Facebook hirdetés típusok: kép, videó, galéria és kollekció

A négy alapvető Facebook hirdetés típus a következő: képes, videós Facebook hirdetések, valamint galéria és kollekció formátumú hirdetés.
Facebook hirdetés típusok

Facebook hirdetés típusok: kép, videó, galéria és kollekció

A Facebook hirdetések különböző típusai érhetők el annak érdekében, hogy elérd marketingcéljaidat. Ebben a cikkben ismertetjük az egyes Facebook hirdetés típusok specifikációit és technikai követelményeit. Olyan dolgokat tudhatsz meg, mint a Facebook hirdetésformátumok méretei, karakterkorlátok, fájlméretbeli előírások és egyéb jellemzők. Ha érdeklődsz a Facebook hirdetéskezelés iránt, vagy a Facebook hirdetés árak kérdésesek számodra, azokról is olvashatsz cikkeinkben! 🙂

1. Képes Facebook hirdetések

Ha ismertetni szeretnéd céged tevékenységét és szolgáltatásait az emberekkel, akkor ehhez saját fényképeket vagy fotóbankból származó képeket is felhasználhatsz. A képes Facebook hirdetések figyelemfelkeltő vizuális elemek.

Ezek a hirdetések a Facebook hírfolyamban jelennek meg. Kiválóan alkalmasak egy cég vagy vállalkozás termékeinek, szolgáltatásainak és márkaüzenetének ismertetésére.

1.1. Képes Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: JPG vagy PNG (de a rendszer más képfájltípusokkal is kompatibilis).

Oldalarány: 1,91:1–1:1 (összességében az 1,91:1 és 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, azonban a 4:5 képarány nem működik akkor, ha hivatkozás is szerepel a hirdetésben).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Maximális fájlméret: 30 MB.

Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont.

Képarány-tűréshatár: 3%.

Facebook képes hirdetése

1.2. Tudnivalók a Facebook képes hirdetésekről

Képes hirdetéseket létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, de akár egy képet tartalmazó bejegyzést is kiemelhetünk az üzleti Facebook oldalunkról.

Ehhez csak arra van szükség, hogy kiválaszd a célt, költségkeretet és célközönséget. Ezután a hirdetés formátumát kell kiválasztani, megadni a médiatartalmat, vágással szerkeszteni a képet, de természetesen lehetőség van a Facebook hirdetés előnézetére is. Részletesebb leírásért olvasd el a Meta útmutatóját.

A képes hirdetések által:

  • Élénkítheted a márkád vagy szolgáltatásod iránti érdeklődést;
  • Növelheted a termékeid ismertségét;
  • Közvetítheted márkád marketingüzenetét.

Fontos, hogy nagy felbontású képeket használjunk, valamint alkalmazzuk márkanevünk és logónkat. Bemutathatjuk termékeinket használat közben, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését.

Facebook hirdetéskezelés

2. Facebook videós hirdetések

A terméked jellemzőit már nemcsak képekkel, hanem hanggal és mozgóképpel együtt be tudod mutatni a videós Facebook hirdetés segítségével. Saját videót is feltölthetsz, vagy a Meta Hirdetéskezelőben a Videókészítési készlet segítségével hozhatsz létre egyet.

Szintén a Facebook hírfolyamban jelenik meg, mint a képes hirdetések, azonban sokkal jobban fel tudja kelteni az emberek figyelmét az audiovizuális formátuma miatt.

2.1. Videós Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: MP4, MOV vagy GIF (de más videóformátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (asztali számítógépen vagy okostelefonon), illetve 4:5 (csak mobileszközökön). Összességében a 16:9 és 9:16 közötti oldalarányok támogatottak a videós Facebook hirdetéseknél.

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Videóbeállítások: H.264 szerinti tömörítés négyzetes képpontokkal, állandó képkockasebességgel, progresszív pásztázással és sztereó AAX hangtömörítéssel, legalább 128 kbps minőségben.

Hang és videó feliratozása: csak ajánlott, nem kötelező.

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Maximális fájlméret: 4 GB.

Minimális szélesség és magasság: 120 x 120 képpont.

Videó időtartama: 1-241 másodperc között.

Videós Facebook hirdetés

2.2. Tudnivalók a Facebook videós hirdetésekről

Videós Facebook hirdetést létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, illetve kiemelhetünk egy videót tartalmazó bejegyzést a Facebook oldalunkról is. Meg kell határoznod a költségkereted, célközönséged, az elhelyezéseket és az optimalizálást, majd hozzáadod a videót.

A videót megvághatod, bélyegképet állíthatsz be, feliratokat adhatsz hozzá, vagy szöveget és logót is helyezhetsz rá. További információkért olvasd el a Meta leírását.

A Facebook videós hirdetések által:

  • Új módokon tudod bemutatni termékeidet, szolgáltatásaidat vagy a branded üzenetét;
  • Megragadhatod az emberek figyelmét egy másodperc alatt;
  • Könnyen célba tudsz juttatni egy marketingüzenetet.

Ha mobileszközökre optimalizálnád a videós hirdetéseket, akkor maradj a maximum 15 másodperces hossznál, így az emberek nagyobb valószínűséggel fogják megtekinteni azt. A legérdekesebb részeket már a Facebook videós hirdetés elején mutassuk be, akár az első 3 másodpercben, így a legkönnyebb a figyelem felkeltése.

Mivel a legtöbb ember álló helyzetben használja a mobilját, így alkalmazz álló vagy négyzetes videóformátumot. Gondolj arra is, hogy az emberek nyilvános helyen hang nélkül fogják lejátszani a videókat, ezért használj grafikákat, feliratokat.

3. Galéria formátumú Facebook hirdetések

A galéria formátumú Facebook hirdetések azért előnyösek, mert egyetlen hirdetésen belül akár 10 képet vagy videót is bemutathatunk, mindet saját hivatkozással ellátva. Ezáltal eltérő képeket mutathatunk ugyanarról a termékről, esetleg pöccinthető, hosszú képeket készíthetünk róla.

A galéria formátumban megjelenő Facebook hirdetések a hírfolyamban kapnak helyet, és akár10 képet vagy videót is tartalmazhatnak. Ez nagyobb kreatív szabadságot ad a kezünkbe, hiszen több terméket is kiemelhetünk, vagy konkrét részleteket mutathatunk be egy-egy ajánlatról, esetleg a galériakártyákon haladva egy történetet mesélhetünk el a cégünkről.

3.1. Galéria formátumú Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 és 1:1 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 arányúvá maszkolhatja őket).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Főcím: 32 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 18 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.

Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.

Galériakártyák száma: 2-10 között.

Videó időtartama: 1-241 másodperc között.

Oldalarány tűréshatára: 3%.

Galéria formátumú Facebook hirdetés

Forrás: Facebook Üzleti Súgóközpont

3.2. Tudnivalók a galéria formátumú Facebook hirdetésekről

Galéria formátum esetén a Facebook hirdetés részeként 2-10 képet és/vagy videót helyezhetünk el egyetlen hirdetésben. Mindhez saját cím, leírás, hivatkozás és felhívás társítható.

Okostelefonon pöccintéssel, számítógépen a képernyőn megjelenő nyilakra kattintva tudunk lapozni a galérián belül. Kiemelkedően hasznos, ha ingatlanokat, szolgáltatásokat vagy eseményeket szeretnél hirdetni.

Galéria típusú Facebook hirdetésekkel:

  • Több terméket emelhetsz ki, amelyek eltérő landing oldalra vezetnek;
  • Egy darab termék több jellemzőjét tudod kiemelni különböző nézőpontokból;
  • Elmesélhetsz egy történetet az egymást követő képek és/vagy videók által egy narratíván keresztül;
  • Ismertethetsz egy folyamatot, bemutathatod vállalatod működését;
  • Kihangsúlyozhatod a szolgáltatásaid előnyeit.

A Meta Hirdetéskezelőben olyan optimalizálási lehetőségekből is választhatsz, mint a következők:

  • A legjobb eredményeket elérő kártyák automatikus megjelenítése elsőként;
  • Galériakártyák megjelenítése videóként;
  • A végén az oldal profilképét tartalmazó kártya elhelyezése;
  • Zene hozzáadása;
  • Térképkártya hozzáadása, ami a legközelebbi boltjaidat mutatja be.

Ha megismerkednél a galéria típusú Facebook hirdetések létrehozásával, kattints ide!

4. Kollekció formátumú Facebook hirdetések

Ha van egy termékkatalógusod, akkor kiválogathatod a legkelendőbb termékeket egy kollekcióba, amivel vásárlásra tudod ösztönözni az embereket Facebook hirdetések formájában. Szintén a hírfolyamban jelennek meg, és egészen látványos módon adnak lehetőséget az embereknek, hogy termékeket böngésszenek.

A Facebook kollekció formátumú hirdetések egy-egy borítókép vagy -videó található, amit 3 darab termékkép követ. Ha a felhasználó rákattint, akkor egy teljes képernyős landing oldal jelenik meg, ami fokozza a vásárlási szándékot. Egyénileg testre tudod szabni a felhasználói élményt (pl. kirakat, fényképes portfólió, ügyfélszerzési lehetőség).

4.1. Kollekció formátumú Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 ls 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 képarányra maszkolhatja őket).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Főcím: 40 karakter (ez is lehet hosszabb).

Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.

Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.

Azonnali élmény beállítása: kötelező.

Kollekció formátumú Facebook hirdetés

4.2. Tudnivalók a kollekció formátumú Facebook hirdetésekről

A kollekció formátumú Facebook hirdetéseknél szükséges, hogy figyelemfelkeltő borítóképet vagy -videót használjunk. Engedélyezhetjük a Meta számára, hogy dinamikusan kiválassza a megjelenítendő termékeket.

Felvehetünk egy akár 50 termékből álló terméksorozatot, ami által minél változatosabb termékeket tudunk megjeleníteni a Facebook hirdetésben. Olyan landoló oldalra tudjuk irányítani az érdeklődőket, ahol még több hasonló termék között böngészhetnek.

Ha azonosítani szeretnéd a Facebook hirdetésről érkező forgalmat, akkor ezt UTM paraméterezéssel megteheted. Olvasd el a Meta bemutatóját a kollekció típusú Facebook hirdetések létrehozásáról.

A kollekció formátumú Facebook hirdetésekkel:

  • Elősegítheted termékeid felfedezését, felkeltheted az emberek érdeklődését;
  • Gördülékeny böngészési élményt kínálhatsz mobileszközökön;
  • A keresletet fizető vásárlókká alakíthatod;
  • Részletesen bemutathatod termékkatalógusodat.

5. Összefoglaló

Az alapvető négy Facebook hirdetés típus a következő: képes, videós, galéria formátumú és kollekció formátumú Facebook hirdetések.

Mindnek megvannak a saját specifikációi, beleértve az ajánlott fájltípusokat, fájlméretet, videóhosszt, karakterszámot, felbontást, stb.

Ezek a Facebook hirdetés fajták a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és vásárlásra buzdítják az internetezőket.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mik az alapvető Facebook hirdetés típusok?

A Facebook hirdetéskezelés négy alapvető hirdetéstípusa: képes, videós hirdetések, valamint galéria és kollekció formátumú Facebook hirdetések.

❓ Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések?

Olvasd el Facebook hirdetés árak témájú cikkünket!

❓ Facebook hirdetés specialistát keresek! Hol érdeklődhetek?

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi űrlap kitöltése révén.

Dávid Ádám

Dávid Ádám

Szia, Dávid Ádám vagyok a Kiszervezett Marketing Ügynökség alapítója. Több mint 120+ weboldalt építettünk már sikeresen az ügyfeleink számára. Az így szerzett tapasztalataimat blog formájában szeretném megosztani veled. Sok sikert számodra a megvalósításban!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.