Tartalomjegyzék
ToggleMegszűnik a Facebook Bolt funkció Magyarországon
A Facebook több lehetőséget is biztosít a vállalkozásoknak az online kereskedés előmozdítására. Az egyik ilyen lehetőség a Facebook Bolt funkció, amely tulajdonképpen egy kis webáruház üzemeltetését teszi lehetővé egy vállalkozás üzleti Facebook oldalán belül. Sajnos ez a funkció Magyarországon és a világ nagy részén 2023. augusztus 10-től megszűnik. Ebben a cikkben áttekintjük, hogy mi is az a Facebook Bolt és miért szűnik meg Magyarországon.
1. Mi az a Facebook Bolt?
A Facebook Bolt egy olyan funkció a Facebook alkalmazáson belül, ahol a közösségi portált használók egy webáruházban találják magukat, ahol az üzleti Facebook oldalak termékei között böngészhetnek, hasonlóan a Google Shopping szolgáltatáshoz.
A Bolt lehetőség az üzleti Facebook oldalak menüsávjából érhető el, ha rákeresünk az adott vállalkozásra. Például az Euronics Facebook oldala is rendelkezik ilyen funkcióval.
Korábban volt lehetőség a Facebook menüsávjából vagy a Marketplace felületéről is elérni a Facebook Bolt kezdőlapjára, ahol különböző márkák termékeit tudtuk megvásárolni a Facebookon. Az emberek érdeklődési körei alapján határozta meg a Facebook, hogy mely tartalmak jelenjenek meg a hírfolyamban számukra. Mostani állapotok szerint azonban nincs ilyen funkció többé.
Amint megnyitjuk egy oldal Facebook Boltját, lehetőségünk lesz válogatni az elérhető termékekből, akár kategóriánként is. Ezt már a Boltot létrehozó marketinges állítja be.
Az egyes termékeket meg tudjuk tekinteni, és a vállalkozás webáruházában lehetőségünk van megvásárolni azokat. El is tudjuk menteni őket későbbi vásárlás céljából, ahogy egy Facebook Marketplace hirdetés esetében.
A vállalkozások ezáltal új és meglévő ügyfeleket érhetnek el, akik vásárlási szándékkal keresik fel a cég oldalát. Így megnövekszik a termékek eladása és a vállalkozás bevétele.
2. Facebook Bolt létrehozása
Három alapvető feltételnek kell megfelelned, ha Facebook Boltot akarsz beállítani:
- Rendelkezz egy beállított bolttal (ezt most részletezzük);
- Felelj meg a Meta kereskedelmi előírásainak;
- Értékesíts fizikai termékeket.
A Facebook és Instagram Boltokat a Kereskedelemkezelőben lehet létrehozni, ahol a készleteidet és a facebookos/instagramos értékesítéseidet tudod kezelni.
Szükséged lesz egy üzleti Facebook oldalra és egy katalógusra, azonban mindkettőt létrehozhatod a Facebook Bolt beállítása közben is. Fontos, hogy legalább kezelői jogosultsággal kell rendelkezned az oldalon és a katalógusban is, ha egy korábbi oldalt/katalógust szeretnél használni.
Abban az esetben, ha az Instagramon is szeretnénk értékesíteni, szükségünk lesz egy üzleti Instagram-fiókra is.
Facebook Bolt beállítása céljából kövesd az alábbi lépéseket:
1) Nyisd meg A boltod létrehozása oldalt, és kattints a Tovább gombra. Ha Shopify, BigCommerce vagy más platformot használsz, akkor partnerplatform használatával is beállíthatod a Facebook Boltodat.
2) Ezt követően válassz fizetési módot. Eldöntheted, hogy a vásárlók a Facebookon/Instagramon fizessenek majd (csak amerikai vállalkozásoknak érhető el), vagy legyenek átirányítva inkább a webhelyedre. Kattints a Tovább gombra.
3) Ha egy üzleti Facebook oldalon akarsz értékesíteni, akkor ki kell választanod az értékesítési oldalad, vagy létrehozni egy újat. Ezután kattints a Tovább gombra.
4) Válaszd ki az üzleti fiókodat, vagy hozz létre újat. Ha ez megvan, jöhet a Tovább gomb.
5) Ezt követi majd a Facebook Boltban használni kívánt katalógus kiválasztása, és a Tovább gomb. Ha még nincs katalógusod, a Facebook automatikusan létrehoz neked egy „XY oldal cikkei” nevű katalógust, amelyhez később hozzáadhatod a termékeidet. A katalógus kezeléséről itt olvashatsz bővebben.
6) Tekintsd át a Facebook Bolt beállításait, olvasd el az eladói megállapodást, majd kattints a Beállítás befejezése opcióra. Létrehozhatsz kollekciókat (termékcsoportokat), személyre szabhatod a Facebook Bolt kinézetét. Csak akkor válik nyilvánossá, ha a Facebook jóváhagyta a terméklistádat.
3. A Facebook Bolt megszűnése
2023. április 27-én tett bejelentést a Meta, amely szerint változások lesznek a Facebook Bolt funkcióban. A bejelentés értelmében az USA területén csak akkor lehet létrehozni új Facebook Boltot, ha a facebookos vagy instagramos fizetést aktiváljuk. A meglévő Boltokban is ezt kell beállítani.
21 nemzetközi piacon továbbra is használható a Facebook Bolt funkció, akár facebookos vagy instagramos fizetési funkció nélkül is: Ausztrália, Brazília, Dánia, Dél-Korea, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Indonézia, Japán, Kanada, Mexikó, Németország, Norvégia, Olaszország, Spanyolország, Svájc, Svédország, Tajvan, Thaiföld és Ukrajna.
A világ többi részén, így például Magyarországon megszűnik a facebookos vagy instagramos fizetés nélküli Boltok támogatása. Tehát Magyarországon egyik üzleti Facebook vagy Instagram oldal sem fogja tudni használni a Bolt funkciót, nem lehet majd termékeket megjelölni a posztokban, Reels-videókban és a történetekben sem.
2023. augusztus 10-től engedélyezni kell a Facebook vagy Instagram Boltokban az USA-ból történő facebookos vagy instagramos fizetést. Sajnos ezt Magyarországon a cikk írásának pillanatában még mindig nem vezették be, csak az USA területén. Így tehát augusztus 10-tőlnem lesz elérhető a Facebook Bolt funkció Magyarországon.
Az adott Facebook Bolt földrajzi helyét a hozzá tartozó kereskedelmi fiók földrajzi helye határozza meg.
Reméljük, hogy a Meta szakemberei hamar megoldást találnak erre a problémára, és ismét elérhetővé válik a Facebook és Instagram Boltok használata a világ minden országában.
4. Összefoglaló
A Facebook Bolt egy olyan funkció, amely lehetővé teszi, hogy egy katalógus alapján értékesítsünk termékeket az üzleti Facebook oldalunkon.
Sajnos ez a funkció megszűnik Magyarországon és a világ nagy részén 2023. augusztus 10-től, mivel csak facebookos és instagramos fizetéssel hozhatók létre Boltok, azonban ez csak az USA területén működő vállalkozásoknak érhető el.
Az értékesítés növelése céljából ajánljuk a Facebook hirdetéskezelést, illetve tekintsd meg Facebook hirdetés árak témájú cikkünket is. 🙂
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
5. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Termékeket értékesíthetünk az üzleti Facebook oldalunkon keresztül.
Facebook hirdetéskezelés vagy Google Shopping. Emellett ismerkedj meg a Meta Business Suite használatával!
Mert csak a facebookos és instagramos fizetés lesz támogatott, azonban ez a funkció csak USA-beli vállalkozásoknak érhető el jelenleg.