Tartalomjegyzék
ToggleA Facebook Hirdetéstár használata versenytárs elemzésre
A Meta rendelkezik egy olyan funkcióval, amely eltárolja az összes jelenleg aktív hirdetést, amely a platformjain fut. Valamint 2023. augusztus 17-től az EU területén 1 évre visszamenőleg archiválnak minden Facebook és Instagram hirdetést, illetve 7 évre visszamenőleg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket. A Facebook Hirdetéstár kiválóan alkalmazható versenytárs elemzésre, mutatjuk hogy miért! 🙂
1. Mi az a Facebook Hirdetéstár?
A Facebook Hirdetéstár újabban Meta Hirdetéstár néven érhető el, és tartalmazza azokat a hirdetéseket, amelyek a Meta-termékekben futnak. A Hirdetéstárban az összes olyan hirdetés között kereshetünk, amely jelenleg is aktív a különböző Meta-termékekben. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez kattints ide!
Azok a már inaktív hirdetések, amelyek a közügyek, a politika vagy a választások témaköreihez kapcsolódnak, szintén visszakereshetőek 7 évre visszamenőleg. Ezzel a Meta célja az, hogy megakadályozzák a választásokba történő illetéktelen beavatkozásokat.
Olyan információkat láthatunk ezekről a hirdetésekről a Facebook Hirdetéstárban, mint a hirdetések finanszírozója, a ráfordítások mértéke, a megjelenések száma, vagy a hirdetés elérési adatai különböző demográfiai jellemzők szerinti bontásban.
A Facebook Hirdetéstár bárki számára elérhető, rákereshetünk bármilyen névre, kulcsszóra vagy oldalra. Emellett létezik még a Facebook Hirdetéstár API, amely a társadalmi kérdésekről, választásokról és politikáról szóló hirdetések mélyreható elemzését teszi lehetővé.
2. Keresés a Facebook Hirdetéstárban
A Facebook hirdetések futtatását üzleti Facebook oldalak végzik, ezért a hirdetések oldalak szerint vannak csoportosítva. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez nyisd meg ezt a linket, majd válassz ki egy országot.
Ezután a Hirdetéskategória legördülő menüjében válaszd Az összes hirdetés opciót. A keresősávba kell beírni, hogy mit szeretnél keresni. Ha pedig az adott hirdetésről több információt szeretnél megtudni, akkor ehhez választ A hirdetés adatainak megjelenítése lehetőséget.
Ha csak a közügyekről, politikáról vagy választásokról szóló hirdetéseket szeretnéd látni, akkor a hirdetéskategóriák között válaszd a Kérdések, választások vagy politika opciót.
A Facebook Hirdetéstárban egyes hirdetők szerint is tudsz keresni, tehát meg tudod nézni, hogy mondjuk a versenytársaid milyen aktív hirdetéseket futtatnak, és láthatod a hozzájuk kapcsolódó médiatartalmakat (fényképek, videók) és szövegeket.
A hirdetések szűrése az alábbi szempontok szerint lehetséges:
- Ország;
- Megjelenések egy adott időszakban;
- Platformok (Facebook, Instagram, Messenger, Meta Audience Network felületén megjelent hirdetések);
- Hirdetők (összes hirdető vagy a keresett hirdetők pontos megnevezése);
- Médiatípus (pl. képek, mémek, videók, stb.);
- Kulcsszó alapján.
2023. augusztus 17-től a Facebook Hirdetéstár tartalmaz olyan márkához kapcsolódó tartalmakat is, amelyek a Facebookon és az Instagramon jelentek meg (pl. videók, Reels-videók). Ezeknél megjelenik a „Fizetett partneri együttműködés” címke.
3. A Facebook Hirdetéstár használata
2023. augusztus 17-től az alábbi lehetőségek közül válogathatsz az egyes hirdetéseknél a Facebook Hirdetéstárban, ha az adott hirdetések az EU-ban és a társult területein jelentek meg:
- Megtekintheted, hogy melyik Meta-platformon jelent meg a hirdetés;
- A hirdetés kreatív tartalmát és a hirdetést megjelenítő oldalt is láthatod;
- Mikor kezdett el futni a hirdetés, vagyis melyik időpontban jelent meg először valamelyik Meta-platformon;
- A hirdetések egyedi azonosítóját is megtekintheted, valamint kimásolhatod a hirdetések hivatkozását, így közvetlenül a hirdetésre is ugorhatsz;
- A Facebook Hirdetéstárban jelentheted is a hirdetést, ha sértőnek találod;
- A hirdetéseket 1 évig archiválják az utolsó megjelenéstől számítva (politikai hirdetéseknél ez 7 év);
- Látható a hirdetés teljes elérése, akár helyszínek, kor vagy nem szerinti bontásban is (célzási beállítások);
- NEM látható az, hogy pontosan mekkora összeget költöttek el a hirdetésre és a célközönség becsült mérete sem;
- További információkat is megjeleníthetsz a hirdetésekről, mint például a hirdetők Névjegy adatai.
Emellett megtekinthetjük a Facebook Hirdetéstár-jelentést, amelyben a következők találhatók:
- A hirdetők által költött teljes összeg becsült értékét a Hirdetéstár indulása vagy az első hirdetés létrehozása óta, a választott hét végéig;
- Az összes hirdetés száma, amely az adott hirdetőtől származik és szerepel a Hirdetéstárban;
- A hirdetők által költött becsült összeg értéke egy adott héten;
- A hirdető által futtatott hirdetések száma egy adott héten;
- A hét legnépszerűbb keresőkifejezései,
- A legnagyobb hirdetői ráfordítás egy ország valamelyik régiójában.
4. Összefoglaló
A Facebook Hirdetéstár egy olyan platform, ahol az összes aktív Facebook hirdetés megtalálható, illetve 1 évre visszamenőleg az archiváltak is, 7 évre visszamenőleg meg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket is visszanézhetjük.
Megnézhetjük, hogy egyes kulcsszavakra milyen hirdetések jelennek meg, illetve hogy a versenytársaink hirdetőként milyen hirdetéseket futtatnak.
A hirdetésekről további információkat tudhatunk meg, beleértve a célzást és a költségvetést. Ennél fogva a Facebook Hirdetéstár egy nagyszerű eszköz az információszerzésre, a Facebook hirdetéskezelés megtervezésére és a versenytársak hirdetéseinek elemzésére.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Egy évre visszamenőleg láthatjuk az aktív és inaktív Facebook hirdetéseket.
A Meta Hirdetéstár bemutatja az összes olyan hirdetést, amely valamilyen Meta-platformon fut, legyen szó akár a Facebookról, Instagramról vagy a Messengerről. Információkat tudhatunk meg a versenytársaink Facebook hirdetéskezelési költségeiről és célzási stratégiáiról. Kiváló eszköz a versenytárs elemzésre.
Ezeket 7 évre visszamenőleg tárolja a Facebook Hirdetéstára, és sokkal nagyobb átláthatóságot biztosít a választások igazságos lebonyolítása érdekében.