Kulcsszavak keresése ingyen: A legjobb kulcsszókutató eszközök

A kulcsszavak keresése percek alatt megvalósítható ezekkel az ingyenes kulcsszókutató eszközökkel és módszerekkel.
Kulcsszavak keresése borítókép

Kulcsszavak keresése ingyen: A legjobb kulcsszókutató eszközök

A kulcsszavak keresése rendkívül fontos feladat, amikor folyamatosan tartalmakat gyártasz a weboldaladra, például aktívan blogolsz. Kulcsszókutatás segítségével tudod kideríteni, hogy mely kifejezések, fogalmak és trendek érdeklik igazán a célközönségedet mostanában. Ennek megfelelően olyan témájú bejegyzéseket fogsz készíteni, amelyekre sok kattintás érkezik majd, így jobbak az esélyeid a Google találati listán is jó pozícióba kerülni. Cikkünkben bemutatjuk számodra a leghasznosabb ingyenes kulcsszó kereső alkalmazásokat, amelyek megdobják majd weboldalad organikus forgalmát.

1. Kulcsszavak keresése Ubersuggest használatával

Az Ubersuggest SEO szolgáltatásait mi is napi szinten használjuk, amikor ötleteket akarunk szerezni a blogcikkek megírásához. Alapvetően egy freemium alkalmazásról van szó, ami azt jelenti, hogy több változata is van:

  • Ingyenes verzió, amiben naponta három darab kulcsszónak a keresési adatait tudod megnézni;
  • Prémium verzió, amit 12 dollár havidíjért vagy 120 dollár egyszer díjért cserében tudsz használni, és végtelen számú kulcsszókutatás végezhető el rajta.

Nézzük, mire vagy képes az ingyenes változat használatával, regisztráció nélkül!

Először is, lehetséges a kulcsszavak keresése az általunk megadott 1-3 kiindulási pontként szolgáló kifejezés alapján (Keyword Ideas menüpont).

Ubersuggest kulcsszavak keresése

A kulcsszavak mellett láthatjuk azok adatait:

  • Mekkora az adott kulcsszó keresési mennyisége egy hónapban?
  • Átlagosan mennyibe kerül egy kattintás, ha fizetett hirdetéssel próbálunk rangsorolni a kifejezésre?
  • Mennyire kiélezett a verseny a kulcsszóval kapcsolatban, vagyis mennyire lesz nehéz SEO szempontból jó helyezést elérni a Google rendszerében?
Weboldal készítés

Emellett a versenytársainktól, vagy egyéb honlapoktól is nyerhetünk kulcsszóötleteket, ugyanis lehetséges a kulcsszavak keresése domain nevek megadása alapján is. Beírod a keresett domaint, és az Ubersuggest kimutatja, hogy mely kifejezésekre rangsorol az adott oldal a Google-ben.

Ubersuggest kulcsszókutatás

Láthatod, hogy mekkora a keresési mennyiség, milyen nehéz az adott kulcsszó rangsorolni, és azt is kimutatja az Ubersuggest, hogy az adott oldal hányadik helyen áll éppen a találatok között a kifejezésre, valamint hány látogató származik ebből organikusan az előrejelzések szerint (ez volt a Keywords by Traffic menüpont).

A kulcsszavak keresése tehát lehetséges a versenytársak elemzésével is. Ötletszerzésre tökéletes! 🙂

Amit még mindenképpen érdemes használni, az a Keyword Overview szekció. Itt a keresett kulcsszó részletes statisztikáit láthatjuk, számos kapcsolódó kifejezéssel együtt.

Például beírod azt, hogy weboldal készítés, és kijönnek az alábbi adatok:

Ubersuggest kulcsszókereső

Hónapokra visszamenőleg is láthatod, hogy mennyi keresés érkezett a keresett kulcsszóra. Ha pedig kicsit lejjebb görgetsz, számos kulcsszóötletet kapsz.

Ubersuggest kapcsolódó kulcsszavak

2. Kulcsszavak keresése a Google Autocomplete által

Mindenki találkozott már azokkal a funkciókkal, amiket most említeni fogok, mégis sokan nem gondoltak még ezekre kulcsszavak keresése során.

Az első ilyen funkció a Google Autocomplete, vagyis az a jelenség, amikor elkezded begépelni a Google keresőjébe a kulcsszavad, és a keresőmotor automatikusan kiegészíti olyan kifejezésekkel, amelyekre gyakran keresnek az emberek.

Google Autocomplete kulcsszavak keresése

Nincs más dolgod tehát, mint a böngésződbe beírni valamilyen kulcsszót, és megnézni, hogy a Google milyen opciókat ajánl fel (például a mi esetünkben a weboldal karbantartás kulcsszóra).

Ez az Autocomplete funkció egyébként ugyanúgy működik a YouTube videós találatai között is, így érdemes lehet ott is szétnézni. 🙂

3. Kulcsszókutatás a Google Keresőben

De itt még nem ért véget a lehetőségek tárháza, mert a Google Kereső számos más segítséget is ad kulcsszavak keresése során. Az egyik ilyen a találati oldalak alján megjelenő Kapcsolódó keresések.

Ha beírjuk azt, hogy UNAS webshop, az alábbi extra kulcsszavakat dobja ki rá a Google:

Google kapcsolódó kifejezések

Továbbá, amit még ajánlatos megnézni, az a Google Képkereső javasolt találatai. Bár itt kevésbé hasznos ötletek jönnek elő, néhány másodpercet azonban megéri rászánni kulcsszavak keresése esetén.

Google Képkereső kulcsszókutatás

A következő lehetőségünk a szintén teljesen ingyenesen hozzáférhető Google Trends használata. Egy másik cikkünkben részletesen foglalkoztunk a Google Trends működésével egy kriptovalutás példán keresztül. Olvasd el azt is, megéri!

A szolgáltatás működésének lényegét jól mutatja, ha rákeresünk egy olyan kifejezésre, mint a Valentin nap. Az első fontos dolog, ami kiderül, az a keresési kifejezés népszerűsége Magyarországon az elmúlt 12 hónapban.

Google Trends

Láthatjuk, ahogy január-február hónapokban kiugróan magas keresési érték van a kulcsszóra, így más időszakokban nem éri meg Valentin napi hirdetéseket vagy bejegyzéseket készíteni.

Sőt, még megyékre lebontva is kimutatja a Google Trends, hogy hol mutatkozik a legnagyobb érdeklődés a téma iránt. Ezt a termékeid pozicionálása során tudod hasznosítani.

Azonban ha kicsit tovább görgetsz, kapcsolódó témaköröket és lekérdezéseket is megtekinthetsz. Itt jön képbe igazán a kulcsszavak keresése.

Google Trends kulcsszavak keresése

5. Kulcsszókutatás a Keyword Tool segítségével

Hasznos eszköz a kulcsszavak keresése tekintetében a Keyword Tool is. Hasonlóan működik, mint az Ubersuggest üzleti modellje.

Van egy teljesen ingyenesen használható verziója, amit bárki kipróbálhat, regisztrálni sem kell, csak beírod a keresőmezőbe a kulcsszavad és több tucat kapcsolódó ötletet dob ki.

A kulcsszókutatás olyan keresők alapján történik, mint a Google, YouTube, Bing, Amazon, eBay, App Store, Play Store, Instagram, Twitter, Pinterest és Google Trends.

Keyword Tool kulcsszókutatás

Sajnos a keresési mennyiséget, trendeket és a verseny erősségét csak a Keyword Tool Pro verziójában láthatjuk, de így is alkalmas lehet kulcsszavak keresése céljából.

Érdekes és hasznos funkció az is, hogy nemcsak kulcskifejezéseket, de kérdéseket is kereshetünk. Ezekre rá szoktak keresni az emberek, így egy-egy bejegyzésben célszerű választ adni rájuk.

Keyword Tool kérdések kutatása

6. Ahrefs kulcsszókereső

Az Ahrefs rendelkezik egy Free Keyword Generator nevű szolgáltatással, amely regisztráció nélkül igénybe vehető. A keresett kulcsszó első 100 kapcsolódó kifejezését jelzi ki.

Adatokat kapunk a keresési mennyiségről, a verseny állapotáról (bár ez csak az első tíz találatnál) és az utolsó frissítés dátumáról.

Ahrefs kulcsszókutatás

Az Ahrefs oldalán szintén lehetőségünk van kérdéseket is keresni, amelyekre optimalizálhatunk egy-egy bejegyzést.

Ahrefs kulcsszavak keresése

7. Kulcsszavak keresése a Keyword Sheeter oldalán

A Keyword Sheeter végtelenül egyszerűen működik: csak beírsz egy kulcskifejezést a keresőbe, és sorban dobja fel a kapcsolódó kulcsszavakat.

Keyword Sheeter kulcsszókereső

Természetesen beállíthatjuk a keresés nyelvét és országát. Vannak más eszközeik is, melyek kulcsszavak keresése és generálása céljából jöttek létre, de azok csak előfizetés fejében használhatók.

8. Soovle kulcsszavak keresése

A Soovle főképp külföldi oldalakról gyűjti be a kulcsszavakat, mivel olyan webhelyek adatbázisait használja, mint a Wikipédia, Amazon, Google, Answers, YouTube, Bing, Yahoo! Sajnos nincs lehetőség külön magyarországi találatokat kérni.

Emiatt sok lesz az angol találat, ami inkább azoknak előnyös, akik angol nyelven akarnak tartalmat gyártani. De néhány magyar kifejezéssel is találkozhatunk.

Soovle kulcsszavak keresése

9. Semrush Keyword Magic Tool kulcsszókutatás

A Semrush egyik ingyenes szolgáltatása kulcsszavak keresése céljából a Keyword Magic Tool nevet viseli. A keresett kulcskifejezésekről az alábbi adatokat mutatja ki az eszköz:

  • Keresési szándék: milyen célokból keresnek erre a kifejezésre a felhasználók? (pl. navigáció, tranzakció, kereskedés, információszerzés);
  • Keresési mennyiség és trendek alakulása 12 hónapra visszamenőleg;
  • Verseny erőssége és telítettsége;
  • A kulcsszóra való rangsorolás nehézsége;
  • Kattintásokért fizetett átlagos díj;
  • A kifejezésre megjelenített URL címek száma.
Semrush kulcsszókutatás

A Keyword Overview menüpont alatt számos más információt szerezhetünk, beleértve a részletes keresési trendeket, a kapcsolódó kulcsszavakat és kérdéseket.

Semrush kulcsszavak keresése

10. Összefoglaló

A megfelelő kulcsszavak keresése kiemelkedően fontos feladat a tartalmad keresőoptimalizálása miatt. Olyan kifejezésekre kell írnunk bejegyzéseket, amelyek magas keresési mennyiséggel és alacsony versenyhelyzettel rendelkeznek.

Cikkünkben bemutattunk számos olyan módszert és online elérhető eszközt, amelyekkel ingyenesen megvalósítható a kulcsszókutatás.

Szó esett többek között az Ubersuggest, a Keyword Tool, az Ahrefs, a Keyword Sheeter, a Soovle és a Semrush kulcsszókereső eszközeiről, melyek mind díjmentesen és azonnal használhatók. Megéri kipróbálni a Marketing Miner eszközét is.

Továbbá kitértünk arra is, hogy a Google Kereső, az Autocomplete és a Google Trends használatával hogyan tudsz kulcsszóötleteket gyűjteni.

Remélem, hogy hasznos információkkal gazdagodtál a weboldal SEO területén, és bátran ajánlod majd oldalunkat ismerőseidnek is! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

11. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ A kulcsszavak keresése ingyenesen is lehetséges?

Még szép, hogy igen. Cikkünkben bemutatunk 9 olyan módszert, amellyel teljesen ingyen, néhány másodperc alatt tudsz kulcsszóötleteket gyűjteni.

❓ Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél?

Ha megvalósítanád álmaid weboldalát, ami gyors, esztétikus, felhasználóbarát és megfelelően van keresőoptimalizálva, akkor tekintsd meg honlap készítést összegző oldalunkat.

❓ Milyen egy jó kulcsszó?

A kulcsszókutatás fő mérőszámai a keresési mennyiség (amely minél nagyobb, annál jobb) és a SEO nehézség (ami minél kisebb, annál könnyebb rangsorolni az adott kulcsszóra).

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés