Mi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?

Az opt-in oldal segítségével tudjuk weboldalunk látogatóit feliratkozókká alakítani, megszerezni adataikat, mindezt saját beleegyezésükkel.
Opt-in borítókép

Mi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?

Az opt-in oldal lényege, hogy feliratkozókat szerezzünk az e-mail marketingünk részére. Egy értékajánlatért cserébe a weboldalunk látogatói megadják személyes adataikat, így nekünk lehetőségünk van célzott marketinghirdetéseket és hírleveleket küldeni számukra, ezzel is bővítve az ügyfélkörünket. A weboldal készítés egyik alapfogalmával ismerkedhetsz most meg!

1. Mit jelent az opt-in a marketing területén?

Az opt-in a beleegyezésen alapuló marketing egyik típusa, melynek segítségével a felhasználók beleegyezésüket adják, hogy az adott weboldal üzemeltetőitől rendszeresen hírleveleket, reklámanyagot és tájékoztatókat kapjanak.

Az opt-in eredményeként olyan potenciális ügyfeleket tudunk kényelmesen elérni, akik érdeklődnek a mi szolgáltatásunk vagy termékünk iránt.

A webhelyre látogatók érdeklődésének megerősítését szolgálja a dupla opt-in is.

Ennek lényege, hogy miután a felhasználó megadja adatait a weboldalon és feliratkozik egy szolgáltatásra, egy további lépésben is meg kell erősítenie feliratkozását. Például: megerősítő e-mail, regisztrációt hitelesítő hivatkozás vagy sms-ben kapott kód segítségével.

Az opt-in ellentéte az opt-out, amikor a felhasználók beleegyezése és tudta nélkül felkerülnek egy marketinglistára, amiről csak akkor értesülnek, amikor már megkapták az első hírlevelet. Az e-mail marketing ezen formája kevésbé előnyös, mivel az emberek többsége gyakran az első „kéretlen” levél után leiratkozik a hírlevél listáról.

2. Miért van szüksége a vállalkozásunknak opt-in oldalra?

Weboldal készítés

Az opt-in oldal segítségével tudjuk az egyszerű felhasználókat és az oldalunkra látogatókat feliratkozókká konvertálni.

Miután megadják személyes adataikat és érdeklődési körüket, személyre szabott e-mail marketinggel tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket.

Azért van erre szükség, mert sajnos az a korszak már elmúlt, ahol meglátta a termékünket / szolgáltatásunkat a felhasználó és rögtön igénybe is vette azt.

Az eladáshoz több érintésre van szükség!

Tehát egy leendő ügyfélnek többször kell látnia azt, hogy mit kínálunk számára.

Az opt-in oldalaknak három fő alkotóeleme van:

1) Értékajánlat: a felhasználók egy jól meghatározott termék vagy szolgáltatás ellenében csatlakoznak feliratkozói bázisunkhoz. Nevezhetjük ezt ‘csalinak’ is. Például egy hónapig tartó ingyenes próbaidőszak, kedvezmények, feliratkozás után letölthető hasznos e-book.

2) Kitölthető űrlap: az értékajánlatunkért cserébe a felhasználók megadják személyes adataikat egy űrlap kitöltésével. Olyan adatokra kérdezhetünk rá, mint a felhasználók neve, e-mail címe, lakhelye, foglalkozása, telefonszáma, érdeklődési köre.

Rákérdezhetünk még egyéb olyan a vállalkozásunknak szükséges adatra, amivel a későbbiekben jobban tudjuk szegmentálni – különböző csoportokra bontani – a feliratkozóinkat.

Természetesen ezen adatok megadása nagyobb elköteleződést igényel, ezért a felajánlott anyagnak (e-book, kedvezmény, próbaidőszak) is nagyobb értékkel kell bírnia.

3) Cselekvésre biztatás: az újonnan regisztrált feliratkozóinkat buzdítsuk értékajánlatunk elfogadására. Például: „Élvezd ki a kedvezményeinket!” vagy „Töltsd le az útmutatónkat!”

3. Példa: Opt-in oldal

Ide bemásoltuk a saját opt-in oldalunkat, ahol meg tudod nézni „élőben” hogyan is néz ki egy hasonló weblap. Kattints a képre, vagy ezen a linken elérheted.

Ebook opt-in oldal

Fontos! A reklámtevékenység törvény által van szabályozva. A 2008. évi XLVIII. törvényt nevezzük reklámtörvénynek.

Ennek értelmében a természetes személyeket direkt marketing eszközökkel (pl. hírlevél) csak személyes beleegyezésük alapján érhetjük el, valamint adataikat is csak ez esetben kezelhetjük.

Erről részletesebben itt olvasható információ.

4. Összefoglaló

Az opt-in oldal lényege, hogy a weboldalunkra látogatók saját beleegyezésükkel és személyes adataik megadásával járulnak hozzá, hogy célzott marketingtevékenységgel érjük el őket, általában e-mailen keresztül.

Egy jó opt-in oldal mindig tartalmaz egy olyan ajánlatot (pl. e-book, engedmények), ami értéket képvisel a felhasználók számára, így a kitölthető űrlapon örömmel tüntetik fel adataikat és igényeiket.

Ha érdekesnek találtad írásunkat, kérlek oszd meg valamelyik közösségi média felületen.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az opt-in oldal jelentése?

Az opt-in oldal a beleegyezésen alapuló marketing egyik eszköze, ahol a látogatók önként adják meg személyes adataikat, amiken keresztül célzott marketing üzenetekkel tudjuk elérni őket. Ennek az ellentéte az opt-out.

❓ Hogyan érhetjük el a látogatóinkat?

A leggyakrabban e-mail marketing segítségével, hírlevelek küldése által.

❓ Milyen elemei vannak egy opt-in oldalnak?

Egy vevőszerző ajánlat (ingyenes e-book vagy kedvezmények), és egy kitölthető űrlap, ahol megadhatják adataikat.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!