A Facebook Hirdetéstár használata versenytárs elemzésre

A Facebook Hirdetéstár használata révén láthatjuk az összes jelenleg aktív Facebook hirdetést és egyéb Meta-platformokon megjelenő reklámot.
Facebook Hirdetéstár használata

A Facebook Hirdetéstár használata versenytárs elemzésre

A Meta rendelkezik egy olyan funkcióval, amely eltárolja az összes jelenleg aktív hirdetést, amely a platformjain fut. Valamint 2023. augusztus 17-től az EU területén 1 évre visszamenőleg archiválnak minden Facebook és Instagram hirdetést, illetve 7 évre visszamenőleg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket. A Facebook Hirdetéstár kiválóan alkalmazható versenytárs elemzésre, mutatjuk hogy miért! 🙂

1. Mi az a Facebook Hirdetéstár?

A Facebook Hirdetéstár újabban Meta Hirdetéstár néven érhető el, és tartalmazza azokat a hirdetéseket, amelyek a Meta-termékekben futnak. A Hirdetéstárban az összes olyan hirdetés között kereshetünk, amely jelenleg is aktív a különböző Meta-termékekben. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez kattints ide!

Facebook Hirdetéstár

Azok a már inaktív hirdetések, amelyek a közügyek, a politika vagy a választások témaköreihez kapcsolódnak, szintén visszakereshetőek 7 évre visszamenőleg. Ezzel a Meta célja az, hogy megakadályozzák a választásokba történő illetéktelen beavatkozásokat.

Olyan információkat láthatunk ezekről a hirdetésekről a Facebook Hirdetéstárban, mint a hirdetések finanszírozója, a ráfordítások mértéke, a megjelenések száma, vagy a hirdetés elérési adatai különböző demográfiai jellemzők szerinti bontásban.

Politikai hirdetések

A Facebook Hirdetéstár bárki számára elérhető, rákereshetünk bármilyen névre, kulcsszóra vagy oldalra. Emellett létezik még a Facebook Hirdetéstár API, amely a társadalmi kérdésekről, választásokról és politikáról szóló hirdetések mélyreható elemzését teszi lehetővé.

2. Keresés a Facebook Hirdetéstárban

A Facebook hirdetések futtatását üzleti Facebook oldalak végzik, ezért a hirdetések oldalak szerint vannak csoportosítva. A Facebook Hirdetéstár eléréséhez nyisd meg ezt a linket, majd válassz ki egy országot.

Ezután a Hirdetéskategória legördülő menüjében válaszd Az összes hirdetés opciót. A keresősávba kell beírni, hogy mit szeretnél keresni. Ha pedig az adott hirdetésről több információt szeretnél megtudni, akkor ehhez választ A hirdetés adatainak megjelenítése lehetőséget.

Facebook hirdetések

Ha csak a közügyekről, politikáról vagy választásokról szóló hirdetéseket szeretnéd látni, akkor a hirdetéskategóriák között válaszd a Kérdések, választások vagy politika opciót.

A Facebook Hirdetéstárban egyes hirdetők szerint is tudsz keresni, tehát meg tudod nézni, hogy mondjuk a versenytársaid milyen aktív hirdetéseket futtatnak, és láthatod a hozzájuk kapcsolódó médiatartalmakat (fényképek, videók) és szövegeket.

Facebook Hirdetéstár használata

A hirdetések szűrése az alábbi szempontok szerint lehetséges:

  • Ország;
  • Megjelenések egy adott időszakban;
  • Platformok (Facebook, Instagram, Messenger, Meta Audience Network felületén megjelent hirdetések);
  • Hirdetők (összes hirdető vagy a keresett hirdetők pontos megnevezése);
  • Médiatípus (pl. képek, mémek, videók, stb.);
  • Kulcsszó alapján.
Facebook Hirdetéstár szűrők

2023. augusztus 17-től a Facebook Hirdetéstár tartalmaz olyan márkához kapcsolódó tartalmakat is, amelyek a Facebookon és az Instagramon jelentek meg (pl. videók, Reels-videók). Ezeknél megjelenik a „Fizetett partneri együttműködés” címke.

3. A Facebook Hirdetéstár használata

2023. augusztus 17-től az alábbi lehetőségek közül válogathatsz az egyes hirdetéseknél a Facebook Hirdetéstárban, ha az adott hirdetések az EU-ban és a társult területein jelentek meg:

  • Megtekintheted, hogy melyik Meta-platformon jelent meg a hirdetés;
  • A hirdetés kreatív tartalmát és a hirdetést megjelenítő oldalt is láthatod;
  • Mikor kezdett el futni a hirdetés, vagyis melyik időpontban jelent meg először valamelyik Meta-platformon;
  • A hirdetések egyedi azonosítóját is megtekintheted, valamint kimásolhatod a hirdetések hivatkozását, így közvetlenül a hirdetésre is ugorhatsz;
  • A Facebook Hirdetéstárban jelentheted is a hirdetést, ha sértőnek találod;
  • A hirdetéseket 1 évig archiválják az utolsó megjelenéstől számítva (politikai hirdetéseknél ez 7 év);
  • Látható a hirdetés teljes elérése, akár helyszínek, kor vagy nem szerinti bontásban is (célzási beállítások);
  • NEM látható az, hogy pontosan mekkora összeget költöttek el a hirdetésre és a célközönség becsült mérete sem;
  • További információkat is megjeleníthetsz a hirdetésekről, mint például a hirdetők Névjegy adatai.
Hirdetések keresése

Emellett megtekinthetjük a Facebook Hirdetéstár-jelentést, amelyben a következők találhatók:

  • A hirdetők által költött teljes összeg becsült értékét a Hirdetéstár indulása vagy az első hirdetés létrehozása óta, a választott hét végéig;
  • Az összes hirdetés száma, amely az adott hirdetőtől származik és szerepel a Hirdetéstárban;
Hirdetéstár-jelentés
  • A hirdetők által költött becsült összeg értéke egy adott héten;
  • A hirdető által futtatott hirdetések száma egy adott héten;
  • A hét legnépszerűbb keresőkifejezései,
  • A legnagyobb hirdetői ráfordítás egy ország valamelyik régiójában.
Facebook Hirdetéstár jelentés

4. Összefoglaló

A Facebook Hirdetéstár egy olyan platform, ahol az összes aktív Facebook hirdetés megtalálható, illetve 1 évre visszamenőleg az archiváltak is, 7 évre visszamenőleg meg a politikai és társadalmi célú hirdetéseket is visszanézhetjük.

Megnézhetjük, hogy egyes kulcsszavakra milyen hirdetések jelennek meg, illetve hogy a versenytársaink hirdetőként milyen hirdetéseket futtatnak.

A hirdetésekről további információkat tudhatunk meg, beleértve a célzást és a költségvetést. Ennél fogva a Facebook Hirdetéstár egy nagyszerű eszköz az információszerzésre, a Facebook hirdetéskezelés megtervezésére és a versenytársak hirdetéseinek elemzésére.

Facebook hirdetéskezelés

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Facebook Hirdetéstár?

Egy évre visszamenőleg láthatjuk az aktív és inaktív Facebook hirdetéseket.

❓ Miért hasznos a Facebook Hirdetéstár használata?

A Meta Hirdetéstár bemutatja az összes olyan hirdetést, amely valamilyen Meta-platformon fut, legyen szó akár a Facebookról, Instagramról vagy a Messengerről. Információkat tudhatunk meg a versenytársaink Facebook hirdetéskezelési költségeiről és célzási stratégiáiról. Kiváló eszköz a versenytárs elemzésre.

❓ Mi a helyzet a politikai és társadalmi célú hirdetésekkel?

Ezeket 7 évre visszamenőleg tárolja a Facebook Hirdetéstára, és sokkal nagyobb átláthatóságot biztosít a választások igazságos lebonyolítása érdekében.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!