A Facebook Hirdetéstár használata versenytárs elemzésre

A Facebook Hirdetéstár használata révén láthatjuk az összes jelenleg aktív Facebook hirdetést és egyéb Meta-platformokon megjelenő reklámot.
Facebook Hirdetéstár használata

A Facebook Hirdetéstár használata versenytárs elemzésre

A Meta rendelkezik egy olyan funkcióval, amely eltárolja az összes jelenleg aktív hirdetést, amely a platformjain fut. Valamint 2023. augusztus 17-től az EU területén 1 évre visszamenőleg archiválnak minden Facebook és Instagram hirdetést, illetve 7 évre visszamenőleg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket. A Facebook Hirdetéstár kiválóan alkalmazható versenytárs elemzésre, mutatjuk hogy miért! 🙂

1. Mi az a Facebook Hirdetéstár?

A Facebook Hirdetéstár újabban Meta Hirdetéstár néven érhető el, és tartalmazza azokat a hirdetéseket, amelyek a Meta-termékekben futnak. A Hirdetéstárban az összes olyan hirdetés között kereshetünk, amely jelenleg is aktív a különböző Meta-termékekben. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez kattints ide!

Facebook Hirdetéstár

Azok a már inaktív hirdetések, amelyek a közügyek, a politika vagy a választások témaköreihez kapcsolódnak, szintén visszakereshetőek 7 évre visszamenőleg. Ezzel a Meta célja az, hogy megakadályozzák a választásokba történő illetéktelen beavatkozásokat.

Olyan információkat láthatunk ezekről a hirdetésekről a Facebook Hirdetéstárban, mint a hirdetések finanszírozója, a ráfordítások mértéke, a megjelenések száma, vagy a hirdetés elérési adatai különböző demográfiai jellemzők szerinti bontásban.

Politikai hirdetések

A Facebook Hirdetéstár bárki számára elérhető, rákereshetünk bármilyen névre, kulcsszóra vagy oldalra. Emellett létezik még a Facebook Hirdetéstár API, amely a társadalmi kérdésekről, választásokról és politikáról szóló hirdetések mélyreható elemzését teszi lehetővé.

2. Keresés a Facebook Hirdetéstárban

A Facebook hirdetések futtatását üzleti Facebook oldalak végzik, ezért a hirdetések oldalak szerint vannak csoportosítva. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez nyisd meg ezt a linket, majd válassz ki egy országot.

Ezután a Hirdetéskategória legördülő menüjében válaszd Az összes hirdetés opciót. A keresősávba kell beírni, hogy mit szeretnél keresni. Ha pedig az adott hirdetésről több információt szeretnél megtudni, akkor ehhez választ A hirdetés adatainak megjelenítése lehetőséget.

Facebook hirdetések

Ha csak a közügyekről, politikáról vagy választásokról szóló hirdetéseket szeretnéd látni, akkor a hirdetéskategóriák között válaszd a Kérdések, választások vagy politika opciót.

A Facebook Hirdetéstárban egyes hirdetők szerint is tudsz keresni, tehát meg tudod nézni, hogy mondjuk a versenytársaid milyen aktív hirdetéseket futtatnak, és láthatod a hozzájuk kapcsolódó médiatartalmakat (fényképek, videók) és szövegeket.

Facebook Hirdetéstár használata

A hirdetések szűrése az alábbi szempontok szerint lehetséges:

  • Ország;
  • Megjelenések egy adott időszakban;
  • Platformok (Facebook, Instagram, Messenger, Meta Audience Network felületén megjelent hirdetések);
  • Hirdetők (összes hirdető vagy a keresett hirdetők pontos megnevezése);
  • Médiatípus (pl. képek, mémek, videók, stb.);
  • Kulcsszó alapján.
Facebook Hirdetéstár szűrők

2023. augusztus 17-től a Facebook Hirdetéstár tartalmaz olyan márkához kapcsolódó tartalmakat is, amelyek a Facebookon és az Instagramon jelentek meg (pl. videók, Reels-videók). Ezeknél megjelenik a „Fizetett partneri együttműködés” címke.

3. A Facebook Hirdetéstár használata

2023. augusztus 17-től az alábbi lehetőségek közül válogathatsz az egyes hirdetéseknél a Facebook Hirdetéstárban, ha az adott hirdetések az EU-ban és a társult területein jelentek meg:

  • Megtekintheted, hogy melyik Meta-platformon jelent meg a hirdetés;
  • A hirdetés kreatív tartalmát és a hirdetést megjelenítő oldalt is láthatod;
  • Mikor kezdett el futni a hirdetés, vagyis melyik időpontban jelent meg először valamelyik Meta-platformon;
  • A hirdetések egyedi azonosítóját is megtekintheted, valamint kimásolhatod a hirdetések hivatkozását, így közvetlenül a hirdetésre is ugorhatsz;
  • A Facebook Hirdetéstárban jelentheted is a hirdetést, ha sértőnek találod;
  • A hirdetéseket 1 évig archiválják az utolsó megjelenéstől számítva (politikai hirdetéseknél ez 7 év);
  • Látható a hirdetés teljes elérése, akár helyszínek, kor vagy nem szerinti bontásban is (célzási beállítások);
  • NEM látható az, hogy pontosan mekkora összeget költöttek el a hirdetésre és a célközönség becsült mérete sem;
  • További információkat is megjeleníthetsz a hirdetésekről, mint például a hirdetők Névjegy adatai.
Hirdetések keresése

Emellett megtekinthetjük a Facebook Hirdetéstár-jelentést, amelyben a következők találhatók:

  • A hirdetők által költött teljes összeg becsült értékét a Hirdetéstár indulása vagy az első hirdetés létrehozása óta, a választott hét végéig;
  • Az összes hirdetés száma, amely az adott hirdetőtől származik és szerepel a Hirdetéstárban;
Hirdetéstár-jelentés
  • A hirdetők által költött becsült összeg értéke egy adott héten;
  • A hirdető által futtatott hirdetések száma egy adott héten;
  • A hét legnépszerűbb keresőkifejezései,
  • A legnagyobb hirdetői ráfordítás egy ország valamelyik régiójában.
Facebook Hirdetéstár jelentés

4. Összefoglaló

A Facebook Hirdetéstár egy olyan platform, ahol az összes aktív Facebook hirdetés megtalálható, illetve 1 évre visszamenőleg az archiváltak is, 7 évre visszamenőleg meg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket is visszanézhetjük.

Megnézhetjük, hogy egyes kulcsszavakra milyen hirdetések jelennek meg, illetve hogy a versenytársaink hirdetőként milyen hirdetéseket futtatnak.

A hirdetésekről további információkat tudhatunk meg, beleértve a célzást és a költségvetést. Ennél fogva a Facebook Hirdetéstár egy nagyszerű eszköz az információszerzésre, a Facebook hirdetéskezelés megtervezésére és a versenytársak hirdetéseinek elemzésére.

Facebook hirdetéskezelés

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Facebook Hirdetéstár?

Egy évre visszamenőleg láthatjuk az aktív és inaktív Facebook hirdetéseket.

❓ Miért hasznos a Facebook Hirdetéstár használata?

A Meta Hirdetéstár bemutatja az összes olyan hirdetést, amely valamilyen Meta-platformon fut, legyen szó akár a Facebookról, Instagramról vagy a Messengerről. Információkat tudhatunk meg a versenytársaink Facebook hirdetéskezelési költségeiről és célzási stratégiáiról. Kiváló eszköz a versenytárs elemzésre.

❓ Mi a helyzet a politikai és társadalmi célú hirdetésekkel?

Ezeket 7 évre visszamenőleg tárolja a Facebook Hirdetéstára, és sokkal nagyobb átláthatóságot biztosít a választások igazságos lebonyolítása érdekében.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.