Tartalomjegyzék
ToggleFacebook hirdetés típusok: kép, videó, galéria és kollekció
A Facebook hirdetések különböző típusai érhetők el annak érdekében, hogy elérd marketingcéljaidat. Ebben a cikkben ismertetjük az egyes Facebook hirdetés típusok specifikációit és technikai követelményeit. Olyan dolgokat tudhatsz meg, mint a Facebook hirdetésformátumok méretei, karakterkorlátok, fájlméretbeli előírások és egyéb jellemzők. Ha érdeklődsz a Facebook hirdetéskezelés iránt, vagy a Facebook hirdetés árak kérdésesek számodra, azokról is olvashatsz cikkeinkben! 🙂
1. Képes Facebook hirdetések
Ha ismertetni szeretnéd céged tevékenységét és szolgáltatásait az emberekkel, akkor ehhez saját fényképeket vagy fotóbankból származó képeket is felhasználhatsz. A képes Facebook hirdetések figyelemfelkeltő vizuális elemek.
Ezek a hirdetések a Facebook hírfolyamban jelennek meg. Kiválóan alkalmasak egy cég vagy vállalkozás termékeinek, szolgáltatásainak és márkaüzenetének ismertetésére.
1.1. Képes Facebook hirdetés specifikációk
Ajánlott fájltípus: JPG vagy PNG (de a rendszer más képfájltípusokkal is kompatibilis).
Oldalarány: 1,91:1–1:1 (összességében az 1,91:1 és 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, azonban a 4:5 képarány nem működik akkor, ha hivatkozás is szerepel a hirdetésben).
Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).
Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).
Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).
Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).
Maximális fájlméret: 30 MB.
Minimális szélesség és magasság: 600 x 600 képpont.
Képarány-tűréshatár: 3%.
1.2. Tudnivalók a Facebook képes hirdetésekről
Képes hirdetéseket létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, de akár egy képet tartalmazó bejegyzést is kiemelhetünk az üzleti Facebook oldalunkról.
Ehhez csak arra van szükség, hogy kiválaszd a célt, költségkeretet és célközönséget. Ezután a hirdetés formátumát kell kiválasztani, megadni a médiatartalmat, vágással szerkeszteni a képet, de természetesen lehetőség van a Facebook hirdetés előnézetére is. Részletesebb leírásért olvasd el a Meta útmutatóját.
A képes hirdetések által:
- Élénkítheted a márkád vagy szolgáltatásod iránti érdeklődést;
- Növelheted a termékeid ismertségét;
- Közvetítheted márkád marketingüzenetét.
Fontos, hogy nagy felbontású képeket használjunk, valamint alkalmazzuk márkanevünk és logónkat. Bemutathatjuk termékeinket használat közben, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését.
2. Facebook videós hirdetések
A terméked jellemzőit már nemcsak képekkel, hanem hanggal és mozgóképpel együtt be tudod mutatni a videós Facebook hirdetés segítségével. Saját videót is feltölthetsz, vagy a Meta Hirdetéskezelőben a Videókészítési készlet segítségével hozhatsz létre egyet.
Szintén a Facebook hírfolyamban jelenik meg, mint a képes hirdetések, azonban sokkal jobban fel tudja kelteni az emberek figyelmét az audiovizuális formátuma miatt.
2.1. Videós Facebook hirdetés specifikációk
Ajánlott fájltípus: MP4, MOV vagy GIF (de más videóformátumok is támogatottak).
Oldalarány: 1:1 (asztali számítógépen vagy okostelefonon), illetve 4:5 (csak mobileszközökön). Összességében a 16:9 és 9:16 közötti oldalarányok támogatottak a videós Facebook hirdetéseknél.
Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).
Videóbeállítások: H.264 szerinti tömörítés négyzetes képpontokkal, állandó képkockasebességgel, progresszív pásztázással és sztereó AAX hangtömörítéssel, legalább 128 kbps minőségben.
Hang és videó feliratozása: csak ajánlott, nem kötelező.
Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).
Cím: 27 karakter (ez is lehet hosszabb).
Leírás: 27 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).
Maximális fájlméret: 4 GB.
Minimális szélesség és magasság: 120 x 120 képpont.
Videó időtartama: 1-241 másodperc között.
2.2. Tudnivalók a Facebook videós hirdetésekről
Videós Facebook hirdetést létrehozhatunk a Meta Hirdetéskezelőben, illetve kiemelhetünk egy videót tartalmazó bejegyzést a Facebook oldalunkról is. Meg kell határoznod a költségkereted, célközönséged, az elhelyezéseket és az optimalizálást, majd hozzáadod a videót.
A videót megvághatod, bélyegképet állíthatsz be, feliratokat adhatsz hozzá, vagy szöveget és logót is helyezhetsz rá. További információkért olvasd el a Meta leírását.
A Facebook videós hirdetések által:
- Új módokon tudod bemutatni termékeidet, szolgáltatásaidat vagy a branded üzenetét;
- Megragadhatod az emberek figyelmét egy másodperc alatt;
- Könnyen célba tudsz juttatni egy marketingüzenetet.
Ha mobileszközökre optimalizálnád a videós hirdetéseket, akkor maradj a maximum 15 másodperces hossznál, így az emberek nagyobb valószínűséggel fogják megtekinteni azt. A legérdekesebb részeket már a Facebook videós hirdetés elején mutassuk be, akár az első 3 másodpercben, így a legkönnyebb a figyelem felkeltése.
Mivel a legtöbb ember álló helyzetben használja a mobilját, így alkalmazz álló vagy négyzetes videóformátumot. Gondolj arra is, hogy az emberek nyilvános helyen hang nélkül fogják lejátszani a videókat, ezért használj grafikákat, feliratokat.
3. Galéria formátumú Facebook hirdetések
A galéria formátumú Facebook hirdetések azért előnyösek, mert egyetlen hirdetésen belül akár 10 képet vagy videót is bemutathatunk, mindet saját hivatkozással ellátva. Ezáltal eltérő képeket mutathatunk ugyanarról a termékről, esetleg pöccinthető, hosszú képeket készíthetünk róla.
A galéria formátumban megjelenő Facebook hirdetések a hírfolyamban kapnak helyet, és akár 10 képet vagy videót is tartalmazhatnak. Ez nagyobb kreatív szabadságot ad a kezünkbe, hiszen több terméket is kiemelhetünk, vagy konkrét részleteket mutathatunk be egy-egy ajánlatról, esetleg a galériakártyákon haladva egy történetet mesélhetünk el a cégünkről.
3.1. Galéria formátumú Facebook hirdetés specifikációk
Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).
Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 és 1:1 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 arányúvá maszkolhatja őket).
Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).
Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).
Főcím: 32 karakter (ez is lehet hosszabb).
Leírás: 18 karakter (hosszabb is lehet a Facebook hirdetés leírása).
Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.
Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.
Galériakártyák száma: 2-10 között.
Videó időtartama: 1-241 másodperc között.
Oldalarány tűréshatára: 3%.
Forrás: Facebook Üzleti Súgóközpont
3.2. Tudnivalók a galéria formátumú Facebook hirdetésekről
Galéria formátum esetén a Facebook hirdetés részeként 2-10 képet és/vagy videót helyezhetünk el egyetlen hirdetésben. Mindhez saját cím, leírás, hivatkozás és felhívás társítható.
Okostelefonon pöccintéssel, számítógépen a képernyőn megjelenő nyilakra kattintva tudunk lapozni a galérián belül. Kiemelkedően hasznos, ha ingatlanokat, szolgáltatásokat vagy eseményeket szeretnél hirdetni.
Galéria típusú Facebook hirdetésekkel:
- Több terméket emelhetsz ki, amelyek eltérő landing oldalra vezetnek;
- Egy darab termék több jellemzőjét tudod kiemelni különböző nézőpontokból;
- Elmesélhetsz egy történetet az egymást követő képek és/vagy videók által egy narratíván keresztül;
- Ismertethetsz egy folyamatot, bemutathatod vállalatod működését;
- Kihangsúlyozhatod a szolgáltatásaid előnyeit.
A Meta Hirdetéskezelőben olyan optimalizálási lehetőségekből is választhatsz, mint a következők:
- A legjobb eredményeket elérő kártyák automatikus megjelenítése elsőként;
- Galériakártyák megjelenítése videóként;
- A végén az oldal profilképét tartalmazó kártya elhelyezése;
- Zene hozzáadása;
- Térképkártya hozzáadása, ami a legközelebbi boltjaidat mutatja be.
Ha megismerkednél a galéria típusú Facebook hirdetések létrehozásával, kattints ide!
4. Kollekció formátumú Facebook hirdetések
Ha van egy termékkatalógusod, akkor kiválogathatod a legkelendőbb termékeket egy kollekcióba, amivel vásárlásra tudod ösztönözni az embereket Facebook hirdetések formájában. Szintén a hírfolyamban jelennek meg, és egészen látványos módon adnak lehetőséget az embereknek, hogy termékeket böngésszenek.
A Facebook kollekció formátumú hirdetések egy-egy borítókép vagy -videó található, amit 3 darab termékkép követ. Ha a felhasználó rákattint, akkor egy teljes képernyős landing oldal jelenik meg, ami fokozza a vásárlási szándékot. Egyénileg testre tudod szabni a felhasználói élményt (pl. kirakat, fényképes portfólió, ügyfélszerzési lehetőség).
4.1. Kollekció formátumú Facebook hirdetés specifikációk
Ajánlott fájltípus: képeknél JPG vagy PNG, videóknál MP4, MOV vagy GIF (de más formátumok is támogatottak).
Oldalarány: 1:1 (az 1,91:1 ls 4:5 közötti oldalarányok támogatottak, de a rendszer 1:1 képarányra maszkolhatja őket).
Felbontás: legalább 1080 x 1080 képpont (maximális felbontás nincs).
Elsődleges szöveg hossza: 125 (egybájtos) karakter (ettől hosszabb is lehet, de akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg teljesen).
Főcím: 40 karakter (ez is lehet hosszabb).
Érkezési oldal URL címe: kötelező megadni.
Maximális fájlméret: képeknél 30 MB, videóknál 4 GB.
Azonnali élmény beállítása: kötelező.
4.2. Tudnivalók a kollekció formátumú Facebook hirdetésekről
A kollekció formátumú Facebook hirdetéseknél szükséges, hogy figyelemfelkeltő borítóképet vagy -videót használjunk. Engedélyezhetjük a Meta számára, hogy dinamikusan kiválassza a megjelenítendő termékeket.
Felvehetünk egy akár 50 termékből álló terméksorozatot, ami által minél változatosabb termékeket tudunk megjeleníteni a Facebook hirdetésben. Olyan landoló oldalra tudjuk irányítani az érdeklődőket, ahol még több hasonló termék között böngészhetnek.
Ha azonosítani szeretnéd a Facebook hirdetésről érkező forgalmat, akkor ezt UTM paraméterezéssel megteheted. Olvasd el a Meta bemutatóját a kollekció típusú Facebook hirdetések létrehozásáról.
A kollekció formátumú Facebook hirdetésekkel:
- Elősegítheted termékeid felfedezését, felkeltheted az emberek érdeklődését;
- Gördülékeny böngészési élményt kínálhatsz mobileszközökön;
- A keresletet fizető vásárlókká alakíthatod;
- Részletesen bemutathatod termékkatalógusodat.
5. Összefoglaló
Az alapvető négy Facebook hirdetés típus a következő: képes, videós, galéria formátumú és kollekció formátumú Facebook hirdetések.
Mindnek megvannak a saját specifikációi, beleértve az ajánlott fájltípusokat, fájlméretet, videóhosszt, karakterszámot, felbontást, stb.
Ezek a Facebook hirdetés fajták a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és vásárlásra buzdítják az internetezőket.
Hibát találtál? Írj nekünk az alábbi e-mail címre: szerk@kiszervezettmarketing.hu
6. Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A Facebook hirdetéskezelés négy alapvető hirdetéstípusa: képes, videós hirdetések, valamint galéria és kollekció formátumú Facebook hirdetések.
Olvasd el Facebook hirdetés árak témájú cikkünket!
Lépj velünk kapcsolatba az alábbi űrlap kitöltése révén.