Mi a remarketing? Google Ads és Facebook remarketing kampány

A remarketing újból megszólítja korábbi látogatóinkat, hogy vásároljanak tőlünk. Különösen a Google Ads és Facebook hirdetéseknél népszerű.
Remarketing fogalma

Mi az a remarketing? Google Ads és Facebook remarketing kampány

Ha a befektetésarányos megtérülés (ROI mutató) számít a legfontosabb szempontnak az online marketing stratégiádban, akkor számodra kifejezetten fontos megismerni a remarketing jelentését. A fogalomnak pszichológiai alapjai vannak, hiszen az ismétlés elve vezéreli a működését. Ennek megfelelően megpróbáljuk vásárlásra bírni több alkalommal is a látogatóinkat. Leggyakrabban a remarketing kampány Google Ads és Facebook hirdetések esetén használatos.

1. Mi a remarketing jelentése?

A remarketing jelentése azon alapszik, hogy egy weboldal látogatói vagy egy alkalmazás használói nem mindig első alkalommal hajtanak végre konverziós tevékenységet.

Ennél fogva célszerű az ismétlés eszközével élve újra megcélozni a korábbi látogatókat egy Google Ads vagy Facebook hirdetéssel. Ezt nevezzük remarketing kampánynak.

A remarketing által megpróbáljuk rávenni a potenciális fogyasztókat, hogy ott folytassák a vásárlási folyamatot, ahol azt korábban abbahagyták.

Gyakran azonos fogalomként kezelik a remarketing és retargeting kifejezéseket, van azonban egy kis különbség a kettő között.

2. Remarketing vs retargeting

A remarketing fogalma azt jelenti, hogy korábbi vásárlókat vagy kosárelhagyókat (a kosárelhagyási arány csökkentésére szolgálnak az OptiMonk intelligens pop-up ablakai) célzunk meg újból, jellemzően e-mail kampánnyal.

Ezzel szemben a retargeting szinte bármelyik látogatónkat célozhatja, aki egyszer is járt a weboldalunkon. Nem szükséges ehhez az sem, hogy a kosarába helyezzen valamit. Leggyakrabban Facebook és Google Ads hirdetések által valósul meg.

A remarketing vs retargeting különbség azonban olyannyira halovány, hogy sokszor szinonimaként használják a két kifejezést, bár leginkább a remarketing fogalma létezik a köztudatban.

3. Miért fontos a remarketing kampány?

Tegyük fel, hogy éppen egy Google Ads kampányt folytatsz. Az emberek folyamatosan kattintanak a hirdetésedre, beérkeznek az oldaladra, viszont 90%-ban úgy távoznak, hogy semmit nem vásároltak.

Ez azért van, mert a sales funnel (értékesítési tölcsér) felépítése során láthattuk, hogy egy vásárlási folyamat több lépésből épül fel, hosszabb időt vesz igénybe. Először talán csak információt gyűjtenek a látogatók az árakról, a termékek tulajdonságairól, hogy legyen egy összehasonlítási alap.

Csak ezután fognak dönteni a tényleges vásárlás mellett, talán harmadik alkalommal, amikor megnyitják az oldalad. Viszont szükséges őket emlékeztetni arra, hogy igenis létezik a szolgáltatásunk vagy a termékünk, és megéri azt választaniuk.

A vásárlóvá válási folyamat megszakításokkal van tűzdelve: talán épp a buszon ül a leendő ügyfél, és nincs ideje megvásárolni a terméket éppen, vagy nem jutnak eszébe a bankkártya-adatai.

Ekkor jön képbe a remarketing kampány, amely pontosan tisztában van azzal, hogy a vásárlási folyamaton nem lehet egyhuzamban végigvezetni a potenciális fogyasztókat.

Újra és újra felbukkanunk a korábbi ügyfelek vagy látogatók böngészőjében, legyen szó akár e-mail kampányról, Google hirdetésekről, bannerekről vagy Facebook hirdetésekről. Így tudjuk leghatékonyabban elérni a célközönségünket.

4. Az AIDA modell használata

A remarketing működését szemlélteti az AIDA modell, amely összefoglalja a termékek vagy szolgáltatások megvásárlása során tapasztalt kognitív szakaszokat. Vagyis bemutatja a vásárlóvá válás útját.

AIDA modell

AAttention (Figyelem felkeltése): termékeink vagy szolgáltatásaink megismertetése a fogyasztókkal, a célcsoport igényeire szabott marketing csatornákkal és reklám eszközökkel.

IInterest (Érdeklődés kialakítása): nem elég megismertetni a fogyasztókat az elérhető opciókkal, fokoznunk kell az érdeklődésüket a vállalkozásunk ajánlata iránt.

DDesire (Vágykeltés): márkaszemélyiség kialakítása, amihez érzelmi kapcsolat fűzi majd a fogyasztókat, így azok meg akarják szerezni, birtokolni szeretnék a termékünket vagy szolgáltatásunkat.

AAction (Cselekvés): ez már a kapcsolatfelvételt vagy a tényleges vásárlást, a konverziót jelenti.

Ebben az egész folyamatban a lépéseket a remarketing köti össze. Például a figyelem felkeltése szakasz során előfordulhat, hogy elveszítjük a látogatót, mert túl sok információt tud meg egyszerre (vagy éppen további adatokra van szüksége), és még fontolgatja a vásárlást.

Tehát azáltal, hogy egyszer járt az oldalunkon, bekerült a rendszerünkbe, és újból vissza tudjuk csábítani egy későbbi időpontban a remarketing kampány által. Az eredmény: egy újabb esély a vásárlási folyamat befejezésére.

5. Google Ads és Facebook remarketing

Ha vállalkozásunk van és rendelkezünk weboldallal, akkor már biztosan megismerkedtünk a Google Ads és a Facebook Hirdetéskezelő marketing platformjaival.

A remarketing használata nagyon egyszerű. Egy kódot kell beillesztenünk az oldalunkba, amit a Google és a Facebook követni tud, ezáltal listába rendezik a webhelyünk látogatóinak adatait.

A felhasználókat kategorizálják is aszerint, hogy épp melyik szakaszban járnak a vásárlási folyamaton belül. Például azok, akik már a kosarukba helyezték a terméket, egy külön csoportba kerülnek.

Minden kategóriát egyedi hirdetéssel tudunk megszólítani, hiszen nem mindegy, hogy valaki már csak egy lépésre van a vásárlástól, vagy még csak most jár a sales funnel elején.

5.1. Google Ads dinamikus remarketing

A Google Ads felületén a Közönségkezelőn belül láthatjuk a remarketing csatornákat, itt tudunk beállítani szegmenseket is a látogatókon belül.

Google Ads remarketing

Olyan felhasználóknak fog megjelenni a dinamikus remarketing által a hirdetés, akik korábban meglátogatták a webhelyünket, vagy használták a mobilalkalmazásunkat.

Azon termékekről vagy szolgáltatásokról kapnak hirdetést, amelyeket megtekintettek. Közönségre szabott üzenetekkel tudjuk visszairányítani a látogatókat a weboldalra.

A dinamikus remarketing beállításának lépései:

1) A vállalkozás típusának meghatározása: ez határozza meg a használandó adattáblázat típusát, a hirdetések elrendezését, az egyedi paramétereket (pl. oktatás, repülőjegyek, szállodák, munkák, ingatlana, kiskereskedelem, stb.).

2) Fiókok összekapcsolása (kiskereskedelmi cégek esetén): a Google Ads és a Google Merchant Center fiókok csatlakoztatása.

3) Új kampány létrehozása: új dinamikus remarketing kampány esetén meg kell határozni a költségkeretet, az ajánlattételi stratégiát, valamint a remarketing listákat tartalmazó hirdetéscsoportot.

4) Hírcsatorna létrehozása: a hirdetni kívánt összes termék / szolgáltatás gyűjteménye a hírcsatorna, mely a hozzájuk tartozó attribútumokat (pl. árak, leírások) tartalmazza táblázatszerűen.

5) A webhely látogatóinak megcímkézése: eseménykódrészlet hozzáadása a weboldalhoz, aminek a webhely azon oldalain kell szerepelni, ahol az események megtörténnek, míg a Google-címke minden oldalra szükséges.

6) Reszponzív vizuális hirdetések létrehozása: ezek a hirdetések kérik majd le a termékeket vagy szolgáltatásokat a feedből, meghatározva azt, hogy mely elemek kerülnek a hirdetésekbe a feedkulcsok által.

7) Ellenőrzés: az ellenőrizendő elemek listáját itt érheted el.

5.2. Facebook remarketing kampány

Ha szeretnéd újból megcélozni a korábbi látogatóidat, szükséged lesz a Facebook-képpont telepítésére, ami egy kis kódrészletet jelent. Ezzel lehet nyomon követni a látogatók tevékenységét, az általuk végrehajtott eseményeket a márkáddal kapcsolatban (pl. termék kosárba helyezése, megtekintett oldalak és hirdetések listája).

Emellett ott van még a Facebook SDK, amely alkalmazásfejlesztők számára hasznos. Az alkalmazásod felhasználóiról biztosít adatokat, megtalálhatod azokat a felhasználókat, akik bizonyos eseményeket hajtottak végre a szoftveren belül.

Ezekkel az eszközökkel tehát létrehozhatunk egyéni célközönséget, akiket a remarketinggel meg akarunk célozni.

Beállíthatod, hogy milyen eseményekre akarsz fókuszálni: azokat remarketingeled, akik a weboldalad kezdőlapját nézték meg, vagy esetleg azokat, akik egy adott terméket tekintettek meg, de nem vásároltak semmit.

Tehát releváns termékeket fogsz tudni megjeleníteni a katalógusodból. A megjelenítési felületek közé tartozik a Facebook, Instagram, Audience Network és a Messenger.

Sőt, hirdetésüzenetekkel is elérheted az embereket a Messengerben, ha aktivitást mutattak a vállalkozásoddal kapcsolatban. További információk ezen a linken.

6. Összefoglaló

A remarketing nagyban összefügg a retargeting fogalmával. Az ismétlés elvét követve jelenít meg hirdetéseket azon korábbi látogatóknak, akik megtekintették a termékeinek, viszont nem vásároltak.

Ennek oka, hogy az AIDA modell szerint a vásárlási folyamat több megszakítással zajlik, ezért időközönként vissza tudjuk csábítani az embereket, hogy befejezzék a vásárlást.

Különösen a Google Ads és a Facebook felületén elterjedt a remarketing kampány indítása. Ha segítségre lenne szükséged a Google Ads beállításában, vagy remarketing kampány készítése a célod, lépj velünk kapcsolatba bátran! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: [email protected]

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hozzászólások