Tartalomjegyzék
ToggleMeta Business Suite: Bejegyzések időzítése Facebookon
Sokáig előszeretettel használta minden közösségi média oldallal rendelkező vállalkozó a Creator Studio felületét, ahol egyszerűen tudták kezelni az üzleti Facebook és Instagram oldalaikat. Nemrég azonban a Creator Studio megszűnt, az utódja pedig a Meta Business Suite lett. Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen célokból használható a Meta Business Suite eszköze, tarts velünk! 🙂
1. Mi az a Meta Business Suite?
A Meta Business Suite egy olyan eszköz, amelyet a vállalkozók, az online marketingesek és az influencerek egyaránt kedvelnek, mivel lehetőséget ad a bejegyzések időzítésére a Facebookon és az Instagramon, a hirdetések teljesítményének nyomon követésére, valamint a követőbázisunk demográfiai adatainak elemzésére.
Természetesen ahhoz, hogy használni tudd a Meta Business Suite felületét, elsősorban szükséged lesz egy üzleti Facebook oldalra, de akár üzleti Instagram fiókot is lehet vele kezelni.
Ha ezek megvannak, akkor csak látogass el a Meta Business Suite oldalára ezen a linken keresztül, és már menedzselheted is a közösségi média felületeidet egy helyről.
Mobilról is jól használható, így menet közben is válaszolhatsz üzenetekre, értesítéseket olvashatsz, bejegyzéseket tehetsz közzé, történeteket oszthatsz meg, ajánlhatod az ismerőseidnek a Facebook oldalad, stb.
Meghívót küldhetsz azok számára, akik aktivitást mutattak a Facebook oldalad tartalmainál, hogy kezdjék el követni az oldalt.
A Facebook bejegyzéseidben megjelölheted az Instagram fiókodat is, így bővíteni tudod majd a követőid számát mindkét platformon.
2. Mire használható a Meta Business Suite?
Többek között az alábbi célokból használhatod a Meta Business Suite szolgáltatását:
- Facebook oldal kezelése;
- Instagram fiók kezelése;
- Reels videó létrehozása;
- Élő adás indítása;
- Történet létrehozása;
- Hirdetés indítása a közösségi médiában;
- Videó közzététele több oldalon;
- Videók csoportos feltöltése;
- Az elmúlt hónapokban közzétett bejegyzések és Reels videók megtekintése;
- Facebook és Instagram oldal értesítéseinek kezelése;
- Facebook oldal ajánlása az aktivitást mutató/bejegyzésekre reagáló embereknek;
- Bejegyzések időzítése maximum 29 nappal előre;
- Tartalommarketing naptár megtekintése;
- A Facebook elérések és különböző webanalitikai adatok megtekintése,
- Válaszolás a bejövő üzenetekre és hozzászólásokra;
- A célközönséged demográfiai adatainak elemzése;
- Azonnal űrlapok készítése érdeklődőkeresési hirdetésekhez.
Ha létrehozol egy üzleti Facebook oldalt, akkor ugyanazon profilon és e-mail címen belül össze tudod kapcsolni az üzleti Instagram fiókoddal, és ez egy üzleti objektumként fog szerepelni a Meta Business Suite felületén.
Tehát ha bejegyzést akarsz időzíteni a Facebookra 2 héttel előre, akkor ugyanazt a bejegyzést beidőzítheted az Instagramra is, mivel a két platform össze van kapcsolva.
3. Bejegyzések időzítése a Facebookon
Mindenkivel előfordulhat, hogy nem jut ideje valamire, legyen az akár egy Facebook poszt közzététele. Lehetnek sűrűbb napjaink, amikor nincs 5 szabad percünk sem. Ezért jó a bejegyzések időzítése funkció a Meta Business Suite felületén, mivel akár 29 nappal előre tudunk posztokat időzíteni a Facebookon és Instagramon.
Ehhez meg kell nyitni a Tervező menüpontot a Meta Business Suite-ban, ahol heti vagy havi bontásban láthatjuk a már közzétett és az előre időzített bejegyzéseinket.
A Meta Business Suite még alkalmas időpontokat is ajánl számunkra az alapján, hogy az adott napokon általában mikor a legaktívabbak a követőink (pl. csütörtökön 19:00-kor, pénteken 18:00-kor).
Időzíthetsz bejegyzést, történetet vagy hirdetést, de indíthatsz élő adást vagy létrehozhatsz Reels videókat is erről a felületről.
Ha időzíteni akarsz egy bejegyzést a Facebookon, akkor csak kiválasztod az ideális napot, órára és percre pontosan beállítod a tartalom közzétételének idejét, amely lehet a Facebookon és az Instagramon egyforma vagy különböző is.
Megadjuk a bejegyzés szövegét, használhatunk hangulatjeleket is, képeket adhatunk hozzá, majd beidőzíthetjük. Közben végig látjuk a bejegyzés előnézetét a Facebook hírfolyamban.
A bejegyzéseket lehet nyilvánosan időzíteni, vagy korlátozott láthatósággal is, ha azt szeretnénk, hogy csak konkrét emberek lássák azokat.
Illetve lehetőségünk lesz a bejegyzés kiemelésére is, így Facebook hirdetést készíthetünk a bejegyzésünkből.
A Tartalom menüpont alatt pedig láthatjuk akár évekre visszamenőleg is, hogy milyen bejegyzéseket, Reels videókat, történeteket, hirdetéseket tettünk közzé a Facebookon és az Instagramon.
Itt lehetőség van bármelyik bejegyzés kiemelésére, módosítására, törlésére, terjedési pontszámának megtekintésére, a megjelenésszámok, a videómegtekintési számok és az elérési adatok elemzésére, a reakciók, kedvelések és hozzászólások megtekintésére, stb.
4. Meta Business Suite elemzési adatok
Évekre visszamenőleg megtekinthetjük, hogy hány embert értünk el a Facebookon, hány műveletet hajtottak végre a tartalmainknál, hányan kattintottak a megosztott hivatkozásokra, mennyi percig nézték a videóinkat, stb.
A Meta Business Suite külön értékeli az organikus és a hirdetésekből érkező forgalmat. Azt is bemutatja, hogy hány bejegyzést tettünk közzé az adott időszak alatt.
További elemzési adatok a Meta Business Suite felületén:
- Facebook és Instagram profilfelkeresések;
- Új kedvelések és követések száma;
- Hirdetési trendek, elérések, az elköltött hirdetési összeg;
- Összehasonlíthatjuk a mostani eredményeket az előző időszakkal.
Számos információt tudhatunk meg a jelenlegi és a potenciális célközönségünkről. Facebook és Instagram követőinket is elemezhetjük nem, életkor és lakóhely szerint. A Meta Business Suite tehát nagyszerű eszköz a célközönség meghatározása céljából.
A videók teljesítményéről és a bejegyzések elérési adatairól számos egyéb mutató és adat árulkodik. Időszakok szerint lebontva láthatjuk, hogy hány percig nézték a videóinkat a Facebookon.
5. Összefoglaló
A Meta Business Suite a korábbi Creator Studio utódja, ahol egy felületen tudjuk kezelni a cégünk Facebook és Instagram oldalát.
Bejegyzéseket és történeteket időzíthetünk, elemzési adatokat tekinthetünk meg, hirdetéseket és Reels videókat készíthetünk, elemezhetjük a követőink és a célközönségünk demográfiai adatait.
A Meta Business Suite ingyenesen használható, ezért minden vállalkozónak vagy influencernek megéri használni ezt a szolgáltatást.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Az üzleti Facebook oldalad és az Instagram üzleti fiókodat kezelheted vele.
Facebook és Instagram bejegyzések időzítése, Reels videók készítése, Facebook hirdetések létrehozása, célközönség elemzése, stb.
A Facebook Creator Studio.