Mi a remarketing? Google Ads és Facebook remarketing kampány

A remarketing újból megszólítja korábbi látogatóinkat, hogy vásároljanak tőlünk. Különösen a Google Ads és Facebook hirdetéseknél népszerű.
Remarketing fogalma

Mi az a remarketing? Google Ads és Facebook remarketing kampány

Ha a befektetésarányos megtérülés (ROI mutató) számít a legfontosabb szempontnak az online marketing stratégiádban, akkor számodra kifejezetten fontos megismerni a remarketing jelentését. A fogalomnak pszichológiai alapjai vannak, hiszen az ismétlés elve vezéreli a működését. Ennek megfelelően megpróbáljuk vásárlásra bírni több alkalommal is a látogatóinkat. Leggyakrabban a remarketing kampány Google Ads és Facebook hirdetések esetén használatos.

1. Mi a remarketing jelentése?

A remarketing jelentése azon alapszik, hogy egy weboldal látogatói vagy egy alkalmazás használói nem mindig első alkalommal hajtanak végre konverziós tevékenységet.

Ennél fogva célszerű az ismétlés eszközével élve újra megcélozni a korábbi látogatókat egy Google Ads vagy Facebook hirdetéssel. Ezt nevezzük remarketing kampánynak.

A remarketing által megpróbáljuk rávenni a potenciális fogyasztókat, hogy ott folytassák a vásárlási folyamatot, ahol azt korábban abbahagyták.

Gyakran azonos fogalomként kezelik a remarketing és retargeting kifejezéseket, van azonban egy kis különbség a kettő között.

Facebook hirdetéskezelés

2. Remarketing vs retargeting

A remarketing fogalma azt jelenti, hogy korábbi vásárlókat vagy kosárelhagyókat (a kosárelhagyási arány csökkentésére szolgálnak az OptiMonk intelligens pop-up ablakai) célzunk meg újból, jellemzően e-mail kampánnyal.

Ezzel szemben a retargeting szinte bármelyik látogatónkat célozhatja, aki egyszer is járt a weboldalunkon. Nem szükséges ehhez az sem, hogy a kosarába helyezzen valamit. Leggyakrabban Facebook és Google Ads hirdetések által valósul meg.

A remarketing vs retargeting különbség azonban olyannyira halovány, hogy sokszor szinonimaként használják a két kifejezést, bár leginkább a remarketing fogalma létezik a köztudatban.

3. Miért fontos a remarketing kampány?

Tegyük fel, hogy éppen egy Google Ads kampányt folytatsz. Az emberek folyamatosan kattintanak a hirdetésedre, beérkeznek az oldaladra, viszont 90%-ban úgy távoznak, hogy semmit nem vásároltak.

Ez azért van, mert a sales funnel (értékesítési tölcsér) felépítése során láthattuk, hogy egy vásárlási folyamat több lépésből épül fel, hosszabb időt vesz igénybe. Először talán csak információt gyűjtenek a látogatók az árakról, a termékek tulajdonságairól, hogy legyen egy összehasonlítási alap.

Csak ezután fognak dönteni a tényleges vásárlás mellett, talán harmadik alkalommal, amikor megnyitják az oldalad. Viszont szükséges őket emlékeztetni arra, hogy igenis létezik a szolgáltatásunk vagy a termékünk, és megéri azt választaniuk.

A vásárlóvá válási folyamat megszakításokkal van tűzdelve: talán épp a buszon ül a leendő ügyfél, és nincs ideje megvásárolni a terméket éppen, vagy nem jutnak eszébe a bankkártya-adatai.

Ekkor jön képbe a remarketing kampány, amely pontosan tisztában van azzal, hogy a vásárlási folyamaton nem lehet egyhuzamban végigvezetni a potenciális fogyasztókat.

Újra és újra felbukkanunk a korábbi ügyfelek vagy látogatók böngészőjében, legyen szó akár e-mail kampányról, Google hirdetésekről, bannerekről vagy Facebook hirdetésekről. Így tudjuk leghatékonyabban elérni a célközönségünket.

4. Az AIDA modell használata

A remarketing működését szemlélteti az AIDA modell, amely összefoglalja a termékek vagy szolgáltatások megvásárlása során tapasztalt kognitív szakaszokat. Vagyis bemutatja a vásárlóvá válás útját.

AIDA modell

AAttention (Figyelem felkeltése): termékeink vagy szolgáltatásaink megismertetése a fogyasztókkal, a célcsoport igényeire szabott marketing csatornákkal és reklám eszközökkel.

IInterest (Érdeklődés kialakítása): nem elég megismertetni a fogyasztókat az elérhető opciókkal, fokoznunk kell az érdeklődésüket a vállalkozásunk ajánlata iránt.

DDesire (Vágykeltés): márkaszemélyiség kialakítása, amihez érzelmi kapcsolat fűzi majd a fogyasztókat, így azok meg akarják szerezni, birtokolni szeretnék a termékünket vagy szolgáltatásunkat.

AAction (Cselekvés): ez már a kapcsolatfelvételt vagy a tényleges vásárlást, a konverziót jelenti.

Ebben az egész folyamatban a lépéseket a remarketing köti össze. Például a figyelem felkeltése szakasz során előfordulhat, hogy elveszítjük a látogatót, mert túl sok információt tud meg egyszerre (vagy éppen további adatokra van szüksége), és még fontolgatja a vásárlást.

Tehát azáltal, hogy egyszer járt az oldalunkon, bekerült a rendszerünkbe, és újból vissza tudjuk csábítani egy későbbi időpontban a remarketing kampány által. Az eredmény: egy újabb esély a vásárlási folyamat befejezésére.

5. Google Ads és Facebook remarketing

Ha vállalkozásunk van és rendelkezünk weboldallal, akkor már biztosan megismerkedtünk a Google Ads és a Facebook Hirdetéskezelő marketing platformjaival.

A remarketing használata nagyon egyszerű. Egy kódot kell beillesztenünk az oldalunkba, amit a Google és a Facebook követni tud, ezáltal listába rendezik a webhelyünk látogatóinak adatait.

A felhasználókat kategorizálják is aszerint, hogy épp melyik szakaszban járnak a vásárlási folyamaton belül. Például azok, akik már a kosarukba helyezték a terméket, egy külön csoportba kerülnek.

Minden kategóriát egyedi hirdetéssel tudunk megszólítani, hiszen nem mindegy, hogy valaki már csak egy lépésre van a vásárlástól, vagy még csak most jár a sales funnel elején.

5.1. Google Ads dinamikus remarketing

A Google Ads felületén a Közönségkezelőn belül láthatjuk a remarketing csatornákat, itt tudunk beállítani szegmenseket is a látogatókon belül.

Google Ads remarketing

Olyan felhasználóknak fog megjelenni a dinamikus remarketing által a hirdetés, akik korábban meglátogatták a webhelyünket, vagy használták a mobilalkalmazásunkat.

Azon termékekről vagy szolgáltatásokról kapnak hirdetést, amelyeket megtekintettek. Közönségre szabott üzenetekkel tudjuk visszairányítani a látogatókat a weboldalra.

Google hirdetések

A dinamikus remarketing beállításának lépései:

1) A vállalkozás típusának meghatározása: ez határozza meg a használandó adattáblázat típusát, a hirdetések elrendezését, az egyedi paramétereket (pl. oktatás, repülőjegyek, szállodák, munkák, ingatlana, kiskereskedelem, stb.).

2) Fiókok összekapcsolása (kiskereskedelmi cégek esetén): a Google Ads és a Google Merchant Center fiókok csatlakoztatása.

3) Új kampány létrehozása: új dinamikus remarketing kampány esetén meg kell határozni a költségkeretet, az ajánlattételi stratégiát, valamint a remarketing listákat tartalmazó hirdetéscsoportot.

4) Hírcsatorna létrehozása: a hirdetni kívánt összes termék / szolgáltatás gyűjteménye a hírcsatorna, mely a hozzájuk tartozó attribútumokat (pl. árak, leírások) tartalmazza táblázatszerűen.

5) A webhely látogatóinak megcímkézése: eseménykódrészlet hozzáadása a weboldalhoz, aminek a webhely azon oldalain kell szerepelni, ahol az események megtörténnek, míg a Google-címke minden oldalra szükséges.

6) Reszponzív vizuális hirdetések létrehozása: ezek a hirdetések kérik majd le a termékeket vagy szolgáltatásokat a feedből, meghatározva azt, hogy mely elemek kerülnek a hirdetésekbe a feedkulcsok által.

7) Ellenőrzés: az ellenőrizendő elemek listáját itt érheted el.

5.2. Facebook remarketing kampány

Ha szeretnéd újból megcélozni a korábbi látogatóidat, szükséged lesz a Facebook-képpont telepítésére, ami egy kis kódrészletet jelent. Ezzel lehet nyomon követni a látogatók tevékenységét, az általuk végrehajtott eseményeket a márkáddal kapcsolatban (pl. termék kosárba helyezése, megtekintett oldalak és hirdetések listája).

Emellett ott van még a Facebook SDK, amely alkalmazásfejlesztők számára hasznos. Az alkalmazásod felhasználóiról biztosít adatokat, megtalálhatod azokat a felhasználókat, akik bizonyos eseményeket hajtottak végre a szoftveren belül.

Ezekkel az eszközökkel tehát létrehozhatunk egyéni célközönséget, akiket a remarketinggel meg akarunk célozni.

Beállíthatod, hogy milyen eseményekre akarsz fókuszálni: azokat remarketingeled, akik a weboldalad kezdőlapját nézték meg, vagy esetleg azokat, akik egy adott terméket tekintettek meg, de nem vásároltak semmit.

Tehát releváns termékeket fogsz tudni megjeleníteni a katalógusodból. A megjelenítési felületek közé tartozik a Facebook, Instagram, Audience Network és a Messenger.

Sőt, hirdetésüzenetekkel is elérheted az embereket a Messengerben, ha aktivitást mutattak a vállalkozásoddal kapcsolatban. További információk ezen a linken.

6. Összefoglaló

A remarketing nagyban összefügg a retargeting fogalmával. Az ismétlés elvét követve jelenít meg hirdetéseket azon korábbi látogatóknak, akik megtekintették a termékeinek, viszont nem vásároltak.

Ennek oka, hogy az AIDA modell szerint a vásárlási folyamat több megszakítással zajlik, ezért időközönként vissza tudjuk csábítani az embereket, hogy befejezzék a vásárlást.

Különösen a Google Ads és a Facebook felületén elterjedt a remarketing kampány indítása. Ha segítségre lenne szükséged a Google Ads beállításában, vagy remarketing kampány készítése a célod, lépj velünk kapcsolatba bátran! 🙂

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

7. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi a remarketing jelentése?

A remarketing egy olyan marketing kampány, amely az ismétlés elvén alapszik. Azoknak a látogatóknak jelenít meg hirdetéseket, akik korábban jártak az oldalunkon, megtekintették termékeinket, esetleg a kosarukba is rakták azokat, viszont nem vásároltak semmit.

❓ Hogyan alkalmazható a remarketing kampány?

Google Ads hirdetések és Facebook hirdetések segítségével.

❓ Miért van szükség a remarketing használatára?

Az AIDA modell szerint több megszakítással zajlik a vásárlási folyamat, amit egy remarketing kampány segítségével tudunk áthidalni.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 430+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!