a kedvezményeinket!” vagy “Töltsd le az útmutatónkat!”

3. Példa: Opt-in oldalra

Ide bemásoltuk a saját opt-in oldalunkat, ahol meg tudod nézni “élőben” hogyan is néz ki egy hasonló weblap. Kattints a képre, vagy ezen a linken elérheted.

 

Kiszervezett Marketing Kft. opt-in oldala

Fontos! A reklámtevékenység törvény által van szabályozva. A 2008. évi XLVIII. törvényt nevezzük reklámtörvénynek.

Ennek értelmében a természetes személyeket direkt marketing eszközökkel (pl. hírlevél) csak személyes beleegyezésük alapján érhetjük el, valamint adataikat is csak ez esetben kezelhetjük.

Erről részletesebben itt olvasható információ.

4. Összefoglaló

Az opt-in oldal lényege, hogy a weboldalunkra látogatók saját beleegyezésükkel és személyes adataik megadásával járulnak hozzá, hogy célzott marketingtevékenységgel érjük el őket, általában e-mailen keresztül.

Egy jó opt-in oldal mindig tartalmaz egy olyan ajánlatot (pl. e-book, engedmények), ami értéket képvisel a felhasználók számára, így a kitölthető űrlapon örömmel tüntetik fel adataikat és igényeiket.

Ha érdekesnek találtad írásunkat, kérlek oszd meg valamelyik közösségi média felületen.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

A weboldal készítő csapat egy tagját ábárzol

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hogyan legyen
vevőszerző weboldalam?

Ingyenes
E-book Letöltése!

Heti 1 db marketing cikk ami hozzásegít a vállalkozásod fejlődéséhez!

Kérem a heti cikket!

Send this to a friend