Meta Hirdetéstár: Elemezd a konkurencia Facebook hirdetéseit!

A Meta Hirdetéstár használata versenytárs-elemzés céljából hatékony, mert láthatjuk a konkurencia Facebook hirdetéseit az elmúlt 1 évből.
Meta Hirdetéstár

Meta Hirdetéstár: Elemezd a konkurencia Facebook hirdetéseit!

A Meta Hirdetéstár egy olyan online szolgáltatás, amely 1 évre visszamenőleg eltárolja az összes olyan hirdetést, amely valamelyik Meta-termékben futott. Tehát minden olyan Facebook és Instagram hirdetést láthatsz, amelyet a versenytársaid jelenleg aktívan futtatnak, vagy már inaktívak, de az elmúlt 1 évben jelenítették meg őket utoljára.

1. Mi az a Meta Hirdetéstár?

A Meta Hirdetéstár neve korábban Facebook Hirdetéstár volt, és azokat a hirdetéseket archiválja, amelyek a Meta-termékekben futnak éppen, vagy az elmúlt 1 évben futottak. A hirdetések között kereshetünk kulcsszavak, vagy akár hirdetői profilok alapján is.

Meta Hirdetéstár

Érdemes megjegyezni, hogy az 1 éves archiválása csak 2023. augusztus 17-től lett elérhető az Európai Unió területén. Korábban csak a társadalmi és politikai célú hirdetéseket mentette el a Hirdetéstár 7 évre visszamenőleg, a sima kereskedelmi hirdetések közül pedig csak azok voltak láthatóak, amelyek az adott pillanatban aktívak voltak.

A változásnak köszönhetően a Meta Hirdetéstár egy kitűnő eszköz lett a versenytárs-elemzés során, mivel fontos információhoz juthatunk a konkurens vállalkozások közösségi média hirdetéseinek célzásával, finanszírozásával és kreatív tartalmaival kapcsolatban.

Facebook hirdetéskezelés

2. A Meta Hirdetéstár használata

Első lépésként nyisd meg a Hirdetéstár oldalát ide kattintva. A hirdetések közötti keresésnél néhány alapvető beállítást kell megadnod:

  • A megjelenítendő hirdetések országának kiválasztása, pl. Magyarország;
  • A hirdetéskategória kiválasztása, amely 4 specifikus kategóriát foglal magába (társadalmi kérdések, választások vagy politika; lakhatás; foglalkoztatás; hitel), illetve választhatjuk „Az összes hirdetés” opcióját is;
  • Kulcsszó vagy hirdető neve, amelyre vonatkozóan látni szeretnénk a Facebook és Instagram hirdetéseket.

Tegyünk egy próbát! Keressünk rá arra a kulcsszóra, hogy „tengerparti nyaralás”, és lássuk, hogy milyen eredményeket ad ki a Meta Hirdetéstár.

Meta Hirdetéstár használata

Összesen 130 találatot adott a keresés, amelyeket a fenti képen is láthatunk. Ha cégünk utazások szervezésével foglalkozik, akkor meg tudjuk nézni, hogy a számunkra releváns kulcsszavakra milyen hirdetések jelennek meg a felhasználóknak.

Láthatod, hogy a versenytársaid milyen Facebook hirdetések révén igyekeznek megszólítani a célközönséget, és rengeteg információt megtudhatsz a hirdetési stratégiájukról. Alább mutatjuk, hogy pontosan milyen adatok állnak rendelkezésedre.

3. Milyen adatokat tudhatsz meg a hirdetésekről?

Válasszuk „A hirdetés adatainak megjelenítése” opciót ahhoz, hogy részletes információt kapjunk az egyik Meta hirdetésről. Az alábbi adatokhoz férhetünk hozzá:

  • A hirdetés könyvtári azonosítója;
  • Ha aktív a hirdetés, akkor mikor kezdték el megjeleníteni;
  • Ha inaktív a hirdetés, akkor mettől meddig volt aktív;
  • Milyen platformokon jelent meg a hirdetés (Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger);
  • A Meta hirdetés pontos szövege, vizuális tartalma, és elrendezése (CTA gomb, leírás, címsor, stb.).
Versenytárs-elemzés

További részletes adatokat tudhatunk meg a hirdetés célközönségéről, vagyis hogy a hirdető hogyan állította be a célzást:

  • Hol jelenik meg a hirdetés (ország, régió, település alapján);
  • A célközönség életkor és nem alapú célzása;
  • A hirdetés megjelenítésének száma, vagyis hány embert sikerült elérni ezzel a célzási beállítással;
  • Elérési adatok földrajzi hely, életkor és nem szerint.

Ezeket a célzási és elérési adatokat fel tudjuk használni arra, hogy kutatást végezzünk a legideálisabb célcsoport meghatározása érdekében. Kideríthetjük előre, hogy melyik földrajzi régiókban, milyen korosztályokban érdemes Meta hirdetéseket készíteni bizonyos kulcsszavak alapján.

Továbbá az is fontos, hogy magáról a hirdetőről is kapunk adatokat a Hirdetéstárban: megnyithatjuk az üzleti Facebook oldalát, láthatjuk a követőinek a számát, az oldal rövid leírását.

Illetve még azt is megtudhatjuk, hogy ki a hirdetés kedvezményezettje, és ki a hirdetésért fizető fél.

4. Egy másik megközelítés

A Meta Hirdetéstár versenytárs-elemzés egy másik megközelítése az, ha nem egy konkrét kulcsszóra keresünk rá, hanem egy versenytárs vállalkozásra. Például beüthetjük azt a Hirdetéstár keresőjébe, hogy Kiszervezett Marketing, és láthatjuk, hogy ez a Facebook oldal milyen hirdetéseket futtat most, valamint milyen hirdetéseket futtatott az elmúlt 1 évben.

Meta Hirdetéstár versenytárs-elemzés

Itt is láthatjuk a hirdetések részletes adatait, ha kiválasztjuk bármelyiket, így átfogó versenytárs-elemzést végezhetünk a konkurens cégek közösségi média hirdetéseivel kapcsolatban.

5. Összefoglaló

A Meta Hirdetéstár egy ingyenesen használható hirdetési archívumként értelmezhető, amelyet bárki kipróbálhat, akit érdekelnek a Facebook és Instagram hirdetések.

A szolgáltatás használata révén könnyen kideríthetjük, hogy a versenytársaink milyen közösségi média hirdetéseket futtatnak éppen most, vagy futtattak az elmúlt 1 évben.

Részletes adatokat tudhatunk meg a hirdetések célközönségéről, elérési adatairól, és a kreatív tartalmairól. Ezek mind segítenek abban, hogy tökéletesíteni tudjuk a marketing stratégiánkat.

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Meta Hirdetéstár?

Korábban Facebook Hirdetéstár néven volt ismert: a Meta platformjain elhelyezett hirdetéseket archiválják benne 1 évre visszamenőleg.

❓ Miben segít a Meta Hirdetéstár használata?

Ötleteket ad a Facebook hirdetések készítéséhez, valamint kiváló eszköz versenytárs-elemzésre.

❓ Mennyibe kerül a Meta Hirdetéstár használata?

Teljesen ingyenes mindenkinek.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!