Meta Business Suite: Bejegyzések időzítése Facebookon

A Meta Business Suite használható bejegyzések időzítésére és a forgalom elemzésére, valamint a Facebook és Instagram oldalak kezelésére.
Meta Business Suite használata

Meta Business Suite: Bejegyzések időzítése Facebookon

Sokáig előszeretettel használta minden közösségi média oldallal rendelkező vállalkozó a Creator Studio felületét, ahol egyszerűen tudták kezelni az üzleti Facebook és Instagram oldalaikat. Nemrég azonban a Creator Studio megszűnt, az utódja pedig a Meta Business Suite lett. Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen célokból használható a Meta Business Suite eszköze, tarts velünk! 🙂

1. Mi az a Meta Business Suite?

A Meta Business Suite egy olyan eszköz, amelyet a vállalkozók, az online marketingesek és az influencerek egyaránt kedvelnek, mivel lehetőséget ad a bejegyzések időzítésére a Facebookon és az Instagramon, a hirdetések teljesítményének nyomon követésére, valamint a követőbázisunk demográfiai adatainak elemzésére.

Meta Business Suite

Természetesen ahhoz, hogy használni tudd a Meta Business Suite felületét, elsősorban szükséged lesz egy üzleti Facebook oldalra, de akár üzleti Instagram fiókot is lehet vele kezelni.

Ha ezek megvannak, akkor csak látogass el a Meta Business Suite oldalára ezen a linken keresztül, és már menedzselheted is a közösségi média felületeidet egy helyről.

Mobilról is jól használható, így menet közben is válaszolhatsz üzenetekre, értesítéseket olvashatsz, bejegyzéseket tehetsz közzé, történeteket oszthatsz meg, ajánlhatod az ismerőseidnek a Facebook oldalad, stb.

Meghívót küldhetsz azok számára, akik aktivitást mutattak a Facebook oldalad tartalmainál, hogy kezdjék el követni az oldalt.

A Facebook bejegyzéseidben megjelölheted az Instagram fiókodat is, így bővíteni tudod majd a követőid számát mindkét platformon.

Facebook hirdetéskezelés

2. Mire használható a Meta Business Suite?

Többek között az alábbi célokból használhatod a Meta Business Suite szolgáltatását:

  • Facebook oldal kezelése;
  • Instagram fiók kezelése;
  • Reels videó létrehozása;
  • Élő adás indítása;
  • Történet létrehozása;
  • Hirdetés indítása a közösségi médiában;
  • Videó közzététele több oldalon;
  • Videók csoportos feltöltése;
  • Az elmúlt hónapokban közzétett bejegyzések és Reels videók megtekintése;
  • Facebook és Instagram oldal értesítéseinek kezelése;
  • Facebook oldal ajánlása az aktivitást mutató/bejegyzésekre reagáló embereknek;
  • Bejegyzések időzítése maximum 29 nappal előre;
  • Tartalommarketing naptár megtekintése;
  • A Facebook elérések és különböző webanalitikai adatok megtekintése,
  • Válaszolás a bejövő üzenetekre és hozzászólásokra;
  • A célközönséged demográfiai adatainak elemzése;
  • Azonnal űrlapok készítése érdeklődőkeresési hirdetésekhez.

Ha létrehozol egy üzleti Facebook oldalt, akkor ugyanazon profilon és e-mail címen belül össze tudod kapcsolni az üzleti Instagram fiókoddal, és ez egy üzleti objektumként fog szerepelni a Meta Business Suite felületén.

Tehát ha bejegyzést akarsz időzíteni a Facebookra 2 héttel előre, akkor ugyanazt a bejegyzést beidőzítheted az Instagramra is, mivel a két platform össze van kapcsolva.

3. Bejegyzések időzítése a Facebookon

Mindenkivel előfordulhat, hogy nem jut ideje valamire, legyen az akár egy Facebook poszt közzététele. Lehetnek sűrűbb napjaink, amikor nincs 5 szabad percünk sem. Ezért jó a bejegyzések időzítése funkció a Meta Business Suite felületén, mivel akár 29 nappal előre tudunk posztokat időzíteni a Facebookon és Instagramon.

Ehhez meg kell nyitni a Tervező menüpontot a Meta Business Suite-ban, ahol heti vagy havi bontásban láthatjuk a már közzétett és az előre időzített bejegyzéseinket.

Facebook bejegyzések

A Meta Business Suite még alkalmas időpontokat is ajánl számunkra az alapján, hogy az adott napokon általában mikor a legaktívabbak a követőink (pl. csütörtökön 19:00-kor, pénteken 18:00-kor).

Időzíthetsz bejegyzést, történetet vagy hirdetést, de indíthatsz élő adást vagy létrehozhatsz Reels videókat is erről a felületről.

Ha időzíteni akarsz egy bejegyzést a Facebookon, akkor csak kiválasztod az ideális napot, órára és percre pontosan beállítod a tartalom közzétételének idejét, amely lehet a Facebookon és az Instagramon egyforma vagy különböző is.

Facebook bejegyzés időzítése

Megadjuk a bejegyzés szövegét, használhatunk hangulatjeleket is, képeket adhatunk hozzá, majd beidőzíthetjük. Közben végig látjuk a bejegyzés előnézetét a Facebook hírfolyamban.

A bejegyzéseket lehet nyilvánosan időzíteni, vagy korlátozott láthatósággal is, ha azt szeretnénk, hogy csak konkrét emberek lássák azokat.

Illetve lehetőségünk lesz a bejegyzés kiemelésére is, így Facebook hirdetést készíthetünk a bejegyzésünkből.

A Tartalom menüpont alatt pedig láthatjuk akár évekre visszamenőleg is, hogy milyen bejegyzéseket, Reels videókat, történeteket, hirdetéseket tettünk közzé a Facebookon és az Instagramon.

Meta tartalomnaptár

Itt lehetőség van bármelyik bejegyzés kiemelésére, módosítására, törlésére, terjedési pontszámának megtekintésére, a megjelenésszámok, a videómegtekintési számok és az elérési adatok elemzésére, a reakciók, kedvelések és hozzászólások megtekintésére, stb.

4. Meta Business Suite elemzési adatok

Évekre visszamenőleg megtekinthetjük, hogy hány embert értünk el a Facebookon, hány műveletet hajtottak végre a tartalmainknál, hányan kattintottak a megosztott hivatkozásokra, mennyi percig nézték a videóinkat, stb.

Facebook elérési eredmények

A Meta Business Suite külön értékeli az organikus és a hirdetésekből érkező forgalmat. Azt is bemutatja, hogy hány bejegyzést tettünk közzé az adott időszak alatt.

További elemzési adatok a Meta Business Suite felületén:

  • Facebook és Instagram profilfelkeresések;
  • Új kedvelések és követések száma;
  • Hirdetési trendek, elérések, az elköltött hirdetési összeg;
  • Összehasonlíthatjuk a mostani eredményeket az előző időszakkal.
Elemzési adatok

Számos információt tudhatunk meg a jelenlegi és a potenciális célközönségünkről. Facebook és Instagram követőinket is elemezhetjük nem, életkor és lakóhely szerint. A Meta Business Suite tehát nagyszerű eszköz a célközönség meghatározása céljából.

Meta Business Suite célközönség

A videók teljesítményéről és a bejegyzések elérési adatairól számos egyéb mutató és adat árulkodik. Időszakok szerint lebontva láthatjuk, hogy hány percig nézték a videóinkat a Facebookon.

5. Összefoglaló

A Meta Business Suite a korábbi Creator Studio utódja, ahol egy felületen tudjuk kezelni a cégünk Facebook és Instagram oldalát.

Bejegyzéseket és történeteket időzíthetünk, elemzési adatokat tekinthetünk meg, hirdetéseket és Reels videókat készíthetünk, elemezhetjük a követőink és a célközönségünk demográfiai adatait.

A Meta Business Suite ingyenesen használható, ezért minden vállalkozónak vagy influencernek megéri használni ezt a szolgáltatást.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mi az a Meta Business Suite?

Az üzleti Facebook oldalad és az Instagram üzleti fiókodat kezelheted vele.

❓ Mire használható a Meta Business Suite?

Facebook és Instagram bejegyzések időzítése, Reels videók készítése, Facebook hirdetések létrehozása, célközönség elemzése, stb.

❓ Mi volt a Meta Business Suite elődje?

A Facebook Creator Studio.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.