Pinterest hirdetés készítés útmutató (2024)

A Pinterest hirdetés készítés révén vizuálisan vonzó hirdetéseket hozhatunk létre, amelyek új ügyfeleket és vásárlókat szerezhetnek.
Pinterest hirdetés

Pinterest hirdetés készítés útmutató (2024)

A Pinterest egy olyan közösségi média platform, amiről talán ritkán esik szó, még közel 500 millió aktív felhasználója van. Ingyenesen hozhatunk létre üzleti fiókot és hirdetéseket ezen a vizuális platformon. A megnyerő képek és érdekes videók segítségével könnyen szerezhetünk új vásárlókat és ügyfeleket. Tekintsük át a Pinterest hirdetés készítés alapjait! 🙂

1. Mi az a Pinterest?

A Pinterest (hivatalos oldal) egy vizuális közösségi platform, amit leginkább inspirációk gyűjtésére és ötletelésre használnak. Képzeld el egy virtuális faliújságként vagy ötletgyűjtő mappáként, ahová képeket és rövid videókat menthetsz el, „kitűzve” ezeket tematikus táblákra – ezt hívjuk úgy, hogy Pin.

Pinterest

1.1. Mire jó a Pinterest?

  • Inspiráció gyűjtése: háttérképek, receptek, lakberendezési ötletek, stílustippek, barkács megoldások, motivációs üzenetek és még rengeteg más dolog összegyűjtése.
  • Tervezés: esküvő, nyaralás, projektek, vagy bármilyen más elképzelés megszervezéséhez hasznos.
  • Vásárlás: termékek után kutathatsz, és közvetlenül elérheted az értékesítőt is, ha valami megtetszik. Be tudod követni a cégeket Pinteresten, pl. ha beírod, hogy „futballcipő„, akkor számos vásárlási lehetőséggel találkozhatsz majd a Pinteresten.
  • Saját tartalmak népszerűsítése: saját blogbejegyzéseidet, weboldaladat, vagy akár a webshopodat is elérhetővé teheted a Pinteresten keresztül.
Pinterest hirdetés

1.2. Hogyan működik?

  1. Regisztrálj egy ingyenes fiókot. Létrehozhatsz személyes fiókot és üzleti fiókot.
  2. Hozz létre táblákat különböző témákhoz (pl. „Lakberendezési ötletek”, „Finom receptek”, „Motiváció”, „Marketing”).
  3. Tűzz ki Pineket! Ez lehet egy általad feltöltött kép, egy weboldalon talált érdekes kép vagy akár egy videó. A „Pinterest” böngészőbővítményt telepítve egy kattintással menthetsz tartalmakat külső weboldalakról.
  4. Kövess másokat, akiknek hasonló az érdeklődési köre, hogy inspirálódj.
  5. Keress kifejezetten olyan tartalmak után, amik érdekelnek.

Ha kreatív vagy, szeretnéd kicsit színesebbé tenni a mindennapokat, vagy csak elmenteni az internet végtelen kínálatából azokat az ötleteket, amikre később szükséged lehet, a Pinterest nagyszerű eszköz lesz számodra! 🙂

Google hirdetéskezelés

2. Megéri hirdetni a Pinteresten?

Röviden: Igen, megéri Pinterest hirdetéseket készíteni! De miért is?

  • A Pinterest egy vizuális platform, ami ideális a termékek és szolgáltatások bemutatására. A hirdetések úgy néznek ki a platformon, mint a sima képek és bejegyzések, így lehetőséged van vizuálisan előnyös hirdetések készítésére.
  • A felhasználók gyakran vásárlási szándékkal böngésznek. Ez azt jelenti, hogy a Pinterest hirdetésekre kattintók valószínűleg már érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt.
  • A Pinterest hirdetések célozva vannak. Célcsoportot határozhatsz meg a hirdetéseidhez, így azok csak olyan felhasználókat érnek el, akiket érdekelhet az ajánlatod.
  • A Pinterest hirdetések költséghatékonyak. A hirdetési költségvetést magad határozhatod meg, és csak akkor fizetsz, ha valaki kattint a hirdetésedre. Szóval a Pinterest hirdetés készítés sok mindenben hasonlít a Facebook hirdetésekhez és a Google hirdetéskezeléshez.

Természetesen a Pinterest hirdetések nem minden vállalkozásnak ideálisak. Fontos, hogy a célközönséged aktív legyen a platformon, és hogy a hirdetéseid relevánsak legyenek az ő érdeklődési körükhöz viszonyítva.

Ha nem vagy biztos benne, hogy a Pinterest hirdetések megfelelőek-e a számodra, javasoljuk, hogy próbáld ki a platformot egy kis költségvetésű kampánnyal. Így megtapasztalhatod, hogy a hirdetések hogyan teljesítenek, és eldöntheted, hogy érdemes-e továbbra is befektetni ebbe a platformba.

3. Hogyan készíthetek Pinterest hirdetéseket?

1. Hozz létre egy Pinterest üzleti fiókot. Ha még nem rendelkezel Pinterest üzleti fiókkal, regisztrálj ingyenesen. Ha már van meglévő személyes fiókod, akkor átalakíthatod üzleti profillá, vagy hozzákapcsolhatsz egy másik üzleti fiókot is. Egy ingyenes üzleti fiókkal ugyanúgy tudsz képeket és videókat közzétenni, de emellett lehetőséged lesz a Pinterest kampányok kezelésére, részletes analitikai adatok elemzésére, és a hirdetéskészítésre.

2. Ismerd meg a Pinterest Üzleti központjának felépítését! Itt láthatod majd a Pinterest hirdetések teljesítményét és a költségek alakulását. A Kampány létrehozása gombra kattintva tudsz majd Pinterest hirdetést készíteni.

Pinterest kampány

2. Válaszd ki a kampány célját. A Pinterest számos hirdetési célt kínál, többek között:

  • Márkaismertség: növelje a márkád ismertségét és elérését, segítsd az embereket a termékeid felkutatásában.
  • Figyelembevétel: érd el, hogy minél több ember kattintson a Pinterest hirdetésedre.
  • Konverziók: ösztönözd a vásárlásokat, regisztrációkat vagy más konverziókat a weboldaladon.
  • Videómegtekintések: növeld a videóhirdetéseid megtekintését.
  • Termékkatalógus hirdetések: hirdesd a termékkatalógusban szereplő termékeket, növeld az eladásaidat.

Ezután adj nevet a Pinterest kampánynak, válaszd ki, hogy aktív vagy szüneteltetett legyen az állapota.

3. A kampány költségkeretének és ütemezésének beállítása.

A Pinterest hirdetések napi vagy élettartamra szóló költségvetésen alapulnak. A költségvetés meghatározásakor vedd figyelembe a hirdetési céjaidat, a célközönség méretét és a hirdetési formátumot.

Választhatsz napi fix összeget, amit el szeretnél költeni a hirdetésekre, vagy átlagos költségkeret-eloszlást is. Az élettartamra szóló költségvetés rugalmasan kerül beállításra a legjobb eredmények elérése érdekében.

A Pinterest kampány ütemezése pedig azt jelenti, hogy beállítjuk a kampány kezdeti és befejezési dátumát.

Pinterest hirdetés készítés

4. Hozz létre egy hirdetéscsoportot és állítsd be a célzást.

A Pinterest kampányok hirdetéscsoportokat tartalmaznak, amelyek konkrét Pinterest hirdetéseket fognak megjeleníteni. Ezek célzottak, így beállíthatjuk, hogy csak azokat a felhasználókat érjük el, akiket érdekelhet az ajánlatunk. A célzási beállítások a következőket tartalmazzák:

  • Demográfiai adatok: kor, nem, lakhely, nyelv stb.
  • Érdeklődési körök: a felhasználók által követett témák és táblák alapján.
  • Kulcsszavak: a felhasználók által a Pinteresten keresett kifejezések alapján.
  • Hasonló célközönség: célcsoport létrehozása egy meglévő ügyfélkör alapján.

A célzási stratégia irányulhat új ügyfelek szerzésére, remarketingre, vagy egyéni célközönségek létrehozására.

5. Válaszd ki a hirdetési formátumot. A Pinterest számos hirdetési formátumot kínál, többek között:

  • Pinek reklámozása: a Pinteresten már meglévő pinek kiemelése, amelyeket korábban készítettél.
  • Pinterest hirdetés létrehozása: felépíthetsz egy Pinterest hirdetést képekből, videóból, gyűjteményből, kirakatból, vagy pinsorozatból.
  • Ötlethirdetés létrehozása: történetet tudsz elmesélni kép vagy videó formájában.
Pinterest hirdetés készítése

6. Pinterest hirdetések közzététele.

Miután beállítottál mindent, közzéteheted a Pinterest hirdetést. Általában kell néhány óra, míg jóváhagyják, de utána már hirdethetsz is. 🙂

4. Hol jelennek meg a Pinterest hirdetések?

A Pinterest hirdetések több helyen is megjelenhetnek a platformon, így biztosítva a lehető legnagyobb láthatóságot:

  • Kezdőlap hírfolyam: ahogy a felhasználók a saját, személyre szabott kezdőlapjukat görgetik, a hirdetések megjelennek a többi organikus Pin között.
  • Keresési eredmények: amikor a felhasználók kulcsszavakra keresnek, a hirdetések szintén megjelennek a találatok között. Meg tudod nyitni a hirdető weboldalát, követni tudod a Pinterest-fiókját, hozzá is tudsz szólni.
  • Kategória hírfolyamok: a Pinterest felhasználói érdeklődésüknek megfelelő témaköröket követhetnek (pl. „Divat”, „Receptek”). A hirdetések ezekben a tematikus hírfolyamokban is felbukkanhatnak.
  • Pinterest Lens: a Pinterest látványalapú keresője, a Lens egy terméket vagy képet felismerve képes hasonlókat ajánlani. Itt is megjelenhetnek releváns Pinterest hirdetések.
  • „Több ilyen találat is érdekelhet” szakasz: amikor a felhasználó egy Pinre rákattint, alul a hasonló Pin-javaslatok között a hirdetések is felbukkanhatnak.
Pinterest hirdetés

Fontos: a Pinterest algoritmusa figyelembe veszi a felhasználói érdeklődést és tevékenységet, így a hirdetések általában relevánsak a célközönség számára, hatékonyabbá téve a megjelenést.

5. Összefoglaló

A Pinterest hirdetések készítése során az első lépés az, hogy alaposan megtervezzük a kampányt, beleértve a célkitűzéseket, a célcsoportot és a költségvetést. Ezután válaszd ki a megfelelő képeket vagy videókat, valamint írj vonzó címeket és leírásokat, amelyek megfelelnek a Pinterest stílusának és a célközönség érdeklődési körének.

Fontos figyelni a célzásra is, hogy pontosan eljuthass a megfelelő felhasználókhoz, és optimalizálni a hirdetéseket a legjobb eredmények elérése érdekében. Miután a hirdetések készítése megtörtént, folyamatosan figyelni kell a kampány teljesítményét, és szükség esetén finomítani a stratégiát.

Ha szeretnél online hirdetéseket a céged számára, legyen szó akár Facebook, Google, Pinterest vagy TikTok hirdetésekről, lépj velünk kapcsolatba! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Pinterest?

Egy vizuális közösségi platform, ahol képeket és videókat lehet keresni.

❓ Milyen Pinterest hirdetési alternatívák vannak?

Facebook hirdetéskezelés, Google Ads, TikTok hirdetések.

❓ Milyen típusú hirdetések jelennek meg a Pinteresten?

Képek és videók, amelyek vizuálisan előnyösek.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés