Mi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?

Az opt-in oldal segítségével tudjuk weboldalunk látogatóit feliratkozókká alakítani, megszerezni adataikat, mindezt saját beleegyezésükkel.
Opt-in borítókép

Mi az az opt-in? Mire jó az opt-in oldal?

Az opt-in oldal lényege, hogy feliratkozókat szerezzünk az e-mail marketingünk részére. Egy értékajánlatért cserébe a weboldalunk látogatói megadják személyes adataikat, így nekünk lehetőségünk van célzott marketinghirdetéseket és hírleveleket küldeni számukra, ezzel is bővítve az ügyfélkörünket. A weboldal készítés egyik alapfogalmával ismerkedhetsz most meg!

1. Mit jelent az opt-in a marketing területén?

Az opt-in a beleegyezésen alapuló marketing egyik típusa, melynek segítségével a felhasználók beleegyezésüket adják, hogy az adott weboldal üzemeltetőitől rendszeresen hírleveleket, reklámanyagot és tájékoztatókat kapjanak.

Az opt-in eredményeként olyan potenciális ügyfeleket tudunk kényelmesen elérni, akik érdeklődnek a mi szolgáltatásunk vagy termékünk iránt.

A webhelyre látogatók érdeklődésének megerősítését szolgálja a dupla opt-in is.

Ennek lényege, hogy miután a felhasználó megadja adatait a weboldalon és feliratkozik egy szolgáltatásra, egy további lépésben is meg kell erősítenie feliratkozását. Például: megerősítő e-mail, regisztrációt hitelesítő hivatkozás vagy sms-ben kapott kód segítségével.

Az opt-in ellentéte az opt-out, amikor a felhasználók beleegyezése és tudta nélkül felkerülnek egy marketinglistára, amiről csak akkor értesülnek, amikor már megkapták az első hírlevelet. Az e-mail marketing ezen formája kevésbé előnyös, mivel az emberek többsége gyakran az első „kéretlen” levél után leiratkozik a hírlevél listáról.

2. Miért van szüksége a vállalkozásunknak opt-in oldalra?

Weboldal készítés

Az opt-in oldal segítségével tudjuk az egyszerű felhasználókat és az oldalunkra látogatókat feliratkozókká konvertálni.

Miután megadják személyes adataikat és érdeklődési körüket, személyre szabott e-mail marketinggel tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket.

Azért van erre szükség, mert sajnos az a korszak már elmúlt, ahol meglátta a termékünket / szolgáltatásunkat a felhasználó és rögtön igénybe is vette azt.

Az eladáshoz több érintésre van szükség!

Tehát egy leendő ügyfélnek többször kell látnia azt, hogy mit kínálunk számára.

Az opt-in oldalaknak három fő alkotóeleme van:

1) Értékajánlat: a felhasználók egy jól meghatározott termék vagy szolgáltatás ellenében csatlakoznak feliratkozói bázisunkhoz. Nevezhetjük ezt ‘csalinak’ is. Például egy hónapig tartó ingyenes próbaidőszak, kedvezmények, feliratkozás után letölthető hasznos e-book.

2) Kitölthető űrlap: az értékajánlatunkért cserébe a felhasználók megadják személyes adataikat egy űrlap kitöltésével. Olyan adatokra kérdezhetünk rá, mint a felhasználók neve, e-mail címe, lakhelye, foglalkozása, telefonszáma, érdeklődési köre.

Rákérdezhetünk még egyéb olyan a vállalkozásunknak szükséges adatra, amivel a későbbiekben jobban tudjuk szegmentálni – különböző csoportokra bontani – a feliratkozóinkat.

Természetesen ezen adatok megadása nagyobb elköteleződést igényel, ezért a felajánlott anyagnak (e-book, kedvezmény, próbaidőszak) is nagyobb értékkel kell bírnia.

3) Cselekvésre biztatás: az újonnan regisztrált feliratkozóinkat buzdítsuk értékajánlatunk elfogadására. Például: „Élvezd ki a kedvezményeinket!” vagy „Töltsd le az útmutatónkat!”

3. Példa: Opt-in oldalra

Ide bemásoltuk a saját opt-in oldalunkat, ahol meg tudod nézni „élőben” hogyan is néz ki egy hasonló weblap. Kattints a képre, vagy ezen a linken elérheted.

Opt-in oldal

Fontos! A reklámtevékenység törvény által van szabályozva. A 2008. évi XLVIII. törvényt nevezzük reklámtörvénynek.

Ennek értelmében a természetes személyeket direkt marketing eszközökkel (pl. hírlevél) csak személyes beleegyezésük alapján érhetjük el, valamint adataikat is csak ez esetben kezelhetjük.

Erről részletesebben itt olvasható információ.

4. Összefoglaló

Az opt-in oldal lényege, hogy a weboldalunkra látogatók saját beleegyezésükkel és személyes adataik megadásával járulnak hozzá, hogy célzott marketingtevékenységgel érjük el őket, általában e-mailen keresztül.

Egy jó opt-in oldal mindig tartalmaz egy olyan ajánlatot (pl. e-book, engedmények), ami értéket képvisel a felhasználók számára, így a kitölthető űrlapon örömmel tüntetik fel adataikat és igényeiket.

Ha érdekesnek találtad írásunkat, kérlek oszd meg valamelyik közösségi média felületen.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az opt-in oldal jelentése?

Az opt-in oldal a beleegyezésen alapuló marketing egyik eszköze, ahol a látogatók önként adják meg személyes adataikat, amiken keresztül célzott marketing üzenetekkel tudjuk elérni őket.

❓ Hogyan érhetjük el a látogatóinkat?

A leggyakrabban e-mail marketing segítségével, hírlevelek küldése által.

❓ Milyen elemei vannak egy opt-in oldalnak?

Egy vevőszerző ajánlat (ingyenes e-book vagy kedvezmények), és egy kitölthető űrlap, ahol megadhatják adataikat.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés