Meta Hirdetéstár: Elemezd a konkurencia Facebook hirdetéseit!

A Meta Hirdetéstár használata versenytárs-elemzés céljából hatékony, mert láthatjuk a konkurencia Facebook hirdetéseit az elmúlt 1 évből.
Meta Hirdetéstár

Meta Hirdetéstár: Elemezd a konkurencia Facebook hirdetéseit!

A Meta Hirdetéstár egy olyan online szolgáltatás, amely 1 évre visszamenőleg eltárolja az összes olyan hirdetést, amely valamelyik Meta-termékben futott. Tehát minden olyan Facebook és Instagram hirdetést láthatsz, amelyet a versenytársaid jelenleg aktívan futtatnak, vagy már inaktívak, de az elmúlt 1 évben jelenítették meg őket utoljára.

1. Mi az a Meta Hirdetéstár?

A Meta Hirdetéstár neve korábban Facebook Hirdetéstár volt, és azokat a hirdetéseket archiválja, amelyek a Meta-termékekben futnak éppen, vagy az elmúlt 1 évben futottak. A hirdetések között kereshetünk kulcsszavak, vagy akár hirdetői profilok alapján is.

Meta Hirdetéstár

Érdemes megjegyezni, hogy az 1 éves archiválása csak 2023. augusztus 17-től lett elérhető az Európai Unió területén. Korábban csak a társadalmi és politikai célú hirdetéseket mentette el a Hirdetéstár 7 évre visszamenőleg, a sima kereskedelmi hirdetések közül pedig csak azok voltak láthatóak, amelyek az adott pillanatban aktívak voltak.

A változásnak köszönhetően a Meta Hirdetéstár egy kitűnő eszköz lett a versenytárs-elemzés során, mivel fontos információhoz juthatunk a konkurens vállalkozások közösségi média hirdetéseinek célzásával, finanszírozásával és kreatív tartalmaival kapcsolatban.

Facebook hirdetéskezelés

2. A Meta Hirdetéstár használata

Első lépésként nyisd meg a Hirdetéstár oldalát ide kattintva. A hirdetések közötti keresésnél néhány alapvető beállítást kell megadnod:

  • A megjelenítendő hirdetések országának kiválasztása, pl. Magyarország;
  • A hirdetéskategória kiválasztása, amely 4 specifikus kategóriát foglal magába (társadalmi kérdések, választások vagy politika; lakhatás; foglalkoztatás; hitel), illetve választhatjuk „Az összes hirdetés” opcióját is;
  • Kulcsszó vagy hirdető neve, amelyre vonatkozóan látni szeretnénk a Facebook és Instagram hirdetéseket.

Tegyünk egy próbát! Keressünk rá arra a kulcsszóra, hogy „tengerparti nyaralás”, és lássuk, hogy milyen eredményeket ad ki a Meta Hirdetéstár.

Meta Hirdetéstár használata

Összesen 130 találatot adott a keresés, amelyeket a fenti képen is láthatunk. Ha cégünk utazások szervezésével foglalkozik, akkor meg tudjuk nézni, hogy a számunkra releváns kulcsszavakra milyen hirdetések jelennek meg a felhasználóknak.

Láthatod, hogy a versenytársaid milyen Facebook hirdetések révén igyekeznek megszólítani a célközönséget, és rengeteg információt megtudhatsz a hirdetési stratégiájukról. Alább mutatjuk, hogy pontosan milyen adatok állnak rendelkezésedre.

3. Milyen adatokat tudhatsz meg a hirdetésekről?

Válasszuk „A hirdetés adatainak megjelenítése” opciót ahhoz, hogy részletes információt kapjunk az egyik Meta hirdetésről. Az alábbi adatokhoz férhetünk hozzá:

  • A hirdetés könyvtári azonosítója;
  • Ha aktív a hirdetés, akkor mikor kezdték el megjeleníteni;
  • Ha inaktív a hirdetés, akkor mettől meddig volt aktív;
  • Milyen platformokon jelent meg a hirdetés (Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger);
  • A Meta hirdetés pontos szövege, vizuális tartalma, és elrendezése (CTA gomb, leírás, címsor, stb.).
Versenytárs-elemzés

További részletes adatokat tudhatunk meg a hirdetés célközönségéről, vagyis hogy a hirdető hogyan állította be a célzást:

  • Hol jelenik meg a hirdetés (ország, régió, település alapján);
  • A célközönség életkor és nem alapú célzása;
  • A hirdetés megjelenítésének száma, vagyis hány embert sikerült elérni ezzel a célzási beállítással;
  • Elérési adatok földrajzi hely, életkor és nem szerint.

Ezeket a célzási és elérési adatokat fel tudjuk használni arra, hogy kutatást végezzünk a legideálisabb célcsoport meghatározása érdekében. Kideríthetjük előre, hogy melyik földrajzi régiókban, milyen korosztályokban érdemes Meta hirdetéseket készíteni bizonyos kulcsszavak alapján.

Továbbá az is fontos, hogy magáról a hirdetőről is kapunk adatokat a Hirdetéstárban: megnyithatjuk az üzleti Facebook oldalát, láthatjuk a követőinek a számát, az oldal rövid leírását.

Illetve még azt is megtudhatjuk, hogy ki a hirdetés kedvezményezettje, és ki a hirdetésért fizető fél.

4. Egy másik megközelítés

A Meta Hirdetéstár versenytárs-elemzés egy másik megközelítése az, ha nem egy konkrét kulcsszóra keresünk rá, hanem egy versenytárs vállalkozásra. Például beüthetjük azt a Hirdetéstár keresőjébe, hogy Kiszervezett Marketing, és láthatjuk, hogy ez a Facebook oldal milyen hirdetéseket futtat most, valamint milyen hirdetéseket futtatott az elmúlt 1 évben.

Meta Hirdetéstár versenytárs-elemzés

Itt is láthatjuk a hirdetések részletes adatait, ha kiválasztjuk bármelyiket, így átfogó versenytárs-elemzést végezhetünk a konkurens cégek közösségi média hirdetéseivel kapcsolatban.

5. Összefoglaló

A Meta Hirdetéstár egy ingyenesen használható hirdetési archívumként értelmezhető, amelyet bárki kipróbálhat, akit érdekelnek a Facebook és Instagram hirdetések.

A szolgáltatás használata révén könnyen kideríthetjük, hogy a versenytársaink milyen közösségi média hirdetéseket futtatnak éppen most, vagy futtattak az elmúlt 1 évben.

Részletes adatokat tudhatunk meg a hirdetések célközönségéről, elérési adatairól, és a kreatív tartalmairól. Ezek mind segítenek abban, hogy tökéletesíteni tudjuk a marketing stratégiánkat.

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Meta Hirdetéstár?

Korábban Facebook Hirdetéstár néven volt ismert: a Meta platformjain elhelyezett hirdetéseket archiválják benne 1 évre visszamenőleg.

❓ Miben segít a Meta Hirdetéstár használata?

Ötleteket ad a Facebook hirdetések készítéséhez, valamint kiváló eszköz versenytárs-elemzésre.

❓ Mennyibe kerül a Meta Hirdetéstár használata?

Teljesen ingyenes mindenkinek.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.