Facebook hirdetés típusok: kép, videó, galéria és kollekció

A négy alapvető Facebook hirdetés típus a következő: képes, videós Facebook hirdetések, valamint galéria és kollekció formátumú hirdetés.
Facebook hirdetés típusok

Facebook hirdetés típusok: kép, videó, galéria és kollekció

A Facebook hirdetések különböző típusai érhetők el annak érdekében, hogy elérd marketingcéljaidat. Ebben a cikkben ismertetjük az egyes Facebook hirdetés típusok specifikációit és technikai követelményeit. Olyan dolgokat tudhatsz meg, mint a Facebook hirdetésformátumok méretei, karakterkorlátok, fájlméretbeli előírások és egyéb jellemzők. Ha érdeklődsz a Facebook hirdetéskezelés iránt, vagy a Facebook hirdetés árak kérdésesek számodra, azokról is olvashatsz cikkeinkben! 🙂

1. Képes Facebook hirdetések

Ha ismertetni szeretnéd céged tevékenységét és szolgáltatásait az emberekkel, akkor ehhez saját fényképeket vagy fotóbankból származó képeket is felhasználhatsz. A képes Facebook hirdetések figyelemfelkeltő vizuális elemek.

Ezek a hirdetések a Facebook hírfolyamban jelennek meg. Kiválóan alkalmasak egy cég vagy vállalkozás termékeinek, szolgáltatásainak és márkaüzenetének ismertetésére.

1.1. Képes Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: JPG vagy PNG (de a rendszer más képfájltípusokkal is kompatibilis).

Oldalarány: 1,91:1–1:1 (összességében az 1,91:1 és 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, azonban a 4:5 képarány nem működik akkor, ha hivatkozás is szerepel a hirdetésben).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Maximális fájlméret: 30 MB.

Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont.

Képarány-tűréshatár: 3%.

Facebook képes hirdetése

1.2. Tudnivalók a Facebook képes hirdetésekről

Képes hirdetéseket létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, de akár egy képet tartalmazó bejegyzést is kiemelhetünk az üzleti Facebook oldalunkról.

Ehhez csak arra van szükség, hogy kiválaszd a célt, költségkeretet és célközönséget. Ezután a hirdetés formátumát kell kiválasztani, megadni a médiatartalmat, vágással szerkeszteni a képet, de természetesen lehetőség van a Facebook hirdetés előnézetére is. Részletesebb leírásért olvasd el a Meta útmutatóját.

A képes hirdetések által:

  • Élénkítheted a márkád vagy szolgáltatásod iránti érdeklődést;
  • Növelheted a termékeid ismertségét;
  • Közvetítheted márkád marketingüzenetét.

Fontos, hogy nagy felbontású képeket használjunk, valamint alkalmazzuk márkanevünk és logónkat. Bemutathatjuk termékeinket használat közben, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését.

Facebook hirdetéskezelés

2. Facebook videós hirdetések

A terméked jellemzőit már nemcsak képekkel, hanem hanggal és mozgóképpel együtt be tudod mutatni a videós Facebook hirdetés segítségével. Saját videót is feltölthetsz, vagy a Meta Hirdetéskezelőben a Videókészítési készlet segítségével hozhatsz létre egyet.

Szintén a Facebook hírfolyamban jelenik meg, mint a képes hirdetések, azonban sokkal jobban fel tudja kelteni az emberek figyelmét az audiovizuális formátuma miatt.

2.1. Videós Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: MP4, MOV vagy GIF (de más videóformátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (asztali számítógépen vagy okostelefonon), illetve 4:5 (csak mobileszközökön). Összességében a 16:9 és 9:16 közötti oldalarányok támogatottak a videós Facebook hirdetéseknél.

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Videóbeállítások: H.264 szerinti tömörítés négyzetes képpontokkal, állandó képkockasebességgel, progresszív pásztázással és sztereó AAX hangtömörítéssel, legalább 128 kbps minőségben.

Hang és videó feliratozása: csak ajánlott, nem kötelező.

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Maximális fájlméret: 4 GB.

Minimális szélesség és magasság: 120 x 120 képpont.

Videó időtartama: 1-241 másodperc között.

Videós Facebook hirdetés

2.2. Tudnivalók a Facebook videós hirdetésekről

Videós Facebook hirdetést létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, illetve kiemelhetünk egy videót tartalmazó bejegyzést a Facebook oldalunkról is. Meg kell határoznod a költségkereted, célközönséged, az elhelyezéseket és az optimalizálást, majd hozzáadod a videót.

A videót megvághatod, bélyegképet állíthatsz be, feliratokat adhatsz hozzá, vagy szöveget és logót is helyezhetsz rá. További információkért olvasd el a Meta leírását.

A Facebook videós hirdetések által:

  • Új módokon tudod bemutatni termékeidet, szolgáltatásaidat vagy a branded üzenetét;
  • Megragadhatod az emberek figyelmét egy másodperc alatt;
  • Könnyen célba tudsz juttatni egy marketingüzenetet.

Ha mobileszközökre optimalizálnád a videós hirdetéseket, akkor maradj a maximum 15 másodperces hossznál, így az emberek nagyobb valószínűséggel fogják megtekinteni azt. A legérdekesebb részeket már a Facebook videós hirdetés elején mutassuk be, akár az első 3 másodpercben, így a legkönnyebb a figyelem felkeltése.

Mivel a legtöbb ember álló helyzetben használja a mobilját, így alkalmazz álló vagy négyzetes videóformátumot. Gondolj arra is, hogy az emberek nyilvános helyen hang nélkül fogják lejátszani a videókat, ezért használj grafikákat, feliratokat.

3. Galéria formátumú Facebook hirdetések

A galéria formátumú Facebook hirdetések azért előnyösek, mert egyetlen hirdetésen belül akár 10 képet vagy videót is bemutathatunk, mindet saját hivatkozással ellátva. Ezáltal eltérő képeket mutathatunk ugyanarról a termékről, esetleg pöccinthető, hosszú képeket készíthetünk róla.

A galéria formátumban megjelenő Facebook hirdetések a hírfolyamban kapnak helyet, és akár 10 képet vagy videót is tartalmazhatnak. Ez nagyobb kreatív szabadságot ad a kezünkbe, hiszen több terméket is kiemelhetünk, vagy konkrét részleteket mutathatunk be egy-egy ajánlatról, esetleg a galériakártyákon haladva egy történetet mesélhetünk el a cégünkről.

3.1. Galéria formátumú Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 és 1:1 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 arányúvá maszkolhatja őket).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Főcím: 32 karakter (ez is lehet hosszabb).

Leírás: 18 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).

Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.

Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.

Galériakártyák száma: 2-10 között.

Videó időtartama: 1-241 másodperc között.

Oldalarány tűréshatára: 3%.

Galéria formátumú Facebook hirdetés

Forrás: Facebook Üzleti Súgóközpont

3.2. Tudnivalók a galéria formátumú Facebook hirdetésekről

Galéria formátum esetén a Facebook hirdetés részeként 2-10 képet és/vagy videót helyezhetünk el egyetlen hirdetésben. Mindhez saját cím, leírás, hivatkozás és felhívás társítható.

Okostelefonon pöccintéssel, számítógépen a képernyőn megjelenő nyilakra kattintva tudunk lapozni a galérián belül. Kiemelkedően hasznos, ha ingatlanokat, szolgáltatásokat vagy eseményeket szeretnél hirdetni.

Galéria típusú Facebook hirdetésekkel:

  • Több terméket emelhetsz ki, amelyek eltérő landing oldalra vezetnek;
  • Egy darab termék több jellemzőjét tudod kiemelni különböző nézőpontokból;
  • Elmesélhetsz egy történetet az egymást követő képek és/vagy videók által egy narratíván keresztül;
  • Ismertethetsz egy folyamatot, bemutathatod vállalatod működését;
  • Kihangsúlyozhatod a szolgáltatásaid előnyeit.

A Meta Hirdetéskezelőben olyan optimalizálási lehetőségekből is választhatsz, mint a következők:

  • A legjobb eredményeket elérő kártyák automatikus megjelenítése elsőként;
  • Galériakártyák megjelenítése videóként;
  • A végén az oldal profilképét tartalmazó kártya elhelyezése;
  • Zene hozzáadása;
  • Térképkártya hozzáadása, ami a legközelebbi boltjaidat mutatja be.

Ha megismerkednél a galéria típusú Facebook hirdetések létrehozásával, kattints ide!

4. Kollekció formátumú Facebook hirdetések

Ha van egy termékkatalógusod, akkor kiválogathatod a legkelendőbb termékeket egy kollekcióba, amivel vásárlásra tudod ösztönözni az embereket Facebook hirdetések formájában. Szintén a hírfolyamban jelennek meg, és egészen látványos módon adnak lehetőséget az embereknek, hogy termékeket böngésszenek.

A Facebook kollekció formátumú hirdetések egy-egy borítókép vagy -videó található, amit 3 darab termékkép követ. Ha a felhasználó rákattint, akkor egy teljes képernyős landing oldal jelenik meg, ami fokozza a vásárlási szándékot. Egyénileg testre tudod szabni a felhasználói élményt (pl. kirakat, fényképes portfólió, ügyfélszerzési lehetőség).

4.1. Kollekció formátumú Facebook hirdetés specifikációk

Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).

Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 ls 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 képarányra maszkolhatja őket).

Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).

Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).

Főcím: 40 karakter (ez is lehet hosszabb).

Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.

Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.

Azonnali élmény beállítása: kötelező.

Kollekció formátumú Facebook hirdetés

4.2. Tudnivalók a kollekció formátumú Facebook hirdetésekről

A kollekció formátumú Facebook hirdetéseknél szükséges, hogy figyelemfelkeltő borítóképet vagy -videót használjunk. Engedélyezhetjük a Meta számára, hogy dinamikusan kiválassza a megjelenítendő termékeket.

Felvehetünk egy akár 50 termékből álló terméksorozatot, ami által minél változatosabb termékeket tudunk megjeleníteni a Facebook hirdetésben. Olyan landoló oldalra tudjuk irányítani az érdeklődőket, ahol még több hasonló termék között böngészhetnek.

Ha azonosítani szeretnéd a Facebook hirdetésről érkező forgalmat, akkor ezt UTM paraméterezéssel megteheted. Olvasd el a Meta bemutatóját a kollekció típusú Facebook hirdetések létrehozásáról.

A kollekció formátumú Facebook hirdetésekkel:

  • Elősegítheted termékeid felfedezését, felkeltheted az emberek érdeklődését;
  • Gördülékeny böngészési élményt kínálhatsz mobileszközökön;
  • A keresletet fizető vásárlókká alakíthatod;
  • Részletesen bemutathatod termékkatalógusodat.

5. Összefoglaló

Az alapvető négy Facebook hirdetés típus a következő: képes, videós, galéria formátumú és kollekció formátumú Facebook hirdetések.

Mindnek megvannak a saját specifikációi, beleértve az ajánlott fájltípusokat, fájlméretet, videóhosszt, karakterszámot, felbontást, stb.

Ezek a Facebook hirdetés fajták a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és vásárlásra buzdítják az internetezőket.

Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu

6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok

❓ Mik az alapvető Facebook hirdetés típusok?

A Facebook hirdetéskezelés négy alapvető hirdetéstípusa: képes, videós hirdetések, valamint galéria és kollekció formátumú Facebook hirdetések.

❓ Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések?

Olvasd el Facebook hirdetés árak témájú cikkünket!

❓ Facebook hirdetés specialistát keresek! Hol érdeklődhetek?

Lépj velünk kapcsolatba az alábbi űrlap kitöltése révén.

Oszd meg! Küldd el! Nyomtasd ki!

Facebook
LinkedIn
Email
Nyomtatás
Picture of Dávid Ádám

Dávid Ádám

Dávid Ádám vagyok, a Kiszervezett Marketing Kft. alapítója, az online marketing megszállottja.

150+ szöveges ötcsillagos ügyfélvéleményünkkel előrevetítjük, hogy milyen egy igazán profin megtervezett, ügyfélközpontú marketing ügynökséggel dolgozni.

A Kiszervezett Marketing 13x-os Marketing Diamond Awards-díjas ügynökség. Ezt a díjat a Magyar Marketing Szövetség ítélte oda számunkra, ami bizonyítja, hogy szakmailag kimagasló szolgáltatásokat nyújtunk az online marketing területén.

Büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a Kiszervezett Marketing Kft. lett Az Év Marketing Nagykövete!

A Kiszervezett Marketing az a marketing ügynökség, amely nem olyan, mint a suszter és a cipője.

Ezt alátámasztja a 350+ szakmai blogcikkünk is, amelynek köszönhetően több mint 160.000 látogatónk van éves szinten a saját weboldalukon a Google Keresőből, fizetett hirdetések nélkül. Mindezt alig 1,5 év alatt értük el.

A megtervezett médiamegjelenésekkel folyamatosan ott vagyunk nagy hírportálok hasábjain a területünk szakértőjeként. Párat kiemelve: penzcentrum.hu, hirado.hu, hrportal.hu, origo.hu, blikk.hu.

Azért lehetünk Google Partnerek, mert rendelkezünk a Google által elismert szakértővel. Az ügyfeleink hirdetési kampányai kivétel nélkül minden esetben elérik a minimum 70%-os optimalizáltságot.

Tartottam már szakmai előadást több egyetemen online marketing témában, többek között: BME, BGE, ELTE, MATE, Óbudai Egyetem. Emellett a Magyar Marketing Fesztivál rendszeres előadójaként mutatom be a siker kulcsát a digitális térben.

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

HOVÁ KÜLDHETJÜK AZ INGYENES E-BOOKUNKAT?

Ajánlatkérés

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés

Hogyan legyen vevőszerző weboldalam?

Töltsd le az e-bookot, és a megvalósítás menete is kristálytiszta lesz előtted.

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Készítettünk egy 5 részből álló videós útmutatót, hogy könnyen tudd telepíteni!

PLUSZ: Kuponkód az emailben, amivel -10% az első 3 hónapból!

Ajánlatkérés