Mi az a Stripe fizetés? Hogyan használhatom WordPress oldalon?

A Stripe fizetés segítségével egyedi fizetési oldalakat tervezhetünk, tranzakciókat ellenőrizhetünk és online befizetéseket fogadhatunk.
Stripe fizetés boritokep

Mi az a Stripe fizetés? Hogyan használhatom WordPress weboldalamon?

A Stripe fizetési rendszer könnyen integrálható WordPress weboldalakra, mivel egy bővítmény letöltésével percek alatt feltelepíthetjük honlapunkra a szolgáltatást. A Stripe bankkártyás fizetés meglehetősen biztonságos, köszönhetően a rengeteg kiegészítő lehetőségnek, ami a Stripe rendszere mellé jár. Új weboldal készítéséhez is hasznos lehet.

Kíváncsi vagy, miért hasznos a Stripe Checkout, Radar, Terminal, Payments és Elements? Tarts velünk, és derítsd ki!

1. Mi az a Stripe fizetés?

A Stripe (hivatalos oldal) egy olyan rendszer, ami bankkártyás és egyéb típusú online fizetések feldolgozását végzi vállalkozások számára.

Amikor egy ügyfél online vásárol egy terméket, a vételárat el kell juttatni az eladóhoz. Ebben játszik szerepet a Stripe, ami lehetővé teszi a hitel- és bankkártyás fizetések biztonságos átutalását az eladó számlájára.

A rendszer részét képezi egy fizetésfeldolgozó platform, valamint egy bankkártyás fizetési kapu. Ezek szükségesek az online tranzakciók sikerességéhez.

Weboldal készítés

1.1. A Stripe fizetés díjai

Ha integrálni szeretnénk a weboldalunkra, az alábbi díjakkal kell számolnunk:

  • 1,5% + 85 Ft az Európai Gazdasági Térséghez tartozó bankkártyák számára (2,5% + 85 Ft az Egyesült Királyság kártyáira);
  • 3,25% + 85 Ft a nemzetközi bankkártyás fizetések esetén.

Azok a vállalkozások, amelyek nagy forgalommal rendelkeznek és egyedi üzleti terv szerint működnek, kérhetnek személyre szabott díjcsomagot is. Például: ország szerinti kamatlábak, forgalom szerinti kedvezmények, több termékre vonatkozó kedvezményes díjszabások, stb.

Nincsenek telepítéssel kapcsolatos vagy havonta fizetendő díjak, sem rejtett költségek. A Stripe indulási költsége tehát 0 Ft!

Ennek oka az, hogy a fenti díjakat tranzakciónként kell fizetni.

További díjak számolódnak fel, ha:

  • a bankszámlánkhoz tartozó ország pénznemétől eltérő valutában szeretnénk fizetni (átváltási díj): 1%;
  • adaptív gépi tanuláson alapuló fizetési eljárást szeretnénk weboldalunkra: 0,08% / sikeres kártyás fizetés;
  • helyi fizetési módokat szeretnénk alkalmazni: 125 Ft;
  • Magyarországon elérhető lokális (helyi) fizetési módok:
Fizetési mód
Díj
Alipay
2.9% + 0.85 Ft
Bancontact
1.4% + 85.00 Ft
EPS
1.6% + 85.00 Ft
giropay
1.4% + 85.00 Ft
iDEAL
105.00 Ft
Multibanco
2.95% + 85.00 Ft
Przelewy24
2.2% + 85.00 Ft
SEPA Direct Debit
125.00 Ft
Sofort
1.4% + 85.00 Ft
  • Stripe Radar használata: 14 Ft / átvizsgált tranzakció; 1,5% + 85 Ft árazású felhasználóknak ingyenes;
  • Radar for Fraud Teams használata: 21 Ft / átvizsgált tranzakció; 1,5% + 85 Ft árazású ügyfeleknek 7 Ft / tranzakció;
  • Egyéb Stripe szolgáltatások használata további díjakkal jár.

A bejegyzésben feltüntetett díjak a cikk írásakor voltak érvényesek, ezért a változás jogát fenntartjuk. A legfrissebb díjak és árazások megtekintése érdekében látogass el erre a weboldalra.

1.2. Mit tartalmaz a csomag?

  • Stripe Checkout fizetési oldal;
  • Egyedi UI design alkalmazás, amivel személyre szabott fizetési módokat alkothatunk;
  • Számlakészítő alkalmazás;
  • Több mint 135 valuta támogatása;
  • Helyi és globális fizetési módok használata (pl. Alipay, iDEAL);
  • Összetett biztonsági és ellenőrzési rendszer;
  • Titkosított hozzáférés az Irányítópulthoz;
  • Előfizetések beszedésének lehetősége, előre megszabott időpontokban heti vagy havi rendszerességgel;
  • Valós idejű elemzések a díjakról, tranzakciókról, visszatérítésekről;
  • Telefonos, e-mailes vagy Discordon át nyújtott támogatás a hét minden napján;
  • Az Irányítópult használata iOS és Android eszközökön;
  • Kiosztható szerepkörök és engedélyek a felhasználók között;
  • Tesztelési lehetőséget nyújtó eszközök.

2. Hogyan működik a Stripe fizetés?

A Stripe fizetési rendszere meglehetősen egyszerű, tehát ideális a vállalkozások tulajdonosai számára.

A fizetési folyamat a következőképpen épül fel:

1) Amikor beregisztrálunk egy fiókot a webáruházunk számára, a Stripe automatikusan csatlakozik a webshop értékesítési oldalához.

2) Ha egy ügyfelünk megvásárol valamit az áruházból, megadják fizetési adataikat a rendelési oldalon.

3) Ezeket az adatokat a Stripe rendszerén keresztül ellenőrzik, főképp a fizetéshez szükséges pénzösszeg rendelkezésre állását a fizetési kapu segítségével.

4) Az online tranzakció feldolgozásra kerül.

5) A webáruházat üzemeltető kereskedő megkapja a pénzösszeget, és a vásárlásról megerősítést kap mind a vevő, mind az eladó (pl. e-mailen keresztül).

Ha a könyvelőd számára szeretnél a Stripe adózásról és jutalékokról dokumentumot küldeni, akkor írd be a rendszer keresőjébe, hogy Tax. Ezután a Settings ➝ Documents opciót választva megtekinthetjük a Stripe adószámláit (Tax Invoices), és le is lehet őket tölteni.

2.1. Stripe Checkout

A Stripe azért hozta létre a Checkout előre elkészített, konverzióra optimalizált fizetési oldalát, hogy a weboldal-tulajdonosoknak ne kelljen ezzel bajlódniuk.

A Stripe Checkout segítségével könnyen és biztonságosan tudunk online befizetéseket fogadni, függetlenül attól, hogy egyszeri átutalásokról, vagy rendszeres díjakról beszélünk.

A program egy olyan fizetési oldalt hoz létre, amihez a Stripe biztosítja a háttértárat, és okostelefonokra is külön felhasználói felülettel rendelkezik, összeköttetésben áll az Apple Pay és a Google Pay szolgáltatásaival.

Használatát megkönnyíti, hogy 25 nyelven érhető el a kezelőfelülete és többféle fizetési módszert is támogat. Sőt, a gombokat és a háttér színét személyre is szabhatjuk.

Alább láthatjuk is, hogy szabadon kipróbálható a Stripe Checkout fizetési oldalának létrehozása, mindenkinek saját ízlése szerint, például brandünk színeit alkalmazva!

Stripe Checkout

A Stripe Checkout biztonságosságát mutatja, hogy összhangban van a PCI (Payment Card Industry) Adatbiztonsági Előírásaival, mint minden más olyan szolgáltató, amely bankkártya-adatokat dolgoz fel és tárol.

Az SCA (Strong Customer Authentication) előírásai alapján a felhasználóknak lehetőségük van kétfaktoros hitelesítéssel igazolni vásárlásaikat.

A Checkout integrálásáról itt olvashatnak bővebben az érdeklődők.

2.2. Stripe Radar

A Stripe Radar a csalások elleni védelmet erősíti, valós idejű elemzések és gépi tanulás segítségével. Nem igényel semmilyen telepítést, mivel a Stripe alapvető részét képezi.

A Radar segítségével nem kell attól félnünk többé, hogy jogilag tiszta vásárlókat tiltunk ki weboldalunkról.

A gépi tanulásnak köszönhetően könnyen alkalmazkodik webáruházunkhoz, mivel majdnem 200 országból érkező fizetéseket dolgoz fel különböző iparágakból.

Egyfajta rizikószintet állapít meg minden tranzakciónál a feldolgozott befizetések milliárdjaira alapozva, és automatikusan blokkolja a túl magas fenyegetési szinttel rendelkező átutalásokat.

WordPress tárhely

Mivel a Stripe összeköttetésben áll olyan nagy cégekkel, mint a Visa, Mastercard, American Express, és a vezető bankokkal az üzleti életben, ezért hozzáfér különböző biztonsági jelentésekhez, amik segítik a lehetséges csalások azonosítását már a korai időszakokban.

A Radar segítségével tudunk ujjlenyomat-hitelesítést alkalmazni az okoseszközeinken elérhető alkalmazásban, vagy felderíteni az IP címek elváltoztatásával kapcsolatos próbálkozásokat.

A Stripe Radar használati díja 14 Ft / átvizsgált tranzakció, de az 1,5% + 85 Ft árazású fiókoknak ingyenes.

A Radar for Fraud Teams használati díja 21 Ft / átvizsgált tranzakció, míg az 1,5% + 85 Ft árazású fiókok esetében 7 Ft.

2.3. Stripe Terminal

Ha van egy konkrét boltunk, akkor a Stripe Terminal segítségével kiterjeszthetjük az online fizetések elfogadását a fizikai térbe is, egyesítve az offline fizetésekkel a hitelesített kártyaolvasó berendezések segítségével.

Stripe Terminal

A Stripe így nemcsak mobilkészülékeinkhez és asztali számítógépünkhöz adható hozzá, hanem fizikailag is használhatjuk boltban való fizetéskor.

Sajnos ez a funkció még nem érhető el Magyarországon.

2.4. Stripe Payments

A Stripe Payments egy ideális fizetési rendszer minden típusú vállalkozás és üzlet részére, kezdve az e-kereskedelmi áruházaktól, egészen a feliratkozási alapon működő üzletekig.

Néhány perc alatt létrehozhatunk egy Stripe-fiókot, és miután hozzákapcsoltuk weboldalunkat a Stripe rendszeréhez, már fogadhatjuk is a befizetéseket, amiket egyenesen a bankszámlánkra utalnak át.

Globális fizetési módokat használhatunk, amivel kielégíthetjük látogatóink elvárásait.

Több integrációs modell közül is választhatunk.

1) Stripe által biztosított Checkout fizetési oldal.

2) Egy a Stripe Elements által létrehozott, teljesen személyre szabott fizetési módszer. Az Elements egy UI design szolgáltatás, tehát kedvünk szerint építhetjük fel fizetési oldalunk kinézetét.

3) Megosztható linken keresztül elérhető fizetési oldal, így akár weboldal nélkül is kereskedhetünk online.

4) Mobilos alkalmazásba integrált fizetési módszer iOS és Android platformokra.

5) Rugalmas számlázás – a Stripe Invoicing által létrehozhatunk személyre szabható számlákat, amiken át egyszeri és ismétlődő tranzakciókat fogadhatunk.

6) Harmadik féltől származó integráció a partnercégek közbenjárásával.

A Radar és a gépi tanulás miatt biztonságosan használhatjuk a Stripe Payments szolgáltatást, ezzel maximalizálva a tranzakciók elfogadási arányát.

Magyarországon a következő fizetési módok elfogadottak: Visa, Mastercard, American Express, China UnionPay, egyéb betéti kártyák.

Emellett a Stripe számos alternatív fizetési módszert támogat.

A forintot (HUF) egy zéró tizedesjegyű valutának tekinti a rendszer, vagyis például 10.32 Ft befizetése esetén át kell konvertálnunk 100-zal osztható egységekre, így 10 Ft = 1000 egység az amount értéknél, és ennyit fizetünk be, mert a 10.32 = 1032 egység nem osztható kereken 100-zal.

A Stripe 195 különböző országból érkező fizetéseket dolgoz fel, és több mint 135 pénznem használatát támogatja, tehát a nemzetközi kereskedőknek is ideális.

3. Mennyire biztonságos a Stripe bankkártyás fizetés?

Abban az esetben, ha valamilyen probléma lép fel a fizetési folyamat során (nincs elég pénz a vásárló számláján), a Stripe azonnal megszakítja a tranzakciót, és a vevőt értesítik, hogy válasszon másik fizetési módot.

Az átutalásokat folyamatosan ellenőrzik a Stripe bankkártyás fizetések során, annak érdekében, hogy megelőzzék a fizetési csalásokat.

Tovább növelhetjük a webáruházunk biztonságát, ha limitáljuk a kártyatulajdonosok kiadásainak mértékét, illetve a kereskedő ellenőrzése alá vonhatja a tranzakciók állapotát.

A Stripe igyekszik kivédeni a lopott bankkártya-adatok felhasználásának lehetőségeit különféle automatikus és manuális irányítási beállításokkal.

Az ehhez hasonló csalásokra a bevételek csökkenése hívja fel a figyelmet, amit az Irányítópulton két helyen is megfigyelhetnek a Stripe ügyfelei:

Stripe Fejlesztői mód

A fenti képen láthatjuk, hogyan is néz ki a Stripe-fiókunk Fejlesztői módja. Itt megtekinthetünk mindenféle hibákat, hozzáférési kérelmeket, válaszadási időt, tehát ellenőrizni tudjuk fiókunk aktivitását.

Létezik egy teszt mód, amit akkor használunk, amikor saját fizetési oldalunkat építjük fel, tehát integráljuk a Stripe rendszerét a weboldalunkra. Ebben a módban a fizetéseket a bankintézmények még nem dolgozzák fel, tehát csak egyfajta szimulációként működik.

Kipróbálhatjuk a fontosabb funkciókat, mielőtt elkezdenénk használni élesben a Stripe szolgáltatásait weboldalunkon.

Minden fiókhoz 4 API kulcs tartozik, amik a felhasználók hitelesítésére szolgálnak: 2 megosztható és 2 titkos kulcs a teszt és az éles módokhoz.

Kulcsainkat szintén a Fejlesztői Irányítópulton találjuk. Ehhez adminisztrátori vagy fejlesztői jogosultság szükséges.

Stripe fizetés API kulcsok

Ezek a lehetőségek mind azt szolgálják, hogy a Stripe bankkártyás fizetés biztonságos legyen.

A csalók gyakran automatizált kártyafeltörő robotokat használnak, amit egy Google által készített reCAPTCHA segít kivédeni. Ezek olyan feladványok, amiket a robotok nem tudnak megoldani.

Például: képek kiválogatása, ahol egy meghatározott objektum szerepel; bejelölni egy meghatározott helyen, hogy „Nem vagyok robot„.

Sőt, weboldalunkon limitálhatjuk, hogy hány felhasználó vásárolhat ugyanazon IP címről egy napon belül, milyen összeget költhet el, stb. Ezzel is a Stripe bankkártyás fizetés biztonságát növelhetjük.

További limitálható dolgok:

  • Egy vásárlóhoz tartozó kártyák száma;
  • Egy IP címhez tartozó felhasználói profil száma;
  • Bejelentkezési kísérletek száma.

Beállíthatunk olyan biztonsági funkciókat is, mint a bejelentkezés / hitelesítés kérése minden vásárlás vagy rendelés előtt.

4. Kik használják a Stripe rendszerét?

A weboldallal rendelkező vállalkozások azért szeretik a Stripe fizetést, mert magasfokú biztonságot és modern fejlesztői eszközöket szolgáltat az online fizetések iparágában.

A Stripe rendszerét olyan globálisan sikeres vállalatok használják, mint a Shopify, a Zoom vagy a Spotify.

5. Hogyan hozzak létre egy Stripe-felhasználót?

Készítsünk egy Stripe-fiókot, amit ezen a weboldalon tehetünk meg. Itt megadjuk az e-mail címünket, jelszavunkat, nevünket és országunk megnevezését.

Regisztrálhatunk a Stripe főoldalán is, az alábbi Start now gombra kattintva:

Stripe fizetés főoldala

Ezután küldenek nekünk egy megerősítő e-mailt, ami véglegesíti a regisztrációnkat.

Adatokat kell közölnünk saját személyünkről, vállalkozásunk működéséről, kapcsolattartási információinkról, bankszámlánkról. Emellett kétfaktoros hitelesítést, valamint opcionálisan automatikus adókalkulációt és környezetvédelmi hozzájárulást is beállíthatunk jövedelmünk egy bizonyos százaléka alapján.

Miután végigmentünk minden kötelezően kitöltendő mezőn, aktiválni tudjuk a Stripe felhasználói fiókunkat.

Weboldal-tulajdonosként szerződést köthetünk a Stripe egyik partner fejlesztőjével, akik segítenek a fizetési rendszert hozzáadni honlapunkhoz.

6. A Stripe használata WordPress weboldalon

Több módszer is rendelkezésünkre áll, ha egy WordPress alapú weboldalra szeretnénk integrálni a Stripe fizetési rendszerét.

Fizetési linkeket az Irányítópulton tudunk készíteni, így vásárlóink a megosztott linken keresztül tudnak nekünk fizetni.

Annyiszor oszthatjuk meg a linket a közösségi médiában, e-mailen keresztül, weboldalunkon, vagy bármelyik másik csatornán, ahányszor csak akarjuk.

Az Irányítópulton belül itt tudunk létrehozni fizetési linkeket.

6.2. WooCommerce használata

A WooCommerce az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platform, amit ugyanaz a vállalat birtokol, mint a WordPresst.

Nyissuk meg WordPress programunk Vezérlőpultját, majd a Bővítmények menüpont alatt kattintsunk az Új hozzáadása opcióra.

A keresőmezőbe írjuk be: WooCommerce Stripe Payment Gateway. Ezután a Telepítés most gombbal integrálhatjuk is a plugint.

6.3. Stripe fizetés bekötése webfejlesztő segítségével

Tudtad, hogy a Kiszervezett Marketing Kft. weboldalán is a Stripe fizetési rendszer működik? 🙂

Lépj velünk kapcsolatba a linken szereplő űrlap kitöltésével, és profi webfejlesztő csapatunk gond nélkül feltelepíti a Stripe fizetési szolgáltatásait a weboldaladra.

6.4. Letölthető bővítmény (plugin)

A WordPress.org honlapról letölthetjük a WooComerce Stripe Payment Gateway bővítményt. Ez WooCommerce webáruházak számára készült.

WooCommerce Stripe plugin

7. Összefoglaló

A Stripe fizetés egy olyan szolgáltatás, ami rengeteg lehetőséget biztosít számunkra az online fizetések feldolgozása (Stripe Payments), tranzakciók ellenőrzése (Stripe Radar), és fizetési oldalak létrehozása (Stripe Checkout) terén.

A Stripe nem rendelkezik használati díjjal, mivel az elvégzett tranzakciók után fizetünk bizonyos százalékú jutalékot a szolgáltató felé.

WordPress weboldalunkhoz számos módszerrel hozzáadhatjuk a Stripe-ot, például a hivatalos partnerek, megosztható fizetési linkek, vagy letölthető bővítmény által.

Szerinted mennyire megbízható és biztonságos a Stripe fizetési rendszere? Írd meg kommentben, mi a véleményed!

Hasznos volt a cikkünk? Kérlek oszd meg a közösségi médiás felületek egyikén.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

8. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Stripe fizetés?

A Stripe egy online fizetési rendszer, amit használhatsz a weboldaladon. Ha más alternatívákra is kíváncsi vagy, akkor kattints ide!

❓ Hogyan köthetem be WordPress weboldalra?

Fizetési linkeket alkalmazhatunk, letölthetjük a WooCommerce webáruházak számára elérhető bővítményként, vagy pedig kérhetjük egy webfejlesztő segítségét.

❓ Milyen részekből áll a Stripe?

A Stripe Payments végzi a tranzakciók feldolgozását, a Radar az átutalások ellenőrzését, a Checkout pedig fizetési oldalak létrehozását teszi lehetővé.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés