Vállalatok CSR tevékenysége. CSR kampány példák

A CSR tevékenység a vállalatok társadalmi felelősségvállalására utal, amely környezetvédelmi és jótékonysági CSR kampányként valósul meg.
CSR tevékenység

Vállalatok CSR tevékenysége. CSR kampány példák

A CSR tevékenység azt jelenti, hogy egy vállalat társadalmilag felelősségteljes és környezetileg fenntartható módon végezi üzleti tevékenységét. Környezetbarát módon termelhet termékeket, helyi közösségeket vagy hátrányos helyzetű gyerekeket támogathat, vagy a munkavállalói érdekeit tarthatja szem előtt. Nézzünk néhány konkrét CSR tevékenység példát, és ismerkedjünk meg egy CSR kampány céljaival! 🙂

1. Mi a CSR jelentése?

A CSR jelentése Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (angolul Corporate Social Responsibility) rövidítése. Ennek értelmében a vállalatok önkéntesen figyelembe veszik a társadalom érdekeit a tevékenységük során, nem csak a profit maximalizálására összpontosítanak. Ez kiterjedhet a következőkre:

  • Környezetvédelem: csökkenteni a műanyag használatot, energiatakarékosan végezni a termelést, fenntartható erőforrásokat használni.
  • Társadalmi felelősségvállalás: jó munkahelyi körülményeket biztosítani, adományozni jótékony célokra, támogatni helyi közösségeket, gyermekotthonokat.
  • Etikai magatartás: tisztességesen bánni az üzleti partnerekkel, elkerülni a korrupciót, felelősen kezelni a személyes adatokat.

A vállalatok CSR tevékenysége nemzetközi szinten egyre fontosabbá válik, hiszen a fogyasztók egyre tudatosabbak és elvárják a cégektől, hogy felelősen működjenek.

Marketing ügynökség

2. Vállalatok CSR tevékenysége

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, azaz a CSR egyre szélesebb körben elterjedt üzleti gyakorlat, ami magában foglalja a cégek önkéntes törekvéseit a gazdasági sikerek mellett a társadalmi és környezeti hatásaik csökkentésére, illetve pozitív befolyásuk erősítésére. Ez számos területen nyilvánulhat meg.

Környezetvédelem:

  • Fenntartható erőforrás-gazdálkodás (pl. megújuló energiaforrások használata, hulladékcsökkentés)
  • Környezetbarát termelési folyamatok bevezetése
  • Fenntartható termékek és szolgáltatások fejlesztése

Társadalmi felelősségvállalás:

  • Etikus beszerzési gyakorlatok
  • Munkavállalói jólét fejlesztése (pl. tisztességes fizetések, munkahelyi biztonság)
  • Közösségi támogatás (pl. adományozás, önkénteskedés)
  • Diverzitás és inklúzió támogatása

Etikai magatartás:

  • Átlátható működés
  • Korrupcióellenes intézkedések
  • Adatvédelem és -biztonság

3. A CSR tevékenységek előnyei

A vállalatok CSR tevékenységének számos előnye van, többek között:

  • Javuló márkaimázs és hírnév (brandépítés)
  • Megnövekedett fogyasztói lojalitás
  • Könnyebb tehetségvonzás és -megtartás
  • Csökkentett költségek (pl. energiahatékonyság)
  • Hozzáférés új piacokhoz és finanszírozási lehetőségekhez (pl. szponzoráció)

Fontos szempontok a CSR tevékenységek megítélésénél:

  • Hitelesség: A CSR-nek valódi társadalmi és környezeti hatást kell elérnie, nem lehet csupán üres marketingfogás.
  • Átláthatóság: A vállalatoknak be kell számolniuk CSR tevékenységükről és azok eredményeiről.
  • Érdekeltek bevonása: A CSR tevékenységek tervezésébe és megvalósításába célszerű bevonni a vállalat különböző érintettjeit (pl. munkavállalókat, helyi közösségeket).

4. CSR tevékenység példák

Nézzünk néhány vállalati CSR tevékenység példát a környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás, etikus magatartás, innováció és fenntarthatóság, valamint a munkavállalói jólét területeiről.

  • Egy kozmetikai cég újrahasznosított műanyagból készült csomagolást használ termékeihez.
  • Egy bútoráruház lánc fenntartható erdőgazdálkodásból származó fát használ bútoraihoz.
  • A vállalatok támogathatják a hátrányos helyzetű fiatalok oktatását.
  • Egy internetszolgáltató ingyenes internethozzáférést biztosít közintézményekben.
  • Egy kávézólánc tisztességes kereskedelmi elveket követ a kávébab beszerzésében.
  • A legnagyobb áruházak átláthatóan működtetik beszállítói láncukat.
  • A telefonos cégek védik a felhasználók adatait és tiszteletben tartják a magánéletüket.
  • Egy taxis cég vagy egy csomagkiszállító vállalat elektromos járműveket alkalmaz.
  • A Google rugalmas munkakörnyezetet és számos juttatást biztosít a dolgozóinak.
  • A Kiszervezett Marketing Kft. kárpátaljai óvodásokat támogat. A CSR-kampány neve: Boldog gyerekkor, ragyogó jövő.
  • Egy nemzetközi cég diverzitás- és inklúzió-programokat működtet.
CSR kampány

5. Mik a CSR tevékenység céljai?

  • Társadalmi jólét és környezet megóvása: Ez magában foglalja a környezetvédelmi kezdeményezéseket (fenntartható forrásgazdálkodás, hulladékcsökkentés), a társadalmi felelősségvállalást (adományozás, önkénteskedés, munkahelyi jólét fejlesztése), valamint az etikus üzleti magatartást (transzparencia, korrupcióellenesség, adatvédelem).
  • Hírnév és márkaépítés: A felelős működés pozitívan befolyásolja a vállalat fogyasztók általi megítélését, növelheti a vásárlói bizalmat és lojalitást, valamint versenyelőnyt teremthet. Akár egyedi termékjellemzőként (USP) is funkcionálhat a vállalatok CSR tevékenysége.
  • Érdekeltek elégedettsége: A CSR tevékenységek pozitív hatással lehetnek a munkavállalókra (motiváció, elkötelezettség), üzleti partnerekre (stabilitás, bizalom), valamint a helyi közösségekre (minőségibb életkörnyezet).
  • Hosszútávú fenntarthatóság: A környezeti és társadalmi kihívások kezelése hozzájárulhat a vállalat hosszú távú működésének biztosításához, csökkentve a működési és reputációs kockázatokat.

6. CSR kampány fogalma

A CSR kampány egy olyan kommunikációs és aktivitási program, amelyet egy vállalat azért indít, hogy hirdesse és nyilvánosságra hozza a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeit. Ezek a kampányok gyakran egy konkrét cél köré szerveződnek, és különböző csatornákon működhetnek, például közösségi média, PR kampány, üzleti események, stb.

A CSR kampányok lehetséges céljai:

  • Tájékoztatás: A fogyasztók tájékoztatása a vállalat társadalmi és környezeti felelősségvállalási törekvéseiről.
  • Tudatosság növelése: Figyelem felkeltése a legfontosabb társadalmi és környezeti kérdésekkel kapcsolatos pozitív változás ösztönzésére. A kampánynak képesnek kell lennie arra, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen a célközönséggel.
  • Márkaépítés: A vállalat társadalmi felelősségvállalásának bemutatása, hogy javítsa a márkanév hírnevét és erősítse a márkaidentitását.
  • Érdekeltek bevonása: A munkavállalók, vevők, befektetők és a helyi közösségek bevonása a CSR tevékenységekbe. Egy CSR kampány sikerességét növelheti a civil szervezetekkel, kormányzati szervekkel és más vállalatokkal való együttműködés.
  • Közös cselekvésre való ösztönzés: A fogyasztókat vagy az ügyfeleket arra ösztönzik, hogy támogassák a vállalat társadalmi és környezeti felelősségvállalási céljait.

7. Milyen platformokon jelenhet meg egy CSR kampány?

7.1. Online felületek

  • Weboldal: A vállalat weboldalán dedikált aloldalt lehet létrehozni a CSR tevékenységek bemutatására. Például a Kiszervezett Marketing Kft.-nek is van társadalmi felelősségvállalás aloldala.
  • Közösségi média: A Facebook, Instagram, LinkedIn és más platformok kiválóan alkalmasak a CSR kampányok üzenetének terjesztésére és a célközönséggel való interakcióra.
  • Blog: Egy céges blogon a CSR témákkal kapcsolatos cikkeket, beszámolókat és történeteket lehet publikálni.
  • E-mail marketing: A hírlevélre feliratkozott címzetteknek el lehet küldeni a CSR kampányokkal kapcsolatos információkat.

7.2. Offline felületek

  • Rendezvények: Konferenciák, workshopok, önkéntes programok és más események szervezése a CSR témák népszerűsítésére.
  • Sajtómegjelenések: Sajtóközlemények, sajtótájékoztatók és interjúk a CSR tevékenységekről.
  • Hirdetések: Televíziós, rádiós, nyomtatott és online hirdetések a CSR kampány üzenetének terjesztésére.
  • Partnerségek: Együttműködés civil szervezetekkel, kormányzati szervekkel és más vállalatokkal a CSR kampányok hatékonyságának növelése érdekében.

A felületek kiválasztásakor fontos figyelembe venni a célközönség elérésének leghatékonyabb módját, a kampány céljait és a rendelkezésre álló költségvetést.

8. Összefoglaló

A CSR (Corporate Social Responsibility), azaz a vállalati társadalmi felelősségvállalás egy olyan üzleti koncepció, amelynek lényege, hogy a vállalatok tevékenységük során nem csupán a profitra törekednek, hanem figyelembe veszik a társadalmi és környezeti hatásokat is.

Ez magában foglalja a felelős üzleti magatartást, a környezetvédelmet, a helyi közösségek támogatását, a munkavállalók jóllétének biztosítását és a transzparenciát.

A CSR tevékenységnek számos előnye van mind a vállalatok, mind a társadalom számára. A vállalatok számára javítja a hírnevet, erősíti a vevői bizalmat, növeli a munkavállalói elköteleződést és hozzájárul a fenntartható fejlődéshez. A társadalom számára pedig a CSR tevékenység hozzájárul a szegénység csökkentéséhez, a környezetvédelemhez, az oktatás és az egészségügy javításához, valamint a helyi közösségek fejlődéséhez.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

9. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Hogyan néz ki egy CSR kampány?

Tekintsd meg a Kiszervezett Marketing Kft. CSR tevékenységét, amelynek keretében 26 kárpátaljai gyermeknek adtunk karácsonyi ajándékot. 2024-ben tovább folytattuk az akciót „Boldog gyerekkor, ragyogó jövő” címmel, és 3x több gyermeknek tettük szebbé a karácsonyt.

❓ Mi a CSR jelentése?

Vállalati társadalmi felelősségvállalás.

❓ Milyen CSR tevékenység formák léteznek?

A vállalatok adományokat gyűjthetnek jótékonysági célokra, önkéntes programokat szervezhetnek, környezetbarát technológiákat alkalmazhatnak, etikus beszállítói láncot építhetnek ki, vagy támogathatják a helyi közösségeket. A lényeg, hogy a CSR tevékenység hiteles és átlátható legyen, valamint a vállalat alapvető értékeivel és céljaival összhangban kerüljön megvalósítva.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

160+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 470+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 275.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig két év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, vg.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu, metropol.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
FONTOS2: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

FONTOS1: Mindössze 60 másodperc az ajánlatkérés!
FONTOS2: Töltsd ki 100%-ra a kapcsolatfelvételt, csak abban az esetben kapjuk meg az ajánlatkérésed!
Szuper kezdés! Folytasd, már csak két apró lépés van hátra!
Nagyszerű! Még egy utolsó lépés, és minden kész az ajánlatkéréshez!